More stories

‘Instagram-proof ontbijt is potentiële goudmijn voor horeca’

Ontbijten buiten de deur raakt meer en meer in trek in de Nederlandse economie. Voor horecaondernemers ligt hier een kans. Zorg er dan wel voor dat het design van het ontbijt geschikt is om op Instagram te delen.

Social

Google for Jobs rolt uit over Europa

Zonder het zo te noemen lanceert Google in Europa zijn banenportal Jobs in Europa. Na Spanje is nu Engeland de markt waar vacaturesites, voorlopig gratis, hun aanbod naar de zoekgigant kunnen doorzetten.

Recruitment

‘Webwinkels doen veel te weinig met YouTube’

“Het platform YouTube wordt sterk ondergewaardeerd door winkeleigenaren. Het levert omzet op maar we claimen er zelf bijvoorbeeld ook autoriteit mee op ons gebied”, vertelt Henk Jan Bijmolt van online houthandel Gadero.

Video

Google Marketing Live: Google wil ‘assisteren, machine learning en vertrouwen’

Google Marketing Live presenteerde drie thema’s die we de komende jaren zullen terugzien: Assisteren, Machine Learning en Vertrouwen. Google zorgt voor veel verandering in de markt. 

Online marketing

Marco Ruivenkamp Managing Director Benelux SpotX

Marco Ruivenkamp gaat het Benelux kantoor van videoadvertentieplatform SpotX aansturen. Binnen SpotX, dat onderdeel is van de RTL Group, wordt Ruivenkamp verantwoordelijk voor de verdere groei van SpotX in Nederland, België en Luxemburg.

Video

Google sluit reclamepact met Shopify

Shopify en Google gaan een samenwerking aan waarbij webwinkeliers via het e-commerceplatform makkelijker reclame bij Google kunnen inkopen en verspreiden over diens kanalen.

Marketing

Instagram pionier visumate versterkt netwerk Dept

Het bureaunetwerk van Dept wordt alweer uitgebreid en wel met het Duitse visumate. Deze onderneming noemt zich pionier op het gebied van influencer marketing op Instagram, en rekent Samsung, Thomas Cook en OTTO tot zijn klanten.

Social

Waarom je een leven lang moet leren

Enig idee wat een Virtual Branding Manager doet? En heeft je werkgever al een AI HR Manager in dienst? Digitalisering zorgt voor nieuwe functies in het bedrijfsleven waarvoor nog geen opleiding bestaat. Je skills worden daarom belangrijker dan je diploma’s. Leren doe je niet meer van je vierde tot en met je tweeëntwintigste levensjaar, maar continu en het liefst on the job.

Recruitment
Premium

Grote consultants en hechte relaties veranderen bureauwereld en werk

Terwijl de grote consultants zich definitief vestigen in de bureauwereld, verandert de relatie tussen bestaande digitale makers en klanten. En daarmee ook die tussen merken en hun klanten. Die relatie wordt namelijk steeds hechter. Daardoor ontstaat ruimte voor een nieuwe vorm van creativiteit.

Digital Agencies

Zo bereik je millennials met user-generated content

Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?

Customer Loyalty

Groei advertentiemarkt voor rekening multinationals

Online adverteren groeit dit jaar over de gehele linie. De grootste stijging? De domeinen social (+45 procent) en video (+42 procent). Qua uitgaven zal de groei over heel 2017 uitkomen rond de 11 procent, is de verwachting.

Online advertising

Waarom je als bedrijf moet vloggen

Iedereen vlogt tegenwoordig. Kinderen, 50+ers, celebrities, maar ook steeds meer bedrijven en organisaties beginnen met vloggen. Hoog tijd dus om de do’s and don’ts van vloggen eens door te nemen op YouTube, Facebook live of Instagram Stories. Dit zijn de zaken waarmee je rekening moet houden. 

Video

Zakelijke tarieven Google Maps ontploffen

Vandaag wordt een nieuwe prijsmodel voor zakelijk gebruik van Google Maps actief. De tarieven gaan met honderden tot soms duizenden procenten omhoog. Dat raakt onder meer retailers, transport- en vervoersbedrijven en vakantieorganisaties.

Online marketing

Affiliatenetwerk Daisycon start cryptokanaal

Affiliatemarketing netwerk Daisycon start een nieuw kanaal gericht op diensten rond cryptomunten en blockchain. Dat kan zowel hardware (wallets, mining) als software (trading) zijn.

Online advertising

Infographic: zo lezen we online

Het internet is een vluchtig medium. Zo vluchtig zelfs, dat onze aandacht is teruggelopen van 12 seconden in het jaar 2000 naar 8 seconden vandaag de dag. Volgens Time wordt 55 procent van de webpagina’s maar 15 seconden bekeken en een gemiddelde bezoeker leest ongeveer 62 woorden per pagina. Hier moeten we dus alweer stoppen. Maar gelukkig hebben we de plaatjes nog.

Marketing