McKinsey: Europese reisbedrijven laten kansen liggen in online marketing
Hotels en autoverhuurders zijn digitaal het meest volwassen vergeleken met andere reisaanbieders. Dit blijkt uit onderzoek van McKinsey.
Hotels en autoverhuurders zijn digitaal het meest volwassen vergeleken met andere reisaanbieders. Dit blijkt uit onderzoek van McKinsey.
Vanaf oktober gaat mediabureau OMD alle online en offline campagnes voor L’Oréal Nederland verzorgen.
Salesforce heeft aangekondigd LiveMessage te koppelen aan Apples Business Chat. Daardoor kunnen bedrijven die het klantcontact via Salesforce’ platform laten lopen, ook communiceren via iMessage. Dat deze chatapplicatie van Apple ook contact tussen bedrijven en hun klanten faciliteert is relatief nieuw. En een poging zich tussen de snel groeiende platformen te vechten.
Na Cambridge Analytica heeft Facebook voorlopig ook een punt gezet achter de samenwerking met Crimson Hexagon. Dit bedrijf verzamelt gebruikersgegevens van Facebook, Instagram, Twitter en andere sociale media.
Reclamegroep Publicis noemt de AVG als oorzaak voor de tegenvallende kwartaalresultaten die gisteren werden gepubliceerd, hierdoor zijn diverse klanten afgevallen. De koers van het aandeel daalde 8,5 procent.
De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, als je deze persoonlijker en relevanter kan maken? Deze drie cases laten zien hoe je video dynamisch wordt.
Coolblue is één van de grootste en meest bekende online winkels in Nederland, met per productcategorie een eigen website. Deze webshops scoorden hoog in de zoekmachineresultaten. Nu Coolblue een begrip is op de Nederlandse markt, heeft het bedrijf de strategie gewijzigd en alle 360 webshops verhuisd naar één domein: coolblue.nl. Alleen dit domein is nu nog in de zoekresultaten te vinden. Haalt coolblue.nl nu net zoveel zoekverkeer binnen als de som van 360 webshops vóór de migratie?
Niet minder dan zeventig procent van het digitale marketingbudget gaat in 2022 naar het mobiele kanaal. Dat verwacht Forrester Research. Omgerekend gaat het om een bedrag van ruim 40 miljard euro.
Voor organisaties die commerce en content op elkaar willen laten aansluiten, is personalisatie een van de grootste uitdagingen. Je wilt dat je content is afgestemd op de leeftijd, locatie en voorkeuren van de bezoeker, liefst realtime. Van always-on naar always-relevant. Maar hoe doe je dat als er geen Amazon op de gevel staat?
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de praktijken van een dubieus incassobureau Pay Care. Dit bedrijf incasseert volgens de toezichthouder op agressieve wijze. Bovendien gaat het om vermoedelijk onterechte vorderingen.
In dit digitale tijdperk is het voor consumenten steeds makkelijker om van dienst en winkel te wisselen. En dus is je klant binden met een goed loyalty-programma steeds urgenter. Workshop helpt je op weg.
Begin 2018 heeft DeOnlineDrogist.nl haar kantoorruimte verdubbeld. “We hebben 2017 afgesloten met een omzet van 29 miljoen euro”, zegt medeoprichter en online directeur Joachim de Boer, meer dan één miljoen euro omzet per medewerker. Waar die groei vandaan komt? “We groeien qua vindbaarheid. In ons vak is dat handmatig werk en echt een specialisme op zich.”
Met name de digitale activiteiten moeten Starbucks laten groeien. Zeker nu het bedrijf wat tegenvallende cijfers heeft gepresenteerd, is de hoop gevestigd op onder andere het mobiele spaarprogramma. Afgelopen jaar bleek dat al enorm succesvol.
Publicis Media gaat de wereldwijde marketingstrategie van hardwarefabrikant Lenovo verzorgen. Daarmee is een bedrag van 125 miljoen dollar gemoeid.
E-business specialist Osudio en het Berlijnse CDLX (voorheen Codeluxe) gaan hun bestaande samenwerking formaliseren. Osudio heeft een significant belang in CDLX genomen. Bedragen worden niet genoemd.