Campagnepanel: Domino’s snapt ‘t
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een Snapchat-campagne van Domino’s Pizza met Kakhiel.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een Snapchat-campagne van Domino’s Pizza met Kakhiel.
Saskia Wagenmakers start in december als commercieel directeur bij iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij volgt in die rol Malou Cornet op die het bedrijf verlaat om een jaar te gaan reizen.
Verzekeraar Univé experimenteert sinds enkele weken met geautomatiseerde chats. Klanten die een adreswijziging willen doorgeven, een schade op de woonverzekering willen melden of een premie voor de woonverzekering willen berekenen, hebben de kans door een chatbot geholpen te worden.
Korte video-advertenties op social media doen het niet per definitie beter dan lange. Ads tussen de dertig en zestig seconden lang worden namelijk vaker afgekeken dan filmpjes van minder dan dertig seconden.
Facebook en Twitter zijn massaal omarmd door de Nederlandse reiswereld. De aanwezigheid op Snapchat daarentegen is zo’n beetje beperkt tot Transavia en GOGO. Vanwaar deze koudwatervrees?
Energize stelt Joost van de Loo aan als nieuwe strategydirector en lid van het managementteam. Hij brengt expertise op het gebied van branding en content.
Videoland brengt vandaag een nieuwe feature uit waarmee abonnees series en films kunnen downloaden en offline kunnen kijken. Moederbedrijf RTL kijkt tevreden terug op 2016 maar wil nog geen absolute cijfers geven.
Volgens de Consumentenbond regent het opnieuw klachten over telecomprovider Online.nl. Sinds 1 november zijn er ruim 200 klachten over deze aanbieder binnengekomen.
Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.
Publicis Groupe laat twee digitale bureaus SapientNitro en Razorfish fuseren tot SapientRazorfish vanaf januari. Dat heeft de reclamegroep vrijdag bekend gemaakt.
In dit tweede deel van mijn blog over het display landschap ga ik je vertellen wat de ad exchange is en welke partijen nog meer een belangrijke rol spelen in het display advertising landschap. Natuurlijk vertel ik je ook welke veranderingen we het komende jaar kunnen gaan verwachten in display land.
De datatak van reclamereus WPP en muziekdienst Spotify gaan nauw samenwerken om het luistergedrag van consumenten in kaart te brengen. Dat moet resulteren in betere aanbevelingen.
Voor het eerst spenderen kinderen in Engeland meer tijd op internet dan ze dagelijks televisie kijken, aldus een rapport van media- en telecomtoezichthouder Ofcom. Ondanks de opkomst van talloze hippe apps blijft YouTube een van de grote favorieten, zelfs bij kinderen van drie en vier jaar. Facebook verliest aan belangstelling.
PageCloud, het platform voor de ontwikkeling van webpagina’s, heeft 4 miljoen dollar financiering opgehaald bij diverse partijen.
BrandDeli gaat exclusief de video’s van Makers Channel exploiteren, de videosite die vorige week door de Persgroep werd overgenomen.