More stories

Facebook sluit advertentiemarkt PBX

Facebook stopt met zijn advertentiemarktplaats FBX, waarmee via bijvoorbeeld Criteo en AppNexus geautomatiseerd desktop-advertenties konden worden ingekocht.

Programmatic

Browser-push: impactvoller dan e-mail

Al jaren verzamelen we e-mailadressen als ons belangrijkste online lead- en klantcommunicatiemiddel. Alleen mobiele apps blijken een beter responskanaal, dankzij de push-notificatie. Sinds kort kunnen browsers dat echter ook, wat geweldige mogelijkheden biedt.

Dialogue Marketing

Google richt AdWords in op een mobile-first world

Wie zich bezig houdt met zoekmachine advertising weet al langer dat het aandeel van mobiel zoekverkeer steeds verder toeneemt. Het gedrag van gebruikers verschilt sterk per device, maar adverteerders kunnen hier nog nauwelijks op inspelen met de instellingen van hun AdWords-campagnes. Met de veranderingen die Google eergisteren aankondigde tijdens hun Performance Summit lijkt hier verbetering in te komen. Wij zetten de vijf beste veranderingen voor je op een rij.

Online marketing

Digital Marketing Live!: de foto’s

Gisteren werd voor de vijfde maal Digital Marketing Live! gehouden, het belangrijkste (Emerce) evenement op het gebied van online advertising en marketing. Een dag lang sessies, round tables, pitches, demo’s, panels, startups en netwerken. De foto’s zijn van Peter Boer.

Online marketing

3 miljoen gebruikers voor Slack

Slack meldt 3 miljoen dagelijkse gebruikers, 1 miljoen meer dan een jaar geleden. 930.000 gebruikers betalen voor extra mogelijkheden.

Social

‘Zeventig procent verkeer Zalando via mobiel’

Tegen eind 2016 realiseert Zalando rond de zeventig procent van het verkeer via mobiele dragers. Dat heeft behalve voor design ook enorme implicaties voor marketing. “Touch en mobiel zijn de standaard”, aldus Christian Mueller.

Programmatic

Rabobank stelt eigen UX Center open voor startups

De Rabobank wil startups voortaan de mogelijkheid bieden om hun ontwikkelde producten te laten testen in het User Experience Center van de bank. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend tijden het techfestival Campus Party in Utrecht.

Financials

#DIA: ING verkozen tot ‘Company of the Year’

Afgelopen avond zijn tijdens de zevende editie van de Dutch Interactive Awards de veertien gouden en dertien zilveren winnaars onthuld van het beste interactieve werk van Nederland. Daarnaast zijn de drie winnaars bekendgemaakt van de Dutch Interactive Professional Awards; Best in Technology, Best in User Experience Design en Best in Visual Design.

Marketing

Dionne van Dijk, Nick van der Linde en Peter-Paul Koch winnen DIA Pro

De beste professionals in Nederland op het gebied van visual design, technologie en user experience design zijn zojuist bekendgemaakt.

Digital Agencies

Periscope staat doorgeven EK-wedstrijden niet toe

Periscope staat niet toe dat de dienst wordt gebruikt voor het doorgeven van voetbalwedstrijden die op televisie worden getoond, zoals het aanstaande EK. Ook andere live-uitzendingen die het auteursrecht schenden worden meteen afgekapt. Dat vertelde Kayvon Beykpour op The Next Web Conference.

Social

De Hreflang Tag: Voor wanneer Nederland te klein is

Je bedrijf groeit en groeit. Nederland is te klein! Goed bezig hoor… Maar hoe ga je er voor zorgen dat al die mensen de juiste informatie krijgen van de zoekmachines? De prijzen in dollars voor Amerikanen, aangepaste verzendkosten voor China, winter- in plaats van zomerfoto’s voor Zuid Afrika… De oplossing? De Hreflang tag!

Search

Campagnepanel: kijken met Shazam

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een activatiecampagne van Clinique met Shazam.

Campagnes

Steve Huffman (Reddit): ‘Lelijke vormgeving blijft’

Discussieplatform Reddit gaat zijn lelijke vormgeving niet snel veranderen. “De vormgeving is niet ons grootste probleem”, vertelde medeoprichter Steve Huffman van Reddit op The Next Web Conference.

Social

Menu Next Door haalt 1,75 miljoen euro op

Menu Next Door, de ‘Uber’ onder de traiteurs, haalt 1,75 miljoen euro op bij onder meer Index Ventures, het fonds achter Dropbox, BlaBlaCar, Criteo en SoundCloud.

B2B Digital

Heineken gaat mediabelangen reorganiseren

Heineken overweegt om zijn mediabelangen te consolideren. Naast Mediavest/Spark en Starcom komt er vermoedelijk een derde partij bij voor de wereldwijde media-inkoop.

Campagnes