More stories

Hoe blij is men met Googles AMP en is de webstandaard altijd nodig?

Met de begin dit jaar geïntroduceerde webstandaard AMP wil Google de mobiele gebruikerservaring verbeteren. Of een website gebruikmaakt van AMP speelt inmiddels ook een rol in Googles zoekresultaten. Wat zijn de recente ervaringen en is het altijd nodig AMP te gebruiken?

Search

Blue Mango, wehkamp en IProspect winnaars Dutch Search Awards

Blue Mango heeft vanavond drie onderscheidingen gekregen op de Dutch Search Awards verkiezing in Amsterdam.

Search

Zeven tips om uit de filterbubbel te breken

Na de verkiezing van Donald Trump was er in de media opeens weer heel veel aandacht voor de filterbubbel: het idee dat nieuwe media door het nieuws te personaliseren ervoor zorgen dat we alleen nog maar een eenzijdige selectie van het nieuws zien. We geven je hier zeven simpele tips over hoe je uit de filterbubbel kunt breken.

Search

Daan Bolder (Braingineers): ‘Wij maken onbewuste emoties inzichtelijk’

Waar bedrijven vroeger voeren op het kompas van de onderbuik als het om reclamecampagnes ging, tegenwoordig kiest men voor zoveel mogelijk zekerheid. Het vangen en interpreteren van hersengolven moet inzicht geven in klant beleving. Daan Bolder van Braingineers legt uit hoe het werkt en wat de voor- en nadelen kunnen zijn.

Analytics

Uitgevers tegen Europa: ‘Geen strengere cookiewet’

In een open brief aan de Europese Commissie roepen uitgevers op om de nieuwe cookiewet niet strenger te maken dan hij al is. Ze willen ook niet verplicht worden om lezers de optie te geven een abonnement af te sluiten. Vrijwel geen Nederlandse uitgever ondertekent de brief.

Online advertising

Henry Meijdam weg als bestuursvoorzitter DDMA

Henry Meijdam stopt als bestuursvoorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing.

Online marketing

Familyblend sluit samenwerking met Affilinet

Familyblend, het oude Affiliate4you, heeft een strategische samenwerking gesloten met Affilinet waarbij het de technologie van de Duitsers afneemt en aanbiedt richting zijn eigen klanten.

Online advertising

Oracle breidt mogelijkheden Marketing Cloud verder uit

Oracle breidt zijn Oracle Marketing Cloud uit met nieuwe mogelijkheden voor marketing automation en contentmarketing. Met nieuwe toevoegingen aan Oracle Eloqua en Oracle Content Marketing moet beter kunnen worden ingespeeld op klantgedrag, zegt het bedrijf.

B2B Digital

Videoland en Lexa.nl naar Mindshare

Online streamingdienst Videoland heeft Mindshare als mediabureau gekozen. Vanaf november gaat Mindshare de mediastrategie, -planning en inkoop voor Videoland verzorgen. Daarnaast zal Mindshare ondersteuning bieden in de vorm van marketing mix modelling.

Online marketing

Bert Hagendoorn: ‘Samen met een bureau het verhaal zo scherp mogelijk krijgen’

‘The sky is the limit!’ Bert Hagendoorn weet hoe belangrijk het is om met positioneren bezig te zijn. Hij helpt leading creative, digital agencies een handje door te adviseren, te initiëren en te verbinden. Bert geeft ons een kijkje in zíjn bureauwereld. Wil je weten wat er speelt in de digital en creatieve bureauwereld? Dan is dit jouw man. Ontwikkelingen, innovatie en verschuivingen in deze sector? Hagendoorn zit er met zijn neus bovenop: ‘Het leukste aan mijn vak? Daadwerkelijk een bijdrage leveren zodat de bureaus waar ik mee samen werk de volgende stap kunnen zetten.’

Creative

Online mediabestedingen Europa naar 18,6 miljard

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2016 voor 18,6 miljard euro aan reclamegeld uit in Europa, een toename van 13,4 procent. Mobiele display en search zijn de grootste drijvers achter de groei.

Online advertising

Facebook tóch in actie tegen nepnieuws

Blijkbaar meent Zuckerberg toch niet dat “meer dan 99 procent van de berichten op Facebook echt zijn.” Want, naast het feit dat mij dat lastig te bewijzen lijkt, heeft de topman van Facebook zaterdag in een blogpost laten weten dat Facebook tóch van plan is om iets te gaan doen aan de hoeveelheid nepnieuws die op Facebook verschijnt.

Facebook

LinkedIn InMails compleet vernieuwd

De afgelopen weken mocht ik van LinkedIn ‘spelen’ met de compleet vernieuwde versie van InMails binnen LinkedIn Sales Navigator. Een hele eer natuurlijk en vooral ook erg leuk om hieraan mee te kunnen werken.

B2B Digital
Premium

Brabanders starten regionaal creatief bureau

Lodewijk Varossieau en Berry van Nes, bekend van Superrebel en GR8 Industries, starten het digitale creatieve bureau Blowfish dat zich vooral op de provincie Brabant gaat richten.

Digital Agencies

‘Facebook staat censuur toe bij terugkeer China’

Facebook hoopt zijn diensten binnenkort weer in China aan te kunnen bieden, maar maakt daarbij wel een flinke knieval. Het bedrijf zou volgens de New York Times een tool hebben ontwikkeld waarmee berichten kunnen worden gecensureerd.

Facebook