More stories

In negen stappen naar klantenservice met wow-effect

Klantenservice houdt zich niet meer alleen bezig met het oplossen van problemen. Maar draait om persoonlijk contact met de klant. Selfservice, omnichannel en persoonlijk advies zijn de nieuwe standaard. Van belfabriek naar wow-verzorger. Maar hoe transformeert de huidige klantenservice naar een optimale, consistente én persoonlijke klantbeleving op elk moment en in ieder kanaal?

Customer Service
Premium

Reclamebranche sluit 2015 positief af

De omzet in euro’s van reclamebureaus en advertentiehandelaren steeg in het vierde kwartaal met 3,5 procent. In het eerste half jaar van 2015 was de omzetontwikkeling nog negatief, zo maakt CBS bekend in de Kwartaalmonitor zakelijke dienstverlening.

Digital Agencies

Google is nu de grootste, maar blijft dat het ook?

‘Ik Google het wel even.’ Vandaag de dag een doodnormale uitspraak. Of we het nu willen of niet; Google is bijna niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. We gebruiken de bedrijfsnaam zelfs als werkwoord, als synoniem voor het woord ‘zoeken’. Waarom gebruiken we juist Google? Hoe komt het dat de zoekmachine van Google de allergrootste is en zoekmachines als Bing, Yahoo en DuckDuckGo mijlenver achter zich laat?

Search

Starters werven? Werk in veel eerder stadium aan employer branding

Recruiters hebben sinds twee jaar met Magnet.me een nieuw sociaal netwerk voor handen. Al tijdens hun studie worden studenten er geautomatiseerd aan potentiële werkgevers gelinkt. En met succes, zo blijkt. Afgelopen najaar opende het Nederlandse en gelijknamige bedrijf een vestiging in Londen.

Recruitment

Twee krachten die je marketingafdeling gaan veranderen

Er zijn op dit moment twee grote krachten aan het werk in het marketingwerkveld. Allereerst richten steeds meer bedrijven zich op de verkoop van abonnementen in plaats van producten. Daarnaast ontstaan er nieuwe manieren klantdata met elkaar te combineren en met de klant in contact te treden vanuit één omgeving. Aan tafel bij verschillende bedrijven met een grote marketingafdeling, zoals de NS, KPN en NewSkool Media, proef ik een overeenkomstige vraag: ‘welk effect gaan deze enorme krachten hebben op het marketingveld?’. Daar heb ik natuurlijk mijn ideeën over, en die deel ik graag met jullie in dit blog.

Strategy

Noord-Nederland bundelt krachten in opleiding Data Science

Vandaag start de opleiding Data Science in Noord-Nederland. Met geaccrediteerde vakken van de Hanzehogeschool Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen wil de opleiding een brug slaan tussen toegepast en wetenschappelijk onderwijs.

Analytics

Het Koekoeknest: Wie koopt Marketo?

In het land der blinden is éénoog koning en dat lijkt ook een beetje op te gaan voor Salesforce. Dat Amerikaanse bedrijf domineert de markt voor klantrelatiebeheer. Weliswaar zijn er andere partijen die deze markt bedienen, maar die moeten allemaal genoegen nemen met een lagere plaats op de ranglijst.

Marketing automation

Infographic: Een heleboel weetjes over Facebook

Facebook vierde onlangs zijn twaalfde verjaardag. Wat ooit begon als een studentenapplicatie onder de noemer Facemash, is inmiddels niet meer weg te denken. Deze infographic verzamelt alle weetjes rond het sociale netwerk. Wist je dat al in 2013 Facebook een lab voor kunstmatige intelligentie heeft opgetuigd? Of geld stopt in door zonne-energie aangedreven vliegtuigen?

Facebook

Zakelijk bloggen: De ‘No Bullshit’ Methode

In dit artikel leer je over wat ik de ‘No Bullshit’ Methode voor zakelijk bloggen noem. Een aanpak waarmee je de lezer centraal stelt, maar zonder de doelstellingen van je organisatie tekort te doen.

Dialogue Marketing

AppNexus laat video-advertenties sneller starten

AppNexus lanceert een nieuwe videotechnologie die advertenties wat minder stroperig moeten maken. Videoadvertenties worden tot honderd keer sneller geladen, in 50 milliseconden of minder.

Programmatic

WPP: Marketing wordt nog meer datagedreven

Communicatieconcern WPP, moederbedrijf van veel marketing- en communicatiebureaus, ziet dat steeds meer marketing datagedreven wordt.

Analytics

Waarom Bayesiaans A/B-testen meer oplevert

De traditionele – en meest gebruikte – methode om A/B-testen te analyseren is met de zogenaamde frequentistische t-toets. Dit is een wetenschappelijk valide methode, maar deze methode heeft twee grote nadelen: de uitkomst van een A/B-test is lastig te begrijpen zonder gedegen statistische kennis en door te adviseren om enkel significante testresultaten te implementeren laat je een hoop geld liggen! Een Bayesiaanse testevaluatie biedt uitkomst in beide gevallen.

Analytics

‘Yahoo verkoopt zoekactiviteiten’

Yahoo zet naar verluidt zijn zoektak in de etalage. Dat meldt CTFN met verwijzing naar twee banken die bij de verkoop betrokken zijn. Diverse partijen hebben geheimhoudingscontracten moeten ondertekenen.

Search

Spaarpunten of cashback?

De inzet van spaarpunten of cashback hangt af van de fase waarin de klant-merkrelatie zich bevindt. Die basisregel negeren, kan grote gevolgen hebben. Zo merkte ook het Australische Woolworth.

Customer Loyalty

Let op: Google Shopping regelgeving wordt strenger

Maakt u gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in uw campagne.

PIM