More stories

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing

Recordomzet voor Adobe, marketingcloud kan beter

Adobe Systems, het bedrijf van Photoshop en Adobe Reader, heeft afgelopen kwartaal een recordomzet gerealiseerd. De omzet nam met meer dan een kwart toe, grotendeels dankzij de vraag naar clouddiensten.

Marketing

Ninja Card: fantasieën tot leven wekken zónder VR-bril

In de toekomst kijken én aanpassen wat je ziet. Met Ninja Card kan het, maar dan zonder alle poespas van een VR-bril. “Op elk gewenst moment en ter plekke maak je met je smartphone en een Ninja Card je ideeën concreet”, zegt Tsuwann Elburg, oprichter van creatief 3D-bureau Ninja Wall. Het biedt niet alleen kansen voor planologen en architecten, maar ook voor marketeers.

Innovatie
Premium

Design agency Grrr: ‘We volgen niet zomaar iedere trend of innovatie’

Een likje verf doet soms wonderen, kun je nagaan wat de juiste visuele identiteit voor een merk kan doen. Oprichter van design agency Grrr Rolf Coppens neemt je mee in hun manier van werken en wat specialisatie voor Grrr betekent.

Digital Agencies

RTL neemt Adfactor over

RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in het Nederlandse Adfactor. Het Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers.

Marketing

BMW en Microsoft: de auto als digitaal kanaal

Een auto lijkt al lang geen voertuig alleen meer. De auto belooft je inmiddels een ‘digitale ervaring’, het is een platform. Maar wat betekent dat concreet? In ieder geval dat de auto een nieuw digitaal ‘touchpoint’ is waarop bedrijven hun klanten kunnen bereiken. Dat vertelt Dieter May, SVP Digital Services & Business Models bij BMW Group.

Customer Experience

RIFF via partner naar Azië

Onlinemarketingbureau RIFF sluit een strategische alliantie met het Aziatische bedrijf AFDigital. Daarmee wil het zijn internationale groei versnellen.

Customer Service

Google Chrome maakt einde aan autoplay

Googles browser Chrome speelt vanaf volgend jaar niet automatisch meer video’s met geluid af. Dat geldt zowel voor de mobiele variant als de destopversie.

Marketing

Net Affinity: vrouwen bezoeken vaker hotelwebsites

De meeste bezoekers van hotelwebsites zijn vrouwen, maar mannen zijn eerder geneigd om daadwerkelijk te boeken. Dit blijkt uit onderzoek van technologiebedrijf Net Affinity dat de data van 13 miljoen websitesessies die in de eerste helft van dit jaar plaatsvonden heeft geanalyseerd.

Marketing

Voetbal International en bol.com naar Emerce Performance

bol.com was ooit een gedreven televisie-adverteerder, maar dat is radicaal veranderd. Het budget is bijna volledig overgeheveld naar online. Esther Elberse, senior online marketeer bij de online retailer, vertelt er meer over op Emerce Performance.

Online advertising

Meer directe reisboekingen: hoe maak je slim gebruik van je data?

Voor partijen in de reisbranche is het lastig om in contact te komen met nieuwe klanten. De concurrentie is groot en online reisagenten (OTA’s) als Booking.com en Expedia domineren de customer journey. Toch kun je het winnen van deze giganten, stelt Datatrics in een nieuw whitepaper.

Marketing

MyOrder slaat nieuwe strategische koers in

MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.

Digital Wallets

6 functies van analytics 360 die je ook in analytics ‘free’ kunt gebruiken

Veel bedrijven lopen vaak tegen de beperkingen aan van de standaard versie van Google Analytics (GA). Rapporten worden gesampled, je kan geen extra views meer aanmaken, ruwe data is niet beschikbaar, je custom dimensies zijn op en het attributiemodel dat je wilt gebruiken is niet beschikbaar. Dit is op te lossen door een upgrade te maken naar de 360 suite, maar de stap van 100.000 euro om over te gaan is vaak onrealistisch. Gelukkig zijn er workarounds. GA360 is hiermee niet – direct – nodig, want met de volgende tips haal je het beste uit je standaard GA.

Analytics

Netwinst splitst zich op

Marktechbedrijf Netwinst uit Utrecht splitst zichzelf per direct op in Basedriver en Marketing Makers.

Online marketing

Adform krijgt MRC-accreditatie

Reclametechnologiebedrijf Adform heeft een accreditatie gekregen van de Media Rating Council (MRC) voor zijn viewabilitymetingen op desktop, mobiel web en app voor zowel video als display.

Marketing