More stories

‘Amazon zoekt mediapartner’

Retailer Amazon zoekt een nieuwe partner voor de inkoop en planning van reclamecampagnes. Amazon geeft jaarlijks naar verluidt 1 miljard dollar aan reclame uit.

Marketing

Nieuwe CEO voor CRM specialist Selligent

John Hernandez wordt de nieuwe CEO van CRM specialist Selligent. Hij was tot voor kort COO en senior vicepresident Service Cloud bij Salesforce.

Marketing

Sonos: ‘Partners worden steeds vaker concurrenten’

Door mee te liften op het succes van muziekdiensten als Spotify en Deezer kan audiofabrikant Sonos explosief groeien. En wil daarbij vooral nieuwe markten aanboren. “Wij hebben een goede uitgangspositie nu stembediening cruciaal wordt”, aldus Adriaan Thierry (44), Managing Director EMEA.

Marketing

Doorbreek de trackingmuur

Het is bijna vast prik geworden, je moet eerst toestemming geven om getrackt te worden voordat je toegang krijgt tot een website of voordat je nieuwe slimme apparaat het volledig doet. Het is tijd dat er grenzen worden gesteld aan deze tracking ratrace. De tijd is rijp dat Brussel ingrijpt.

Online advertising

26 Red Dot Awards voor Nederlandse designs

Zesentwintig Red Dot Awards gaan dit jaar naar Nederlandse designs. Tot de winnaars behoren onder meer de bureaus Achtung, Uselab, Born05 en Cleverfranke.

Digital Design

Slimme toepassingen voor mobiele marketingcampagnes

Om meer gevoel bij te krijgen van de voordelen en de mogelijkheden binnen mobile advertising, heb ik de meest toffe toepassingen en cases verzameld in dit blog. Ook kijken we naar de huidige en toekomstige ontwikkelingen. Wordt het niet tijd dat AR meer geïntroduceerd wordt in online advertising? En wat kun je precies doen met de mensen die hun mobiel gebruiken in je fysieke winkel? 

Mobile

Facebook brengt abusievelijke kliks niet langer in rekening

Facebook gaat adverteerders van het Audience Network niet langer abusievelijke kliks in rekening brengen. Advertenties waarop per ongeluk geklikt wordt via de muis of met de vinger op een aanraakscherm worden niet langer meegerekend.

Marketing

Toegankelijkheid Belgische websites kan veel beter

Het gros van de Belgische sites uit de jaarlijkse Toegankelijkheidsmonitor is niet echt toegankelijk. Slechts 17,9 procent voldoet aan de eisen.

Web-design

Travel audience benut Amadeus-data voor effectieve campagnes

Travel audience is een online advertentieplatform dat zich specifiek richt op de reisbranche. Volgens Tiago Relvão is het effectief inkopen van advertentieruimte een kwestie van grote hoeveelheden data combineren met machine-learning.

Analytics

Media Markt op de vingers getikt door ACM vanwege Grand Prix-reizen

Media Markt gaat duidelijker communiceren wie de Grand Prix-reizen organiseert. Ook worden de prijzen transparanter vermeld en geldt voortaan de wettelijk verplichte garantieregeling voor pakketreizen. Dit gebeurt in opdracht van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Marketing

Facebook ruimt alweer apps op

Facebook zet alweer een punt achter twee mislukte apps. Tienerapp Lifestage, bedoeld als antwoord op Snapchat, en Facebook Groups worden uit de roulatie genomen.

Marketing

Rotterdam krijgt eerste Facebookbank

Een Rotterdams bankje op plein 1940 gaat op Facebook en Instagram zijn gevoelens delen. Het is het eerste ‘pratende’ bankje van het land en nodigt Rotterdammers uit na te denken over de toekomst.

Social

Waarom je online en offline kunt boeken bij Flixbus

Flixbus is op zoek naar nieuwe markten binnen Europa, vertelt VP International Business Max Zeumer tijdens eTravel 2017. En die hoeven niet per se ‘tech-savvy’ te zijn, want offline boeken is tegenwoordig ook mogelijk. 

Marketing
Premium

Robin Bach Kolling directeur [m]PLATFORM Amsterdam

Robin Bach Kolling wordt de nieuwe directeur van [m]PLATFORM Amsterdam van GroupM. Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten.

Digital Agencies

‘Traditionele SEO-tools schieten enorm te kort’

Zoekmachines crawlen je website continu. De meeste onlinemarketeers doen dat zelf niet, waardoor kritische SEO-fouten in hun website ongezien hun zoekposities kunnen beïnvloeden. “Je vult je website met content. Maar als je dat vervolgens niet monitort op fouten in de techniek en content, haal je niet het maximale uit je content”, stelt Steven van Vessum, Chief Customer Officer bij de startup ContentKing. “We begonnen met het idee van een tool voor websites waarmee je SEO-problemen real time monitort. Want we ontdekten dat dit er nog niet was. En we zijn altijd nog de enige, trouwens.”

Search