More stories

Landelijk volg-me-nietregister voor wifitracking

Bureaus die passanten in winkelgebieden volgen aan de hand van wifisignalen, komen voor de zomer met een gezamenlijk register waarmee burgers zich kunnen uitschrijven. Dat belooft in ieder geval Wim van Slooten, directeur van de brancheverenging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics (MOA), vandaag aan NU.nl.

Privacy

Infographic: werf klanten met infographics

Een infographic over infographics. Want die kunnen ook heel goed ingezet worden voor de werving van klanten. Visuele content doet het qua conversie sowieso beter, al moet je je infographic nog wel onder de aandacht brengen. Samensteller Spiralytics heeft er ook een white paper over geschreven.

Contentmarketing

Ruim 1300 Nederlandse websites volgen zonder toestemming surfgedrag

Ruim 1300 Nederlandse websites volgen het surfgedrag zonder dat gebruikers daarmee hebben ingestemd, zo blijkt uit onderzoek van de NOS.

Privacy

Clear Channel breidt digitaal netwerk uit in centrum Eindhoven

Clear Channel Nederland biedt sinds deze week 32 digitale advertentieschermen in het centrum van Eindhoven. De schermen bevinden zich op de vier meter hoge CityBeacons in de binnenstad van Eindhoven.

Online advertising

Nike tekent sponsorcontract e-sports

Nike heeft een sponsorcontract getekend met de League of Legends Pro League in China. Alle teams dragen Nike-kleding wanneer ze zich over het internationale toneel bewegen.

Influencer marketing

Waarom voice geen kanaal op zichzelf is

Is voice een mooie frisse hype, of is het daadwerkelijk een ontwikkeling waarop we moeten voorsorteren? Als je naar de cijfers van zowel Google als Amazon kijkt, is te zien dat beiden meer dan 10.000 (!) mensen in dienst hebben om de assistenten te ontwikkelen. Dan zal er wel iets inzitten, toch?

Voice

LinkedIn: nieuwste kans op B2B-interactie?

De interesse in betaald adverteren op Facebook en Google Ads neemt af, terwijl LinkedIn juist populairder wordt, blijkt uit onderzoek onder B2B-marketeers. Een ‘nieuw’ kanaal met nieuwe regels?

Marketing

Vrouwelijke social experts in slagorde op The Social Conference

Influencers, storytelling, social innovatie, contentstrategie… Hoe fijn is het als je een expert het hemd van het lijf mag vragen? Dat kan op 21 maart tijdens The Social Conference. Acht vrouwelijke social experts staan tussen 9.00 en 10.00 uur klaar om in vijftig minuten jouw brandende vragen te beantwoorden en je te helpen op een vernieuwde manier naar je social strategie te kijken.

Social

‘Sjoemelen met reviews op internet fluitje van een cent’

De Consumentenbond adviseert om niet al te veel waarde te hechten aan lyrische beoordelingen van bedrijven of producten op internet. […]

Online marketing

Abovo Media: alleen ga je sneller, samen kom je verder

Een mediabureau waar nuchtere tegeltjeswijsheden het winnen van hippe managementtermen: dat is Abovo Media in een notendop. Het klinkt als een vreemde eend in de bijt van het medialandschap, maar Abovo Media is al meer dan twintig jaar koploper in het middensegment en niet voor niks. CEO Remko Poggenklaas vertelt over het mediabureau uit het Noord-Hollandse Hoorn.

Media

SKO pauzeert rapportage online kijkcijfers

Stichting Kijkonderzoek rapporteert sinds de jaarwisseling geen online kijkcijfers meer. Rond de zomer moet het publiceren van de digitale kijkcijfers worden hervat.

Analytics

Hoe je de impact van prospecting campagnes kunt meten

Veruit de meest gevoerde discussie binnen het displaylandschap gaat over de toegevoegde waarde van een display of video prospecting campagne. De markt is op zoek naar inzichten in het effect van deze campagnes, maar dit is nog moeilijk te meten. Gelukkig biedt de ‘first interaction floodlight’ hierin perspectief.

Analytics

1,5 miljoen tv-kijkers voor Ziggo Go-app

De mobiele tv-app van Ziggo kreeg vorig jaar 300.000 nieuwe kijkers erbij, wat het totaal op 1,5 miljoen actieve kijkers bracht. Dat vertelt VodafoneZiggo in de voorlopige kwartaalcijfers.

Media

Facebook en Instagram favoriete kanalen van travel marketeers

Travel marketeers gaven in 2018 bijna de helft van hun advertentiebudget uit aan digitale kanalen. Dit geld ging vooral op aan Facebook en Instagram, gevolgd door SEA.

Conversie

Facebook start nieuwe advertentieformaten

Facebook heeft een nieuw advertentieformaat gelanceerd voor merken met een beperkt bereik, bijvoorbeeld omdat ze zelf geen webwinkel hebben. De advertenties verschijnen behalve bij Facebook ook bij Instagram en via het Audience Netwerk, het mobiele advertentienetwerk van het sociale netwerk.

Facebook Advertising