More stories

Toezichthouder inventariseert ervaringen met online beoordelingen

Toezichthouder ACM wil meer duidelijkheid over de betrouwbaarheid van online aanbevelingen en beoordelingen.

Contentmarketing

Productweergave als ‘experience’: 3D als voorbeeld

Een productpagina herken je uit duizenden. Links een afbeelding, rechts de prijs en wat regels productomschrijving. Kan dat ook anders? Ja. Een expert over wat hij vernieuwende productweergave vindt.

PIM

Secret Escapes opent kantoor in Amsterdam

De besloten shoppingclub voor hotelboekingen Secret Escapes heeft een kantoor in Amsterdam geopend. Eind volgend jaar wil het in de Benelux verdrievoudigen qua aantal geregistreerde leden.

Online advertising

Bereik online radio in Nederland: 49 procent

Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.

Online advertising

Recordomzet voor Adobe, maar prognose valt tegen

Adobe boekte het afgelopen kwartaal een recordomzet, maar de omzetprognose voor het lopende kwartaal viel toch wat tegen. Die komt uit op een bedrag van tussen de 1,42 en 1,47 miljard dollar.

Online marketing

Zoekwoordenonderzoek: Zo vind je de ‘winnaars’

Wil je weten hoe je anno 2016 het beste een zoekwoorden onderzoek kunt aanpakken? Lees dan zeker verder, want de beste aanpak voor een zoekwoorden onderzoek bestaat tegenwoordig uit vier fases. En met name fase vier zien de meeste mensen over het hoofd, terwijl hij cruciaal is voor het vinden van winnende zoektermen.

Search

500 miljoen gebruikers voor Instagram

Instagram telt inmiddels 500 miljoen gebruikers en twee derde gebruikt de app iedere dag. Dat heeft de Facebook-dochter zojuist bekend gemaakt.

Facebook

Ook Tumblr met livevideo (update)

YouTube-dochter Tumblr biedt voortaan ondersteuning voor livevideo en volgt daarmee Twitter, Facebook en YouTube.

Social

CIO Schiphol: ‘Uiteindelijk moet je kiezen, open of niet’

Grote organisaties kunnen er in de toekomst niet omheen, kiezen of ze data delen met de buitenwereld of niet. “Als bedrijf moet je kiezen”, zegt de CIO van Schiphol Group Albert van Veen.

Travel

iOS 10 en de gevolgen voor e-mailmarketing

‘Een gigantische update.’ Zo is de nieuwste versie van iOS onlangs gepresenteerd tijdens de opening van Apples jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie. En daar is niets over gelogen. Het besturingssysteem verandert in een aantal opzichten flink, ook op het gebied van e-mailmarketing. Zo kan de standaard Mail-app worden verwijderd en gaat de update een unsubscribe functie aanbieden gelijk aan die van Gmail.

E-mailmarketing

Mannenmedia breidt autokanaal uit

Mannenmedia versterkt zijn autokanaal met vier nieuwe titels: Autovisie.nl, Speurders.nl, AutoVandaag.nl en LeaseAutoVandaag.nl. Daarmee bereikt met 5,5 miljoen autogebruikers, autokopers en autoliefhebbers.

Online advertising

Budgetten mobiele reclame domineren vanaf 2017

Vanaf 2017 gaat er meer reclamebudget op aan mobiele reclame dan commerciële uitingen op desktopinternet. Mobiel groeit nog sneller dan de media-analytici van ZenithOptimedia eerder berekenden. In dat jaar is internet ook groter dan televisie wat mediabestedingen betreft.

Adfactor schakelt Snapchat in voor ‘momentmarketing’

Adfactor zet Snapchat als platform voor zijn influencers. Zo hoopt het Haagse bureau, de grootste bemiddelaar voor vloggers in Nederland, een jonger publiek te bereiken.

Dialogue Marketing

Half miljoen leden voor Media Markt Club – wat de retailer met de data wil

Afgelopen januari ging de Media Markt Club met 60 duizend leden officieel live. Het loyaliteitsprogramma van de retailer blijkt succesvol. Deze week registreert zich clublid nummer 500 duizend. Dat vertelt Dennis Hooijmans – COO van Media Markt.

Customer Loyalty

ACHTUNG! wint pitch ANWB

ACHTUNG! wordt vanaf volgende maand verantwoordelijk voor de merk- en productcampagnes van de ANWB.

Digital Agencies