More stories

‘Pas op met humor in online klantcontact’

Bedrijven doen er goed aan het gebruik van humor wat te minderen. Een kleine grap en wat ‘persoonlijkheid’ in het online klantcontact kunnen geen kwaad, maar medewerkers moeten zich realiseren dat de grens tussen vervelend en ‘cool’ heel dun is. Dat concludeert Sprout Social, het bedrijf achter de gelijknamige software, na een onderzoek.

Customer Service

Hashtag vandaag tien jaar oud

De hashtag is vandaag tien jaar oud. Op 23 augustus 2007 stelde Twitter-gebruiker Chris Messina voor om de hashtag te gebruiken om conversaties op het platform met elkaar te verbinden. Van #Trump tot #pokemonGO, hashtags zijn tegenwoordig niet meer weg te denken.

Marketing

Holland TripBuilder moet ook in 2018 toerisme spreiden

NBTC Holland Marketing heeft samen met Expedia een tool ontwikkeld waarmee reizigers worden gestimuleerd buiten de platgebaande paden te treden. Doel is om het toerisme beter over Nederland te spreiden, vertelt Sandra Ishmael van NBTC.

Marketing

Google bekritiseerd om datagebruik van betaal- en klantkaarten

Of een online advertentie ook meetbaar effect heeft op het gedrag in de winkelstraat is voor veel adverterende bedrijven dé te beantwoorden vraag. In de VS en Engeland steekt Google de helpende hand toe: het koppelt het offline gebruik van betaal- en klantkaarten aan het surfgedrag.

Customer Loyalty

Alipay integreert bedrijfsinformatie Yelp in Amerika

De aan Alibaba Group gelieerde mobiele betaaldienst Alipay integreert bedrijfsinformatie van Yelp over de Amerikaanse markt. Dat moet Chinese toeristen in de V.S. helpen nieuwe bestemmingen te ontdekken en reserveringen te maken.

Marketing

De tien geboden voor een succesvol dashboard

Data zou de basis moeten zijn voor beslissingen binnen een organisatie. Steeds meer mensen zien het nut in van meten. En ook steeds meer bedrijven stappen over op werken ‘in the cloud’. Hierdoor groeit de vraag naar online dashboards en wordt er regelmatig tijd noch moeite gespaard om dit dashboard te ontwikkelen. Een groot deel van deze dashboards wordt echter nooit gebruikt. Zonde! 

Analytics

Inclusive design maakt e-mail toegankelijk voor iedereen

In dit artikel sta ik stil bij een belangrijke ontwikkeling in 2017: Inclusive design in e-mail. Oftewel: e-mail toegankelijk maken voor iedereen, inclusief ouderen en mensen met een functiebeperking.

E-mailmarketing
Premium

Microsoft Bing: 9 procent marktaandeel in Nederland

Zoekmachine Bing van Microsoft heeft in Nederland een marktaandeel van 9 en in België van 12 procent. Dat blijkt uit […]

Marketing

Big data-analyse van tweets onthult kansen voor toerisme

Door de informatie in tweets slim te combineren kun je opkomende toeristische ‘hotspots’ aanwijzen. Dat ontdekte Tobias Brandt van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) na de analyse van 600.000 in San Francisco verstuurde tweets.

Marketing

Nieuw in het videolandschap: programmatic podding

Programmatic ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. En terwijl de term ‘podding’ redelijk nieuw is, gaan partijen zoals BrandDeli en Ster bij SpotX een stap verder door ad pods op een programmatic wijze in te zetten. Er is echter nogal wat verwarring over wat (programmatic) podding inhoudt en daarom ga ik daar graag dieper op in. Wat is programmatic podding en wat zijn de voordelen?

Video

GroupM en adverteerders eisen betere viewability

De mediatak van WPP, GroupM, voert nieuwe eisen door aan de viewability van reclame op websites, video en social apps. Het wordt gesteund door grote klanten als Unilever, Shell, Subway en Volvo. Vanwege de grote reclamebudgetten van deze bedrijven luisteren internetbedrijven daar naar.

Marketing

Usabilla opent drie internationale kantoren

Technologiebedrijf Usabilla opent drie nieuwe kantoren in het buitenland om de lokale klanten beter te kunnen bedienen. Vorige maand ging Berlijn live, vorige week Londen en volgende maand Sydney.

Marketing

Duitse mediabedrijven vangen weer bot in zaak tegen Adblock Plus

Drie grote Duitse mediabedrijven zijn er nog altijd niet in geslaagd om Adblock Plus tegen te houden. Ook de arrondissementsrechtbank in München ziet geen bezwaren tegen het gebruik van adblockers, bleek donderdag.

Marketing

Jeroen Verkroost nieuwe MD Digital Omnicom Nederland

Omnicom Media Group Nederland stelt per 1 september Jeroen Verkroost aan als Managing Director Digital. Zijn aanstelling hangt samen met een flinke investeringsimpuls op het gebied van data, technologie en analytics bij het bureau.o

Marketing

Dynamic Search Ads: 6 experttips die je direct moet gaan gebruiken

Haal je het maximale uit de mogelijkheden die Dynamic Search Ads (DSA) te bieden hebben? Weet je precies via welke […]

Online advertising