Adobe koopt videoadvertentieplatform TubeMogul
Adobe neemt adtechbedrijf TubeMogul over voor 500 miljoen dollar. Het Californische bedrijf heeft een geautomatiseerd platform voor de verkoop van video-advertenties.
Adobe neemt adtechbedrijf TubeMogul over voor 500 miljoen dollar. Het Californische bedrijf heeft een geautomatiseerd platform voor de verkoop van video-advertenties.
Het Britse museum Tate vroeg Fabrique voor het ontwerpen en bouwen van een wayfinding experience om het publiek te laten navigeren door de hoeveelheid aan activiteiten en kunst in Tate’s vier locaties. UX designer Querine van Casteren vertelt over de app: “Wanneer je met kunst bezig bent, moet een app daar niet tussen komen. De digitale wereld moet de echte wereld juist verrijken.”
Apple laat de verkoop van advertenties voor zijn News App voortaan over aan NBCUniversal. Deelnemende uitgevers konden al hun eigen advertenties verkopen.
COO Adam Bain heeft Twitter verlaten. Dat meldde hij zelf in een tweet. CFO Anthony Noto neemt tijdelijk zijn taken waar.
Isobar gaat aan de slag voor zowel Gamma als Karwei. Voor beide merken wordt er gewerkt met gescheiden creatieve teams.
Nieuw zijn chatbots echt niet. En toch spreekt iedereen over de grote invloed die ze gaan hebben op commercie en klantondersteuning. Oude wijn in nieuwe zakken of verandert customer service echt?
Contentmarketing staat aan de vooravond van grote veranderingen. Belangrijkste vraag: “Hoe valt je content straks nog op in die tsunami van content die we met z’n allen publiceren?” In dit artikel zetten we samen met 8 gastbloggers de 20 belangrijkste contentmarketingtrends voor 2017 netjes op een rijtje vanuit Nederlands perspectief. Het is een long read, dus als je nu geen tijd heb, bookmark hem dan voor later.
Politiek experts en de media zijn in shock, Trump heeft de Amerikaanse verkiezingen gewonnen. Hoe zien de zoekvolumes eruit in de afgelopen maanden en uren? Wereldwijd en in Nederland? We deden onderzoek naar het zoekgedrag met behulp van Google Trends en de Google AdWords zoekwoordplanner.
Met name binnen de contentmarketing voor B2B-bedrijven worden whitepapers en ebooks nog vaak ingezet. Marketeers zoeken echter naar de meer interactieve alternatieven, blijkt uit onderzoek.
Zoekmachine Bing van Microsoft is er bijna negentig procent zeker van dat Hillary Clinton vanavond de volgende Amerikaanse president wordt. En tot nu toe had Bing het vaak bij het juiste eind.
Het belang van unieke en betrouwbare data neemt toe naarmate media converteren en 100 procent digital worden. Om te toetsen hoe betrouwbaar ze zijn, gebruiken we meerdere instrumenten. Het hanteren van verschillende meetinstrumenten leidt er ook onherroepelijk toe dat de resultaten per instrument zullen afwijken. Ook al meet je hetzelfde. Wat te doen als de verschillen zo groot zijn dat je niet meer weet welke van de twee het dichtst bij de werkelijkheid ligt?
Google en Facebook zullen op de advertentiemarkt zelf uitgedaagd worden. Dat is de overtuiging van Maurice Levy, de scheidende topman van Publicis Group, die zojuist werd ondervraagd op Web Summit in Lissabon. “Ik geloof niet in een duopolie, de dominantie van Google en Facebook is ook maar tijdelijk.”
De Persgroep koopt het video- en influencernetwerk Makers Channel. Daarmee sluit het aan op de groeiende vraag naar online video, zowel bij het publiek als bij adverteerders.
Op basis van de woorden die je gebruikt op Twitter kan een computer herleiden wat voor persoon je bent: je geslacht, leeftijd, welke woorden je zult gebruiken, of je een agressieve inborst hebt en of je graag sarcasme inzet. Dat stellen taaltechnologen van de Radboud Universiteit.
Een op de vijf Nederlandse bedrijf voerde in 2015 analyses uit op Big Data. De helft van deze bedrijven liet ten minste een deel van dit werk uitvoeren door een ander bedrijf, zo meldt CBS.