More stories

Zo verhoogt Halfords de omzet per klant met haar sitesearch

Als de nummer-1-retailer van Groot Brittannië op het gebied van auto- en fietsproducten heeft Halfords de nodige e-commerce-kennis in huis. Nu wil het bedrijf die vele jaren aan ervaring gebruiken om te transformeren tot een digital first bedrijf.

Search

Remko Peters CCO van videoplatform TradeCast

Remko Peters is aangesteld als Chief Commercial Officer (CCO) van het Zwolse technologiebedrijf TradeCast TV.

Video

Emerce Research: ‘Te weinig visie in marketingstrategie’

Marketeers bij Nederlandse bedrijven verlangen een echt duidelijke visie op de technologiestack waarmee ze werken. Dat staat in het eerste onderzoek dat verschijnt bij Emerce Research.

Marketing automation

Nieuw bereiksonderzoek combineert alle mediabronnen

Adverteerders, mediabedrijven en -exploitanten gaan een nieuw bereiksonderzoek optuigen dat internationaal nergens anders gebeurt. Het combineert alle online en offline kanalen.

Online advertising

Dutch Search Awards: dit is de winnende strategie van Adwise

De Dutch Search Awards worden jaarlijks uitgereikt om excellentie in de Nederlandse search-industrie in de spotlights te zetten. Eén van de grote winnaars van 2017 was digital agency Adwise – Your Digital Brain. Het bureau had maar liefst 14 nominaties op haar naam staan en viel in de prijzen in de categorieën. Hoe deden ze dat?

Search

McKinsey: Europese reisbedrijven laten kansen liggen in online marketing

Hotels en autoverhuurders zijn digitaal het meest volwassen vergeleken met andere reisaanbieders. Dit blijkt uit onderzoek van McKinsey.

Online marketing

OMD gaat online en offline campagnes L’Oréal Nederland verzorgen

Vanaf oktober gaat mediabureau OMD alle online en offline campagnes voor L’Oréal Nederland verzorgen.

Campagnes

Salesforce koppelt met Apples Business Chat voor iMessage

Salesforce heeft aangekondigd LiveMessage te koppelen aan Apples Business Chat. Daardoor kunnen bedrijven die het klantcontact via Salesforce’ platform laten lopen, ook communiceren via iMessage. Dat deze chatapplicatie van Apple ook contact tussen bedrijven en hun klanten faciliteert is relatief nieuw. En een poging zich tussen de snel groeiende platformen te vechten.

Customer Engagement

Facebook schorst weer databedrijf

Na Cambridge Analytica heeft Facebook voorlopig ook een punt gezet achter de samenwerking met Crimson Hexagon. Dit bedrijf verzamelt gebruikersgegevens van Facebook, Instagram, Twitter en andere sociale media.

Analytics
Premium

AVG reden tegenvallende resultaten Publicis

Reclamegroep Publicis noemt de AVG als oorzaak voor de tegenvallende kwartaalresultaten die gisteren werden gepubliceerd, hierdoor zijn diverse klanten afgevallen. De koers van het aandeel daalde 8,5 procent.

Digital Agencies

Zo zetten Ford, ING en Brabantia dynamic social video in

De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, als je deze persoonlijker en relevanter kan maken? Deze drie cases laten zien hoe je video dynamisch wordt.

Social

De Coolblue-migratie: Dit is het SEO-resultaat van het samenvoegen van 360 websites

Coolblue is één van de grootste en meest bekende online winkels in Nederland, met per productcategorie een eigen website. Deze webshops scoorden hoog in de zoekmachineresultaten. Nu Coolblue een begrip is op de Nederlandse markt, heeft het bedrijf de strategie gewijzigd en alle 360 webshops verhuisd naar één domein: coolblue.nl. Alleen dit domein is nu nog in de zoekresultaten te vinden. Haalt coolblue.nl nu net zoveel zoekverkeer binnen als de som van 360 webshops vóór de migratie?

Search
Premium

Forrester: zeventig procent digitale marketingbudget naar mobiel

Niet minder dan zeventig procent van het digitale marketingbudget gaat in 2022 naar het mobiele kanaal. Dat verwacht Forrester Research. Omgerekend gaat het om een bedrag van ruim 40 miljard euro.

Online advertising

Personalisatie: de basics leveren al veel op

Voor organisaties die commerce en content op elkaar willen laten aansluiten, is personalisatie een van de grootste uitdagingen. Je wilt dat je content is afgestemd op de leeftijd, locatie en voorkeuren van de bezoeker, liefst realtime. Van always-on naar always-relevant. Maar hoe doe je dat als er geen Amazon op de gevel staat?

Contentmarketing

ACM waarschuwt voor malafide incassobureau

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de praktijken van een dubieus incassobureau Pay Care. Dit bedrijf incasseert volgens de toezichthouder op agressieve wijze. Bovendien gaat het om vermoedelijk onterechte vorderingen.

Payment