More stories

AppNexus deponeert stukken voor beursgang

Adtech bedrijf AppNexus heeft stilletjes de vereiste documenten voor een beursgang gedeponeerd.

Programmatic

Emerce Dare: de foto’s

Gisteren voor het eerst in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam: Emerce Dare, een congres voor digitale creatieven met een blik op de toekomst. En dus ging het onder meer over conversational interfaces, neuro usability en natuurlijk digital design. De foto’s zijn van Peter Boer. Het complete foto-album hier.

Digital Design

Acht manieren om het succes van je chatbot te meten

Chatbots, bedrijven als KLM, Univé, Mediamarkt en Booking.com maken er inmiddels al gebruik van. Andere merken en organisaties houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ondanks een groeiend aantal organisaties dat er gebruik van maakt worstelen marketeers met de wijze waarop het succes van chatbots gerapporteerd kan worden.

Customer Engagement

Brian Solis: ‘Experience design voor betere branding’

Brian Solis van de Altimeter Group vertelt op Sports Interactive 2016 over het verschil tussen een merk en een beleving: “Een merk is iets wat je maakt en controleert via media en design. Een beleving ontstaat in contact met het merk, en wordt uiteindelijk het merk.” Solis pleit dat bedrijven meer human-centric moeten zijn.

Customer Experience

De Persgroep met live pre-roll video

De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.

Online advertising
Premium

‘Programmatic groeit in 2017 met 31 procent’

Geautomatiseerd adverteren, programmatic in het jargon, zal volgend jaar met 31 procent groeien, sneller dan adverteren via kanalen als sociale media of online video. Dat voorspelt Zenith in een maandag verschenen rapport Programmatic Marketing Forecasts.

Programmatic

Samenwerking The Insiders en Bazaarvoice voor productbesprekingen

Merkambassadeurs The Insiders en shoppernetwerk Bazaarvoice gaan samenwerken op het gebied van productbesprekingen.

Customer Engagement

Goede mobiele designs: minder complex, maar meer van hetzelfde

Bekende online bedrijven zoals Instagram, Airbnb en Apple zetten in op zo min mogelijk complexiteit in hun designs. Het ontwerp van de één lijkt praktisch op dat van de ander. Waarom doen ze dat en hoe geschikt is dit voor anderen?

Web-design
Premium

Mirabeau: ‘We krijgen er duizenden digital collega’s bij’

“Blijft de naam Mirabeau en blijf ik. Dat zijn de meest gestelde vragen. Ja op allebei”, aldus directeur Adjan Kodde. Als onderdeel van Cognizant kan zijn bedrijf op het technologische wereldtoneel meespelen.

Digital Agencies

Rakuten test videodienst Wuaki in Nederland

Rakuten staat op het punt om videodienst Wuaki ook in Nederland te introduceren. De Japanners rollen hun concurrent voor Netflix en Amazon Prime Video gestaag over Europa uit.

Video

Social1nfluencers in game van Ubisoft

Een van de vloggers uit het netwerk van Social1nfluencers heeft een vaste positie gekregen in Ubisofts Just Dance 2017.

Campagnes
Premium

Cognizant lijft Mirabeau in

IT-dienstverlener Cognizant neemt voor een onbekend bedrag Mirabeau over, het bureau voor digital marketing en customer experience. Door de overname breidt Cognizant zijn expertise op het gebied van digitale activiteiten in Europa flink uit.

Digital Agencies

‘Gebruik van Big Data moet transparanter’

Het gebruik van Big Data moet transparanter en meer betrouwbaar. Wetenschappers van elf Nederlandse organisaties en universiteiten bundelen de krachten in een onderzoekscollectief om tot een eerlijke omgang met die dagelijkse groeiende hoeveelheid digitale gegevens te komen.

Analytics

Dit vinden B2B-inkopers nu echt van online content

Leads converteren tot klanten is in het komende jaar de grootste uitdaging voor sales en marketing, bleek onlangs uit nieuw onderzoek. Content ter begeleiding is daarin een belangrijk ingrediënt. Toch blijkt veel van die content niet te voldoen aan de verwachtingen. Wat zijn daarin de veelgemaakte fouten?

B2B Digital

Storm Digital verlengt contract met KLM

Storm Digital blijft ook de komende twee jaar de display- en Facebookmarketing voor KLM verzorgen. Recentelijk is hier ook het management van online video bijgekomen.

Programmatic