More stories

Sanoma doet programmatic voor Adfactor

Online reclame-exploitant Adfactor heeft zijn titels voor programmatic advertising aangesloten op het netwerk van Sanoma.

Daisycon in joint-venture voor checkoutmarketing

Daisycon vormt een joint-venture met het Duitse Sovendus zodat adverteerders consumenten kunnen benaderen in de checkout van webwinkels. De samenwerking is onderdeel van de plannen voor een breder dienstenpallet op meer geografische markten.

Online advertising

De vouchercodezwendel

Recentelijk las ik een artikel op PerformanceIn met een kritische kijk op affiliatemarketing en in het bijzonder op vouchercode (kortingscode) websites. In het artikel wordt deze markt vergeleken met een kaartenhuis dat op het punt staat in elkaar te storten zo gauw retailers goed gaan onderzoeken wat de voordelen zijn van dergelijke partnerships.

Attributie

Vijf communicatiebureaus gaan op in Loyals

De bureaus A-side media, Mediaweb, Punt 4, PM buro en Angi Events waren al zusterbedrijven maar gaan nu op in één nieuw bedrijf: Loyals.

Online marketing

Uitgaven Google Shopping door Retail verviervoudigd

Nederlandse online retailers hebben Google Shopping ontdekt en zijn in 2015 vier keer meer gaan uitgeven aan de productenzoeker dan het jaar ervoor. Bijna een kwart van hun reclamebudgetten gaan naar deze Googlezoeker.

Search

Optimaliseren met assisted conversions in Google Analytics

Assisted Conversions maken inzichtelijk met welke advertenties een gebruiker nog meer interactie heeft gehad naast de advertentie die direct geconverteerd is. Naast de conclusies die getrokken kunnen worden op basis van o.a. conversies, kosten per conversie en conversiepercentages is het van groot belang dat de data van assisted conversions worden meegenomen in het optimalisatieproces. Hierdoor kunnen er accuratere conclusies worden getrokken en daardoor ook betere beslissingen worden genomen bij het optimaliseren van online campagnes. Er zullen bijvoorbeeld geen conversies worden misgelopen omdat er advertenties en/of zoekwoorden onderbroken worden die niet voor directe conversies zorgen, maar wel deel uit maken van het conversiepad.

Analytics

Reclame en vlogs, hoe zit dat juridisch?

Je ziet het vaak op vlogs: vloggers die wel erg veel nadruk leggen op een bepaald merkproduct. Soms is het duidelijk dat de vlogger reclame maakt voor het merk, maar soms ook niet. Hoe zit dat juridisch, reclame maken in vlogs? De Reclame Code Commissie (‘RCC’), heeft daarover laatst een uitspraak gedaan. Wat was er precies aan de hand?

Native advertising

DTG wil conversie eigen site verhogen

DTG neemt een systeem in gebruik die bezoekers aan zijn site, veelak MKB’ers, kan herkennen en kwalificeren. Zo weet het bedrijf of iemand een toevallige passant is of een serieuze lead voor business.

Dialogue Marketing

Facebook grijpt in: tijdlijn weer aangepast

Het gisteren aangekondigde besluit van Facebook om meer berichten van vrienden te laten zien op de tijdlijn, en minder berichten en video’s van media en bedrijven, heeft een belangrijke oorzaak: het gebruik van Facebook loopt al enige tijd terug.

Customer Engagement

Hoe optimaliseren bij ‘kopen voor anderen’?

Als je probeert te optimaliseren zonder te weten of iemand iets voor zichzelf of voor een ander koopt, is de kans groot dat je verkeerde keuzes maakt. en dat zie je terug in je conversie.

Conversie

De blinde vlek van marketing: community management

Weten dat het belangrijk is doet iedereen wel, maar bij minder dan twintig procent wordt het ook in praktijk gebracht: customer lifecycle marketing. Of in gewone woorden: de focus op de bouw van een relatie met klanten. Het ontbrekende ingrediënt? Community management.

Customer Engagement

Zwitsal naar a friend of mine

Na AXE, Conimex en Knorr gaat ook Unilever merk Zwitsal samenwerken met a friend of mine voor social content en activatie.

Campagnes

Chipotle gaat negatieve sentiment tegen met loyaltyprogramma

De Amerikaanse burritoketen Chipotle lanceert op 1 juli een tijdelijk loyaltyprogramma. Een tijdelijk loyaltyprogramma? Ja je hoort het goed. Het programma ‘Chiptopia’ zal actief zijn van juli tot september en heeft als voornaamste doel om alle (terechte) negatieve aandacht weg te nemen en Amerikaanse consumenten vooral weer naar de keten toe te krijgen. De keten raakte namelijk in opspraak door een aantal voedselschandalen.

Customer Loyalty

HEMA lanceert nieuwe site

HEMA lanceert vandaag haar nieuwe website in binnen- en buitenland. ‘Inspirerend, eenvoudig, overzichtelijk’, zo noemt de winkelketen zijn site die officieel nog in een bètafase verkeert.

Web-design

Hoe voice search een steeds grotere rol gaat spelen in ons zoekgedrag

De opkomst van voice search neemt in een sneltreinvaart toe. In een jaar tijd hebben virtuele assistenten zoals GoogleNow, Siri (Apple) en Cortana (Microsoft) 10% aandeel in het wereldwijde zoekvolume weten te veroveren. Dit staat gelijk aan 50 biljoen zoekopdrachten per maand die door middel van voice search plaatsvinden. Apple kondigde vorige week aan dat in de nieuwe macOS Siera update in september Siri standaard in het besturingssysteem komt op alle iMac computers MacBooks. Dit zal de trend alleen maar versnellen.

Search