Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.
Wie zich enigszins in het fenomeen bloggers anno 2016 heeft verdiept, zal de naam Negin Mirsalehi niet zijn ontgaan. Negin is blogger op wereldniveau met volgers in de US, UK, Italië en Nederland.
Het Amsterdamse bureau Internetpeople en internetbureau Teemr Works uit Den Bosch fuseren. Ze gaan gezamenlijk door onder de naam Brickson.
“Consumenten zijn advertenties meer dan zat, anders zouden adblockers nu niet zo’n probleem aan het worden zijn”, stelt Eric van Hall van CopyRobin.
Gesprekken tussen Salesforce en Twitter zijn nog steeds gaande, zo melden anonieme bronnen aan The New York Times. Salesforce bleef als enige over in een biedingenstrijd.
In de wereld van gaming stellen sociale media nauwelijks iets voor. Terwijl gamers eigenlijk wel meer mogelijkheden op dit gebied zouden willen. Met die aantekening dat gamers kleine in plaats van grote groepen prefereren. Niet verrassend vormen millennials de belangrijkse voorhoede.
Affiliate netwerk zanox is sinds deze maand begonnen met het versneld uitbetalen aan uitgevers onder de noemer Speed Payment. Hoewel versneld uitbetalen niet onbekend is bij affiliate netwerken in Nederland, claimt zanox de enige te zijn die deze dienst kosteloos aanbiedt .
Facebook heeft een evenementenapp ontwikkeld, op dit moment alleen voor Apples iOS. Met die app is makkelijk na te gaan welke concerten of andere evenement in de directe omgeving worden gehouden.
Maandagavond om 19.00 uur onze tijd heeft Facebook officieel de Betaperiode van Facebook at Work beëindigd en Workplace gelanceerd. Facebook geeft aan dat wereldwijd inmiddels zo’n 1000 organisaties Workplace gebruiken. In ons privéleven kennen we allemaal Facebook. Nu kunnen we deze vorm van communicatie en samenwerking ook toepassen op ons werk. In dit artikel beschrijf ik de belangrijkste aspecten van dit platform voor zakelijk gebruik.
De zakelijke versie van Facebook is maandag in Londen gelanceerd onder een nieuwe naam Workplace. Het sociale netwerk vraagt 3 dollar per gebruiker per maand voor de eerste duizend gebruikers.
De eerste editie overtrof de verwachtingen. Eind vorige week organiseerden we Sports Interactive Europe in de Amsterdam Arena. Focus: online media, business en strategie in de sportwereld. Vandaag de foto’s als smaakmaker voor volgend jaar.
Sawadee groeit hard en daardoor de marketinguitgaven ook, vertelt Bastiaan Govers, hoofd Marketing en E-commerce bij de specialist in avontuurlijke groepsrondreizen. “Vroeger konden we meeliften op de bestedingen van onze grotere concurrenten, omdat mensen toch wel alle spelers met elkaar vergeleken. Nu moeten we zelf in SEA en Display investeren.”
Aan de Universiteit van Hasselt is een systeem ontwikkeld Gumbo, waarmee Big Data sneller en goedkoper berekend en geanalyseerd kan worden.
De toekomst van zaken doen draait om het ontwerpen van betekenisvolle ervaringen. Met die heldere boodschap van Brian Solis gaat iedereen naar huis na een lange eDay.
Met zijn KidsApp haakt ook de Nederlandse Spoorwegen in op de trend van augmented reality en motion tracking. Een spel voor quality time tussen ouder en kind.