Foursquare haalt 33 miljoen dollar op
Foursquare, inmiddels alweer negen jaar oud, heeft 33 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde geleid door Simon Ventures. Met dat geld wordt zijn locatietechnologie verder ontwikkeld.
Foursquare, inmiddels alweer negen jaar oud, heeft 33 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde geleid door Simon Ventures. Met dat geld wordt zijn locatietechnologie verder ontwikkeld.
Google heeft voor een onbekend bedrag Onward overgenomen, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in klantenservice. De oprichters en de technisch directeur verhuizen mee naar Google.
In de alsmaar veranderende SEO-wereld is een conferentie als BrightonSEO meer dan welkom. Meer dan 3000 specialisten luisterden daar naar de laatste ontwikkelingen. Met deze vijf takeaways ben je weer bij op het gebied van SERP, AMP en voice search.
Ook in tijden van datagestuurde websites is menselijke emotie nog altijd van groot belang. Maar hoe wek je online eigenlijk empathie op? Deze tips helpen je conversie emotioneel vooruit.
Geen één marketeer is hetzelfde. Hoe marketeer werken verschilt per bedrijf, afdeling of rol. Dit verschil is met name goed zichtbaar als het gaat om digital asset management, het produceren, beheren en delen van digitale assets. De sleutel tot succes is om het gehele marketing met dezelfde gecentraliseerde tool te laten werken, maar elke manier op zijn eigen unieke manier. Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van Digitale asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen.
A/B-testen aan het uitvoeren maar op zoek naar meer experimenten? De oplossing zit wellicht in het testen op meerdere pagina’s tegelijkertijd. Maar helpt dit in het versnellen van je CRO-programma? Of ben je alleen maar je data aan het vervuilen? Helaas wel. Wegen voordelen op tegen de nadelen?
Big data-bedrijven Cloudera en Hortonworks gaan fuseren onder druk van marktomstandigheden. Met de fusie is een bedrag van 5,2 miljard […]
IBM heeft bij de start van Advertising Week in New York drie nieuwe marketingproducten aangekondigd die volop gebruikmaken van Watson, de alleswetende computer die tot nu toe vooral voor medisch onderzoek is ingezet.
Vorige maand werd het loyaltyprogramma van low-cost vliegtuigmaatschappij JetBlue uit New York weer verkozen tot het beste airline-loyaltyprogramma van de VS. Deze maatschappij uit 2000 staat bekend om de goede klantbeleving en het loyalteitsprogramma. Wat is er goed aan het programma en hoe kunnen wij deze inzichten gebruiken?
De organisatie van de Dutch Design Week presenteert eind oktober een nieuw programmaonderdeel gericht op digital design: Forward/. Dit evenement gaat in op recente en toekomstige ontwikkelingen binnen dit specifieke domein.
Sridhar Ramaswamy, de belangrijkste advertentieman van Google, heeft het internetbedrijf verlaten. Onder zijn leiding stegen de inkomsten uit advertenties van 1,5 miljard dollar tot meer dan 100 miljard dollar afgelopen jaar.
Waar we afgelopen tien jaren onder andere te maken hadden met innovaties als e-commerce, social media, mobile marketing, big en small data, CRM, e-mailmarketing, SEO/SEA, zien we nu dat technologie ons nu gaat helpen om orde op zaken te stellen, om weer het overzicht te krijgen. Dat maakte Dreamforce, het jaarlijkse event van Salesforce, duidelijk. Maar is het gemiddelde marketingteam hier klaar voor?
Als Consumer Psychology Expert bij Online Dialogue analyseer ik gedrag op basis van webdata. De data laten zien hoe een bezoeker zich voortbeweegt over een site, met welke keuzes hij of zij geconfronteerd wordt en waar deze keuzes voor pijnpunten zorgen. Door te analyseren welke factoren invloed hebben op het gedrag van de bezoeker gedurende een dergelijk pijnpunt wordt het mogelijk om vanuit deze kennis nieuwe varianten te bedenken. Op deze manier kun je stap voor stap de pijnpunten verminderen en deze uiteindelijk zelfs verwijderen.
Dat het zinvol is om je klanten persoonlijk aan te spreken op je website, in e-mailcampagnes en in advertising, daar twijfelt niemand meer aan. In de praktijk worden er twee personalisatiemethodes gebruikt: rule-based en machine-learning. Wanneer zet je welke methode in?
Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat de meeste organisaties beschikken over een marketing automation-, content management- en CRM-systeem. In deze whitepaper wordt de vierde, minder bekende component van een succesvolle marketingstack besproken: het digital asset management (DAM) systeem.