More stories

‘Gebruik van Big Data moet transparanter’

Het gebruik van Big Data moet transparanter en meer betrouwbaar. Wetenschappers van elf Nederlandse organisaties en universiteiten bundelen de krachten in een onderzoekscollectief om tot een eerlijke omgang met die dagelijkse groeiende hoeveelheid digitale gegevens te komen.

Analytics

Dit vinden B2B-inkopers nu echt van online content

Leads converteren tot klanten is in het komende jaar de grootste uitdaging voor sales en marketing, bleek onlangs uit nieuw onderzoek. Content ter begeleiding is daarin een belangrijk ingrediënt. Toch blijkt veel van die content niet te voldoen aan de verwachtingen. Wat zijn daarin de veelgemaakte fouten?

B2B Digital

Storm Digital verlengt contract met KLM

Storm Digital blijft ook de komende twee jaar de display- en Facebookmarketing voor KLM verzorgen. Recentelijk is hier ook het management van online video bijgekomen.

Programmatic

Creëer liefde voor je merk met Customer Engagement 3.0

De digitale revolutie heeft het gedrag en de verwachtingen van klanten razendsnel veranderd dankzij sociale media en een scala aan nieuwe communicatie- en verkoopkanalen. Veel bedrijven hebben daardoor moeite met het opbouwen van een goede klantrelatie. Customer Engagement 3.0 draait om hoe je de kloof overbrugt tussen wat de klant wil en wat het bedrijf geeft.

Customer Engagement

Responsive Ads: next generation tekstadvertenties in Google Display

Deze zomer introduceerde Google een gloednieuw advertentieformat dat adverteerders in staat stelt hun boodschap beter over te brengen aan hun potentiële doelgroep door het gebruik van extra tekenruimte. Deze zogenoemde Expanded Text Ads hebben het doel om het uiterlijk van de zoekresultaten cross-device gelijk te trekken en zo de gebruikerservaring te verbeteren. Waar Expanded Text Ads gecreëerd zijn voor het zoeknetwerk, komt Google ook voor haar Display Netwerk (GDN) met een alternatief voor de reguliere tekstadvertenties. Maar wat weten we tot nu toe over deze tekstadvertenties ‘on steroids’?

Online advertising

Emerce Dare: Eisen voor visualiseren data strenger geworden

De hoeveelheid data die wij om ons heen verzamelen neemt met de minuut toe. Dit geeft ons de mogelijkheid om de wereld om ons heen inzichtelijker te maken maar tegelijkertijd zorgt de groeiende berg aan data ook voor chaos. Met eindeloos veel mogelijkheden om verbanden te leggen tussen verschillende databronnen gaan veel waardevolle inzichten immers verloren. Gert Franke van CLEVER°FRANKE geeft op Emerce Dare, een nieuw Emerce evenement voor digital creatives op zijn visie op de toekomst van datavisualisatie.

Creative

NBCUniversal verdubbelt belang in BuzzFeed

Mediabedrijf NBCUniversal verdubbelt zijn belang in de populaire nieuwssite BuzzFeed met een investering van 200 miljoen dollar.

Online advertising

AppNexus blokkeert uitgever Breitbart wegens aanzetten tot haat

AppNexus, het geautomatiseerde platform voor het inkopen van online advertenties, heeft uitgever BreitBart News aan de kant gezet wegens aanzetten tot haat.

Programmatic

Nederlandse millennial wil betalen voor authentieke reisbeleving

De Nederlandse millennial vindt een authentieke beleving belangrijker dan de prijs van een vakantie. Ze kiezen een bestemming vooral op basis van ervaringen van vrienden, familie en social media. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia.

Travel
Premium

Het bureau van de toekomst heeft de klant van de toekomst

Bureaus vormen zich naar de vraag van hun klanten die vandaag de dag groot zijn en dus de markt bepalen. Maar als de grote corporaties ten onder gaan, gaan deze bureaus dan met ze mee?

Digital Agencies

Reiszoekmachine Skyscanner in Chinese handen

’s Werelds grootste reiszoekmachine Skyscanner is voor 1,74 miljard dollar in Chinese handen gekomen. Het bedrijf Ctrip neemt het Schotse bedrijf volledig over.

Travel

2,7 miljoen dollar voor Apptopia

Apptopia, een app analytics startup uit Boston, heeft 2,7 miljoen dollar opgehaald bij onder meer Ashton Kutchers Sound Ventures, Mark Cuban en 500 Startup.

Analytics

Relay42 koppelt DMP met beacons

Technologiebedrijf Relay42 maakt een van de eerste koppelingen met een marketingkanaal in offline wereld. Met inBeacon haalt het consumentinformatie uit winkels via mobieltjes in het datasysteem.

Online marketing

Dit worden de mobiele trends voor 2017

In 2016 haalde het mobiele internet de desktop definitief in. Geen marketeer zal dan ook ontkennen dat een mobiele strategie van cruciaal belang is voor elke organisatie. En dat belang wordt volgend jaar alleen nog maar groter, want de groei van mobiel internetgebruik zet onverminderd door. De mate waarin en de manier waarop je inspeelt op deze ‘mobiele revolutie’ kan je bedrijf dan ook maken of breken. Doe daarom je voordeel met dit overzicht van de belangrijkste mobiele trends voor 2017.

Mobile

‘49,5 miljoen abonnees voor Amazon Prime’

Amazon doet er zelf geen mededelingen over, maar volgens de jongste schattingen telt Amazon Prime in de VS 49,5 miljoen abonnees, 24 procent meer dan een jaar geleden.

Customer Loyalty