More stories

HERE levert kaartinformatie aan Locomizer

Technologiebedrijf Locomizer, gespecialiseerd in patroonherkenning in datastromen in stedelijke gebieden, integreert kaart- en POI-informatie van HERE.

Strategy

ACM gaat strijd aan met oneerlijke praktijken via telefonische werving

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ziet een forse toename van het aantal meldingen over oneerlijke praktijken via telefonische werving. Consumenten worden gebeld met een zogenaamd aanbod voor vakanties, cashback- en andere kortingsacties of prijsvragen, en zitten daar dan vaak aan vast.

Legal

PostNL-campagne: performance door marketing te bedrijven

Performance-gedreven adverteerders schieten soms door in de aandacht voor bijbehorende ‘cost per action’-KPI in hun spreadsheet. Daarmee verliezen ze uit het oog waar het in marketing om draait: een boodschap overbrengen. Bij PostNL is die aandacht in kleine stappen succesvol verlegd. Met een andere koers leveren minder impressies op display advertising juist een meer gevalideerde bijdrage aan de verkoop. Engagement draagt zichtbaar bij aan een hogere omzet.

Programmatic

Dit zijn de nieuwe features van Display & Video 360

Iedereen die voorheen in DoubleClick werkte werd afgelopen week wakker in de wondere wereld van het Display & Video 360. Een vernieuwde interface met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing. Zo kun je bijvoorbeeld direct vanuit Display & Video 360 schakelen naar Analytics 360 en Google Tagmanager 360. Wat zijn de nieuwe features en hoe zet je ze in?

Online advertising

Verzet groeit tegen privacy-instellingen Apples Safari

De privacy-instellingen van de nieuwe versie van Apples browser Safari die in september uitkomt, zijn een doorn in het oog van adverteerders. The American Association of Advertising Agencies, American Advertising Federation, Association of National Advertisers, Interactive Advertising Bureau en Network Advertising Initiative waarschuwen dat de maatregelen schadelijk zijn voor online adverteren.

Privacy

Infographic: Het rendement van sociale media

Het rendement van sociale media blijft lastig te meten. 44 procent van de respondenten van een onderzoek van MDG Advertising zegt dat ze het rendement niet goed kunnen inschatten. Slechts 20 procent kan het rendement kwantificeren. In deze infographic een samenvatting van de belangrijkste bevindingen.

Social

De psychologie van de Customer Experience Optimization

Marketing draait steeds meer om het optimaliseren van de klantreis of de algehele ervaring van de klant. Vandaar dat de term Customer Experience Optimization steeds vaker voorkomt. Psychologische kennis in het Customer Experience Optimization traject is daarbij belangrijk. 

Customer Experience

Google Assistant in Nederlands: zo bouw je een toekomstbestendige chatbot 

In de wereld van de chatbots bestaan twee soorten messaging: proactief en reactief. De eerste soort geeft proactief informatie aan de klant, de tweede werkt op basis van een vraag-antwoord structuur en is eigenlijk een vraagbaak. Wat de huidige chatbots met elkaar gemeen hebben is dat ze nog relatief dom zijn. Maar, er zijn wel degelijk mogelijkheden om een chatbot op een slimme manier in te richten.

Voice

B2B lead nurturing: overtuig je management van de toegevoegde waarde

Beter segmenteren, meer personaliseren en beter nurturen levert meer en betere klanten op. Dit klinkt logisch maar toch wordt er bij veel bedrijven meerdere malen per jaar de discussie gevoerd of de gekozen marketingactiviteiten en promotiekanalen voldoen aan de verwachtingen. Dit eBook biedt handvatten voor het samenstellen voor de business case voor lead nurturing in B2B.

B2B Digital

Alibaba koopt Chinese reclamebedrijven

Alibaba onderhandelt om samen met Tencent de Chinese tak van bureaunetwerk WPP te kopen. Daarnaast verwierf het dit weekend op zijn thuismarkt een belang in schermenexploitant Focus Media. Het laat zien dat de e-commercegigant naast digitale en fysieke retail ook grote mediakanalen incorporeert.

Marketing

De vijf grootste uitdagingen voor digitale personalisatie

Nog niet zo heel lang geleden kende de bankmanager ons bij naam. De bakker wist precies of we ons brood gesneden wilden hebben en de reisagent kende onze favoriete vakantiebestemming. De bedrijven van nu proberen op hun digitale kanalen diezelfde intimiteit en empathie te creëren. Maar, de technologie en tools die deze bedrijven gebruiken, zijn oorspronkelijk voor andere doeleinden ontwikkeld.

Customer Engagement

Snapchat biedt meer targetingmogelijkheden

Snapchat gaat nadrukkelijk de strijd aan met Facebook en Google. De ephemeral messaging app heeft de samenwerking met data-analyticsbureau Nielsen geïntensiveerd en biedt hierdoor meer targetingmogelijkheden voor adverteerders, waaronder demografische factoren en offline koopgedrag.

Social

Vodafone Group insourcet media-inkoop internationaal

Vodafone Group investeert zwaar in het opbouwen van een digitale media-inkooptak. De telecomgroep wil de digitale regie zelf in handen krijgen.

Online advertising

Google lanceert Assistent in Nederland

Google brengt vandaag voice-app Assistent uit in Nederland op mobiele telefoons. Achttien bedrijven bieden bij livegang ee integratie. Voor eind 2018 komen ook apparaten Home en Home Mini op de markt.

Voice
Premium

Publicis One reorganiseert

Communicatiegroep Publicis One legt de financiële aansturing van de Belgische en Nederlandse organisatie voortaan neer bij Nicolas Godard. De huidige CFO voor Publicis One Nederland, Astrid Furlan, blijft tot 1 september in dienst. De dagelijkse leiding van Publicis One in Nederland blijft in handen van CEO Cornelie Weller.

Digital Agencies