More stories

Dept: ‘Digital is the enige plaats waar je je branding kan doen’

“Voor veel merken zijn de enige momenten waar je nog branding kan doen, de digital touchpoints”, stelt Danijel Bonacic van Dept. Samen met Liza Enebeis van Dumbar, dat zich juist richt op positionering en visual branding, vertelt hij over digital branding. “Veel bureaus creëren wel digital touchpoints, maar kijken niet naar de branding erom heen.”

Customer Engagement

Overnames te over, verdwijnt de e-mail service provider?

Zullen zelfstandige e-mail service providers (ESP) verdwijnen? Er zijn genoeg tekenen die daarop wijzen, meent Forrester-analist Rebecca McAdams. De vraag is wat dit betekent voor bestaande bedrijven en hun afnemers.

E-mailmarketing
Premium

Pervorm zet eerste stap in Azië

De Amsterdamse digitale marketing specialist Pervorm opent vanaf volgend jaar haar eerste kantoor in Azië. Vanuit Ho Chi Minhstad in Vietnam zal Pervorm haar activiteiten op het gebied van programmatic, social en search advertising verder uitbreiden.

Digital Agencies

Waarom ziet de ‘Fetch als Google’ er anders uit dan de website in de browser?

Als goede SEO’er of developer wil je uiteraard weten hoe Google de website eigenlijk echt ziet of zal gaan indexeren. Dit kun je doen door (de testversie van) de website in Google Search Console te ‘fetchen’. Maar wat nou als de fetch iets anders weergeeft dan wat je in de browser ziet?

Search

Erna Staals nieuwe directeur AutoTrack

Erna Staals wordt per 1 december de nieuwe directeur van de portalen AutoTrack en Carsom.

Online marketing

Emerce Performance: ‘Aandacht moet je verdienen’

Met The Influencers Movement brengt Dorit Roest een verandering teweeg in de wereld van adverteren. Met als belangrijkste doel: REAL influencer marketing. Relevant, Engaging, Authentic en Likable content gecreëerd door bloggers, vloggers en social influentials. Op Emerce Performance vertelt ze waarom merken niet meer zonder kunnen.

Online marketing
Premium

Dept lid van Society of Digital Agencies (SoDA)

Het Nederlandse bureaunetwerk Dept is lid geworden van SoDa, het invite-only netwerk van ’s werelds honderd meest innovatieve en bekroonde digitale bureaus.

Digital Agencies
Premium

Nieuwe directie Emakina, Rietbergen op Azië

Huidige CCO Sjoerd van Gelderen en CTO Seth van der Maas worden co-managing directors van Emakina Nederland. Geert Rietbergen schuift op en gaat de Emakina Group in Azië ontwikkelen.

Digital Agencies

Case: attributie van Facebookadvertising bij De Persgroep

Door de ontwikkeling van attributie krijgen adverteerders een steeds beter beeld van de totale toegevoegde waarde van elk kanaal en touchpoint. Attributie van Facebookadvertising blijft echter complex. Wat is nu de exacte rol van Facebook in de journey? En hoe pakt dat uit bij onderstaande campagne van De Persgroep?

Attributie
Premium

Microsoft Bing test netwerk voor native advertising

Microsoft Bing lanceert begin 2017 een netwerk voor native advertising. Dat zegt de Nederlander Rik van der Kooi, hoofd zoekadvertenties, tegen Search Marketing Daily.

Native advertising

Het B2B-marketingonderzoek 2017: leadgeneratie belangrijkste focus

Wat zijn de trends op het gebied van B2B-marketing in 2017? Waar ligt de focus en waar gaan B2B-marketeers in 2017 mee aan de slag? Voor het tweede jaar op rij lanceren we het B2B-marketingonderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. In dit artikel lees je de belangrijkste resultaten.

B2B Digital

Emerce Performance: ‘Wees transparant bij sponsored content’

Online reclame op Facebook, Twitter en in blogs lijkt vaak sterk op niet-commerciële content. De Nederlandse Reclame Code stelt echter dat reclame altijd als zodanig herkenbaar dient te zijn, bijvoorbeeld door middel van een label of hashtag. Op basis van wetenschappelijk onderzoek vertelt Sophie Boerman (Universiteit van Amsterdam) op Emerce Performance hoe consumenten online reclame herkennen en hoe deze herkenning hun reacties op de adverteerder kunnen beïnvloeden.

Online advertising

Nog volop twijfels over waarde data en analytics

Nog altijd wat bedrijven wereldwijd plaatsen vraagtekens bij de waarde van de inzichten die Data & Analytics (D&A) oplevert. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van KPMG onder ruim 2.000 ondernemingen.

Analytics
Premium

RIDE zet met nieuwe directie vol in op video

Digitaal bureau RIDE uit Amsterdam gaat zich meer toeleggen op video. ‘Negentig procent van wat we voor onze klanten maken is video. Voor ons is dit het moment om een meer duidelijke koers te varen.’

Digital Agencies

Van Haperen en Meeken naar Achtung! mcgarrybowen

Creatief team Patrick van Haperen en Robin Meeken, tot voor kort verbonden aan Red Urban & Etcetera, is vertrokken naar Achtung! mcgarrybowen.

Creative