More stories

Gilette in influencermarketing met Twitch

Gilette houdt een tijdelijke promotie met Twitch waarbij gamers spaarpunten kunnen verdienen om uit te geven aan hun favoriete streamers.

Influencer marketing

Nepnieuws Bitcoin Revolution wordt geen strobreed in de weg gelegd (update)

John de Mol waarschuwde in oktober persoonlijk voor misbruik van zijn naam en foto’s bij dubieuze advertenties over bitcoinsoftware op Facebook, maar dat heeft  weinig geholpen. De laatste weken duiken dezelfde nepadvertenties weer in alle hevigheid op. Klachten bij Facebook worden niet serieus genomen, het netwerk meldt doodleuk dat de advertentie ‘binnen de regels valt’.

Marketing

Bol.com geeft Select-abonnees extra korting

Bol.com wil de abonnees op ‘logistieke’ dienst Select meer voordeel gaan geven en onderzoekt wat het best resoneert bij klanten. Het houdt nu een proef met extra korting.

Online marketing

Ngage zet gekromde LED-schermen in

Ngage Media heeft twee nieuwe curved 12m2 LED-schermen in gebruik genomen, de eerste in hun soort. De schermen bevinden zich op de zuilen naast de entree van het Corio Center aan de Saroleastraat in het centrum van Heerlen.

Online marketing

Contentmarketing: Zo kun je je contentorganisatie opschalen

Je contentmarketing-strategie staat op poten, en de eerste resultaten worden zichtbaar. Wanneer start je precies met de uitbouw van de eigen contentmarketingorganisatie en vooral: hoe pak je dat aan?

Contentmarketing

Hunkemöller lanceert eerste podcast

Hunkemöller is zijn eerste podcast begonnen. De podcast serie Love Letters from Hunkemöller wordt vandaag gelanceerd op International Women’s Day met topmodel Danielle van Grondelle.

Contentmarketing
Premium

‘Labels native advertising vaak onduidelijk’

Onderzoek van UAntwerpen bewijst dat lezers meer vertrouwen hebben in een nieuwsmedium en in de adverteerder als er duidelijkheid is over native advertenties. De huidige labels zijn niet transparant genoeg.

Native advertising

Google plakt nieuw prijsbeleid op de reclamewereld

Google stapt over op een nieuw afrekenmodel voor zijn reclametechnologie, die wereldwijd een van de grootste is. Dat is goed nieuws voor uitgevers, maar minder voor de adverteerder.

Online advertising

AP: ‘Websites moeten toegankelijk blijven bij weigeren tracking cookies’

Websites die bezoekers alleen toegang geven op hun site als deze akkoord gaan met het plaatsen van tracking cookies, voldoen niet aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dat verduidelijkt de Autoriteit Persoonsgegevens vandaag op haar site.

Privacy
Premium

Captains verzorgt social content voor PostNL

Bureau Captains gaat social content voor PostNL ontwikkelen. Het creatieve productiehuis, dat zich specialiseert in digitale media, gaat zich vooral richten op het creëren van ‘spraakmakende Facebook content’.

Digital Agencies

Mark Zuckerberg ziet verschuiving naar intieme communicatie

Facebook topman Mark Zuckerberg denkt dat sociale netwerken zich meer gaan ontwikkelen richting intieme communicatie. Dat zou betekenen dat chatapps als Messenger en WhatsApp een grotere rol gaan spelen.

Social

Attractieparken met aanbod op maat verleiden de ongrijpbare millennial

Een ticket kopen voor een attractiepark of dierentuin is vaak veel goedkoper via een drogisterij of supermarkt dan aan de deur van het park zelf. Dat is op zijn minst opmerkelijk. Zeker wanneer je bedenkt dat de verkoop via derden met hoge kortingen gepaard gaat. Inmiddels verloopt zo’n 30 procent van de verkoop van tickets in de Nederlandse dagrecreatie via onder meer Albert Heijn en Kruidvat. Dit belang neemt bovendien toe.

Customer Experience

Albert Heijn met interne carrière-site voor jongeren

Albert Heijn heeft een site gelanceerd om jonge medewerkers langer aan zich te binden. Jongeren tussen de 16 en 25 jaar oud worden onder meer aangemoedigd zich met (interne) studies en stages bij te scholen. ‘Gratis kennis om een eindbaas te worden.’

Recruitment

Technologiebedrijf Usabilla voor 80 miljoen dollar naar SurveyMonkey

Het Nederlandse technologiebedrijf Usabilla is voor 80 miljoen dollar overgenomen door het Amerikaanse SurveyMonkey in contanten en aandelen. De overname zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2019 worden afgerond.

Marketing

Vijf manieren waarop chatbots je helpen met sales

“Ik zit erover te denken één van jullie producten te kopen, maar ik heb nog een paar vraagjes.” Het is het begin van een gesprek dat vroeger veel op de winkelvloer gevoerd werd. Tegenwoordig zit de consument online. Niet alleen kun je ‘m als verkoper niet in de ogen kijken, de consument heeft ook andere verwachtingen. Chatbots kunnen in deze omgeving een belangrijke rol spelen in het salesproces, waarbij ze bestaande verkopers ondersteunen en veel werk uit handen nemen.

Online marketing