More stories

TripAdvisor meest geliefde reismerk op Google

TripAdvisor domineert de organische zoekresultaten in de customer journey van een reiziger, gevolgd door Expedia, Kayak en Hotels.com. Maar er is meer dan genoeg ruimte voor merken om verbeteringen door te voeren in SEO: maar liefst 56 procent van het SEO-marktaandeel is in handen van heel veel kleine spelers, blijkt uit onderzoek van Conductor.

Search
Premium

87seconds in handen van Datawords

Het Belgische video content bureau 87seconds wordt overgenomen door Datawords, een wereldwijde groep voor digitale marketing.

Digital Agencies

Handleiding voor een goede start met personalisatie

De toegevoegde waarde van personalisatie is inmiddels wel bewezen, toch zijn veel marketeers nog op zoek naar manieren om personalisatie op een effectieve manier in te zetten. Het bieden van een gepersonaliseerde online beleving staat boven aan de lijst met belangrijkste uitdagingen in e-commerce. Deze handleiding beschrijft stap voor stap hoe je kunt starten met personalisatie.

Customer Experience

Tommy Hilfiger lanceert mobile based loyaltyprogramma

Tommy Hilfiger heeft met MYTOMMY een nieuw loyaltyprogramma gelanceerd. Extra bijzonder is dat het er veel van weg heeft dat Nederland als pilotland wordt gebruikt. In het programma staat de MYTOMMY app centraal. Er wordt geen gebruik gemaakt van een fysieke pas, zoals veel retailers doen.  

Customer Loyalty

Facebook krijgt Britse boete voor Cambridge Analytica-affaire

Facebook krijgt waarschijnlijk alsnog een boete van de Britse privacywaakhond vanwege de Cambridge Analytica-affaire. Het Amerikaanse bedrijf moet 500.000 pond (565.000 euro) betalen omdat het de gegevens van gebruikers onvoldoende beschermde

Privacy
Premium

Channel 4 zet AI in voor tv-reclame

De Britse tv-zender Channel 4 doet een proef met kunstmatige intelligentie om reclame inhoudelijk beter aan te sluiten op de programma’s.

Artificial Intelligence
Premium

Vijf vragen over MediaMonks

Reclameman Sir Martin Sorrell neemt voor 300 miljoen euro het Hilversumse MediaMonks over. Het full service bureau, dat in de afgelopen jaren heel wat creatieve prijzen binnensleepte, gaat naar eigen zeggen ‘gewoon op de oude voet door’.

Digital Agencies
Premium

MediaMonks voor 300 miljoen euro naar Martin Sorrell

Martin Sorrell betaalt 300 miljoen euro voor het Nederlandse MediaMonks. Beide partners hebben de overname dinsdag bevestigd.

Digital Agencies

Google Marketing Platform: meer dan alleen een rebranding?

Google kondigt haar nieuwste suite aan: het Google Marketing Platform. Nieuwe producten, nieuwe functies? Niet zozeer, de meeste nieuwigheden zijn een gevolg van de rebranding. Het is in principe een herverpakking van hun huidige on-site (Google Analytics) en media (Doubleclick en Adwords) producten. De connectie tussen beiden ontbrak en leverde daardoor de nodige rompslomp en inefficiency voor agencies en adverteerders op.

Online marketing

Cognitive Intelligent Advertising: targeten met gezichtsherkenning

Steeds meer out-of-home objecten worden gedigitaliseerd. De aloude posters worden vervangen door digitale advertenties. In combinatie met gezichtsherkenning biedt dit nieuwe kansen voor gericht adverteren.

Online advertising
Premium

Dynamic advertising: de inhaalrace van datagestuurde creatie

Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.

Creative

Criteo in retailmedia bij Otto Group

Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.

Online advertising

Google heeft Nederlandse online branche in wurggreep

Uitgevers lopen miljoenen euro’s reclameomzet mis, exchanges draaien suboptimaal en profielinformatie wordt niet gemeten. Een internationaal branche-initiatief moest de digitale sector een vliegende GDPR-start geven, maar Google traineert.

Programmatic

Infographic: SEO voor YouTube

De tweede zoekmachine na Google? YouTube, ook van Google. Goed voor maar liefst 3 miljard zoekopdrachten per week. En dus is het zaak dat je video ook echt gevonden wordt. Deze infographic van One Productions zet de SEO learnings voor YouTube op een rij.

Search
Premium

Minescape verandert naam in RecruitNow

Het digitale bureau Minescape verandert zijn naam in RecruitNow om zijn specialisme in arbeidsmarktcommunicatie beter te weerspiegelen.

Digital Agencies