More stories

De moderne CMO lanceert je merk naar hypergroei

Effectieve inzet van het mediabudget is net als de kerosine in een raket. Er moet voldoende exposure in de tank zitten om de maan te bereiken en weer terug. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het bedrijf zoveel mogelijk in media moet investeren. De output moet worden gemaximaliseerd, niet de input. Dat is in essentie een hoofdtaak van de CMO.

Strategy

‘MKB worstelt met search automation’

Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelgrote tot kleine Nederlandse bedrijven het nog lastig vinden om search automation binnen hun searchcampagnes toe te passen. Dat blijkt uit het onderzoek Search Automation in het MKB, dat brancheverenigingen DDMA en IAB Nederland vandaag presenteren.

Search

House of Sports en Join lanceren influencerplatform met Olympisch Kampioenen

Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer marketingplatform Join Influencers of Sports. Bedrijven kunnen via het platform samenwerken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester of e-sporter Koen Weijland.

Influencer marketing

Reisuitgevers zetten stap richting reisretail

Steeds meer uitgevers van reiscontent gaan op zoek naar nieuwe verdienmodellen om de teruglopende omzet te compenseren. Dit signaleert J. Walter Thompson in het jaarlijkse innovatie-overzicht The Future 100.

Media

Tv reclame naar 821 miljoen euro

De tv-reclamemarkt is in 2018, na aftrek van bureaucommissie, uitgekomen op 821 miljoen euro. Hiermee stijgt de markt met 3 procent in vergelijking met 2017. De kijktijd is in 2018 gedaald met 2 procent. Online video liet wederom een forse groei zien, zo blijkt uit het Jaarrapport 2018 van Screenforce.

Online advertising

ACM pakt misleiding bij doorschakeldiensten aan

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat aanbieders van doorschakeldiensten aanpakken die op misleidende wijze adverteren. Deze advertenties wekken de indruk dat het nummer waarmee wordt geadverteerd het rechtstreekse nummer is van bijvoorbeeld een klantenservice, terwijl het een doorschakelnummer is waarvoor de beller extra moet betalen.

Legal
Premium

Shortlist SAN New Kids on the Block 2018 bekendgemaakt

5PM, HERC the agency, Monty the gamification company, NEEW, TDE en Wavyr zijn geselecteerd voor SAN New Kids on the Block 2018.

Digital Agencies

Bol.com, Picnic en Raymond Cloosterman (Rituals) winnaars Dutch Marketing Award

Bol.com won dinsdag de Dutch Marketing Award voor Marketing Company of the Year. En Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals, werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. De Dutch Marketing Awards zijn een samenwerking tussen marketing-beroepsvereniging NIMA, Adformatie en PIM.

Online marketing

PWN met selfservice en speech analytics naar minder en beter klantcontact

PWN, drinkwaterbedrijf en beheerder van het Noord-Hollands duingebied, streeft met nieuwe technologie naar zo min mogelijk onnodig klantcontact. Door selfservice technologie, speech analytics en Nederlands eerste Smart Park in de duinen in te zetten, is contact vrijwel niet nodig, terwijl de klant toch vindt wat hij zoekt.

Customer Service
Premium

Fingerspitz: Wie de meeste experimenten start, wordt beloond

Handpicked agencies, een verzameling van zes bureaus, wil komende jaren verdubbelen. Het bedrijf, waarvan Fingerspitz één van de labels is, heeft het vieren van succes en vooral falen hoog in het vaandel, ontdekte Jordi Bron. Medewerkers die de meeste experimenten starten, worden beloond.

Digital Agencies

‘Meerdere betaalmodellen Google Stadia’

Er komen meerdere manieren waarop gamers kunnen betalen om te spelen bij Googles gamingsplatform Stadia. Van pay per use tot aanschaf van een complete game, denkt topman Yves Guillemot van Ubisoft.

Online marketing
Premium

Gérard Ghazarian (Candid Group): ‘Media zit in mijn bloed’

Begin jaren negentig vluchtte Gérard Ghazarian vanuit Armenië naar Nederland. In 2007 richtte hij samen met een zakenpartner Candid Group op. Ze bieden interactie tussen media, creatie, tech en data-expertises. Dus ook tussen merken en hun publiek. Wat is zijn visie op het Nederlandse media- en reclamelandschap?

Digital Agencies

Meer zakelijke reclameopties op LinkedIn

LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.

Online advertising

Charly Cares: Zo bouw je met persoonlijke aandacht een merk op

Een oppascentrale die functioneert als een heuse marktplaats. Charly Cares bouwt aan online merk voor een alledaags probleem van jonge ouders. Dit zijn de belangrijkste online- en ondernemerslessen van oprichter Charly van der Straten.

Customer Experience

Infographic: vermijd deze valkuilen bij de landingspagina

Een goede landingspagina is minder eenvoudig dan het lijkt. Deze kan verpest worden door slechte typografie, lage kwaliteit foto’s, trage laadtijden en slecht geschreven teksten. Red Website Design zette de vele valkuilen op een rij.

Customer Experience