More stories

AP: ‘Websites moeten toegankelijk blijven bij weigeren tracking cookies’

Websites die bezoekers alleen toegang geven op hun site als deze akkoord gaan met het plaatsen van tracking cookies, voldoen niet aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dat verduidelijkt de Autoriteit Persoonsgegevens vandaag op haar site.

Privacy
Premium

Captains verzorgt social content voor PostNL

Bureau Captains gaat social content voor PostNL ontwikkelen. Het creatieve productiehuis, dat zich specialiseert in digitale media, gaat zich vooral richten op het creëren van ‘spraakmakende Facebook content’.

Digital Agencies

Mark Zuckerberg ziet verschuiving naar intieme communicatie

Facebook topman Mark Zuckerberg denkt dat sociale netwerken zich meer gaan ontwikkelen richting intieme communicatie. Dat zou betekenen dat chatapps als Messenger en WhatsApp een grotere rol gaan spelen.

Social

Attractieparken met aanbod op maat verleiden de ongrijpbare millennial

Een ticket kopen voor een attractiepark of dierentuin is vaak veel goedkoper via een drogisterij of supermarkt dan aan de deur van het park zelf. Dat is op zijn minst opmerkelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat de verkoop via derden met hoge kortingen gepaard gaat. Inmiddels verloopt zo’n 30 procent van de verkoop van tickets in de Nederlandse dagrecreatie via onder meer Albert Heijn en Kruidvat. Dit belang neemt bovendien toe.

Customer Experience

Albert Heijn met interne carrière-site voor jongeren

Albert Heijn heeft een site gelanceerd om jonge medewerkers langer aan zich te binden. Jongeren tussen de 16 en 25 jaar oud worden onder meer aangemoedigd zich met (interne) studies en stages bij te scholen. ‘Gratis kennis om een eindbaas te worden.’

Recruitment

Technologiebedrijf Usabilla voor 80 miljoen dollar naar SurveyMonkey

Het Nederlandse technologiebedrijf Usabilla is voor 80 miljoen dollar overgenomen door het Amerikaanse SurveyMonkey in contanten en aandelen. De overname zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2019 worden afgerond.

Marketing

Vijf manieren waarop chatbots je helpen met sales

“Ik zit erover te denken één van jullie producten te kopen, maar ik heb nog een paar vraagjes.” Het is het begin van een gesprek dat vroeger veel op de winkelvloer gevoerd werd. Tegenwoordig zit de consument online. Niet alleen kun je ‘m als verkoper niet in de ogen kijken, de consument heeft ook andere verwachtingen. Chatbots kunnen in deze omgeving een belangrijke rol spelen in het salesproces, waarbij ze bestaande verkopers ondersteunen en veel werk uit handen nemen.

Online marketing

Aantal Google CSS partners sterk gedaald door nieuwe eisen

Op het hoogtepunt waren er 99 Google CSS partners actief in Nederland. Google rolde in februari nieuwe richtlijnen uit voor CSS partners, om de wildgroei te dempen. Door deze maatregelen is het aantal CSS partners dat actief is in Nederland teruggebracht tot bijna een derde: van 99 zijn er nu nog maar 35 partners actief in Nederland.

Online advertising

DAZN zet Neymar en Mourinho in voor Spaanse lancering

De internationale sportstreamer DAZN schakelt voetbalheld Neymar Jr en topcoach José Mourinho in om zijn diensten te helpen lanceren op de Spaanstalige markt.

Media

Salesforce: ’20 tot 30 miljard dollar jaaromzet binnen handbereik’

De koers van CRM-reus Salesforce daalde nabeurs met 4 procent na tegenvallende verwachtingen voor het komende kwartaal. Salesforce houdt rekening met ongeveer 3,6 miljard dollar omzet, evenveel als het afgelopen kwartaal. Topman Marc Benioff rekent op lange termijn op fenomenale groei.

Marketing

Airbnb: hoe zet je video in om de planfase te versnellen?

Of het nu een weekendje weg is of een internationale reis: mensen kijken uit naar hun volgende vakantie. Voordat ze vertrekken, doorlopen ze meestal drie fases: dromen, plannen en boeken. De middelste fase, het plannen van de reis, kan weken of zelfs maanden duren terwijl reizigers onderzoek doen naar de beste keuzes, steeds enthousiaster worden over hun reis en proberen te zorgen dat ze nergens spijt van krijgen. Kunnen reismarketeers wellicht video gebruiken om mensen aan te sporen al iets eerder te boeken?

Video

Clear Channel Nederland digitaliseert ‘The Box’ langs de A4

Clear Channel Nederland heeft de herkenbare reclamemast langs de A4, vroeger bekend als de vis, gedigitaliseerd. De mast heeft twee LED-schermen van ruim 13 meter bij 7 meter (91 m²) gekregen en is na de digitalisering omgedoopt tot The Box.

Online marketing

Zo schakel je om naar geautomatiseerde advertentiecampagnes op Google en Facebook

Automatisering van advertentiecampagnes in Google en Facebook klinkt als dé oplossing om een maximaal resultaat te behalen met minimale moeite. De keerzijde is dat de exacte inhoud van de algoritmes die worden gebruikt voor automatisering niet altijd bekend zijn. De machine learningtechnieken van Facebook en Google besparen tijd, maar leiden deze vormen van automatisering ook daadwerkelijk tot betere resultaten?

Marketing automation

Dutch Digital Design op podium New Dutch Wave tijdens SXSW

Tijdens het South By South West (SXSW) festival in het Amerikaanse Austin staan Nederlandse bureaus op het podium onder de vlag van Dutch Digital Design. Aanwezig zijn onder meer Fabrique en Code d’Azur.

SxSW
Premium

Colours, Mangrove, Redhotminute versmelten in We are you

De digitale bureaus Colours, Mangrove en Redhotminute gaan vanaf vandaag verder onder één merknaam: We are you. Virtual Affairs volgt later dit jaar.

Digital Agencies