More stories

Buitenland steeds belangrijker voor digitale bureaus

De digitale industrie in Nederland haalt ongeveer 12 procent van zijn omzet uit het buitenland. Dat komt neer op zo’n 60 miljoen euro. Dat blijkt uit het Kengetallenonderzoek van Dutch Digital Agencies (DDA), de branchevereniging voor digitale bureaus in Nederland.

Digital Agencies

Markt mobiele video naar 25 miljard dollar

De markt voor mobiele video zal in 2021 wereldwijd een omvang hebben bereikt van 25 miljard dollar. Dat verwacht Strategy Analytics. De omzet komt vooral van advertentieverkoop.

Video

Snapchat introduceert bewaarfunctie

De grappen zijn niet van de lucht: Snapchat is zelf aan het verdwijnen, kopten Amerikaanse media, nadat gisteren bekend werd dat gebruikers voortaan hun foto’s en video’s kunnen bewaren.

Social

Gericht adverteren via Facebook: alle opties (infographic)

Er zijn erg veel mogelijkheden om Facebook gebruikers gericht met advertenties te benaderen. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Denk aan interesses, demografische profielen en gedrag. Daarom heeft WordStream alle opties overzichtelijk op een rij gezet in een infographic.

Facebook

Opvallende cijfers uit de Nederlandse searchmarkt

Search (SEO én SEA) is een cruciale factor binnen de marketingmix en is nog altijd goed voor ongeveer de helft van de totale digital advertising budgetten. In navolging van de eerste editie in 2015, is daarom ook in 2016 onderzoek gedaan naar Search Advertising in Nederland door Deloitte als onafhankelijk onderzoeker in samenwerking met brancheorganisaties IAB en DDMA.

Search

GfK blijft luistergedrag meten

GfK zal nog een jaar lang het luistergedrag meten voor de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Het contract hiervoor is verlengd.

Analytics

Bert Hagendoorn over Nederlandse creativiteit op Cannes

“Een gezamenlijk initiatief om Nederland op de kaart te zetten en te verbinden met interessante mensen”, zo omschrijft Bert Hagendoorn van Dutch Digital Design op Cannes Lion het Embassy of Dutch Creativity. “We zoeken vooral contact met buitenlandse potentiële opdrachtgevers, persmensen en partners.”

Digital Agencies

Beauty-vlogger NikkieTutorials heeft ‘grootste PR waarde’

Beauty-vlogger NikkieTutorials is de onbetwiste koningin van de Nederlandse vloggers. Zij wist met haar kanaal in twee maanden tijd 20 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Dat blijkt uit onderzoek van Clipit naar de zogenoemde buzz op social media over Nederlandse vloggers in mei en juni 2016.

Social

Screaming Frog SEO Spider: dé tool voor de echte SEO-ers

Ik maak wel eens het grapje dat SEO eigenlijk niets meer is dan trucjes en tools. Niet waar natuurlijk, maar gezien ik zelf SEO-consultant ben mag ik die wel maken. Ondanks dat er meer komt kijken bij SEO dan je standaard lijstje afwerken, is er toch een tool die je als echte SEO-er moet kennen. Namelijk Screaming Frog SEO Spider.

Search

Minister Kamp zet eerste stap naar open handelsregister

Minister Kamp van Economische Zaken wil dat de Kamer van Koophandel een wekelijks geactualiseerde subset van het handelsregister ontsluit als […]

Analytics

Directie neemt aandelen The Valley over

De driekoppige directie van The Valley neemt de aandelen van het digitaal marketingbureau over van investeringsmaatschappij 5Square en oprichter Vincent Gravesteyn.

Digital Agencies

‘AppNexus naar de beurs’

AppNexus en The Trade Desk zouden allebei op het punt staan naar de beurs te gaan, zo blijkt uit aanwijzingen die worden ontleend aan documenten bij de beurstoezichthouder.

Programmatic

Brandwriters overgenomen door ZIGT

Het Nederlandse Brandwriters wordt overgenomen door ZIGT. Social media activiteiten, community management en content marketing krijgen binnen ZIGT daardoor een nog belangrijkere rol.

Digital Agencies

Snapchat vs Instagram: wie groeit harder? (infographic)

Het zijn twee totaal verschillende platforms, maar hebben qua gebruikers is er wel wat overlap. En Snapchat lijkt te demarreren. Die trekt de laatste tijd meer nieuwe gebruikers aan dan Instagram. Tijd dus voor de vermijdelijke Snapchat vs Instagram infographic.

Social

Nieuwe site voor meten video kijkgedrag

Mediabrands Marketing Sciences heeft vandaag een website in het leven geroepen met ontwikkelingen van video kijkgedrag op tv, online en mobiel. Tegelijk is het rapport Video Landscape verschenen.

Analytics