More stories

Adverteren op YouTube: de do’s en don’ts

Je wilt op YouTube adverteren. Maar waar begin je dan en wat kun je er precies mee? In dit blog doorlopen we op hoofdlijnen de stappen en aandachtspunten van het starten met YouTube binnen je marketingstrategie.

Online advertising

Samsung zoekt mediapartner voor Europa

Samsung zoekt een nieuwe mediapartner voor de Europese markt. Op dit moment werkt het bedrijf met uiteenlopende bureaus.

Creative
Premium

Bureaunetwerk ICOM open voor meer leden

Bureaunetwerk ICOM staat open voor meer leden per land, waardoor lokale digitale agencies hun internationale bereik vergroten.

Digital Agencies

‘Tableau zocht koper’

Datavisualisatiebedrijf Tableau uit Seattle is deze zomer op zoek gegaan naar een koper. Dat meldt The Wall Street Journal. Diezelfde krant wist eerder deze week Tableau ook dat het bedrijf korte tijd op de overnamelijst van Salesforce heeft gestaan.

Analytics

Erik Lamers in directie Virtual Affairs

Directeur Robin Peters van Virtual Affairs krijgt er een collega bij, Erik Lamers. Hij wordt verantwoordelijk voor de activiteiten en groei op de nationale en internationale markt.

Financials

Top vier handige AdWords scripts

AdWordsscripts kunnen het werk van een onlinemarketeer wel een stuk makkelijker maken. In dit blog komen vier AdWords scripts naar voren welke het monitoren en verbeteren van je AdWordsaccount zullen vergemakkelijken.

Online advertising

Snapchat gaat advertentie-opbrengsten niet langer delen met partners

Snapchat wil zijn advertentie-opbrengsten niet langer delen met mediapartners. Partners voor het onderdeel Discover krijgen voortaan een vaste vergoeding.

Online advertising

Google Data Studio nu beschikbaar

Google Data Studio, een gratis datavisualisatie en dashboardtool, is sinds kort bèta en daarmee ook in Nederland beschikbaar. Natuurlijk waren we razend benieuwd naar de prestaties van deze applicatie. We delen de eerste ervaringen met Data Studio met je!

Analytics

Amazon, Apple en Google behoren tot de trouwste merken

Amazon, Apple en Google behoren tot de trouwste merken volgens 2016 Brand Keys Loyalty Leaders. Meer dan een derde van de genoemde merken komen uit de techwereld.

Customer Loyalty
Premium

Google helpt bij vinden van goedkoopste hotels en vluchten

Google heeft nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan zoekopdrachten voor hotels en vliegtickets. Volgens de zoekmachine is het de bedoeling om de keuzestress uit het selectieproces te halen.

Travel

CEO moet zich actiever bemoeien met analytics in de organisatie

Hoewel bedrijven steeds vaker analytics opnemen in de bedrijfsvoering leiden bijbehorende projecten niet altijd tot de gehoopte uitkomsten. De reden: de projecten zorgen voor spanningen op managementniveau. CEO’s spelen hier echter onvoldoende op in.

Analytics

De ideale e-mailverzendmomenten in b2b en b2c

Opvallen in de inbox, het blijft de grote uitdaging. En dan is het handig om te weten wanneer de concurrentie e-mailt. Ben je de enige die op donderdag een mailing de deur uit doet of beland je op de hoop?

E-mailmarketing

‘Affiliate links minst effectief bij influencing’

Met het volwassen worden van online influencing wordt er minder gestuurd op platte, commerciële boodschappen. Authenticiteit en langetermijnsamenwerkingen (70,6 procent) moeten de consument overtuigen. Toch blijkt het simpelweg noemen van merken nog immer succesvol (53,9 procent).

Contentmarketing

Improve Digital verhuist

Improve Digital, specialist op het gebied van het geautomatiseerd inkopen van advertenties, heeft meer dan 60 full-time medewerkers aangenomen. Nu verhuist het bedrijf samen met zijn ruim 200 medewerkers naar een nieuwe locatie in de creatieve Houthavenbuurt in Amsterdam.

Dynamic creativity, volgende fase in programmatic

Er zijn geen technische of financiële belemmeringen om de inhoud van online reclameberichten helemaal door kunstmatige intelligentie te laten genereren. De mens lijkt de grootste drempel voor de laatste fase van de fundamenten van programmatic advertising.

Creative