More stories

Nestle Purina claimt eerste branded Cat Lens

Nestle Purina heeft in samenwerking met Snap naar eigen zeggen ’s werelds eerste branded Snapchat Cat Lens ontwikkeld om de naamsverandering van het grootste Scandinavische merk kattenvoer Pussi naar Latz onder de de aandacht te brengen.

Online marketing

Creatief bureau N=5 start brandpublishing tak N=Content

N=5 start, naar eigen zeggen als eerste reclamebureau in Nederland, een nieuwe tak die zich volledig richt op brandpublishing: N=Content. Brandpublishing is een vernieuwende vorm van marketing waar met redactionele formats het merkverhaal wordt verteld.

Contentmarketing

De toegevoegde waarde van een PIM-systeem bij procesoptimalisatie

“Hoe kunnen we de omzet versnellen en de marges verbeteren?”. Iedereen binnen je organisatie wil het antwoord op deze vraag weten, van het topmanagement tot je marketingcollega’s. Dit eBook gaat in op het belang van een Product Information Management (PIM) systeem bij het creëren van omzet momentum. Dit eBook beschrijft drie manieren van hoe je omzet momentum kunt creëren.

Marketing

Sogeti ontwikkelt chatbot voor zorgverzekeraar

Sogeti heeft een chatbot ontwikkeld voor DSW die via een pop-up window klantvragen op de website van de zorgverzekeraar beantwoordt. Naar verwachting handelt chatbot Nikki straks zo’n 75 procent van alle klantvragen af.

Customer Service

Disney toont interactieve filmposter op SxSW

Disney werkt komende drie jaar met Accenture Interactive aan het digitaliseren van de beleving rondom speelfilms in de bioscoop. Een interactieve filmposter met Dombo is een eerste resultaat daarvan.

SxSW

Consumentenbond blij met optreden tegen cookiewalls

De Consumentenbond is blij dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat optreden tegen cookiewalls. Bedrijven mogen bezoekers die hun tracking cookies niet accepteren, de toegang tot hun website niet ontzeggen.

Analytics

Hoe zet je SEO A/B-testen succesvol in?

Het begrip A/B-testen is vooral bekend van testen met het doel om de conversieratio van websites te verhogen. Ook binnen advertisingkanalen wordt getest met onder andere advertentieteksten en visuele uitingen. SEO A/B-testen komt nog weinig ter sprake, maar is een zeer interessante ontwikkeling in de markt. Je kunt namelijk de ROI van een aanpassing voorspellen door te testen en zo meer urgentie creëren rondom doorvoering van SEO implementaties.

Search

Gilette in influencermarketing met Twitch

Gilette houdt een tijdelijke promotie met Twitch waarbij gamers spaarpunten kunnen verdienen om uit te geven aan hun favoriete streamers.

Influencer marketing

Nepnieuws Bitcoin Revolution wordt geen strobreed in de weg gelegd (update)

John de Mol waarschuwde in oktober persoonlijk voor misbruik van zijn naam en foto’s bij dubieuze advertenties over bitcoinsoftware op Facebook, maar dat heeft  weinig geholpen. De laatste weken duiken dezelfde nepadvertenties weer in alle hevigheid op. Klachten bij Facebook worden niet serieus genomen, het netwerk meldt doodleuk dat de advertentie ‘binnen de regels valt’.

Marketing

Bol.com geeft Select-abonnees extra korting

Bol.com wil de abonnees op ‘logistieke’ dienst Select meer voordeel gaan geven en onderzoekt wat het best resoneert bij klanten. Het houdt nu een proef met extra korting.

Online marketing

Ngage zet gekromde LED-schermen in

Ngage Media heeft twee nieuwe curved 12m2 LED-schermen in gebruik genomen, de eerste in hun soort. De schermen bevinden zich op de zuilen naast de entree van het Corio Center aan de Saroleastraat in het centrum van Heerlen.

Online marketing

Contentmarketing: Zo kun je je contentorganisatie opschalen

Je contentmarketing-strategie staat op poten, en de eerste resultaten worden zichtbaar. Wanneer start je precies met de uitbouw van de eigen contentmarketingorganisatie en vooral: hoe pak je dat aan?

Contentmarketing

Hunkemöller lanceert eerste podcast

Hunkemöller is zijn eerste podcast begonnen. De podcast serie Love Letters from Hunkemöller wordt vandaag gelanceerd op International Women’s Day met topmodel Danielle van Grondelle.

Contentmarketing
Premium

‘Labels native advertising vaak onduidelijk’

Onderzoek van UAntwerpen bewijst dat lezers meer vertrouwen hebben in een nieuwsmedium en in de adverteerder als er duidelijkheid is over native advertenties. De huidige labels zijn niet transparant genoeg.

Native advertising

Google plakt nieuw prijsbeleid op de reclamewereld

Google stapt over op een nieuw afrekenmodel voor zijn reclametechnologie, die wereldwijd een van de grootste is. Dat is goed nieuws voor uitgevers, maar minder voor de adverteerder.

Online advertising