Google for Jobs naar Duitsland
Google in Europa staat op het punt zijn banenportal Jobs te lanceren in Duitsland.
Google in Europa staat op het punt zijn banenportal Jobs te lanceren in Duitsland.
Consumenten geven meer geld uit aan Netflix-achtige diensten dan aan bioscoopbezoek. Bovendien hebben online videotheken meer abonnees dan kabelbedrijven. Die trend naar meer digitaal thuisvermaak lijkt ook niet meer te keren.
IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.
The Avocado Show opende in maart 2017 in de Amsterdamse Pijp de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Er was nog geen bord geserveerd of de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal had al ruim 100.000 fans op sociale media en publicaties in ruim zestig landen. Er kwamen in eerste instantie tachtig franchise-aanvragen binnen.
Hoewel de basics nog niet overal goed op orde zijn, lijkt de volwassenheid van B2B-marketing nu ook zijn intrede te doen binnen het mkb. Dat werd duidelijk tijdens het B2B Marketing forum.
Mijn betrokkenheid bij diverse chatbot-implementaties maakt één ding heel duidelijk: wie de nieuwe technologie omarmt ‘omdat het kan’, maakt een grote denkfout. Maar wat is dan een betere aanvliegroute? En welke impact op de organisatie is vervolgens te verwachten? Aan de hand van veelgehoorde misvattingen naar een realistischer beeld.
Het succesvolle loyaltyprogramma van Starbucks, Starbucks Rewards, gaat opnieuw op de schop. Volgens Amerikaanse media, waaronder Fortune, wil de koffieketen haar loyaltyprogramma nog succesvoller maken. Nu zijn leden van het programma al goed voor ruim veertig procent van de Amerikaanse omzet van Starbucks.
Er woedt een felle concurrentiestrijd om de aandacht van de consument dankzij de mondialisering en het feit dat e-commerce laagdrempelig is. Daarbij komt dat tegenwoordig veel producten op elkaar lijken. Kijk bijvoorbeeld maar naar de telecom-business: aanbiedingen van de verschillende leveranciers lijken als twee druppels water op elkaar. In zo’n situatie zullen het merk en de mate van effectieve exposure ervan onder consumenten in toenemende mate bepalen wie er wint in zo’n markt en wie niet.
Online houthandel Gadero opent volgende week een showroom en afhaalpunt voor bestrating en tuinhout. De locatie in Breukelen ligt vlakbij de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.
De Innovation Hub van Lufthansa heeft een loyaliteits-app gelanceerd die gebruikers beloont voor alle mobiliteitsdiensten die ze afnemen. Ze sparen dus punten voor een ritje met de tram in de stad maar ook voor vlieg-, trein- en busreizen tussen verschillende steden. Lufthansa doet zelf overigens niet mee.
Google heeft, zoals al werd verwacht, opnieuw een boete te gekregen van de Europese Commissie, ditmaal vanwege het belemmeren van concurrerende adverteerders bij AdSense. Het bedrijf moet 1,49 miljard euro betalen.
Het is binnen programmatic altijd mogelijk geweest om te targeten op basis van context in de vorm van de domein URL. De meest gebruikte vorm was echter nog steeds het black- of whitelisten van domeinen, in plaats van geautomatiseerde optimalisatie. Wellicht was de omgeving nooit zo’n hoge prioriteit als het had moeten zijn. Zou dat aan het veranderen zijn?
Inbound marketing werkt goed voor de B2B-wereld, om de simpele reden dat B2B’ers behalve professionals ook gewoon mensen zijn. Maar hoe dan?
Reclamebedrijf Havas is een nieuw dienstenaanbod begonnen rond digitale disruptie bij retailers. De gigant wijst op grote omwentelingen zoals de impact van Amazon en Alibaba, het ontstaan van nieuwe platforms en voice commerce.
Nog maar tweede derde van de radioluisteraars hoort programma’s via de FM of de kabel. DAB+ en internet zijn goed voor de rest van de horende oren.