More stories

PayPal blijft sponsor van Ajax eSports

PayPal heeft zijn sponsorship met Ajax eSports met een jaar verlengd. Het betaalbedrijf wil er zijn zichtbaarheid onder het jongere gamerpubliek blijven vergroten.

Payment

Appie Fly verder getest op Rotterdam Airport

Appie Fly, een gezamenlijk bedenksel van de innovatielabs van Albert Heijn en Transavia, wordt verder getest. De boodschappenservice zal gedurende drie maanden worden aangeboden aan passagiers die landen op Rotterdam The Hague Airport.

Customer Engagement

Rem op cookiegebruik Safari en Firefox: wat kan de adverteerder?

Online adverteerders stuiten op een enorme uitdaging. Webbrowser Safari heeft nieuwe privacy-instellingen geïntroduceerd en elimineert daarmee het 24-uurs toegangsvenster op cookies. Firefox doet binnenkort hetzelfde. Behalve dat gepersonaliseerde retargeting dan onmogelijk is, raakt ook de conversie-attributie vertroebeld. Wat zijn de gevolgen voor de grootste DSP’s?

Online advertising

Deliveroo: ‘Voice is lastig voor ons’

Zo futuristisch als het klinkt, een spraakinterface op een wegdienst, zo lastig is het praktisch te realiseren. “Omdát het onzichtbaar is”, aldus CTO Mike Hudack van Deliveroo.

Voice

Infographic: de micro-influencer

Influencer marketing is inmiddels een bekend begrip. Hiermee worden invloedrijke bloggers en vloggers met specifieke kennis bedoeld. Die hoeven zeker geen miljoenen volgers te hebben. Zogenoemde micro-influencers kunnen voor bepaalde merken juist interessanter zijn. Influencer marketing platform SocialPubli legt in deze infographic uit hoe merken hierop kunnen inspelen.

Influencer marketing

Wat je moet weten over structured data

Structured data leeft nog niet, concludeert Brent Meulenberg, maar onder webbouwers proeft hij wel de behoefte aan meer informatie. Daarom een overzicht van de basis van structured data, de voordelen en hoe ermee aan de slag te gaan.

Search

‘Big data onvoldoende op radar van Nederlands mkb’

Meer dan zes op de tien Nederlandse mkb’ers vindt big data niet relevant voor het functioneren van het eigen bedrijf. Bij het kleinbedrijf – bedrijven met 10 tot 20 werknemers – is dit maar liefst 75 procent en voor bedrijven met 20 tot 250 werknemers geldt dat grofweg de helft big data niet relevant vindt. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar TNO in opdracht van ABN AMRO onder 614 organisaties in het midden- en kleinbedrijf.

Analytics

Nieuw loyaliteitsprogramma voor Nordstrom

De luxe Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom pakt haar loyaliteitsprogramma grondig aan. Het oude programma wordt vervangen door het gloednieuwe ‘The Nordy Club’. Het huidige transactioneel gedreven programma krijgt er hierdoor een aantal interessante pijlers bij.

Customer Loyalty

eDreams onderzoekt motivatie Europese reizigers

Waarom gaan Europeanen op reis? Online reisagent eDreams ODIGEO deed onderzoek onder 3.600 consumenten en combineerde die resultaten met inzichten uit het eigen experience center. Zo werden zes reizigerstypen met de bijbehorende drijfveren in kaart gebracht.

Analytics
Premium

Thomas Cook-case: 61 procent meer mobiele conversie door betere bid-strategy

Thomas Cook Nederland wilde graag de mobiele conversie verhogen zonder dat dit ten koste van andere devices zou gaan. Dat is gelukt in samenwerking met iProspect en Search Ads 360, het search management platform van Google.

Online advertising

‘Voice niet gereed voor paid search’

Performancebased marketing kan nog niet in voice-interfaces. Daarom moeten merken zich richten op SEO, het ontwikkelen van originele content en branding als ze op Alexa- en Assistent-Achtige apparaten aan de slag willen.

Voice

Beurs voor het ontcijferen van sociale media-algoritmen

Stefania Milan, universitair hoofddocent New Media en Digital Culture aan de Universiteit van Amsterdam, ontvangt een zogeheten Proof of Concept-beurs van de European Research Council (ERC). Ze krijgt 150.000 euro voor haar onderzoek naar het ontcijferen van sociale-media-algoritmen.

Analytics

Emerce organiseert eerste Google Analytics User Conference

Emerce GAUC staat voor Google Analytics User Conference en is hét event in Nederland voor iedereen die meer wilt weten over de mogelijkheden, toepasbaarheid en laatste ontwikkelingen binnen Google Analytics.

Marketing

Salesforce lanceert dashboard voor ‘Customer Intelligence’

Salesforce heeft gisteren op zijn congres Dreamforce in San Francisco Salesforce Customer 360 aangekondigd, een nu nog experimenteel dashboard dat data van verschillende Salesforce diensten bij elkaar brengt om een volledig beeld van klanten te schetsen.

Marketing

Salesforce lanceert Einstein Voice

Ook CRM-gigant Salesforce kan moeilijk om spraakgestuurde diensten heen. Op Dreamforce, het jaarcongres van het bedrijf in San Francisco, is spraakassistent Einstein Voice gelanceerd.

Voice