More stories

Premium

Fingerspitz: Wie de meeste experimenten start, wordt beloond

Handpicked agencies, een verzameling van zes bureaus, wil komende jaren verdubbelen. Het bedrijf, waarvan Fingerspitz één van de labels is, heeft het vieren van succes en vooral falen hoog in het vaandel, ontdekte Jordi Bron. Medewerkers die de meeste experimenten starten, worden beloond.

Digital Agencies

‘Meerdere betaalmodellen Google Stadia’

Er komen meerdere manieren waarop gamers kunnen betalen om te spelen bij Googles gamingsplatform Stadia. Van pay per use tot aanschaf van een complete game, denkt topman Yves Guillemot van Ubisoft.

Online marketing
Premium

Gérard Ghazarian (Candid Group): ‘Media zit in mijn bloed’

Begin jaren negentig vluchtte Gérard Ghazarian vanuit Armenië naar Nederland. In 2007 richtte hij samen met een zakenpartner Candid Group op. Ze bieden interactie tussen media, creatie, tech en data-expertises. Dus ook tussen merken en hun publiek. Wat is zijn visie op het Nederlandse media- en reclamelandschap?

Digital Agencies

Meer zakelijke reclameopties op LinkedIn

LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.

Online advertising

Charly Cares: Zo bouw je met persoonlijke aandacht een merk op

Een oppascentrale die functioneert als een heuse marktplaats. Charly Cares bouwt aan online merk voor een alledaags probleem van jonge ouders. Dit zijn de belangrijkste online- en ondernemerslessen van oprichter Charly van der Straten.

Customer Experience

Infographic: vermijd deze valkuilen bij de landingspagina

Een goede landingspagina is minder eenvoudig dan het lijkt. Deze kan verpest worden door slechte typografie, lage kwaliteit foto’s, trage laadtijden en slecht geschreven teksten. Red Website Design zette de vele valkuilen op een rij.

Customer Experience

Google for Jobs naar Duitsland

Google in Europa staat op het punt zijn banenportal Jobs te lanceren in Duitsland.

Recruitment

Streaming video groter dan kabel-tv en bioscoop

Consumenten geven meer geld uit aan Netflix-achtige diensten dan aan bioscoopbezoek. Bovendien hebben online videotheken meer abonnees dan kabelbedrijven. Die trend naar meer digitaal thuisvermaak lijkt ook niet meer te keren.

Media

Inschrijving Programmatic Awards 2019 geopend

IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.

Programmatic

The Social Conference: de kracht van fanchising

The Avocado Show opende in maart 2017 in de Amsterdamse Pijp de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Er was nog geen bord geserveerd of de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal had al ruim 100.000 fans op sociale media en publicaties in ruim zestig landen. Er kwamen in eerste instantie tachtig franchise-aanvragen binnen.

Social

B2B Marketing Forum: mkb nu klaar voor B2B-marketing

Hoewel de basics nog niet overal goed op orde zijn, lijkt de volwassenheid van B2B-marketing nu ook zijn intrede te doen binnen het mkb. Dat werd duidelijk tijdens het B2B Marketing forum.

B2B Digital

There’s a chatbot for that: van misvattingen naar een realistischer beeld

Mijn betrokkenheid bij diverse chatbot-implementaties maakt één ding heel duidelijk: wie de nieuwe technologie omarmt ‘omdat het kan’, maakt een grote denkfout. Maar wat is dan een betere aanvliegroute? En welke impact op de organisatie is vervolgens te verwachten? Aan de hand van veelgehoorde misvattingen naar een realistischer beeld.

Digital Design

Starbucks versterkt focus op loyaltyprogramma

Het succesvolle loyaltyprogramma van Starbucks, Starbucks Rewards, gaat opnieuw op de schop. Volgens Amerikaanse media, waaronder Fortune, wil de koffieketen haar loyaltyprogramma nog succesvoller maken. Nu zijn leden van het programma al goed voor ruim veertig procent van de Amerikaanse omzet van Starbucks.

Customer Loyalty

Brands in control: over de pure noodzaak van een marketingtransformatie

Er woedt een felle concurrentiestrijd om de aandacht van de consument dankzij de mondialisering en het feit dat e-commerce laagdrempelig is. Daarbij komt dat tegenwoordig veel producten op elkaar lijken. Kijk bijvoorbeeld maar naar de telecom-business: aanbiedingen van de verschillende leveranciers lijken als twee druppels water op elkaar. In zo’n situatie zullen het merk en de mate van effectieve exposure ervan onder consumenten in toenemende mate bepalen wie er wint in zo’n markt en wie niet.

Strategy

Gadero opent showroom in Breukelen

Online houthandel Gadero opent volgende week een showroom en afhaalpunt voor bestrating en tuinhout. De locatie in Breukelen ligt vlakbij de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.

Marketing