‘Twitter sluit Nederlands kantoor’
Twitter sluit zijn kantoren in Nederland en Duitsland. Dat meldt Recode in een update over de vorige week aangekondigde bezuinigingen van het bedrijf.
Twitter sluit zijn kantoren in Nederland en Duitsland. Dat meldt Recode in een update over de vorige week aangekondigde bezuinigingen van het bedrijf.
Het Nederlandse The Next Ad denkt met performance based adverteren via sociale media tevens het buitenland te kunnen interesseren. Inmiddels is het Amsterdamse platform actief in Duitsland, Engeland en Zweden. “Ook Snapchat en Pinterest kunnen interessante platforms worden.”
Volgend jaar vindt driekwart van het particuliere internetgebruik plaats op mobiele telefoons, aldus de vaak scherpe inschattingen van mediabureau ZenithOptimedia.
Nu B2B-bedrijven de stap naar e-commerce zetten, hopen e-commerceplatformen zich in de kijker te spelen. Onder hen zijn ook een hoop Software-as-a-service (SaaS) platformen. Wat zijn daarvan eigenlijk de voor- en nadelen?
Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.
LinkedIn heeft inmiddels 467 miljoen leden, 18 procent meer dan een jaar terug. In het derde kwartaal trok de site 106 miljoen bezoekers per maand. Zestig procent daarvan komt via smartphones.
Menig digitale dienst communiceert het aantal maandelijks actieve gebruikers als belangrijkste metric. Of het nu Twitter, Facebook of WhatsApp is, eens in de zoveel maanden presenteren zij trots hoeveel gebruikers hun applicatie iedere maand weer een keer openen. Veel zegt zo’n cijfer natuurlijk niet. De context over hoe de software wordt gebruikt (leest de gebruiker alleen of maakt diegene ook content) ontbreekt bijvoorbeeld.
Twitter zet negen procent van zijn personeel op straat. Dat heeft het bedrijf zojuist bevestigd bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De ontslagen werden al verwacht.
Social Media Recruitment is volledig doorgedrongen in personeelswerving en overvleugelt alle andere kanalen. Nog maar een kleine minderheid maakt geen gebruik van social media. En het blijft niet bij één kanaal.
Thuiswinkel.org vindt dat een specifieke cookiewet niet nodig is om de privacy van de consument beter te beschermen. Daar waar cookies op zo’n manier gebruikt worden dat ze impact hebben op de privacy van betrokkenen, zorgt de nieuwe Privacyverordening al voor voldoende bescherming. Dat zegt de branchevereniging naar aanleiding van onderzoek door Actal, het adviescollege toetsing regeldruk.
Doe-het-zelf platform Letstart wil gebruikers zonder plug-ins op tablets snel een website laten bouwen. Er is dan geen noodzaak meer voor een externe opdracht aan een ontwikkelaar, zegt de startup.
Veel merken zitten gevangen in een reclamewedloop. Dit komt door een gebrek aan innovatie. Merken die digitaal slim inzetten, vallen niet zozeer op met hun campagnes, maar met hun innovatieve diensten. Waar reclame consumenten verleidt iets te willen, zorgen slimme diensten dat ze meer kunnen. Want diensten zijn het nieuwe massamedium. Vindt Ingmar de Lange, marketingstrateeg en oprichter van Mountview. Hij spreekt 3 november op Emerce eHome & Deco.
Na de aankondigingen van de doorvoering van Penguin 4.0 update, de uitbreiding van de Accelerated Mobile Pages (AMP) en het versterkte signaal van Mobilegeddon is het tijd voor een wel heel interessante ontwikkeling: de mobiele index wordt gescheiden van de desktopversie en wordt zelfs de primaire index van Google.
Criteo lanceert een geautomatiseerde end-to-end-oplossing op basis van machine-learning voor Google Shopping.
Negin Mirsalehi is met 3,4 miljoen volgers op Instagram een van de grootste Nederlandse bloggers. Haar strategie: zeer selectief keuzes maken welke merken ze vertegenwoordigt en zelf strak de regie houden over de posts die ze plaatst.