More stories

Hoe één tekstlink voor een hogere omzet en een wereldwijde award zorgde

Onlangs werden voor het vijfde jaar op rij de wereldwijde WhichTestWon Email Awards uitgereikt. Mede dankzij de jaarlijkse awards shows, maar ook de terugkerende items als ‘Test of The Week, ‘Behind the Scenes’ en ‘The Live Event’, is het Amerikaanse WhichTestWon een van de bekendste autoriteiten op gebied van Converion Rate Optimization. Nederland wist dit keer maar liefst 2 van de 3 uitgereikte awards te bemachtigen, toevallig genoeg in beide gevallen door een loterij. Zo won Vriendenloterij een award in de categorie e-mail blasts en vielen Staatsloterij en Blue Mango Interactive samen in de prijzen voor de categorie Call To Actions. Hieronder wordt die laatste case nader toegelicht.

E-mailmarketing

Branding specialist Bynder naar Dubai

Het Amsterdamse Bynder, gespecialiseerd in full-cycle marketing en branding software, opent een kantoor in Dubai.

Online advertising

Mirabeau focust op airlines, tekent Air France

Adjan Kodde van Mirabeau vertelt tijdens Cannes Lions over de focus van Mirabeau op airlines: “We merken dat we met onze klanten KLM en Transavia in een heel competitief speeldveld zitten in Europa. Dat zorgt ervoor dat ons werk wel gezien wordt.” Recent koos China Southern Airlines voor Mirabeau en zojuist werd de vierde airline bekend: Air France.

Digital Agencies

Google personaliseert advertenties

Google geeft gebruikers meer controle over de advertenties die het laat zien. Zij kunnen voortaan via een portaal aangeven in welke onderwerpen ze geinteresseerd zijn.

Online advertising

Cross device meten: wat is de toegevoegde waarde van je mobiele inzet?

Internetgebruik groeit nog steeds en daarbij worden ook steeds meer verschillende devices gebruikt. Maar het inzicht in het gedrag van de consument over verschillende devices heen blijkt een grote uitdaging. Niet alleen het meten zelf, maar ook het bepalen van wat de toegevoegde waarde is van je mobile inzet. Is er een ultieme oplossing? Of zit er niets anders op dan de diverse systemen aan elkaar knopen?

Attributie

Preroll-advertenties vaker weggedrukt

Negentig procent van preroll-advertenties, die vooraf aan online video’s worden vertoond, worden weggedrukt, zo blijkt uit een enquête van ORC International onder ruim duizend Amerikaanse respondenten.

Online advertising

De anatomie van B2B marketingmail (infographic)

Dagelijks worden zo’n 89 miljard zakelijke e-mails verstuurd. Geen wonder dat marketeers er alles aan doen om aandacht te trekken. 58 procent van alle geopende e-mails worden bekeken vanwege de pakkende kop. Een kop die bij voorkeur niet meer dan 30 tekens telt. In deze infographic alle tactieken op een rij.

B2B Digital

Dick van Motman (Dentsu Aegis Network) ‘Muizen vangen voor klanten’

Dick van Motman is de CEO van Dentsu Aegis Network, Zuid-Azië. Oftewel de wondere wereld van reclame, een van de grootste communicatiebureau ’s van Azië. “Wij zijn de enige uit het Verre Oosten”, vertelt hij aan 7 Ditches TV. Er is veel kritiek op mediabureaus, met name op het gebied van transparantie en waar er precies geld aan wordt verdiend. “De sector wil en kan transparant zijn”, weet Van Motman.”In elke industrie zit kaf tussen het koren, maar niemand wil klanten bedriegen. Je wilt het favoriete bureau van je opdrachtgever zijn.”

Digital Agencies

Streven naar de optimale mobiele advertentie

Steeds vaker begint de consument zijn online zoektocht op een mobiel apparaat, een trend die ze bij Marktplaats al langer zien. Maar hoe zorg je er als bedrijf nu voor dat jouw advertentie voldoende opvalt zonder storend te zijn?

Mobile

Contentmarketing: stop met kanaaldenken, volg de contentdirigent!

Steeds meer merken spannen zich in om klanten over al hun kanalen een consistente boodschap te vertellen. Je raakt de klant echter pas echt in het hart als je dat kanaaldenken loslaat, en je helemaal op de conversatie richt. Daarvoor moeten wel enkele lastige drempels worden genomen.

Contentmarketing

Wat zijn Google Rich Answers? En wat betekenen ze voor je SEO?

Sta je wel eens met je auto in de file voor een stoplicht? En ben je dan stiekem jaloers op die motorrijder die rustig langs de file rijdt om helemaal vooraan als eerste op te kunnen trekken zodra het licht op groen springt? Een vergelijkbaar gevoel krijg ik wanneer ik een Google Rich Answer zie op een zoekterm waarvoor ik graag hoog zou willen ranken. Hoe heeft ie ‘m dat geflikt? Wel, Mediaweb flikte het en in dit artikel leg ik je uit hoe.

Search

Nieuwe naam, nieuw MT voor Clansman

Online marketingbureau Clansman verandert zijn naam in Basebuilder om zich internationaal beter te kunnen profileren. Daarnaast treden de oprichters terug en krijgt het bedrijf per 1 juli een nieuw managementteam.

Customer Engagement

Center Parcs Europe zet samenwerking met metapeople voort

Center Parcs Europe gaat verder met performancemarketing bureau metapeople na een displaycampagne rondom het vroegboek-aanbod voor de zomervakantie.

Online advertising

Cannes Lions: data voor de creatieve industrie. Vloek of zegen?

Vorige week was ik aanwezig op de Innovation Days tijdens Cannes Lions. Tijdens twee dagen van uiteenlopende presentaties zag ik de extreme uitersten waarmee de reclame-industrie data inzet. Ik deel ze hier graag met je.

Analytics

Twitter stapt in emojimarketing

Twitter biedt adverteerders voortaan de mogelijkheid om hun campagnes niet alleen af te stemmen op demografische gegevens of interesses, maar ook op het gebruik van emojis.

Analytics