More stories

Voortaan schermvullende advertenties in Facebook-apps

Adverteerders kunnen voortaan in de Facebook-app schermvullende advertenties tonen. Deze interactieve reclames laden sneller dan de gemiddelde mobiele website.

Facebook

Moederbedrijf Dirk van den Broek en Dekamarkt stapt in Big Data

Het moederbedrijf Dirk van den Broek en Dekamarkt wil het koopgedrag van zijn klanten beter in kaart brengen. Daarom is een driejarig contract getekend met Big Data bedrijf MIcompany.

Analytics

MessageBird met API voor WeChat, WhatsApp, Telegram

Het Nederlandse technologiebedrijf MessageBird brengt een techniek op de markt waarmee bedrijven hun helpdesks kunnen aansluiten op berichten van WeChat, WhatsApp en Telegram.

Dialogue Marketing

Instagram: 200 duizend adverteerders

Tweehonderdduizend bedrijven wereldwijd zetten Instagram nu in om hun commerciële boodschappen aan fotokiekers te vertellen.

Online advertising

Boudewijn van Ewijk verlaat MediaScience

Oprichter Boudewijn van Ewijk verlaat digitaal marketingbureau MediaScience als partner. Medeoprichters en partners René Zeedijk en Simon Aurik zetten het management voort.

Programmatic

Bedrijven minder goed in personalisatie dan gedacht

Het is de ‘age of the customer’ en klantverwachtingen rijzen de pan uit. Hoe organisaties daaraan kunnen voldoen? Meer en betere marketing. En vooral: personalisatie door beter gebruik van de aanwezige data en kanalen voor contact met klanten.

Dialogue Marketing

RTL MCN tekent StukTV

Het YouTube-netwerk van RTL tekent een van Nederlands bekendste en meest bekeken YouTube-kanalen: StukTV.

Video

OpenX introduceert biedtechnologie voor apps

Technologiebedrijf OpenX neemt technologie in gebruik waarmee adverteerders kunnen gaan bieden op reclameruimte in mobiele apps.

Programmatic

Solide cijfers voor Salesforce

CRM-leverancier Salesforce draaide een veel beter kwartaal dan verwacht. De omzet steeg 25 procent naar 1,81 miljard dollar, terwijl analisten hadden gerekend op 1,79 miljard. Voor het komende jaar wordt rekening gehouden met 8,08 tot 8,12 miljard omzet. Nabeurs steeg de beurskoers met 7 procent.

Marketing automation

De zin en onzin van contextuele targeting

Iedereen die wel eens een display campagne heeft opgezet met contextuele targeting als targetingmethode zal beamen dat het een methode is die erg makkelijk is in gebruik. Men neme enkele zoekwoorden gerelateerd aan het onderwerp van de campagne, je geeft deze een bod mee, je zet de banners erin en de campagne staat live. Ideaal!

Online advertising

Adobe lanceert oplossing voor bouw en beheer apps

Adobe heeft op het Mobile World Congress de Adobe Experience Manager Mobile aangekondigd. Deze applicatie moet het bouwen en beheren van mobiele apps vereenvoudigen.

Web-design

Maandelijks vier miljoen Nederlandse online tv-kijkers

Vier miljoen Nederlanders keken in januari online naar een uitzending die ze op televisie hadden gemist.

Analytics

6 miljoen euro groeigeld voor InSided

Het Amsterdamse technologiebedrijf InSided krijgt 6 miljoen euro van een groep durfkapitalisten, onder wie KPN-topman Duco Sickinghe.

Customer Service

Het Fysieke Web van Google: omgeving als basis voor search

Het internet der dingen (‘The Internet of Things’) is inmiddels alom aanwezig. Als we willen, kunnen we tegenwoordig via onze smartphone ons hele huis besturen. De temperatuur aanpassen, het licht dimmen, de voordeur op slot doen en de oven aanzetten: het kan allemaal. Een nadeel is echter dat al deze toepassingen hun eigen app nodig hebben; je telefoon raakt snel vol en het overzicht raakt snel zoek. Google heeft hiervoor de oplossing: het fysieke web (‘The Physical Web’), een nieuwe manier van interactie met je omgeving. Het grote verschil met de hierboven genoemde toepassingen is dat het fysieke web geen apps nodig heeft; alles werkt via je internetbrowser.

Search

Google sluit vergelijkingssite Compare

Google sluit eind maart zijn vergelijkingssite Google Compare, een dienst waar gebruikers onder meer verzekeringen en hypotheken met elkaar vergelijken.

Search