More stories

Publicis brengt bod uit op datamarketingspecialist Epsilon

Reclamereus Publicis Group brengt een bod uit op het in datamarketing gespecialiseerde Epsilon, zo heeft het bedrijf bevestigd. Epsilon is […]

Analytics

Snoop Dogg en Klarna: ‘Campagne sluit niet aan’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne die met Snoop Dogg qua stijl nogal knettert.

Campagnes

Google Hotels breidt uit met vakantiehuisjes

De hotelzoekmachine van Google breidt zijn scope uit naar vakantiehuisjes op de Amerikaanse markt.

Travel

Boilerroomoplichters worden behoedzamer

De dubieuze online broker Olympus Markets adverteert nog altijd voor haar financiële diensten met nepnieuws, maar lijkt daarin steeds minder goed te slagen, getuige enkele raadselachtige advertenties waarin de producten van het bedrijf ogenschijnlijk niet meer aan bod komen. Maar waartoe dienen die advertenties dan wel?

Online marketing

Google maakt Gmail interactiever

Google wil zijn maildienst Gmail interactiever maken. Het idee is dat gebruikers niet meer van app hoeven te wisselen als ze een bepaalde taak willen uitvoeren.

Web-design

Nu ook advertenties in Nederlandse App Store

Apple is begonnen met het tonen van reclames in de Nederlandse App Store. Dat schrijft Apple site iCulture. De advertenties verschijnen bovenin de zoekresultaten.

Online advertising

Dit zijn de verschillen in analyticstools: Google Analytics, Piwik PRO & Webtrekk

Veel organisaties gebruiken de gratis versie van Google Analytics of en hebben hier voldoende aan. Er zijn ook diverse betaalde analyticstools (o.a. Analytics 360, Piwik PRO en Webtrekk) in de markt die meer te bieden hebben dan de gratis Google Analytics? Maar wanneer wordt het interessant of zelfs nodig om over te stappen naar een betaald analyticsplatform? Welke mogelijkheden zijn hiervoor en wat moet er gebeuren om deze overstap te maken?

Analytics

Google transcribeert podcasts voor Search

Google investeert stevig in de bouw van een technisch en commercieel ecosysteem voor podcasts. Een belangrijke stap wordt nu gezet met het automatisch transcriberen van podcasts.

Search
Premium

Info.nl verandert naam in INFO

Een van Nederlands eerste internetbureaus Info.nl verandert zijn naam in INFO om zijn positionering te actualiseren.

Digital Agencies

Beerwulf.com beste starter bij Shopping Awards

Bierwinkel Beerwulf.com is zojuist uitgeroepen tot Beste Starter bij de uitreiking van de Shopping Awards.

Food

Honderden inzendingen Podcast Awards ‘in paar uur’

De deuren van de nominatieronde van de Dutch Podcast Awards waren nog niet koud een paar uur open en de organisatie had al ruim vierhonderd aanmeldingen te verwerken.

Media

De moderne CMO lanceert je merk naar hypergroei

Effectieve inzet van het mediabudget is net als de kerosine in een raket. Er moet voldoende exposure in de tank zitten om de maan te bereiken en weer terug. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het bedrijf zoveel mogelijk in media moet investeren. De output moet worden gemaximaliseerd, niet de input. Dat is in essentie een hoofdtaak van de CMO.

Strategy

‘MKB worstelt met search automation’

Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelgrote tot kleine Nederlandse bedrijven het nog lastig vinden om search automation binnen hun searchcampagnes toe te passen. Dat blijkt uit het onderzoek Search Automation in het MKB, dat brancheverenigingen DDMA en IAB Nederland vandaag presenteren.

Search

House of Sports en Join lanceren influencerplatform met Olympisch Kampioenen

Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer marketingplatform Join Influencers of Sports. Bedrijven kunnen via het platform samenwerken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester of e-sporter Koen Weijland.

Influencer marketing

Reisuitgevers zetten stap richting reisretail

Steeds meer uitgevers van reiscontent gaan op zoek naar nieuwe verdienmodellen om de teruglopende omzet te compenseren. Dit signaleert J. Walter Thompson in het jaarlijkse innovatie-overzicht The Future 100.

Media