More stories

Dit zijn de contentmarketingtrends van 2019

De contentmarketingtrends voor 2019 laten zien dat veel (‘luie’) tactieken uit het verleden niet meer werken. Maar welke aanpak werkt er anno 2019 dan nog wel? Ik vroeg het aan 13 content marketing experts uit heel Nederland en zij kwamen met maar liefst 34 content-marketing trends voor 2019 waarmee jij je voordeel kunt doen.

Contentmarketing

Content driven experiences realiseren met Design Thinking

Gemiddeld ziet een Nederlandse consument zo’n 377 merkuiting per dag, waarvan er slecht zeven blijven hangen in de zogenaamde ‘consideration set’. Voor merken en organisaties is het dan ook de uitdaging om een plek te veroveren in deze set. Maar hoe doe je dit? En is customer journey optimalisatie volgens de Design Thinking methode de oplossing? 

Contentmarketing

Vier tips voor een succesvol loyaliteitsprogramma

Wanneer is een loyaliteitsprogramma een succes? Als 60 tot 80 procent van de aankopen met een loyaliteitskaart worden gedaan, heb je een winnaar te pakken. Vier tips om dat voor elkaar te krijgen.

Customer Loyalty

UX lab opent tweede vestiging in Den Haag

Happy Labs, naar eigen zeggen het eerste onafhankelijke UX lab van Nederland, opent een tweede vestiging in Den Haag. Negen maanden terug ging het bedrijf van start in het centrum van Amsterdam.

Customer Experience
Premium

SEA-specialisten: Investeer in AI en Automation voor search advertising

Artificial intelligence is everywhere. Ook binnen zoekmachinemarketing, waar Google haar AI aan ons opdringt. Maar hoe zet je eigen AI succesvol in ter verbetering van de resultaten van je Google Ads? 

Search

Zo voorspelt Google Firebase het gedrag van app-gebruikers

Inzicht krijgen in de acties van jouw app bezoekers? Dan gebruik je waarschijnlijk Google Analytics. Daarnaast is het ook mogelijk om het gedrag van sommige gebruikers te voorspellen. Met Firebase Predictions (onderdeel van Google Firebase) is het onder andere mogelijk om in te zien welke gebruikers jouw app mogelijk zullen verwijderen of naar een betaalde versie upgraden, nog vóór ze dit daadwerkelijk hebben gedaan. Handig, zeker als je die kennis gebruikt voor het continu verbeteren van je app om bezoekers geïnteresseerd te houden.

Analytics

SEM-bureau 6Circles begint met Amazon-marketing

Widya Bereket start per 1 november als Amazon-specialist bij 6Circles. Met haar breidt het SEM-bureau, onderdeel van de Digital Agency […]

Marketplaces

Dept achter de feestdagencampagne van bol.com

Dept tekent voor de nieuwe feestdagencampagne van bol.com die afgelopen vrijdag van start is gegaan. Met de campagne ‘Winkel van ons allemaal’ laat de retailer zien dat ‘wij de Nederlanders en Vlamingen echt begrijpen, dat wij snappen welke rol onze producten in hun leven vervullen.’

Online advertising

Dit is het nieuwe Google Ads dat de vorige versie doet vergeten

Met de nieuwe versie van Google Ads, die naar eigen zeggen sneller en intuïtiever is, heeft Google de oude versie opgeheven. Want waarom zou je daar gebruik van maken als je een betere versie hebt vol nieuwe mogelijkheden? De new & improved Google Ads draagt volgens Google aanzienlijk meer bij aan je bedrijfsdoelen en biedt een legio aan opties die je als bedrijf in jouw voordeel kan laten werken. Dat vereist een kleine rondleiding door het nieuwe dashboard.

Online advertising

‘Consument deelt passie via Twitter’

Op Twitter delen consumenten graag informatie over producten en merken. 66 procent deelt regelmatig hun mening en 78 procent volgt actief de mening van andere mensen. Dat blijkt uit het door Twitter zelf uitgevoerde onderzoek ‘Twitter Influential Audience Pitch’ onder meer dan 10.500 internetgebruikers, waaronder 4800 Twitter-gebruikers.

Twitter/X

Chantal van der Velde (Closure): ‘Via één platform alle abonnementen van een overledene opzeggen’

Toen de oma van Chantal van der Velde vijf jaar na haar dood nog steeds ‘doorleefde’ op Facebook was het genoeg. “Elk jaar weer kreeg ik de mededeling: feliciteer je oma, terwijl mijn oma er niet meer was.” Het inspireerde Van der Velde om haar baan op te zeggen en zich samen met een vriendin op Closure te storten. Tegen Top Names: “Closure is een online platform voor nabestaanden om alle abonnementen, contracten en accounts op één centrale plek af te ronden nadat iemand is overleden. Het gaat om telecom, gas, water en licht, bankzaken, verzekeringen, goede doelen, maar ook social media. Het klinkt eenvoudig, maar er komt veel bij kijken.”

Social
Premium

Mark van Dijk in directie Dentsu Aegis Network

Mark van Dijk treedt toe tot de directie van Dentsu Aegis Network Nederland voor de nieuw gecreëerde rol van Chief Client Officer.

Digital Agencies

Medewerkers nog te vaak de missing link in customer journey

Terwijl iedereen customer journeys optimaliseert en de NPS centraal stelt, zien we met elkaar één heel belangrijk aspect over het hoofd. Het gaat er niet alleen om de klantkanalen zo goed mogelijk te optimaliseren. Minstens zo belangrijk is om tegelijkertijd de medewerkers erachter te betrekken en te verbinden rondom een ‘purpose’. Zo kan klantloyaliteit eindelijk wederkerig worden.

Customer Loyalty

AI en customer experience, hoe werkt het?

Automatisering en AI verbeteren de klantbeleving. Vragen die ooit alleen door een mens konden worden beantwoord, worden nu sneller en nauwkeuriger beantwoord door een chatbot, virtuele assistent of geautomatiseerde boodschap. In marketing en customer services draait alles om data. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Maarten Stol (BrainCreators) en Marcel Stroop (5CA).

Customer Experience

Hoe bouw je een 360-graden-klantbeeld?

Iedereen wil het en slechts 10 procent heeft het: het 360-graden-klantbeeld. Alleen met uitgebreide individuele klantprofielen kun je schaalbaar een-op-een communiceren met je doelgroep. Hoe maak je de business case en welke stappen moet je doorlopen om je klant echt te leren kennen?

Customer Engagement