More stories

Premium

Joost van de Loo nieuwe strategydirector Energize

Energize stelt Joost van de Loo aan als nieuwe strategydirector en lid van het managementteam. Hij brengt expertise op het gebied van branding en content.

Digital Agencies

Videoland laat downloaden en offline kijken

Videoland brengt vandaag een nieuwe feature uit waarmee abonnees series en films kunnen downloaden en offline kunnen kijken. Moederbedrijf RTL kijkt tevreden terug op 2016 maar wil nog geen absolute cijfers geven.

Video

Consumentenbond trekt weer aan de bel over Online.nl

Volgens de Consumentenbond regent het opnieuw klachten over telecomprovider Online.nl. Sinds 1 november zijn er ruim 200 klachten over deze aanbieder binnengekomen.

Customer Service

Colours start label rondom machine learning

Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.

Online marketing
Premium

Publicis laat digitale bureaus fuseren

Publicis Groupe laat twee digitale bureaus SapientNitro en Razorfish fuseren tot SapientRazorfish vanaf januari. Dat heeft de reclamegroep vrijdag bekend gemaakt.

Digital Agencies
Premium

Overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 2

In dit tweede deel van mijn blog over het display landschap ga ik je vertellen wat de ad exchange is en welke partijen nog meer een belangrijke rol spelen in het display advertising landschap. Natuurlijk vertel ik je ook welke veranderingen we het komende jaar kunnen gaan verwachten in display land.

Programmatic

WPP en Spotify samen in data-analyse

De datatak van reclamereus WPP en muziekdienst Spotify gaan nauw samenwerken om het luistergedrag van consumenten in kaart te brengen. Dat moet resulteren in betere aanbevelingen.

Analytics

Kinderen besteden meer tijd aan internet dan televisie

Voor het eerst spenderen kinderen in Engeland meer tijd op internet dan ze dagelijks televisie kijken, aldus een rapport van media- en telecomtoezichthouder Ofcom. Ondanks de opkomst van talloze hippe apps blijft YouTube een van de grote favorieten, zelfs bij kinderen van drie en vier jaar. Facebook verliest aan belangstelling.

Publishing

4 miljoen dollar financiering voor PageCloud

PageCloud, het platform voor de ontwikkeling van webpagina’s, heeft 4 miljoen dollar financiering opgehaald bij diverse partijen.

Web-design

BrandDeli sluit samenwerking Persgroep voor online video

BrandDeli gaat exclusief de video’s van Makers Channel exploiteren, de videosite die vorige week door de Persgroep werd overgenomen.

Video

‘Autocomplete helpt Google nóg steviger in zadel’

We typen steeds minder domeinnamen in en navigeren steeds meer met Autocomplete. Vooral jongeren doen dat. En het maakt de positie van Google onaantastbaar. Zeggen domeinbeheerder SIDN en GfK in een nieuw onderzoek.

Search

‘Sunny Cars wil zo breed mogelijk de markt bedienen’

Huurautobroker Sunny Cars heeft de voorkeur van zo’n 90 procent van de Nederlandse reisretail. Voor het online segment is de metazoekmachine Autobooker in het leven geroepen. Business development manager Marco van Ammerlaan vertelt over de strategie.

Travel

LinkedIn op zwart in Rusland

LinkedIn kan niet langer worden gebruikt in Rusland. Dat bevestigt het sociale netwerk zelf in een persverklaring. Miljoenen Russische gebruikers kunnen niet meer bij hun gegevens omdat LinkedIn weigerde persoonsgegevens in Rusland zelf op te slaan.

B2B Digital

‘Twitter voor webcare neemt af, chat neemt over’

De volumes Twitter-berichten aan webcarehelpdesks neemt af, stelt Alexander de Ruiter van Obi4wan. Privécommunicatie als Facebook Messenger en WhatsApp neemt die rol over.

Social

‘Bloggers bezorgd over botox en fillers’

Er begint in Nederland een ethische discussie te ontstaan over reclame op blogs, vlogs en andere social kanalen. Bedrijven zoeken nu manier om influencers in te zetten voor reclame voor fillers en botox.

Online advertising