More stories

Willemijn Schneyder (SwipeGuide): ‘We maken een eind aan de papieren handleiding’

De gemiddelde klantenservice krijgt regelmatig vragen over de handleiding van een product. Onderzoek van SwipeGuide onder 50 bedrijven laat zelfs zien dat dat dat om zo’n 20 procent van alle vragen gaat. Hoe makers van handleidingen ook hun best doen, het blijft lastig om in tekst en met hulp van een paar plaatjes uit te leggen hoe een ingewikkeld proces werkt. SwipeGuide denkt dat het anders kan.

Customer Service

BrightonSEO 2018: De learnings van 5 SEO-experts

BrightonSEO is de grootste SEO-conferentie in Europa. Deze experts vatten de belangrijkste zeven learnings voor je samen.

Search
Premium

Ruim 5.000 bezoekers voor ADNIGHT

Meer dan 5.000 belangstellenden deden afgelopen vrijdag mee aan de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie ADNIGHT.

Digital Agencies

Minister wil telemarketing aan banden leggen

Bedrijven of organisaties mogen consumenten straks alleen nog benaderen via de telefoon als een consument daar expliciet toestemming voor heeft gegeven. Dat is één van de drie belangrijkste thema’s in de Consumentenagenda die staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) vandaag naar de Tweede Kamer heeft verstuurd.

Legal

Chunken voorkomt chaos op je website

Net als je huis heeft een website af en toe een voorjaarsschoonmaak nodig. De vakantie is vaak het moment van het jaar om eens de zolder in te duiken, en alles grondig uit te pluizen. Van fotoboeken tot kleren en kinderspeelgoed: alles wat we niet meer gebruiken kan weg. Of toch niet helemaal?

Digital Design
Premium

Nieuw leiderschap voor Abovo Media

Remko Poggenklaas wordt per 1 november CEO bij Abovo Media. Hij wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Directieleden Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk zullen zich gaan zich op andere taken richten.

Digital Agencies

TMG over op header bidding

TMG stapt over op header bidding met zijn hele inventaris voor online reclame. Hierdoor moeten alle belangstellende adverteerders gelijke kans hebben om hun commerciële boodschap op Telegraaf-titels uit te serveren.

Programmatic

AP publiceert uitgebreide informatie over de spelregels rond direct marketing

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft uitgebreide informatie over de spelregels rond direct marketing op haar website gepubliceerd. Hiermee schept de toezichthouder […]

Legal

Fraudehelpdesk waarschuwt voor een valse winactie uit naam van bol.com

Fraudehelpdesk waarschuwt voor een valse winactie uit naam van bol.com. Volgens deze mail zou de ontvanger een Samsung Galaxy S9 […]

Marketing

Foursquare haalt 33 miljoen dollar op

Foursquare, inmiddels alweer negen jaar oud, heeft 33 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde geleid door Simon Ventures. Met dat geld wordt zijn locatietechnologie verder ontwikkeld.

Online advertising

Google koopt chatspecialist

Google heeft voor een onbekend bedrag Onward overgenomen, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in klantenservice. De oprichters en de technisch directeur verhuizen mee naar Google.

Marketing

Laatste searchtrends: de 5 insights van BrightonSEO

In de alsmaar veranderende SEO-wereld is een conferentie als BrightonSEO meer dan welkom. Meer dan 3000 specialisten luisterden daar naar de laatste ontwikkelingen.  Met deze vijf takeaways ben je weer bij op het gebied van SERP, AMP en voice search. 

Search

Zo gebruik je emotie als motivatie voor online koopgedrag

Ook in tijden van datagestuurde websites is menselijke emotie nog altijd van groot belang. Maar hoe wek je online eigenlijk empathie op? Deze tips helpen je conversie emotioneel vooruit.

Conversie

Digital asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen

Geen één marketeer is hetzelfde. Hoe marketeer werken verschilt per bedrijf, afdeling of rol. Dit verschil is met name goed zichtbaar als het gaat om digital asset management, het produceren, beheren en delen van digitale assets. De sleutel tot succes is om het gehele marketing met dezelfde gecentraliseerde tool te laten werken, maar elke manier op zijn eigen unieke manier. Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van Digitale asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen.

B2B Digital

Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?

A/B-testen aan het uitvoeren maar op zoek naar meer experimenten? De oplossing zit wellicht in het testen op meerdere pagina’s tegelijkertijd. Maar helpt dit in het versnellen van je CRO-programma? Of ben je alleen maar je data aan het vervuilen? Helaas wel. Wegen voordelen op tegen de nadelen? 

Conversie