Verbod op on-linereclame Kinder-chocolade
Twee websites, een app en het YouTube-kanaal van chocolademerk Kinder zijn in Engeland verboden zo lang ze reclame tonen voor de suikerhoudende producten.
Twee websites, een app en het YouTube-kanaal van chocolademerk Kinder zijn in Engeland verboden zo lang ze reclame tonen voor de suikerhoudende producten.
Verschillende grootwinkelbedrijven gebruiken telefoongegevens om te zien wie bij hun concurrenten over de vloer komt. De achterliggende techniek staat bekend als ‘geo-conquesting’ en komt erop neer dat je op basis van iemands locatie – specifiek, hij is bij de concurrent – een advertentie toont die bedoeld is om hem weg te lokken bij de concurrent. Dit matchen gebeurt op basis van IMEI- en dergelijke nummers uit de telefoon, of profielen van dienstverleners zoals Facebook of Google. En het zou niet in strijd zijn met de AVG. Wishful thinking, als je het mij vraagt.
Adobe is rond met de aankoop van Marketo, een expert op het gebied van marketing automation, voor 4,75 miljard dollar. […]
Hoe kun je als fashionmerk of retailers op een effectieve manier e-mailadressen verzamelen en de cookiepool laten groeien? Deze casestudy biedt inzicht in hoe je als fashionmerk met leadgeneratie een kwalitatief goede e-maildatabase opbouwt en effectief communiceert richting je klant.
De media-activiteiten van Amazon groeien dit jaar zo hard, dat het bedrijf dit jaar het grootste online reclameplatform wordt na Google en Facebook.
Dentsu Aegis Network haalt Daan Versteeg weg bij Sanoma’s Scoupy om leiding te geven aan de Nederlandse datatak DAN DNA.
Niet minder dan 73 Nederlandse inzendingen zijn genomineerd voor de Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards, dat het meest creatieve digitale werk in Europa onder de aandacht brengt.
Ster laat de vaste prijs voor alle adverteerders die in januari werd gepresenteerd volgend jaar weer vallen. Daarmee reageert de organisatie op kritiek dat er geen enkel verschil is tussen grote en kleine adverteerders.
Een goed presterend online servicekanaal is van groot belang, toont onderzoek aan. Het is ‘the last mile’ in de digitale transformatie die veel bedrijven de laatste jaren succesvol ingezet hebben en een kans voor bedrijven om zich te onderscheiden.
Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.
Als je een-op-een marketing wilt bedrijven, moet de marketing automation tool de data die je hebt verzameld over klanten daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe maak je dat mogelijk?
Nieuwe termen dienen zich aan bij online marketing. Google en Amazon dwingen ons na te denken over conversational, voice branding en de ónzichtbare interface. eDay biedt uren aan inspiratie en inzichten rondom voice.
Er is al veel over geschreven en gedeeld, Doubleclick bestaat niet meer. Toch zijn er ook een aantal mooie nieuwe features bij gekomen met de lancering van Display & Video 360. Wat is er veranderd en wat betekent dit voor de campagnes?
Twitter keert terug naar een chronologische tijdlijn. Het sociale blog gaat nog wel tweets tonen die je mogelijk gemist hebt, maar zet die in chronologische volgorde.
Het sociale netwerk Path, ooit bestempeld als een volgende Facebook, houdt op te bestaan. Op 1 oktober verdwijnt de gelijknamige app uit de Apple App Store en Google Play.