More stories

eDreams onderzoekt motivatie Europese reizigers

Waarom gaan Europeanen op reis? Online reisagent eDreams ODIGEO deed onderzoek onder 3.600 consumenten en combineerde die resultaten met inzichten uit het eigen experience center. Zo werden zes reizigerstypen met de bijbehorende drijfveren in kaart gebracht.

Analytics
Premium

Thomas Cook-case: 61 procent meer mobiele conversie door betere bid-strategy

Thomas Cook Nederland wilde graag de mobiele conversie verhogen zonder dat dit ten koste van andere devices zou gaan. Dat is gelukt in samenwerking met iProspect en Search Ads 360, het search management platform van Google.

Online advertising

‘Voice niet gereed voor paid search’

Performancebased marketing kan nog niet in voice-interfaces. Daarom moeten merken zich richten op SEO, het ontwikkelen van originele content en branding als ze op Alexa- en Assistent-Achtige apparaten aan de slag willen.

Voice

Beurs voor het ontcijferen van sociale media-algoritmen

Stefania Milan, universitair hoofddocent New Media en Digital Culture aan de Universiteit van Amsterdam, ontvangt een zogeheten Proof of Concept-beurs van de European Research Council (ERC). Ze krijgt 150.000 euro voor haar onderzoek naar het ontcijferen van sociale-media-algoritmen.

Analytics

Emerce organiseert eerste Google Analytics User Conference

Emerce GAUC staat voor Google Analytics User Conference en is hét event in Nederland voor iedereen die meer wilt weten over de mogelijkheden, toepasbaarheid en laatste ontwikkelingen binnen Google Analytics.

Marketing

Salesforce lanceert dashboard voor ‘Customer Intelligence’

Salesforce heeft gisteren op zijn congres Dreamforce in San Francisco Salesforce Customer 360 aangekondigd, een nu nog experimenteel dashboard dat data van verschillende Salesforce diensten bij elkaar brengt om een volledig beeld van klanten te schetsen.

Marketing

Salesforce lanceert Einstein Voice

Ook CRM-gigant Salesforce kan moeilijk om spraakgestuurde diensten heen. Op Dreamforce, het jaarcongres van het bedrijf in San Francisco, is spraakassistent Einstein Voice gelanceerd.

Voice

Deliveroo: Meer marketingtools voor restaurants

Maaltijdbezorger Deliveroo investeert in meer, betere online marketingtools voor restaurants. De onlangs gelanceerde API voor POS-integratie bij restaurants is nog maar de eerste stap op de roadmap.

Online marketing

Marketing automation is accelator voor datakwaliteit

Het inzetten van marketing automation is alleen effectief als de datakwaliteit hoog is. Maar marketing automation kan ook heel goed worden ingezet om de datakwaliteit te verhogen.

Marketing automation

AH To Go eerste met pin- en kassaloos shoppen

Albert Heijn claimt een Europese primeur met pin- en kassaloos winkelen bij AH To Go. Meer supermarkten in Europa zullen volgen.

Payment

Linkbuilding: 8 veilige manieren om betere links naar je site te krijgen

Heb jij dat ook met linkbuilding? Dat je ergens weet dat het heel belangrijk is voor de vindbaarheid van je website, maar dat je het niet kunt opbrengen? En dus laten we het maar liggen. Goede content trekt vanzelf wel linkjes aan, nietwaar? Keep dreaming! Voor de meeste commerciële websites gaat die vlieger niet op. Linkbuilding is ook vandaag nog een must voor effectieve SEO en zo pak je het goed aan.

Online marketing

Persgroep, Sanoma en TMG samen in programmatic

De Persgroep, Sanoma en TMG breiden hun gezamenlijke datadienst NLProfiel uit zodat adverteerders en bureaus ook programmatic reclamecampagnes kunnen inkopen.

Programmatic

Infographic: stappenplan voor neprecensies

Online beoordelingen kunnen bedrijven maken of breken. 85 procent van de consumenten gaat af op beoordelingen van producten en diensten. Maar wat doe je met negatieve beoordelingen die blijkbaar alleen als doel hebben om je imago te beschadigen? Het gaat daarbij veelal om neprecensies en die zijn goed te herkennen. In deze infographic het stappenplan.

Customer Engagement

Verbod op on-linereclame Kinder-chocolade

Twee websites, een app en het YouTube-kanaal van chocolademerk Kinder zijn in Engeland verboden zo lang ze reclame tonen voor de suikerhoudende producten.

Legal

‘Klantje-pik’ met hulp van mobiele gegevens, mag dat?

Verschillende grootwinkelbedrijven gebruiken telefoongegevens om te zien wie bij hun concurrenten over de vloer komt. De achterliggende techniek staat bekend als ‘geo-conquesting’ en komt erop neer dat je op basis van iemands locatie – specifiek, hij is bij de concurrent – een advertentie toont die bedoeld is om hem weg te lokken bij de concurrent. Dit matchen gebeurt op basis van IMEI- en dergelijke nummers uit de telefoon, of profielen van dienstverleners zoals Facebook of Google. En het zou niet in strijd zijn met de AVG. Wishful thinking, als je het mij vraagt.

AVG