More stories

Premium

Tessa Smits managing director bij Adfactor

Sinds 1 november is Tessa Smits managing director bij content marketing specialist Adfactor. Smits is ruim 10 jaar werkzaam bij Adfactor en heeft ervaring als accountmanager en marketing director. Zij is tevens lid van het management team.

Digital Agencies

Futurumshop verlengt retourrecht tot 365 dagen

Klanten van Futurumshop kunnen hun nieuwe aankopen tot een jaar na ontvangst nog retour zenden als het niet bevalt. Tien keer langer dan gebruikelijk bij grote webwinkels.

Customer Service

A/B-tests prioriteren met frameworks

Stel, je bent vol goede moed gestart of bezig met de conversie optimalisatie van je website of webshop. Je hebt je data geanalyseerd, het bezoekersgedrag op knelpunten gemeten en geanalyseerd, misschien ook polls of enquêtes onder bezoekers en klanten gehouden, haarscherpe hypotheses opgesteld, en nu ben je klaar voor het A/B testen van die hypotheses. Maar je lijstje met A/B tests is nogal lang geworden… Hoe bepaal je dan met welke A/B tests je begint? Hoe zorg je er dan voor dat je snel resultaten van je conversie optimalisatie inspanningen ziet?

Conversie

Adobe koopt videoadvertentieplatform TubeMogul

Adobe neemt adtechbedrijf TubeMogul over voor 500 miljoen dollar. Het Californische bedrijf heeft een geautomatiseerd platform voor de verkoop van video-advertenties.

Programmatic

Fabrique: ‘Van wayfinding naar dayfinding in museum Tate’

Het Britse museum Tate vroeg Fabrique voor het ontwerpen en bouwen van een wayfinding experience om het publiek te laten navigeren door de hoeveelheid aan activiteiten en kunst in Tate’s vier locaties. UX designer Querine van Casteren vertelt over de app: “Wanneer je met kunst bezig bent, moet een app daar niet tussen komen. De digitale wereld moet de echte wereld juist verrijken.”

Digital Design

Apple besteedt advertentieverkoop News App uit

Apple laat de verkoop van advertenties voor zijn News App voortaan over aan NBCUniversal. Deelnemende uitgevers konden al hun eigen advertenties verkopen.

Online advertising

COO Twitter stapt op

COO Adam Bain heeft Twitter verlaten. Dat meldde hij zelf in een tweet. CFO Anthony Noto neemt tijdelijk zijn taken waar.

Twitter/X

Isobar sleept zowel Gamma als Karwei binnen

Isobar gaat aan de slag voor zowel Gamma als Karwei. Voor beide merken wordt er gewerkt met gescheiden creatieve teams.

Social
Premium

’70 procent eerstelijns vragen te beantwoorden met chatbot’

Nieuw zijn chatbots echt niet. En toch spreekt iedereen over de grote invloed die ze gaan hebben op commercie en klantondersteuning. Oude wijn in nieuwe zakken of verandert customer service echt?

Customer Service

Dit zijn de 20 belangrijkste trends in contentmarketing voor 2017

Contentmarketing staat aan de vooravond van grote veranderingen. Belangrijkste vraag: “Hoe valt je content straks nog op in die tsunami van content die we met z’n allen publiceren?” In dit artikel zetten we samen met 8 gastbloggers de 20 belangrijkste contentmarketingtrends voor 2017 netjes op een rijtje vanuit Nederlands perspectief. Het is een long read, dus als je nu geen tijd heb, bookmark hem dan voor later.

Contentmarketing

Trump vs. Clinton: we hadden het kunnen weten

Politiek experts en de media zijn in shock, Trump heeft de Amerikaanse verkiezingen gewonnen. Hoe zien de zoekvolumes eruit in de afgelopen maanden en uren? Wereldwijd en in Nederland? We deden onderzoek naar het zoekgedrag met behulp van Google Trends en de Google AdWords zoekwoordplanner.

Search

Marketeer zoekt naar interactieve vormen van ebook en whitepaper

Met name binnen de contentmarketing voor B2B-bedrijven worden whitepapers en ebooks nog vaak ingezet. Marketeers zoeken echter naar de meer interactieve alternatieven, blijkt uit onderzoek.

Contentmarketing

Microsoft Bing voorspelt zege Clinton

Zoekmachine Bing van Microsoft is er bijna negentig procent zeker van dat Hillary Clinton vanavond de volgende Amerikaanse president wordt. En tot nu toe had Bing het vaak bij het juiste eind.

Analytics

Dealen met discrepantie in data

Het belang van unieke en betrouwbare data neemt toe naarmate media converteren en 100 procent digital worden. Om te toetsen hoe betrouwbaar ze zijn, gebruiken we meerdere instrumenten. Het hanteren van verschillende meetinstrumenten leidt er ook onherroepelijk toe dat de resultaten per instrument zullen afwijken. Ook al meet je hetzelfde. Wat te doen als de verschillen zo groot zijn dat je niet meer weet welke van de twee het dichtst bij de werkelijkheid ligt?

Analytics

Maurice Levy (Publicis): ‘Google en Facebook zijn geen duopolie’

Google en Facebook zullen op de advertentiemarkt zelf uitgedaagd worden. Dat is de overtuiging van Maurice Levy, de scheidende topman van Publicis Group, die zojuist werd ondervraagd op Web Summit in Lissabon. “Ik geloof niet in een duopolie, de dominantie van Google en Facebook is ook maar tijdelijk.”

Creative