More stories

‘Omdat Coolblue en Bol.com het ook doen’

Verbazingwekkend, de helaas nog veel voorkomende uitspraak: “We willen het zo, want bij Coolblue hebben ze dat ook”. Dit doet sterk denken aan vroeger, als je iets verkeerd had gedaan en je ouders zeiden: “Als je vriendje in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?” Waarom kopiëren we elkaar?

Conversie

Twee miljoen gebruikers voor Stocard in Nederland

De mobiele app Stocard, een portefeuille om klantenkaarten van retailers in op te slaan, claimt dat het bijna twee miljoen gebruikers heeft in Nederland en 1,1 miljoen in België.

Customer Loyalty

Booking.com: reizigers ervaren veel druk van social media

Een op de vier reizigers droomt ervan op social media de kost te kunnen verdienen als influencer. Dit blijkt uit onderzoek van Booking.com onder meer dan 21.500 mensen uit 29 landen.

Social

Center Parcs breidt influencer marketing activiteiten uit

Center Parcs voor 2019 haar internationale influencer marketing activiteiten uit, met een vertaling van de ‘Zeg ja tegen wat ertoe doet’ merkstrategie die Center Parcs begin 2018 lanceerde.

Marketing
Premium

Digital outdoor groeit jaarlijks 10 procent

De investeringen in digitale buitenreclame groeien tot 2021 met gemiddeld 10,1 procent per jaar.

Online advertising
Premium

JWT fuseert met het digitale netwerk Wunderman

Reclamegroep WPP fuseert JWT met het digitale netwerk Wunderman. JWT is een van de bekendste en oudste advertentiebureaus, en dateert zelfs al van 1864.

Digital Agencies
Premium

Emakina vernieuwt World Press Photo Foundation online

Emakina Nederland gaat de corporate website van de organisatie achter de World Press Photo in het nieuw steken.

Digital Agencies

Zo wordt couponing de gepersonaliseerde vervanger van de fysieke folder

Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.

Customer Loyalty

Dit zijn de mobiele trends in 2019

De mobiele trends voor 2019 zou je kunnen samenvatten met meer, meer en nog meer mobiel gebruik. Denk aan de opkomst van voice, maar ook je mobiel als middelpunt in het internet of things en search. Al is er een tegenbeweging.. onder andere Google en Apple willen met apps je telefoonverslaving tegengaan.

Mobile

Tim van der Wiel (GoSpooky & Speaky): ‘De verhalen van brands zijn al honderd jaar hetzelfde’

De twintigjarige Tim van der Wiel is oprichter van GoSpooky, het eerste Snapchat-bureau van Nederland. De jonge ondernemer richtte onlangs ook Speaky op, een nieuw bureau in voice-technologie. Een jongensboek, met als eerste hoofdstuk ‘ik startte een twitteraccount op mijn zolderkamer.’

Social

Zo verhoog je emotionele betrokkenheid bij je merk

Retail is niet dood, alleen saaie retail gaat dood. Voor de consument is het makkelijk om te switchen tussen bedrijven. Toch slagen sommige bedrijven erin veel loyaliteit bij hun klanten te ontwikkelen. Wat doen deze bedrijven goed en hoe kun je klanten wel loyaal maken aan jouw merk? De essentie is het bieden van een goede customer experience door op emoties als vertrouwen, eerlijkheid en integriteit in te spelen. 

Customer Loyalty

KPN, DELA en Zilveren Kruis Achmea finalisten DDMA Customer Data Award

KPN, DELA en Zilveren Kruis Achmea zijn als finalisten geselecteerd voor de DDMA Customer Data Award 2019. De genomineerden presenteren zich tijdens de DDMA Data Dag 2019 op 24 januari in de Kromhouthal in Amsterdam.

Marketing

Buienradar winnaar Website van het Jaar

Buienradar.nl is door het publiek verkozen tot de website van het jaar. Het team achter de website kreeg de prijs donderdag uitgereikt tijdens een gala in Amsterdam.

Web-design

Adwise en United Retail winnen Grote Prijs Dutch Search Awards

Gisteravond vond de derde editie van de Dutch Search Awards plaats bij DeFabrique in Utrecht. Hostess Tess Milne overhandigde de awards aan de beste agencies, merken en professionals. Dé bekroning op hun werk van het afgelopen jaar.

Search

Emerce GAUC: De foto’s

Voor het eerst werd in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam gisteren Emerce Google Analytics gehouden. Bezoekers hoorden de laatste ontwikkelingen op het gebied van het verwerken en analyseren van data voor het optimaliseren van business beslissingen. Sprekers op Emerce GAUC waren onder meer Niek Bronswijk van Albert Heijn Online en Volkert Wilkens van Google. De foto’s zijn van Peter Boer.

Analytics