More stories

De Hero image is dood – lang leve relevantie

De Hero image – de grote foto die de homepage van een site overheerst – is alom tegenwoordig op het web. En dat terwijl het gebruik ervan zo vaak de plank misslaat. Toch lijkt iedereen het erover eens; de hero is belangrijk en verdient ruimte. Maar is dat wel zo? 

Web-design

‘Incassobureaus’ innen rekeningen voor opgeheven Vakantiegarant

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor diverse incassobureaus die rekeningen namens Vakantiegarant incasseren. Deze incassobureaus zetten consumenten zwaar onder druk om de rekeningen van Vakantiegarant te betalen, terwijl er nooit een geldige overeenkomst tot stand is gekomen.

Legal

Apple sloopt advertentiesoftware uit Shazam

Apple blijkt allerlei externe software uit Shazam te hebben verwijderd. Deze werd gebruikt voor het analyseren van gebruikersgedrag en het tonen van advertenties.

Analytics

Basic-Fit: hoe technologie 1,8 miljoen leden helpt

Het concept van Basic-Fit lijkt bedrieglijk eenvoudig: digitaliseer zoveel mogelijk processen en diensten zodat je de kosten laag en de klanttevredenheid hoog houdt. Daarachter schuilt bijna een technologiebedrijf dat leden hyperefficiënt bedient.

Customer Engagement

Moodus haalt groeigeld op voor klanttevredenheidzuilen

De Nederlandse startup Moodus, die via interactieve zuilen klanttevredenheidsonderzoek laat uitvoeren bij Heijmans, het Nationaal Militair Museum en het Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer, heeft bij verschillende angel-investeerders 150.000 euro opgehaald om verder te groeien.

Customer Engagement

‘Programmatic audioreclame brak door in 2018’

Profielgericht digitaal adverteren met audio is in 2018 doorgebroken. Zuzanna Gierlinska van Spotify in Europa verwacht dat programmatic audio in 2019 standaard onderdeel wordt van de digitale reclamemix.

Programmatic

Sterke groei marketing- en blockchain start-ups

Het aantal startups dat blockchain en marketing combineert neemt sterk toe, zo blijkt uit een telling van Jeremy Epstein, auteur van het boek The CMO Primer for the Blockchain World.

Blockchain

Hoe het online platform van Eva Jinek groeit: “Zijn waar het publiek is”

Behalve talkshow-presentatrice is Eva Jinek een online persoonlijkheid met vele duizenden online volgers. Ali Haselhoef, conceptontwikkelaar bij KRO-NCRV vertelt hoe dat zo gegroeid is.

Customer Engagement
Premium

Rogier IJzermans (Born05):’Ik wil groeien met onze eigen strategie, niet die van een ander’

Oprichter Rogier IJzermans heeft Born05 uitgebreid met twee nieuwe bedrijven: Newborn en Airborn. Newborn investeert in startups en met Airborn richt IJzermans zich op de snelgroeiende voice-markt.

Digital Agencies

Exsite Media: ‘Flexibel ondernemen is voor mij altijd aan staan’

Na dertien jaar gewerkt te hebben voor Nederlandse multinationals, besloot Orchidea Teljeur het roer om te gooien. Ze richtte Exsite Media op, een online marketingbureau voor het midden- en kleinbedrijf. “Ik ben geen schakel meer in het grote geheel, maar verantwoordelijk voor het hele traject.”

Online marketing

CRO voor de lange termijn: Van A/B-test naar gedragsinzicht

De naam conversieratio-optimalisatie (CRO) doet tekort aan wat het proces daadwerkelijk inhoudt en met name, aan wat het je als organisatie oplevert. Het valideren van je aannames door middel van online experimenten leidt tot meer dan alleen een stijging in je conversieratio. Op de lange termijn levert het je kennis over het gedrag van je klanten op. Onmisbare informatie die je in staat stelt om te anticiperen op mogelijke veranderingen in dit gedrag. Maar wie doet dit al?

Conversie

‘Helft Nederlanders wil digitale folder’

De helft van de Nederlanders ziet meer in digitale communicatie bij de verspreiding van reclamefolders. Een meerderheid vindt de introductie van de ja/ja-sticker als in Amsterdam of binnenkort ook Rotterdam een goede ontwikkeling. Daarmee wordt immers voorkomen dat onnodig folders aan de deur worden bezorgd.

Online marketing

De technische SEO-trend van 2019: Wat is Edge SEO? 

Edge SEO is een nieuwe trend binnen technische SEO, wat gebruik maakt van edge computing-technologieën om totale HTTP(s)-verzoeken (incl. URLs, status, headers en body content) aan te passen, zonder toegang tot de broncode of server van de website. Denk aan Google Tag Manager, maar dan voor SEO.

Search

Exploitanten seksbedrijven beginnen eigen advertentieplatform

Enkele exploitanten van seksbedrijven in Nederland hebben hun eigen online advertentieplatform Sexwerk.nl in het leven geroepen. Hiermee willen ze hun positie op het internet verstevigen.

Online advertising

Yoastcon: Google komt met eigen WordPress plugin voor implementatie van Analytics, Adsense en Pagespeed Insights

Hoewel Yoastcon vooral een SEO-conferentie is, was er zeker ook aandacht voor aanverwante online marketing disciplines. Yoast, bekend van de wordpress-plugin, toonde haar bezoekers de laatste inzichten in CRO, websitemigraties en laadsnelheden. 

Search