More stories

LinkedIn InMails compleet vernieuwd

De afgelopen weken mocht ik van LinkedIn ‘spelen’ met de compleet vernieuwde versie van InMails binnen LinkedIn Sales Navigator. Een hele eer natuurlijk en vooral ook erg leuk om hieraan mee te kunnen werken.

B2B Digital
Premium

Brabanders starten regionaal creatief bureau

Lodewijk Varossieau en Berry van Nes, bekend van Superrebel en GR8 Industries, starten het digitale creatieve bureau Blowfish dat zich vooral op de provincie Brabant gaat richten.

Digital Agencies

‘Facebook staat censuur toe bij terugkeer China’

Facebook hoopt zijn diensten binnenkort weer in China aan te kunnen bieden, maar maakt daarbij wel een flinke knieval. Het bedrijf zou volgens de New York Times een tool hebben ontwikkeld waarmee berichten kunnen worden gecensureerd.

Facebook

Campagnepanel: Domino’s snapt ‘t

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een Snapchat-campagne van Domino’s Pizza met Kakhiel.

Campagnes
Premium

Saskia Wagenmakers commercieel directeur bij iProspect

Saskia Wagenmakers start in december als commercieel directeur bij iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij volgt in die rol Malou Cornet op die het bedrijf verlaat om een jaar te gaan reizen.

Digital Agencies

Univé zet chatbots in voor klantencommunicatie

Verzekeraar Univé experimenteert sinds enkele weken met geautomatiseerde chats. Klanten die een adreswijziging willen doorgeven, een schade op de woonverzekering willen melden of een premie voor de woonverzekering willen berekenen, hebben de kans door een chatbot geholpen te worden.

Customer Experience

Lange video-ad boeit

Korte video-advertenties op social media doen het niet per definitie beter dan lange. Ads tussen de dertig en zestig seconden lang worden namelijk vaker afgekeken dan filmpjes van minder dan dertig seconden.

Online advertising

‘Wie reislustige millennials wil bereiken, moet op Snapchat’

Facebook en Twitter zijn massaal omarmd door de Nederlandse reiswereld. De aanwezigheid op Snapchat daarentegen is zo’n beetje beperkt tot Transavia en GOGO. Vanwaar deze koudwatervrees?

Travel
Premium

Joost van de Loo nieuwe strategydirector Energize

Energize stelt Joost van de Loo aan als nieuwe strategydirector en lid van het managementteam. Hij brengt expertise op het gebied van branding en content.

Digital Agencies

Videoland laat downloaden en offline kijken

Videoland brengt vandaag een nieuwe feature uit waarmee abonnees series en films kunnen downloaden en offline kunnen kijken. Moederbedrijf RTL kijkt tevreden terug op 2016 maar wil nog geen absolute cijfers geven.

Video

Consumentenbond trekt weer aan de bel over Online.nl

Volgens de Consumentenbond regent het opnieuw klachten over telecomprovider Online.nl. Sinds 1 november zijn er ruim 200 klachten over deze aanbieder binnengekomen.

Customer Service

Colours start label rondom machine learning

Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.

Online marketing
Premium

Publicis laat digitale bureaus fuseren

Publicis Groupe laat twee digitale bureaus SapientNitro en Razorfish fuseren tot SapientRazorfish vanaf januari. Dat heeft de reclamegroep vrijdag bekend gemaakt.

Digital Agencies
Premium

Overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 2

In dit tweede deel van mijn blog over het display landschap ga ik je vertellen wat de ad exchange is en welke partijen nog meer een belangrijke rol spelen in het display advertising landschap. Natuurlijk vertel ik je ook welke veranderingen we het komende jaar kunnen gaan verwachten in display land.

Programmatic

WPP en Spotify samen in data-analyse

De datatak van reclamereus WPP en muziekdienst Spotify gaan nauw samenwerken om het luistergedrag van consumenten in kaart te brengen. Dat moet resulteren in betere aanbevelingen.

Analytics