More stories

Sports Interactive Europe 2016: de foto’s

De eerste editie overtrof de verwachtingen. Eind vorige week organiseerden we Sports Interactive Europe in de Amsterdam Arena. Focus: online media, business en strategie in de sportwereld. Vandaag de foto’s als smaakmaker voor volgend jaar.

Online marketing

Sawadee lift niet meer mee met concurrenten

Sawadee groeit hard en daardoor de marketinguitgaven ook, vertelt Bastiaan Govers, hoofd Marketing en E-commerce bij de specialist in avontuurlijke groepsrondreizen. “Vroeger konden we meeliften op de bestedingen van onze grotere concurrenten, omdat mensen toch wel alle spelers met elkaar vergeleken. Nu moeten we zelf in SEA en Display investeren.”

Travel

Gumbo moet Big Data goedkoper maken

Aan de Universiteit van Hasselt is een systeem ontwikkeld Gumbo, waarmee Big Data sneller en goedkoper berekend en geanalyseerd kan worden.

Analytics

Brian Solis over de kracht van de totaalervaring

De toekomst van zaken doen draait om het ontwerpen van betekenisvolle ervaringen. Met die heldere boodschap van Brian Solis gaat iedereen naar huis na een lange eDay.

Customer Experience

Treinreis wordt augmented-avontuur

Met zijn KidsApp haakt ook de Nederlandse Spoorwegen in op de trend van augmented reality en motion tracking. Een spel voor quality time tussen ouder en kind.

Mobile
Premium

PostNL houdt Yourzine en SearchResult op afstand na overname

“We willen jullie eigenlijk zo min mogelijk zien in Den Haag”, zei CEO Herna Verhagen van PostNL tegen de directeuren van Yourzine en Searchresult. De door PostNL overgenomen internetbedrijven, Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia, worden op afstand gehouden voor optimale autonome groei.

Digital Agencies

Call tracking rukt op: betere attributie van telefonische conversie

De investering in de mobiele aanwezigheid heeft invloed op de klantreis en de manier waarop consumenten telefonisch contact leggen. Dat verandert de conversie-attributie: call tracking rukt op.

Conversie

Infographic: Meer kliks? Zo doe je het!

Meer kliks? Daar zijn oplossingen voor en elf tips vind je in deze infographic. Wees bijvoorbeeld zuinig met het gebruik van bepaalde ‘lokwoorden’ die de nieuwsgierigheid nauwelijks prikkelen, gebruik emotie, doe wat met lijstjes en nummers (27 trucs om je site supersnel te maken) en gebruik beschrijvende URL’s.

Contentmarketing

‘Appfraude dit jaar naar 100 miljoen dollar’

Mobiele app-marketeers verliezen dit jaar 100 miljoen dollar aan fraude. Dat verwacht het bureau AppsFlyer. Vooral de Amerikaanse markt heeft daar erg veel last van.

Online advertising

Syntus eerste vervoersmaatschappij met Snapchat-campagne

Syntus claimt de eerste vervoersmaatschappij te zijn met een Snapchat-campagne. Crowdmedia startte eerder dit jaar een scholierencampagne voor vervoersmaatschappij Syntus. Vloggers werden ingezet om de jonge doelgroep te stimuleren om met de bus te gaan. Het vervolg hierop is een campagne waarin Snapchat centraal staat.

Campagnes

Emerce eDay 2016: de foto’s

Emerce eDay trok gisteren wederom duizenden bezoekers in de Amsterdamse Kromhouthal. Mede dankzij een bomvol programma met uitdagende sprekers.

Marketing

Canon start affiliate marketing programma bij zanox

Camera- en printerfabrikant Canon gaat samenwerken met zanox voor affiliatie marketing in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Italië.

Online advertising

Nieuw reclamenetwerk AdsToSport bijna uitverkocht

De exploitant van de bijna duizend websites van Nederlandse sportclubs, AdsToSport, is constant bijna uitverkocht. Clubs verdienen ‘bijna gratis’ honderden en soms duizenden euro’s bij.

Online advertising

Hoe maak ik een landingspagina onweerstaanbaar?

Wat is het geheim van een onweerstaanbare landingspagina? Een pagina waar je van bezoekers kopers maakt? Je hebt er vast wel wat gedachten bij. In dit artikel toon ik je de vier allerbelangrijkste eigenschappen van succesvolle landingspagina’s.

Conversie
Premium

Fabrique zet nieuwe koers in

Designbureau Fabrique zet een nieuwe, aangescherpte positionering in de markt. Naast het designwerk in het digitale domein wil het ook zijn expertise in het fysieke domein, industrieel ontwerp, beter naar voren brengen.

Digital Agencies