Half Nederland heeft internet op televisie
Het aantal huishoudens met een online televisie is in de afgelopen vijf jaar verdubbeld tot 47 procent. Kritische massa is bereikt voor alternatieve ‘zenders’ die primair via internet werken.
Het aantal huishoudens met een online televisie is in de afgelopen vijf jaar verdubbeld tot 47 procent. Kritische massa is bereikt voor alternatieve ‘zenders’ die primair via internet werken.
Arjen Hettinga is Philip Spaas opgevolgd als managing director van marketingbureau Oogst, een bureau uit de Merkle-groep.
Een groep techenthousiasten onder leiding van Alex Raemaekers heeft een alternatief voor Facebook en LinkedIn opgericht, maar dan ‘zonder alle commerciële trucjes en irritante reclame’.
De schikking die Facebook zal treffen met de Federal Trade Commission naar aanleiding van de datalekken van Cambridge Analytica gaat mogelijk in de miljarden lopen. Dat meldt de Washington Post.
Er wordt zoveel over voice gesproken, dat er soms vergeten wordt dat het nog slechts in de kinderschoenen staat. Daarbij, de toekomst zal zeker niet screenless zijn. Wat voice wel gaat worden, daarover vetellen pionier Maarten Lens-Fitzgerald (Cova), Koen Vanderhoydonck (Google) en Daan Gönning (Rabobank).
De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.
Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het vierde kwartaal een procent afnemen tot 670 miljoen dollar. De nettowinst daalde twintig procent tot 42 miljoen dollar.
De digitale marketingbureaus Super Digital en Traffic4u gaan op in een nieuw, reeds bestaand internationaal label van moederbedrijf IPG: Reprise Nederland.
De mogelijkheden van Voice, Artificial Intelligence, Machine Learning en Automation zijn eindeloos, maar de menselijke maat in marketing zal altijd blijven bestaan. Dat is wat duidelijk werd tijdens het event Friends of Search.
Vandaag de dag hebben consumenten weinig tot geen geduld, verwachten een optimale online klantervaring en gaan er min of meer van uit dat bedrijven digitaal volwassen zijn. Deze whitepaper beschrijft het Digital Agility model en biedt handvatten om de digitale wendbaarheid van je organisatie te verbeteren. Ook gaat deze whitepaper in op de strategieën die je kunt gebruiken om de volgende stap in de digitale transformatie van je bedrijf te zetten.
Gasten van budgethotels doen veel meer research voor ze een hotel boeken dan consumenten die voor een luxe accommodatie kiezen. Dit blijkt uit onderzoek van Ignition One onder 18.000 hotels wereldwijd.
In de VS hebben 57.8 miljoen mensen ten minste een smart speaker in huis staan. En als iets in Amerika groot is, kun je er erop wachten dat Nederland zal volgen. Deze survival kit geeft je de tools om te beginnen met Voice Search in 2019.
De Consumentenbond pleit voor een verbod op telemarketing en een snelle invoering van een register voor incassobureaus. Die oproep volgt […]
Uit onderzoek dat het Commissariaat voor de Media heeft laten uitvoeren door de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit […]
De VEED Awards – door de media ook wel “de Oscars van de Nederlandse YouTube industrie” genoemd – zijn de jaarlijkse prijzen voor de beste en leukste YouTubers van Nederland. Influencerburau Maak creëert verhalen uit de popcultuur. Een gesprek met oprichter van de VEED Awards en influencerbureau Maak: Omar Kbiri.