More stories

Case: attributie van Facebookadvertising bij De Persgroep

Door de ontwikkeling van attributie krijgen adverteerders een steeds beter beeld van de totale toegevoegde waarde van elk kanaal en touchpoint. Attributie van Facebookadvertising blijft echter complex. Wat is nu de exacte rol van Facebook in de journey? En hoe pakt dat uit bij onderstaande campagne van De Persgroep?

Attributie
Premium

Microsoft Bing test netwerk voor native advertising

Microsoft Bing lanceert begin 2017 een netwerk voor native advertising. Dat zegt de Nederlander Rik van der Kooi, hoofd zoekadvertenties, tegen Search Marketing Daily.

Native advertising

Het B2B-marketingonderzoek 2017: leadgeneratie belangrijkste focus

Wat zijn de trends op het gebied van B2B-marketing in 2017? Waar ligt de focus en waar gaan B2B-marketeers in 2017 mee aan de slag? Voor het tweede jaar op rij lanceren we het B2B-marketingonderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. In dit artikel lees je de belangrijkste resultaten.

B2B Digital

Emerce Performance: ‘Wees transparant bij sponsored content’

Online reclame op Facebook, Twitter en in blogs lijkt vaak sterk op niet-commerciële content. De Nederlandse Reclame Code stelt echter dat reclame altijd als zodanig herkenbaar dient te zijn, bijvoorbeeld door middel van een label of hashtag. Op basis van wetenschappelijk onderzoek vertelt Sophie Boerman (Universiteit van Amsterdam) op Emerce Performance hoe consumenten online reclame herkennen en hoe deze herkenning hun reacties op de adverteerder kunnen beïnvloeden.

Online advertising

Nog volop twijfels over waarde data en analytics

Nog altijd wat bedrijven wereldwijd plaatsen vraagtekens bij de waarde van de inzichten die Data & Analytics (D&A) oplevert. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van KPMG onder ruim 2.000 ondernemingen.

Analytics
Premium

RIDE zet met nieuwe directie vol in op video

Digitaal bureau RIDE uit Amsterdam gaat zich meer toeleggen op video. ‘Negentig procent van wat we voor onze klanten maken is video. Voor ons is dit het moment om een meer duidelijke koers te varen.’

Digital Agencies

Van Haperen en Meeken naar Achtung! mcgarrybowen

Creatief team Patrick van Haperen en Robin Meeken, tot voor kort verbonden aan Red Urban & Etcetera, is vertrokken naar Achtung! mcgarrybowen.

Creative

Infographic: opvallende feiten in Data Driven Marketing

Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei. Toch wordt anno 2016 nog steeds minder dan de helft van de organisatiebesluiten onderbouwd met inzichten uit data. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het DDMA Data Driven Marketing Onderzoek 2016.

Customer Loyalty

Millennials: wie we zijn en hoe je ons bereikt

Millennials. Ik ben er een. We zijn met twee miljard, verspreid over de hele wereld en we zijn allemaal geboren tussen 1980 en 2000. Je kunt veel over ons zeggen – en er wórdt ook veel over ons gezegd – maar we zijn wél een interessante groep mensen. Wat kenmerkt ons en hoe bereik je ons als bedrijf?

Social

Hoe het ‘conversational web’ de spelregels gaat veranderen

Aan het begin van dit jaar verklaarde Chris Messina (Uber) 2016 ‘het jaar van de conversational commerce’. De manier waarop bedrijven met hun klanten communiceren is aan het veranderen. Van communicatie via grafische interfaces zoals websites, naar natuurlijke wederzijdse communicatie ondersteund door kunstmatige intelligentie.

Customer Experience
Premium

Tessa Smits managing director bij Adfactor

Sinds 1 november is Tessa Smits managing director bij content marketing specialist Adfactor. Smits is ruim 10 jaar werkzaam bij Adfactor en heeft ervaring als accountmanager en marketing director. Zij is tevens lid van het management team.

Digital Agencies

Futurumshop verlengt retourrecht tot 365 dagen

Klanten van Futurumshop kunnen hun nieuwe aankopen tot een jaar na ontvangst nog retour zenden als het niet bevalt. Tien keer langer dan gebruikelijk bij grote webwinkels.

Customer Service

A/B-tests prioriteren met frameworks

Stel, je bent vol goede moed gestart of bezig met de conversie optimalisatie van je website of webshop. Je hebt je data geanalyseerd, het bezoekersgedrag op knelpunten gemeten en geanalyseerd, misschien ook polls of enquêtes onder bezoekers en klanten gehouden, haarscherpe hypotheses opgesteld, en nu ben je klaar voor het A/B testen van die hypotheses. Maar je lijstje met A/B tests is nogal lang geworden… Hoe bepaal je dan met welke A/B tests je begint? Hoe zorg je er dan voor dat je snel resultaten van je conversie optimalisatie inspanningen ziet?

Conversie

Adobe koopt videoadvertentieplatform TubeMogul

Adobe neemt adtechbedrijf TubeMogul over voor 500 miljoen dollar. Het Californische bedrijf heeft een geautomatiseerd platform voor de verkoop van video-advertenties.

Programmatic

Fabrique: ‘Van wayfinding naar dayfinding in museum Tate’

Het Britse museum Tate vroeg Fabrique voor het ontwerpen en bouwen van een wayfinding experience om het publiek te laten navigeren door de hoeveelheid aan activiteiten en kunst in Tate’s vier locaties. UX designer Querine van Casteren vertelt over de app: “Wanneer je met kunst bezig bent, moet een app daar niet tussen komen. De digitale wereld moet de echte wereld juist verrijken.”

Digital Design