More stories

Campagnepanel: Domino’s snapt ‘t

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een Snapchat-campagne van Domino’s Pizza met Kakhiel.

Campagnes
Premium

Saskia Wagenmakers commercieel directeur bij iProspect

Saskia Wagenmakers start in december als commercieel directeur bij iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij volgt in die rol Malou Cornet op die het bedrijf verlaat om een jaar te gaan reizen.

Digital Agencies

Univé zet chatbots in voor klantencommunicatie

Verzekeraar Univé experimenteert sinds enkele weken met geautomatiseerde chats. Klanten die een adreswijziging willen doorgeven, een schade op de woonverzekering willen melden of een premie voor de woonverzekering willen berekenen, hebben de kans door een chatbot geholpen te worden.

Customer Experience

Lange video-ad boeit

Korte video-advertenties op social media doen het niet per definitie beter dan lange. Ads tussen de dertig en zestig seconden lang worden namelijk vaker afgekeken dan filmpjes van minder dan dertig seconden.

Online advertising

‘Wie reislustige millennials wil bereiken, moet op Snapchat’

Facebook en Twitter zijn massaal omarmd door de Nederlandse reiswereld. De aanwezigheid op Snapchat daarentegen is zo’n beetje beperkt tot Transavia en GOGO. Vanwaar deze koudwatervrees?

Travel
Premium

Joost van de Loo nieuwe strategydirector Energize

Energize stelt Joost van de Loo aan als nieuwe strategydirector en lid van het managementteam. Hij brengt expertise op het gebied van branding en content.

Digital Agencies

Videoland laat downloaden en offline kijken

Videoland brengt vandaag een nieuwe feature uit waarmee abonnees series en films kunnen downloaden en offline kunnen kijken. Moederbedrijf RTL kijkt tevreden terug op 2016 maar wil nog geen absolute cijfers geven.

Video

Consumentenbond trekt weer aan de bel over Online.nl

Volgens de Consumentenbond regent het opnieuw klachten over telecomprovider Online.nl. Sinds 1 november zijn er ruim 200 klachten over deze aanbieder binnengekomen.

Customer Service

Colours start label rondom machine learning

Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.

Online marketing
Premium

Publicis laat digitale bureaus fuseren

Publicis Groupe laat twee digitale bureaus SapientNitro en Razorfish fuseren tot SapientRazorfish vanaf januari. Dat heeft de reclamegroep vrijdag bekend gemaakt.

Digital Agencies
Premium

Overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 2

In dit tweede deel van mijn blog over het display landschap ga ik je vertellen wat de ad exchange is en welke partijen nog meer een belangrijke rol spelen in het display advertising landschap. Natuurlijk vertel ik je ook welke veranderingen we het komende jaar kunnen gaan verwachten in display land.

Programmatic

WPP en Spotify samen in data-analyse

De datatak van reclamereus WPP en muziekdienst Spotify gaan nauw samenwerken om het luistergedrag van consumenten in kaart te brengen. Dat moet resulteren in betere aanbevelingen.

Analytics

Kinderen besteden meer tijd aan internet dan televisie

Voor het eerst spenderen kinderen in Engeland meer tijd op internet dan ze dagelijks televisie kijken, aldus een rapport van media- en telecomtoezichthouder Ofcom. Ondanks de opkomst van talloze hippe apps blijft YouTube een van de grote favorieten, zelfs bij kinderen van drie en vier jaar. Facebook verliest aan belangstelling.

Publishing

4 miljoen dollar financiering voor PageCloud

PageCloud, het platform voor de ontwikkeling van webpagina’s, heeft 4 miljoen dollar financiering opgehaald bij diverse partijen.

Web-design

BrandDeli sluit samenwerking Persgroep voor online video

BrandDeli gaat exclusief de video’s van Makers Channel exploiteren, de videosite die vorige week door de Persgroep werd overgenomen.

Video