More stories

500 miljoen gebruikers voor Instagram

Instagram telt inmiddels 500 miljoen gebruikers en twee derde gebruikt de app iedere dag. Dat heeft de Facebook-dochter zojuist bekend gemaakt.

Facebook

Ook Tumblr met livevideo (update)

YouTube-dochter Tumblr biedt voortaan ondersteuning voor livevideo en volgt daarmee Twitter, Facebook en YouTube.

Social

CIO Schiphol: ‘Uiteindelijk moet je kiezen, open of niet’

Grote organisaties kunnen er in de toekomst niet omheen, kiezen of ze data delen met de buitenwereld of niet. “Als bedrijf moet je kiezen”, zegt de CIO van Schiphol Group Albert van Veen.

Travel

iOS 10 en de gevolgen voor e-mailmarketing

‘Een gigantische update.’ Zo is de nieuwste versie van iOS onlangs gepresenteerd tijdens de opening van Apples jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie. En daar is niets over gelogen. Het besturingssysteem verandert in een aantal opzichten flink, ook op het gebied van e-mailmarketing. Zo kan de standaard Mail-app worden verwijderd en gaat de update een unsubscribe functie aanbieden gelijk aan die van Gmail.

E-mailmarketing

Mannenmedia breidt autokanaal uit

Mannenmedia versterkt zijn autokanaal met vier nieuwe titels: Autovisie.nl, Speurders.nl, AutoVandaag.nl en LeaseAutoVandaag.nl. Daarmee bereikt met 5,5 miljoen autogebruikers, autokopers en autoliefhebbers.

Online advertising

Budgetten mobiele reclame domineren vanaf 2017

Vanaf 2017 gaat er meer reclamebudget op aan mobiele reclame dan commerciële uitingen op desktopinternet. Mobiel groeit nog sneller dan de media-analytici van ZenithOptimedia eerder berekenden. In dat jaar is internet ook groter dan televisie wat mediabestedingen betreft.

Adfactor schakelt Snapchat in voor ‘momentmarketing’

Adfactor zet Snapchat als platform voor zijn influencers. Zo hoopt het Haagse bureau, de grootste bemiddelaar voor vloggers in Nederland, een jonger publiek te bereiken.

Dialogue Marketing

Half miljoen leden voor Media Markt Club – wat de retailer met de data wil

Afgelopen januari ging de Media Markt Club met 60 duizend leden officieel live. Het loyaliteitsprogramma van de retailer blijkt succesvol. Deze week registreert zich clublid nummer 500 duizend. Dat vertelt Dennis Hooijmans – COO van Media Markt.

Customer Loyalty

ACHTUNG! wint pitch ANWB

ACHTUNG! wordt vanaf volgende maand verantwoordelijk voor de merk- en productcampagnes van de ANWB.

Digital Agencies

Node JS, de toekomst voor het web?

De meeste webshops worden in de programmeertaal PHP ontwikkeld, maar sinds 2011 wordt ook node JS regelmatig gebruikt voor web ontwikkeling. Deze programmeertaal is in het leven gebracht door Google. De bedoeling van Google was om een snelle internetbrowser te ontwikkelen; Google Chrome. Als je nu deze website bezoekt via Chrome, dan maak je dus ook gebruik van een applicatie die gebaseerd is op Node JS.

Web-design

KPN sponsort festivalseizoen met VICE

KPN is een sponsordeal aangegaan met VICE voor diens activiteiten rondom het festivalseizoen deze zomer.

Campagnes

CEO Rob Shuter weg bij Vodafone Nederland

Na ruim vier jaar aan het roer verlaat Rob Shuter zijn positie als CEO bij Vodafone Nederland, zo maakte het telecombedrijf zojuist bekend.

Online marketing

Multiscope met nieuwe app in mobiel marktonderzoek

Multiscope gaat een nieuw panel oprichten en rust die respondenten uit met een nieuwe, eigen app. Die is erop gericht om hen thuis en op locatie direct mobiel te kunnen bevragen.

Online marketing

Spamkoning eindelijk achter tralies

De Amerikaan Sanford Wallace, die zich graag de Spam Koning noemt, krijgt dertig maanden gevangenisstraf en een boete van 310.000 dollar, voor het versturen van spam via Facebook.

Legal

Op weg naar een duurzame data-economie: vier tips voor een datastrategie

Onlangs publiceerden brancheorganisatie DDMA en GFK het DDMA Privacy Onderzoek 2016. Een van de belangrijkste conclusies is dat Nederlanders het uitwisselen van persoonsgegevens accepteren als onderdeel van de moderne economie, maar niet het gevoel hebben hier zelf van te profiteren. Zo ontstaat een scheve verhouding, die er op de lange termijn voor zorgt dat de data-economie niet duurzaam is. Wat kunnen bedrijven en marketeers doen om de meerwaarde van het gebruik van data beter te laten zien aan consumenten? Hier zijn vier tips voor het opstellen van een gedegen datapropositie.

Strategy