More stories

Oscar van Veen start FIT digital natives

Voormalig Mangrove-directeur Oscar van Veen richt samen met FIT People een nieuw detacherings- annex werkbedrijf op: FIT DNA. “Life long employment is niet meer dan deze tijd. Wij helpen financiële en online specialisten hun werkend bestaan flexibeler in te delen. Niet de grenzen van organisaties maar de ontwikkeling van individuen staat centraal.”

Strategy

Scoor deze #Sportzomer op Twitter

Met dit weekend de finale van #Euro2016, het EK Atletiek en #TDF2016 in volle gang en #Rio2016 in aantocht hebben we een rijk gevulde sportzomer. Op voorhand is één ding duidelijk: meer dan ooit zullen sociale media hierbij een hoofdrol spelen. Vooral Twitter heeft zich bewezen als platform bij uitstek voor het delen van live sportmomenten. Hoe kun je als merk hierop inspelen?

Twitter/X

Influencer marketing: wat is de inzet van een vlogger waard?

Jongeren staan urenlang in de rij voor een handtekening van EnzoKnol, om een potje te gamen met Yarasky of om make up tips te krijgen van NikkieTutorials. Nederlands bekendste vloggers hebben een achterban waar je u tegen zegt. De media aandacht die zij weten te creëren is enorm. Zo weet NikkieTutorials met haar kanaal in twee maanden tijd ruim 19 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Zij heeft met haar video’s ook het grootste sociaal bereik. Over game-kanaal Yarasky verschenen de meeste berichten, met 185.742 vernoemingen op social media. Dit blijkt uit media onderzoek van Clipit.

Contentmarketing
Premium

Hans Maltha (DDA): ‘De markt internationaliseert’

Hans Maltha, oprichter van Burst en bestuurslid van DDA, vertelt op Cannes Lions over de internationalisering van de markt: “Niet alleen aan de business kant maar ook aan de talentkant. Daarom is het belangrijk om aanwezig te zijn op Cannes en je gezicht te laten zien naar de internationale partijen en ook dat talent.”

Digital Agencies
Premium

‘De middenmoot en visielozen overleven de shake-out niet’

Het jaar 2016 heeft al meerdere verrassende overnames en investeringen in de bureauwereld gezien. De managementbuyout van de The Valley is het meest recente voorbeeld daarvan. We vroegen CEO Philip Kok naar zijn visie op de markt en de positie van het bureau daarin.

Digital Agencies
Premium

TamTam bouwt 21dimes.nl voor North Sea Jazz

Aan de vooravond van het North Sea Jazz-festival in Rotterdam lanceert BNP Paribas de site 21dimes.nl.

Digital Agencies

‘Snapchat is top of mind onder marketeers en bureaus’

“Snapchat stond volop in de belangstelling in Cannes. Iedereen wil er iets mee, alleen de meeste weten nog niet zo goed wat”, stelt Marcel van der Heijden van a friend of mine. “Voor veel merken is Snapchat niet interessant op dit moment. Voor wie het wel interessant is, kunnen met experimenteren erachter komen voor welk deel van hun doelgroep daar goed op reageert.”

Social

Oud CTO Facebook in bestuur Twitter

Voormalige Facebook CTO Bret Taylor gaat het bestuur van Twitter versterken. Taylor is CEO van de startup Quip.

Twitter/X

Nieuw label Greenberry voor corporate innovatie

Digitaal bureau Greenberry lanceert onder de naam ‘Disrupted by Design’ een nieuwe label. Dat beoogt om de startupmanier van denken naar de bestuurskamers van grotere bedrijven te brengen.

Disruptie
Premium

Buitenland steeds belangrijker voor digitale bureaus

De digitale industrie in Nederland haalt ongeveer 12 procent van zijn omzet uit het buitenland. Dat komt neer op zo’n 60 miljoen euro. Dat blijkt uit het Kengetallenonderzoek van Dutch Digital Agencies (DDA), de branchevereniging voor digitale bureaus in Nederland.

Digital Agencies

Markt mobiele video naar 25 miljard dollar

De markt voor mobiele video zal in 2021 wereldwijd een omvang hebben bereikt van 25 miljard dollar. Dat verwacht Strategy Analytics. De omzet komt vooral van advertentieverkoop.

Video

Snapchat introduceert bewaarfunctie

De grappen zijn niet van de lucht: Snapchat is zelf aan het verdwijnen, kopten Amerikaanse media, nadat gisteren bekend werd dat gebruikers voortaan hun foto’s en video’s kunnen bewaren.

Social

Gericht adverteren via Facebook: alle opties (infographic)

Er zijn erg veel mogelijkheden om Facebook gebruikers gericht met advertenties te benaderen. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Denk aan interesses, demografische profielen en gedrag. Daarom heeft WordStream alle opties overzichtelijk op een rij gezet in een infographic.

Facebook

Opvallende cijfers uit de Nederlandse searchmarkt

Search (SEO én SEA) is een cruciale factor binnen de marketingmix en is nog altijd goed voor ongeveer de helft van de totale digital advertising budgetten. In navolging van de eerste editie in 2015, is daarom ook in 2016 onderzoek gedaan naar Search Advertising in Nederland door Deloitte als onafhankelijk onderzoeker in samenwerking met brancheorganisaties IAB en DDMA.

Search

GfK blijft luistergedrag meten

GfK zal nog een jaar lang het luistergedrag meten voor de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Het contract hiervoor is verlengd.

Analytics