More stories

Premium

8 manieren om AI succesvol in te zetten in de marketingstrategie

Kunstmatige intelligentie (AI) zou het belangrijkste aspect moeten zijn van een datastrategie. Dat vindt ten minste meer dan 60 procent van de marketeers, blijkt uit onderzoek van MemSQL. Maar het daadwerkelijk inzetten van AI blijkt een ander verhaal. Hoe kunnen bedrijven het verschil maken? 

Artificial Intelligence

Story Marketing: Zo gebruik je storytelling in combinatie met de buyer journey

Story marketing is een strategische marketing aanpak waarbij je gebruik maakt van het patroon van een verhaal om de klant door zijn buyer journey te leiden. De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt. Dit klinkt wellicht wat tegenstrijdig omdat in de meeste berichten over Storytelling het bedrijf centraal staat. Echter door de klant centraal te zetten sluit de merkervaring beter aan op de belevingswereld van de potentiële doelgroep en is de potentiële klant makkelijker in beweging te krijgen. De klant is de hoofdrolspeler van het verhaal, jij als bedrijf speelt een bijrol.

Contentmarketing

Media intelligence, het fundament van een sterke markt- en concurrentieanalyse

Het fundament van de concurrentiestrijd tussen Pepsi en Coca-Cola is media intelligence. Bij de bedrijven vertrouwen en hierop en combineren dit met rigoureus marktonderzoek om elkaars sterke en zwakke punten te identificeren. Deze concurrentieanalyse heeft bij beide merken grote veranderingen veroorzaakt, met name op het gebied van productontwikkeling, merkmarketing en consumentenreclame. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het maken van een goede concurrentie-benchmark.

Analytics

Nieuw loyaliteitsprogramma Accor

Accor heeft het loyaliteitsprogramma vernieuwd. ‘ALL of Accor’ biedt spaarders een platform waar ze punten kunnen sparen en uitgeven bij alle dertig hotelmerken van de groep. Hiertoe is een nieuwe website en app gelanceerd.

Customer Loyalty

SpotX realiseert jaaromzet van 112 miljoen

Het online netwerk voor videoreclames SpotX groeide in 2018 met twee procent tot een omzet van 112 miljoen euro.

Online advertising

Inschrijving DDMA Email Summit gestart

Op donderdag 20 juni 2019 wordt DDMA Email Summit gehouden. Kandidaten kunnen zich vanaf nu aanmelden in de categorieën E-mail Campagne en E-mail Professional. In de Battle of the Agencies gaan daarnaast bureaus de strijd aan om Agency van het Jaar te worden, met dit jaar Holland Casino als opdrachtgever.

E-mailmarketing
Premium

Burst wordt digitaal partner van Baderie

Baderie lanceert deze zomer een nieuwe website, wat het resultaat is van een nieuwe marketingcommunicatiestrategie. Voor het optuigen en uitvoeren van de digitale kant schakelt het Burst in.

Digital Agencies

Google verwijderde in 2018 2,3 miljard dubieuze advertenties

Google heeft vorig jaar 2,3 miljard dubieuze advertenties opgeruimd, oftewel 6 miljoen per dag. 58 miljoen reclames waren ronduit schadelijk, namelijk een poging tot phishing (het hengelen naar persoonsgegevens).

Online advertising

Nestle Purina claimt eerste branded Cat Lens

Nestle Purina heeft in samenwerking met Snap naar eigen zeggen ’s werelds eerste branded Snapchat Cat Lens ontwikkeld om de naamsverandering van het grootste Scandinavische merk kattenvoer Pussi naar Latz onder de de aandacht te brengen.

Online marketing

Creatief bureau N=5 start brandpublishing tak N=Content

N=5 start, naar eigen zeggen als eerste reclamebureau in Nederland, een nieuwe tak die zich volledig richt op brandpublishing: N=Content. Brandpublishing is een vernieuwende vorm van marketing waar met redactionele formats het merkverhaal wordt verteld.

Contentmarketing

De toegevoegde waarde van een PIM-systeem bij procesoptimalisatie

“Hoe kunnen we de omzet versnellen en de marges verbeteren?”. Iedereen binnen je organisatie wil het antwoord op deze vraag weten, van het topmanagement tot je marketingcollega’s. Dit eBook gaat in op het belang van een Product Information Management (PIM) systeem bij het creëren van omzet momentum. Dit eBook beschrijft drie manieren van hoe je omzet momentum kunt creëren.

Marketing

Sogeti ontwikkelt chatbot voor zorgverzekeraar

Sogeti heeft een chatbot ontwikkeld voor DSW die via een pop-up window klantvragen op de website van de zorgverzekeraar beantwoordt. Naar verwachting handelt chatbot Nikki straks zo’n 75 procent van alle klantvragen af.

Customer Service

Disney toont interactieve filmposter op SxSW

Disney werkt komende drie jaar met Accenture Interactive aan het digitaliseren van de beleving rondom speelfilms in de bioscoop. Een interactieve filmposter met Dombo is een eerste resultaat daarvan.

SxSW

Consumentenbond blij met optreden tegen cookiewalls

De Consumentenbond is blij dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat optreden tegen cookiewalls. Bedrijven mogen bezoekers die hun tracking cookies niet accepteren, de toegang tot hun website niet ontzeggen.

Analytics

Hoe zet je SEO A/B-testen succesvol in?

Het begrip A/B-testen is vooral bekend van testen met het doel om de conversieratio van websites te verhogen. Ook binnen advertisingkanalen wordt getest met onder andere advertentieteksten en visuele uitingen. SEO A/B-testen komt nog weinig ter sprake, maar is een zeer interessante ontwikkeling in de markt. Je kunt namelijk de ROI van een aanpassing voorspellen door te testen en zo meer urgentie creëren rondom doorvoering van SEO implementaties.

Search