More stories

Aantal Google CSS partners sterk gedaald door nieuwe eisen

Op het hoogtepunt waren er 99 Google CSS partners actief in Nederland. Google rolde in februari nieuwe richtlijnen uit voor CSS partners, om de wildgroei te dempen. Door deze maatregelen is het aantal CSS partners dat actief is in Nederland teruggebracht tot bijna een derde: van 99 zijn er nu nog maar 35 partners actief in Nederland.

Online advertising

DAZN zet Neymar en Mourinho in voor Spaanse lancering

De internationale sportstreamer DAZN schakelt voetbalheld Neymar Jr en topcoach José Mourinho in om zijn diensten te helpen lanceren op de Spaanstalige markt.

Media

Salesforce: ’20 tot 30 miljard dollar jaaromzet binnen handbereik’

De koers van CRM-reus Salesforce daalde nabeurs met 4 procent na tegenvallende verwachtingen voor het komende kwartaal. Salesforce houdt rekening met ongeveer 3,6 miljard dollar omzet, evenveel als het afgelopen kwartaal. Topman Marc Benioff rekent op lange termijn op fenomenale groei.

Marketing

Airbnb: hoe zet je video in om de planfase te versnellen?

Of het nu een weekendje weg is of een internationale reis: mensen kijken uit naar hun volgende vakantie. Voordat ze vertrekken, doorlopen ze meestal drie fases: dromen, plannen en boeken. De middelste fase, het plannen van de reis, kan weken of zelfs maanden duren terwijl reizigers onderzoek doen naar de beste keuzes, steeds enthousiaster worden over hun reis en proberen te zorgen dat ze nergens spijt van krijgen. Kunnen reismarketeers wellicht video gebruiken om mensen aan te sporen al iets eerder te boeken?

Video

Clear Channel Nederland digitaliseert ‘The Box’ langs de A4

Clear Channel Nederland heeft de herkenbare reclamemast langs de A4, vroeger bekend als de vis, gedigitaliseerd. De mast heeft twee LED-schermen van ruim 13 meter bij 7 meter (91 m²) gekregen en is na de digitalisering omgedoopt tot The Box.

Online marketing

Zo schakel je om naar geautomatiseerde advertentiecampagnes op Google en Facebook

Automatisering van advertentiecampagnes in Google en Facebook klinkt als dé oplossing om een maximaal resultaat te behalen met minimale moeite. De keerzijde is dat de exacte inhoud van de algoritmes die worden gebruikt voor automatisering niet altijd bekend zijn. De machine learningtechnieken van Facebook en Google besparen tijd, maar leiden deze vormen van automatisering ook daadwerkelijk tot betere resultaten?

Marketing automation

Dutch Digital Design op podium New Dutch Wave tijdens SXSW

Tijdens het South By South West (SXSW) festival in het Amerikaanse Austin staan Nederlandse bureaus op het podium onder de vlag van Dutch Digital Design. Aanwezig zijn onder meer Fabrique en Code d’Azur.

SxSW
Premium

Colours, Mangrove, Redhotminute versmelten in We are you

De digitale bureaus Colours, Mangrove en Redhotminute gaan vanaf vandaag verder onder één merknaam: We are you. Virtual Affairs volgt later dit jaar.

Digital Agencies

Landelijk volg-me-nietregister voor wifitracking

Bureaus die passanten in winkelgebieden volgen aan de hand van wifisignalen, komen voor de zomer met een gezamenlijk register waarmee burgers zich kunnen uitschrijven. Dat belooft in ieder geval Wim van Slooten, directeur van de brancheverenging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics (MOA), vandaag aan NU.nl.

Privacy

Infographic: werf klanten met infographics

Een infographic over infographics. Want die kunnen ook heel goed ingezet worden voor de werving van klanten. Visuele content doet het qua conversie sowieso beter, al moet je je infographic nog wel onder de aandacht brengen. Samensteller Spiralytics heeft er ook een white paper over geschreven.

Contentmarketing

Ruim 1300 Nederlandse websites volgen zonder toestemming surfgedrag

Ruim 1300 Nederlandse websites volgen het surfgedrag zonder dat gebruikers daarmee hebben ingestemd, zo blijkt uit onderzoek van de NOS.

Privacy

Clear Channel breidt digitaal netwerk uit in centrum Eindhoven

Clear Channel Nederland biedt sinds deze week 32 digitale advertentieschermen in het centrum van Eindhoven. De schermen bevinden zich op de vier meter hoge CityBeacons in de binnenstad van Eindhoven.

Online advertising

Nike tekent sponsorcontract e-sports

Nike heeft een sponsorcontract getekend met de League of Legends Pro League in China. Alle teams dragen Nike-kleding wanneer ze zich over het internationale toneel bewegen.

Influencer marketing

Waarom voice geen kanaal op zichzelf is

Is voice een mooie frisse hype, of is het daadwerkelijk een ontwikkeling waarop we moeten voorsorteren? Als je naar de cijfers van zowel Google als Amazon kijkt, is te zien dat beiden meer dan 10.000 (!) mensen in dienst hebben om de assistenten te ontwikkelen. Dan zal er wel iets inzitten, toch?

Voice

LinkedIn: nieuwste kans op B2B-interactie?

De interesse in betaald adverteren op Facebook en Google Ads neemt af, terwijl LinkedIn juist populairder wordt, blijkt uit onderzoek onder B2B-marketeers. Een ‘nieuw’ kanaal met nieuwe regels?

Marketing