More stories

Meer regie op programmatic media-inkoop: 4 tips voor adverteerders

Vanuit de markt komen er steeds meer signalen dat adverteerders hun grip op programmatic media-inkoop willen verstevigen. Deze trend wordt aangejaagd door de perceptie dat het programmatic landschap ontransparant is, een perceptie die wordt versterkt en bevestigd door publicaties als de ANA-papers en de acties van grote adverteerders.

Programmatic

B2B-bedrijven vergroten inzet programmatic reclame

De zakelijke B2B-markt zet eindelijk grote stappen richting de geautomatiseerde inkoop van advertenties. Dit jaar wordt er meer geïnvesteerd in programmatic reclame, zo verwachten de marketingmanagers zelf.

Programmatic

Domeinnaam eerder dan merkrecht, toch verbod

WijKopenAutos moet inbreuk op het woordmerk ‘Ik wil van mijn auto af’ staken. Dat heeft de rechtbank Overijssel eerder deze maand in kort geding bepaald.

Legal

5 valkuilen die de bouw van jouw merk tegenhouden

Per jaar zie ik zo’n 50 bedrijven ‘van binnen’ door onze Cut the Crap Marketing Sessies. Daar zetten we gezamenlijk de eerste stappen richting het bouwen van hun merk. Ik vind het één van de leukste dingen om te doen. De diversiteit aan ondernemers en bedrijven die wij mogen helpen is enorm. Dat maakte het nog interessanter toen ik er achter kwam dat als er valkuilen zijn, ze voor bijna iedereen hetzelfde zijn. WHAT!? Reden genoeg om ze te benoemen.

Contentmarketing

Vijf sterren ‘over the top’ voor Nederlanders bij online beoordelingen

Vijf sterren is voor veel bedrijven het ultieme doel in hun strategie om gunstige online beoordelingen te verkrijgen. Uit onderzoek van Trustpilot onder ruim 3800 Nederlanders blijkt echter dat drie of vier sterren ook voldoen.

Customer Experience

Google Posts komt met call to action voor telefonisch contact en review

Google geeft bedrijven extra opties om zogeheten call-to-actions op te nemen tussen de zoekresultaten. Gebruikers van Posts – de functie om er statusupdates en content te publiceren – kunnen zoekende consumenten activeren te bellen en naderhand een review achter te laten over het bedrijf of de geleverde service.

Search

Bereik je klant met gamification en een mobielvriendelijk loyaliteitsprogramma

Twintig procent van de consumenten in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Duitsland, Nederland, Italië en Polen zien gepersonaliseerde promoties en aanbevelingen als een essentieel onderdeel van hun loyaliteit voor een bepaald merk of winkel. Een mobielvriendelijk loyaliteitsprogramma is hierbij een belangrijk pluspunt. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van je eigen mobielvriendelijk en gamified loyaliteitsprogramma. 

Customer Loyalty

Interne Linkwaarde – 8 concrete take-aways voor maximaal on-site rendement

Autoriteit is één van de belangrijkste factoren binnen SEO en zal de aankomende jaren nóg belangrijker worden in de strijd om topposities. Waar vroeger autoriteit nog ‘gekocht’ kon worden, moet het nu verdiend worden. Hoe rijker en waardevoller de content is, hoe groter de kans dat deze content gedeeld zal worden. Of terwijl: van kwantiteit naar kwaliteit; van linkbuilding naar authority building. Maar wat doen we met deze linkwaarde als deze eenmaal op onze website is beland?

Search

De 10 belangrijkste features van de nieuwe Google Ads-omgeving

Sinds kort moet iedere online marketeer eraan geloven; de overgang naar de nieuwe interface van Google Ads (voorheen AdWords). Nu we niet meer terug kunnen naar de oude interface, is het wat hoog tijd om de wijzigingen en verbeteringen in de nieuwe interface met je te delen. Zodat je direct met een voorsprong kunt beginnen aan deze nieuwe fase in je leven.

Online advertising

Website van het Jaar verkiezing 2018: open voor ‘wildcards’

Wat zijn volgens het Nederlandse publiek de beste en populairste websites van 2018? De verkiezing voor Website van het Jaar begint na de zomervakantie weer. Maar je kunt je site vanaf deze week al wel aanmelden voor een zogenoemde wildcard. Aanmelden kan tot 24 augustus.

Web-design

Meer e-mail engagement door witruimte in de pre-header

In de strijd om meer aandacht in de e-mail inbox van de consument is er een nieuwe mogelijkheid om op te vallen en daarmee het openingspercentage te verbeteren. Nu de A/B-tests met afzendernaam, subjectline (inclusief emoji’s) en pre-header is het tijd voor een opvallende witruimte in de inbox. Vooralsnog een succesvolle hack.

E-mailmarketing

Meer malafide verzoeken tot verwijdering van zoekresultaten

Google ontvangt steeds vaker malafide verzoeken tot verwijdering van zoekresultaten. De verzoekers doen dat vooral om concurrenten uit te schakelen, meldt TorrentFreak.

Search

Facebook Jobs groeit in stilte: ‘Grote potentie voor recruitment’

In relatieve stilte bouwt Facebook de eigen vacaturebank uit. Het dit jaar gelanceerde jobboard beschikt inmiddels over meer functionaliteiten en ook het aantal landen waarin vacatures worden verzameld neemt toe. De vraag is of Facebook iets weet toe te voegen aan de toch al zo drukke markt. Specialisten zien de nodige kansen.

Recruitment

Ontwikkel een succesvol loyaliteitsprogramma, voorkom deze negen valkuilen

In een bedrijfswereld die razendsnel evolueert, proberen bedrijven tegemoet te komen aan de steeds kritischere klant en de korter wordende innovatiecycli. Hierbij is het belangrijk dat je veel aandacht besteed aan een positieve merkbeleving voor, tijdens en na de aankoop. Een succesvol loyaliteitsprogramma kan je een belangrijke voorsprong geven. Waar moet je op letten bij het ontwikkelen en optimaliseren van je loyaliteitsstrategie? Deze whitepaper beschrijft de negen veelvoorkomende valkuilen.

Customer Loyalty

SEO: 9 factoren die de waarde van een link bepalen

Al geruime tijd benadrukken zoekmachines het belang van duurzaamheid en kwaliteit als het gaat om externe verwijzingen of links. Links verdienen in plaats van kunstmatig genereren. Liever één kwalitatieve vermelding dan tien laagwaardige- of zelfs spamachtige links. En natuurlijk: niet manipuleren, over-optimaliseren of betalen als het gaat om, de besmette woorden, ‘link building’. Maar waar letten we in de praktijk nu eigenlijk op als het gaat om de waarde van een link?

Search