More stories

‘Autocomplete helpt Google nóg steviger in zadel’

We typen steeds minder domeinnamen in en navigeren steeds meer met Autocomplete. Vooral jongeren doen dat. En het maakt de positie van Google onaantastbaar. Zeggen domeinbeheerder SIDN en GfK in een nieuw onderzoek.

Search

‘Sunny Cars wil zo breed mogelijk de markt bedienen’

Huurautobroker Sunny Cars heeft de voorkeur van zo’n 90 procent van de Nederlandse reisretail. Voor het online segment is de metazoekmachine Autobooker in het leven geroepen. Business development manager Marco van Ammerlaan vertelt over de strategie.

Travel

LinkedIn op zwart in Rusland

LinkedIn kan niet langer worden gebruikt in Rusland. Dat bevestigt het sociale netwerk zelf in een persverklaring. Miljoenen Russische gebruikers kunnen niet meer bij hun gegevens omdat LinkedIn weigerde persoonsgegevens in Rusland zelf op te slaan.

B2B Digital

‘Twitter voor webcare neemt af, chat neemt over’

De volumes Twitter-berichten aan webcarehelpdesks neemt af, stelt Alexander de Ruiter van Obi4wan. Privécommunicatie als Facebook Messenger en WhatsApp neemt die rol over.

Social

‘Bloggers bezorgd over botox en fillers’

Er begint in Nederland een ethische discussie te ontstaan over reclame op blogs, vlogs en andere social kanalen. Bedrijven zoeken nu manier om influencers in te zetten voor reclame voor fillers en botox.

Online advertising

iPhone gebruikers zeggen massaal nieuwsbrieven op

iPhone-gebruikers zeggen sinds de beschikbaarheid van iOS 10 massaal nieuwsbrieven op. Dat constateert Yes Lifecycle Marketing. Het aantal opzeggingen is met 75 procent gestegen.

E-mailmarketing

Hoe loyaliteit zonder een loyaliteitsprogramma werkt voor Apple

Een NPS van 72 en een gemeten merkloyaliteit van 87 procent. Een van de top tien merken waar millennials trouw […]

Customer Loyalty

Microsoft wil EU tegemoet komen bij overname LinkedIn

Microsoft wil de EU tegemoet komen bij de overname van LinkedIn. Europa doet momenteel nog onderzoek naar de overname en zal pas op 6 december zijn goedkeuring kunnen verlenen.

B2B Digital

De geheimen achter waanzinnig effectieve infographics

Wie zich professioneel bezighoudt met SEO en contentmarketing, zet natuurlijk infographics in als onderdeel van een kansrijke inbound marketing-strategie. Van complexe informatie sneller begrijpelijk maken, tot luchtig entertainment: met infographics kan het. Ze worden zodoende vaker gelezen en gedeeld dan puur tekstuele content. In dit artikel heb ik voor jou – heel toepasselijk – 10 leerzame infographics verwerkt. Ontdek nu hier het ‘waarom, wanneer & hoe’ omtrent de inzet en uitwerking van engagement-verhogende infographics. Enne.. na het lezen kun je je waarschijnlijk zo’n 80% nog prima herinneren!

Contentmarketing

CNBB neemt meerderheidsbelang in Blinker en MailPlus

CNBB Venture Partners heeft een meerderheidsbelang genomen in Bright Marketing Holding, het bedrijf achter Blinker en MailPlus.

E-mailmarketing

One Shoe maakt teasercampagne rond ING Direct Vooruit

Het Nederlandse bureau One Shoe ontwikkelde een teasercampagne om buzz te creëren rond ING Direct Vooruit. Met Direct Vooruit kunnen ondernemers hun kredietaanvraag en financiële administratie snel regelen.

Campagnes

Geen merkwoorden, maar merkwaarden

Merkbeloften zijn zo oud als het marketingvak: wat beloof jij toe te voegen in het leven van je doelgroep? In het huidige tijdperk waarin authenticiteit voorop staat volstaat beloven niet meer: het is tijd voor actie.

Strategy

Dept: ‘Digital is the enige plaats waar je je branding kan doen’

“Voor veel merken zijn de enige momenten waar je nog branding kan doen, de digital touchpoints”, stelt Danijel Bonacic van Dept. Samen met Liza Enebeis van Dumbar, dat zich juist richt op positionering en visual branding, vertelt hij over digital branding. “Veel bureaus creëren wel digital touchpoints, maar kijken niet naar de branding erom heen.”

Customer Engagement

Overnames te over, verdwijnt de e-mail service provider?

Zullen zelfstandige e-mail service providers (ESP) verdwijnen? Er zijn genoeg tekenen die daarop wijzen, meent Forrester-analist Rebecca McAdams. De vraag is wat dit betekent voor bestaande bedrijven en hun afnemers.

E-mailmarketing
Premium

Pervorm zet eerste stap in Azië

De Amsterdamse digitale marketing specialist Pervorm opent vanaf volgend jaar haar eerste kantoor in Azië. Vanuit Ho Chi Minhstad in Vietnam zal Pervorm haar activiteiten op het gebied van programmatic, social en search advertising verder uitbreiden.

Digital Agencies