More stories

Hoe loyaliteit zonder een loyaliteitsprogramma werkt voor Apple

Een NPS van 72 en een gemeten merkloyaliteit van 87 procent. Een van de top tien merken waar millennials trouw […]

Customer Loyalty

Microsoft wil EU tegemoet komen bij overname LinkedIn

Microsoft wil de EU tegemoet komen bij de overname van LinkedIn. Europa doet momenteel nog onderzoek naar de overname en zal pas op 6 december zijn goedkeuring kunnen verlenen.

B2B Digital

De geheimen achter waanzinnig effectieve infographics

Wie zich professioneel bezighoudt met SEO en contentmarketing, zet natuurlijk infographics in als onderdeel van een kansrijke inbound marketing-strategie. Van complexe informatie sneller begrijpelijk maken, tot luchtig entertainment: met infographics kan het. Ze worden zodoende vaker gelezen en gedeeld dan puur tekstuele content. In dit artikel heb ik voor jou – heel toepasselijk – 10 leerzame infographics verwerkt. Ontdek nu hier het ‘waarom, wanneer & hoe’ omtrent de inzet en uitwerking van engagement-verhogende infographics. Enne.. na het lezen kun je je waarschijnlijk zo’n 80% nog prima herinneren!

Contentmarketing

CNBB neemt meerderheidsbelang in Blinker en MailPlus

CNBB Venture Partners heeft een meerderheidsbelang genomen in Bright Marketing Holding, het bedrijf achter Blinker en MailPlus.

E-mailmarketing

One Shoe maakt teasercampagne rond ING Direct Vooruit

Het Nederlandse bureau One Shoe ontwikkelde een teasercampagne om buzz te creëren rond ING Direct Vooruit. Met Direct Vooruit kunnen ondernemers hun kredietaanvraag en financiële administratie snel regelen.

Campagnes

Geen merkwoorden, maar merkwaarden

Merkbeloften zijn zo oud als het marketingvak: wat beloof jij toe te voegen in het leven van je doelgroep? In het huidige tijdperk waarin authenticiteit voorop staat volstaat beloven niet meer: het is tijd voor actie.

Strategy

Dept: ‘Digital is the enige plaats waar je je branding kan doen’

“Voor veel merken zijn de enige momenten waar je nog branding kan doen, de digital touchpoints”, stelt Danijel Bonacic van Dept. Samen met Liza Enebeis van Dumbar, dat zich juist richt op positionering en visual branding, vertelt hij over digital branding. “Veel bureaus creëren wel digital touchpoints, maar kijken niet naar de branding erom heen.”

Customer Engagement

Overnames te over, verdwijnt de e-mail service provider?

Zullen zelfstandige e-mail service providers (ESP) verdwijnen? Er zijn genoeg tekenen die daarop wijzen, meent Forrester-analist Rebecca McAdams. De vraag is wat dit betekent voor bestaande bedrijven en hun afnemers.

E-mailmarketing
Premium

Pervorm zet eerste stap in Azië

De Amsterdamse digitale marketing specialist Pervorm opent vanaf volgend jaar haar eerste kantoor in Azië. Vanuit Ho Chi Minhstad in Vietnam zal Pervorm haar activiteiten op het gebied van programmatic, social en search advertising verder uitbreiden.

Digital Agencies

Waarom ziet de ‘Fetch als Google’ er anders uit dan de website in de browser?

Als goede SEO’er of developer wil je uiteraard weten hoe Google de website eigenlijk echt ziet of zal gaan indexeren. Dit kun je doen door (de testversie van) de website in Google Search Console te ‘fetchen’. Maar wat nou als de fetch iets anders weergeeft dan wat je in de browser ziet?

Search

Erna Staals nieuwe directeur AutoTrack

Erna Staals wordt per 1 december de nieuwe directeur van de portalen AutoTrack en Carsom.

Online marketing

Emerce Performance: ‘Aandacht moet je verdienen’

Met The Influencers Movement brengt Dorit Roest een verandering teweeg in de wereld van adverteren. Met als belangrijkste doel: REAL influencer marketing. Relevant, Engaging, Authentic en Likable content gecreëerd door bloggers, vloggers en social influentials. Op Emerce Performance vertelt ze waarom merken niet meer zonder kunnen.

Online marketing
Premium

Dept lid van Society of Digital Agencies (SoDA)

Het Nederlandse bureaunetwerk Dept is lid geworden van SoDa, het invite-only netwerk van ’s werelds honderd meest innovatieve en bekroonde digitale bureaus.

Digital Agencies
Premium

Nieuwe directie Emakina, Rietbergen op Azië

Huidige CCO Sjoerd van Gelderen en CTO Seth van der Maas worden co-managing directors van Emakina Nederland. Geert Rietbergen schuift op en gaat de Emakina Group in Azië ontwikkelen.

Digital Agencies

Case: attributie van Facebookadvertising bij De Persgroep

Door de ontwikkeling van attributie krijgen adverteerders een steeds beter beeld van de totale toegevoegde waarde van elk kanaal en touchpoint. Attributie van Facebookadvertising blijft echter complex. Wat is nu de exacte rol van Facebook in de journey? En hoe pakt dat uit bij onderstaande campagne van De Persgroep?

Attributie