More stories

Premium

Forrester: zeventig procent digitale marketingbudget naar mobiel

Niet minder dan zeventig procent van het digitale marketingbudget gaat in 2022 naar het mobiele kanaal. Dat verwacht Forrester Research. Omgerekend gaat het om een bedrag van ruim 40 miljard euro.

Online advertising

Personalisatie: de basics leveren al veel op

Voor organisaties die commerce en content op elkaar willen laten aansluiten, is personalisatie een van de grootste uitdagingen. Je wilt dat je content is afgestemd op de leeftijd, locatie en voorkeuren van de bezoeker, liefst realtime. Van always-on naar always-relevant. Maar hoe doe je dat als er geen Amazon op de gevel staat?

Contentmarketing

ACM waarschuwt voor malafide incassobureau

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de praktijken van een dubieus incassobureau Pay Care. Dit bedrijf incasseert volgens de toezichthouder op agressieve wijze. Bovendien gaat het om vermoedelijk onterechte vorderingen.

Payment

Zo kun je aan de slag met persoonlijker loyaltyprogramma’s

In dit digitale tijdperk is het voor consumenten steeds makkelijker om van dienst en winkel te wisselen. En dus is je klant binden met een goed loyalty-programma steeds urgenter. Workshop helpt je op weg.

Customer Loyalty

DeOnlineDrogist.nl groeit naar omzet van 29 miljoen euro

Begin 2018 heeft DeOnlineDrogist.nl haar kantoorruimte verdubbeld. “We hebben 2017 afgesloten met een omzet van 29 miljoen euro”, zegt medeoprichter en online directeur Joachim de Boer, meer dan één miljoen euro omzet per medewerker. Waar die groei vandaan komt? “We groeien qua vindbaarheid. In ons vak is dat handmatig werk en echt een specialisme op zich.”

Search
Premium

Klantrelatie Starbucks digitaliseert: 12 procent vooruit besteld via mobiel

Met name de digitale activiteiten moeten Starbucks laten groeien. Zeker nu het bedrijf wat tegenvallende cijfers heeft gepresenteerd, is de hoop gevestigd op onder andere het mobiele spaarprogramma. Afgelopen jaar bleek dat al enorm succesvol.

Customer Loyalty

Publicis Media sleept marketingcontract Lenovo binnen

Publicis Media gaat de wereldwijde marketingstrategie van hardwarefabrikant Lenovo verzorgen. Daarmee is een bedrag van 125 miljoen dollar gemoeid.

Online marketing
Premium

Osudio neemt belang in Berlijnse CDLX

E-business specialist Osudio en het Berlijnse CDLX (voorheen Codeluxe) gaan hun bestaande samenwerking formaliseren. Osudio heeft een significant belang in CDLX genomen. Bedragen worden niet genoemd.

Digital Agencies

‘Instagram-proof ontbijt is potentiële goudmijn voor horeca’

Ontbijten buiten de deur raakt meer en meer in trek in de Nederlandse economie. Voor horecaondernemers ligt hier een kans. Zorg er dan wel voor dat het design van het ontbijt geschikt is om op Instagram te delen.

Social

Google for Jobs rolt uit over Europa

Zonder het zo te noemen lanceert Google in Europa zijn banenportal Jobs in Europa. Na Spanje is nu Engeland de markt waar vacaturesites, voorlopig gratis, hun aanbod naar de zoekgigant kunnen doorzetten.

Recruitment

‘Webwinkels doen veel te weinig met YouTube’

“Het platform YouTube wordt sterk ondergewaardeerd door winkeleigenaren. Het levert omzet op maar we claimen er zelf bijvoorbeeld ook autoriteit mee op ons gebied”, vertelt Henk Jan Bijmolt van online houthandel Gadero.

Video

Google Marketing Live: Google wil ‘assisteren, machine learning en vertrouwen’

Google Marketing Live presenteerde drie thema’s die we de komende jaren zullen terugzien: Assisteren, Machine Learning en Vertrouwen. Google zorgt voor veel verandering in de markt. 

Online marketing

Marco Ruivenkamp Managing Director Benelux SpotX

Marco Ruivenkamp gaat het Benelux kantoor van videoadvertentieplatform SpotX aansturen. Binnen SpotX, dat onderdeel is van de RTL Group, wordt Ruivenkamp verantwoordelijk voor de verdere groei van SpotX in Nederland, België en Luxemburg.

Video

Google sluit reclamepact met Shopify

Shopify en Google gaan een samenwerking aan waarbij webwinkeliers via het e-commerceplatform makkelijker reclame bij Google kunnen inkopen en verspreiden over diens kanalen.

Marketing

Instagram pionier visumate versterkt netwerk Dept

Het bureaunetwerk van Dept wordt alweer uitgebreid en wel met het Duitse visumate. Deze onderneming noemt zich pionier op het gebied van influencer marketing op Instagram, en rekent Samsung, Thomas Cook en OTTO tot zijn klanten.

Social