More stories

Premium

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

Negin Mirsalehi: bloggen als topsport

Wie zich enigszins in het fenomeen bloggers anno 2016 heeft verdiept, zal de naam Negin Mirsalehi niet zijn ontgaan. Negin is blogger op wereldniveau met volgers in de US, UK, Italië en Nederland.

Fashion
Premium

Internetpeople en Teemr Works fuseren

Het Amsterdamse bureau Internetpeople en internetbureau Teemr Works uit Den Bosch fuseren. Ze gaan gezamenlijk door onder de naam Brickson.

Digital Agencies

Eric van Hall (CopyRobin): Contentmarketing als antwoord op adblockers

“Consumenten zijn advertenties meer dan zat, anders zouden adblockers nu niet zo’n probleem aan het worden zijn”, stelt Eric van Hall van CopyRobin.

Contentmarketing

‘Salesforce en Twitter praten nog steeds’

Gesprekken tussen Salesforce en Twitter zijn nog steeds gaande, zo melden anonieme bronnen aan The New York Times. Salesforce bleef als enige over in een biedingenstrijd.

Twitter/X

Gaming kan nog een stuk socialer (infographic)

In de wereld van gaming stellen sociale media nauwelijks iets voor. Terwijl gamers eigenlijk wel meer mogelijkheden op dit gebied zouden willen. Met die aantekening dat gamers kleine in plaats van grote groepen prefereren. Niet verrassend vormen millennials de belangrijkse voorhoede.

Social

Zanox gaat versneld uitbetalen

Affiliate netwerk zanox is sinds deze maand begonnen met het versneld uitbetalen aan uitgevers onder de noemer Speed Payment. Hoewel versneld uitbetalen niet onbekend is bij affiliate netwerken in Nederland, claimt zanox de enige te zijn die deze dienst kosteloos aanbiedt .

Attributie

Facebook brengt aparte evenementenapp uit

Facebook heeft een evenementenapp ontwikkeld, op dit moment alleen voor Apples iOS. Met die app is makkelijk na te gaan welke concerten of andere evenement in de directe omgeving worden gehouden.

Social

Alles wat je moet weten over Workplace van Facebook

Maandagavond om 19.00 uur onze tijd heeft Facebook officieel de Betaperiode van Facebook at Work beëindigd en Workplace gelanceerd. Facebook geeft aan dat wereldwijd inmiddels zo’n 1000 organisaties Workplace gebruiken. In ons privéleven kennen we allemaal Facebook. Nu kunnen we deze vorm van communicatie en samenwerking ook toepassen op ons werk. In dit artikel beschrijf ik de belangrijkste aspecten van dit platform voor zakelijk gebruik.

Facebook

Facebook at Work heet nu Workplace

De zakelijke versie van Facebook is maandag in Londen gelanceerd onder een nieuwe naam Workplace. Het sociale netwerk vraagt 3 dollar per gebruiker per maand voor de eerste duizend gebruikers.

Facebook

Sports Interactive Europe 2016: de foto’s

De eerste editie overtrof de verwachtingen. Eind vorige week organiseerden we Sports Interactive Europe in de Amsterdam Arena. Focus: online media, business en strategie in de sportwereld. Vandaag de foto’s als smaakmaker voor volgend jaar.

Online marketing

Sawadee lift niet meer mee met concurrenten

Sawadee groeit hard en daardoor de marketinguitgaven ook, vertelt Bastiaan Govers, hoofd Marketing en E-commerce bij de specialist in avontuurlijke groepsrondreizen. “Vroeger konden we meeliften op de bestedingen van onze grotere concurrenten, omdat mensen toch wel alle spelers met elkaar vergeleken. Nu moeten we zelf in SEA en Display investeren.”

Travel

Gumbo moet Big Data goedkoper maken

Aan de Universiteit van Hasselt is een systeem ontwikkeld Gumbo, waarmee Big Data sneller en goedkoper berekend en geanalyseerd kan worden.

Analytics

Brian Solis over de kracht van de totaalervaring

De toekomst van zaken doen draait om het ontwerpen van betekenisvolle ervaringen. Met die heldere boodschap van Brian Solis gaat iedereen naar huis na een lange eDay.

Customer Experience

Treinreis wordt augmented-avontuur

Met zijn KidsApp haakt ook de Nederlandse Spoorwegen in op de trend van augmented reality en motion tracking. Een spel voor quality time tussen ouder en kind.

Mobile