More stories

Customer Engagement: hoe maak je het verschil?

De hoeveelheid kanalen en content die de consument tot zijn beschikking heeft, maakt het leven van de marketeer er niet bepaald gemakkelijker op. Want hoe vang je de aandacht van de (toekomstige) klant en zorg je ervoor dat hij betrokken blijft bij je merk of bedrijf? Vier stappen om op te vallen in de contentstortvloed.

Contentmarketing

Weer topcijfers voor Facebook

Facebook sluit een zeer succesvol derde kwartaal af. De omzet bereikte met 7 miljard dollar een record en het aantal actieve gebruikers neemt nog steeds toe, met 4,6 procent naar 1,79 miljard.

Facebook

Winst Criteo: +154%

Criteo sluit het derde kwartaal af met een ruime winstverdubbeling, een getal dat op 15 miljoen euro uitkomt op een omzet van 424 miljoen dollar. Los daarvan staken Criteo en SteelHouse hun juridisch steekspel over klikfraude.

Van passief tot drukbezet: hoe je de vier typen nieuwsconsumenten aanspreekt

De een spelt de krant van voor naar achter, de ander volgt het nieuws alleen op Twitter. De manier waarop mensen content tot zich nemen is allang niet meer uniform. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop je als marketeer je boodschap overbrengt, maar ook voor de keuze van het (advertentie)medium.

Contentmarketing

‘Post-digital is de nieuwe fase in 2017’

Marketing in 2017 staat in het teken van het combineren van online en offline kanalen. “De dynamiek van post-digital intensiveert”, stelt Forrester Research. Consumenten leven niet of digitaal of offline, maar in een gemêleerde omgeving. Bedrijven moeten daar hun praktijk op afstemmen.

Strategy

Emerce lanceert nieuw evenement Dare voor digitale creatieven

Voor het eerst organiseert Emerce eind november een nieuw evenement voor en door digital creatives met een blik op morgen. Kernwoorden zijn cutting-edge design, nieuwe visies en ideeën, trends, interaction design, visual design en digitale creatieve processen.

Creative

Jeroen de Bakker online directeur 538

Jeroen de Bakker is aangesteld als Brand & Online Directeur van het nieuwe radiobedrijf waar 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio onder vallen.

Online marketing

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

Advertenties op digitale schermen Eindhoven Airport nu ook ‘programmatic’

Advertenties voor de digitale schermen op Eindhoven Airport zijn vanaf nu ook geautomatiseerd in te kopen. Exploitant MMD werkt hiervoor samen met MyAdBooker.

Het is zoeken naar advertentiemogelijkheden voor livestreams

Kijk niet raar op als de livestreams op Facebook binnenkort reclames bevatten. Er wordt geëxperimenteerd met advertentievormen rondom de live video’s. Wat kan de adverteerder verwachten en in hoeverre is dat wenselijk?

Online advertising

Storm Digital voegt dataspecialisten en creatieven samen

Digital marketingbureau Storm Digital heeft zijn dataspecialisten en interactiedesigners samengebracht in een nieuw team. “Er ontstaan nieuwe soorten media als je data en creatie met elkaar samenvoegt”, zegt directeur Viktor van der Wijk.

Analytics

Twitter sluit ook kantoor in Brussel

Ook het Belgische kantoor van Twitter gaat dicht. Dat meldt de krant De Morgen. Het Brusselse bureau was nog geen twee jaar open.

Twitter/X

TF-IDF: Een nieuwe rage in SEO?

SEO evolueert. Elk jaar zijn er nieuwe ontwikkelingen en gaan de rages van vorig jaar weer de prullenbak in. Eén techniek die zeker niet zal verdwijnen is TF-IDF, een wiskundige formule die behalve in Duitsland vrijwel onbekend is. Dat is zonde, want TF-IDF kan een waardevolle toevoeging zijn op moderne SEO-technieken en tools.

Search

Emerce eHome & Deco: Consument altijd op zoek naar inspiratie

Suzanne de Jong, oftewel Suus, blogt sinds 2012 op &SUUS. Zij vertelt op Emerce eHome & Deco komende donderdag over de mogelijkheden die sociale media bieden voor visual branding.

Contentmarketing

Niet klanttevredenheid, maar emotionele binding moet centraal

Niet de klanttevredenheid, maar emotionele binding zou bij bedrijven centraal moeten staan. Die emotionele klik is heel concreet te maken en heeft zichtbare invloed op het bedrijfssucces.

Customer Engagement