Voortaan schermvullende advertenties in Facebook-apps
Adverteerders kunnen voortaan in de Facebook-app schermvullende advertenties tonen. Deze interactieve reclames laden sneller dan de gemiddelde mobiele website.
Adverteerders kunnen voortaan in de Facebook-app schermvullende advertenties tonen. Deze interactieve reclames laden sneller dan de gemiddelde mobiele website.
Het moederbedrijf Dirk van den Broek en Dekamarkt wil het koopgedrag van zijn klanten beter in kaart brengen. Daarom is een driejarig contract getekend met Big Data bedrijf MIcompany.
Het Nederlandse technologiebedrijf MessageBird brengt een techniek op de markt waarmee bedrijven hun helpdesks kunnen aansluiten op berichten van WeChat, WhatsApp en Telegram.
Tweehonderdduizend bedrijven wereldwijd zetten Instagram nu in om hun commerciële boodschappen aan fotokiekers te vertellen.
Oprichter Boudewijn van Ewijk verlaat digitaal marketingbureau MediaScience als partner. Medeoprichters en partners René Zeedijk en Simon Aurik zetten het management voort.
Het is de ‘age of the customer’ en klantverwachtingen rijzen de pan uit. Hoe organisaties daaraan kunnen voldoen? Meer en betere marketing. En vooral: personalisatie door beter gebruik van de aanwezige data en kanalen voor contact met klanten.
Het YouTube-netwerk van RTL tekent een van Nederlands bekendste en meest bekeken YouTube-kanalen: StukTV.
Technologiebedrijf OpenX neemt technologie in gebruik waarmee adverteerders kunnen gaan bieden op reclameruimte in mobiele apps.
CRM-leverancier Salesforce draaide een veel beter kwartaal dan verwacht. De omzet steeg 25 procent naar 1,81 miljard dollar, terwijl analisten hadden gerekend op 1,79 miljard. Voor het komende jaar wordt rekening gehouden met 8,08 tot 8,12 miljard omzet. Nabeurs steeg de beurskoers met 7 procent.
Iedereen die wel eens een display campagne heeft opgezet met contextuele targeting als targetingmethode zal beamen dat het een methode is die erg makkelijk is in gebruik. Men neme enkele zoekwoorden gerelateerd aan het onderwerp van de campagne, je geeft deze een bod mee, je zet de banners erin en de campagne staat live. Ideaal!
Adobe heeft op het Mobile World Congress de Adobe Experience Manager Mobile aangekondigd. Deze applicatie moet het bouwen en beheren van mobiele apps vereenvoudigen.
Vier miljoen Nederlanders keken in januari online naar een uitzending die ze op televisie hadden gemist.
Het Amsterdamse technologiebedrijf InSided krijgt 6 miljoen euro van een groep durfkapitalisten, onder wie KPN-topman Duco Sickinghe.
Het internet der dingen (‘The Internet of Things’) is inmiddels alom aanwezig. Als we willen, kunnen we tegenwoordig via onze smartphone ons hele huis besturen. De temperatuur aanpassen, het licht dimmen, de voordeur op slot doen en de oven aanzetten: het kan allemaal. Een nadeel is echter dat al deze toepassingen hun eigen app nodig hebben; je telefoon raakt snel vol en het overzicht raakt snel zoek. Google heeft hiervoor de oplossing: het fysieke web (‘The Physical Web’), een nieuwe manier van interactie met je omgeving. Het grote verschil met de hierboven genoemde toepassingen is dat het fysieke web geen apps nodig heeft; alles werkt via je internetbrowser.
Google sluit eind maart zijn vergelijkingssite Google Compare, een dienst waar gebruikers onder meer verzekeringen en hypotheken met elkaar vergelijken.