More stories

Buitenreclame-exploitant Mundu neemt opgeLED! over

Buitenreclame-exploitant Mundu neemt branchegenoot opgeLED! uit Amsterdam over. Door deze schaalvergroting groeit Mundu naar een landelijk dekkend netwerk van tachtig […]

Marketing

‘Premieverhogingen woonhuisverzekeringen door big data’

De Consumentenbond zegt dat premieverhogingen van woonhuisverzekeringen voornamelijk zijn toe te schrijven aan de samenwerking die verzekeraars aangaan met het big data-bureau Infofolio.

Analytics

Nieuwe eventreeks: Emerce Updates

Emerce begint met een nieuw type event in zijn portfolio: Emerce Updates. Dat zijn kleinschalige thematische congressen rondom één thema dat aan de actualiteit hangt.

Recruitment

Personalisatie: vijf redenen waarom het niet goed lukt

We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?

Marketing automation

Photoshop voor iPad komt volgend jaar uit

De al eerder aangekondigde Photoshop voor iPad gaat onder de noemer Photoshop CC 2019 volgend jaar verschijnen. Het Amerikaanse bedrijf leverde tot dusverre alleen een uitgeklede versie Photoshop Express naast Lightroom voor kleurcorrecties in zogenoemde RAW bestanden.

Web-design

Vodafone-campagne: racen met je brein

Een racewagen op afstand besturen met de kracht van je hersenen. Bezoekers van Vodafone-winkels konden afgelopen zomer Formula Brain in een simulator spelen. Met een finale op het circuit van Lelystad.

Campagnes
Premium

Mathijs Visser verlaat Happy Horizon

Mathijs Visser van Happy Leads verlaat de Happy-bedrijvengroep als CCO

Digital Agencies

Mediabureau DCMN van start in Nederland

Het in e-commerce en pure players gespecialiseerde mediabureau DCMN uit Duitsland gaat van start in Nederland.

Marketing

Tiqets vindt aansluiting tot Wechat

Tiqets sluit een samenwerkingsverband met het Chinese Qyver om tickets voor toeristische attracties aan te bieden op WeChat Mini.

Travel
Premium

Dentsu Aegis Network wereldwijd mediapartner Intel

Dentsu Aegis Network wordt wereldwijd de officiele mediapartner van chipmaker Intel. Vorig jaar gaf het bedrijf 1,4 miljard aan marketing uit.

Digital Agencies

Magento verrijkt met Adobes Experience Cloud

Zes maanden na de overname door Adobe is Magento begonnen met het integreren van Adobes Experience Cloud in de Commerce Cloud van het bedrijf. Hierdoor kunnen klanten onder meer beschikken over oplossingen op het gebied van analytics en marketing.

Marketing

Markt video advertenties groeit stevig

De (Amerikaanse) markt voor online video advertenties zit stevig in de lift. Volgens eMarketer groeit de markt dit jaar met 30 procent naar ruim 27 miljard dollar.

Video

Totale programmatic ad spend groeit naar 292 miljoen euro

De komst van strengere privacyregelgeving heeft geen zichtbare negatieve impact gehad op de omzet van programmatic advertising, oftewel geautomatiseerde advertentieverkoop. Dit blijkt uit de Programmatic Advertising Study 2018 die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de belangenverenigingen van de online advertentiesector.

Programmatic

WeTransfer wint Lovie voor The Bunt Machine

WeTransfer heeft samen met onder meer Game of Thrones, Refinery29 UK, Nowness, International Rescue Committee (IRC), Burberry, Google, Expressen en FC Milano Internazionale een Lovie Award in de wacht gesleept. De winnaars zijn vandaag bekend gemaakt.

Web-design

Emerce Retail Europa: ‘VW zoekt de beleving’

Een klant komt gemiddeld 1,6 keer bij een dealer voordat hij een auto koopt. VW hecht daarom steeds meer belang aan het vergroten van de beleving in de oriëntatiefase. Voornamelijk via online media.

Marketing