Google steekt Analytics in het nieuw
Google introduceert een nieuwe versie van Analytics Premium, bedoeld voor de grootzakelijke markt, en maakt dat onderdeel van een zware, uitgebreide marketingsuite.
Google introduceert een nieuwe versie van Analytics Premium, bedoeld voor de grootzakelijke markt, en maakt dat onderdeel van een zware, uitgebreide marketingsuite.
Als online marketeer will je je app, website of campagne het liefst door de bezoeker zelf laten promoten. De droom is een ‘perpetuum mobile’: koop honderd bezoekers in en zorg dat er genoeg je concept delen, zodat het weer minimaal honderd bezoekers oplevert.
E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.
In het bedrijfsleven vergaren we steeds meer informatie over onze bezoekers. ‘Big data’ is het toverwoord geworden binnen complete bedrijfstakken en individuele bedrijven. Maar het overzicht in de data, dat zijn we vaak kwijt. Tijd dus voor betere data-analyse. Welke data analyseer je en hoe win je daar klanten mee?
Govaert Plesman, tot voor kort directeur bij het Interactive Advertising Bureau (IAB) Nederland, is deze week begonnen als Director Demand Facilitation bij SpotX.
Een bijzondere rondleiding in een bijzonder gebouw: Happy Leads publiceert binnenkort een VR-video voor belangstellenden.
Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.
Het aantal e-mail gebruikers zal rond 2020 zijn opgelopen naar 3 miljard, zo verwacht The Radicati Group. Dit jaar zijn het er zo’n 2,6 miljard.
Zelfbediening is waar het tegenwoordig om draait. Consumenten willen zelf antwoorden zoeken op vragen. FAQ lijsten worden vaker geraadpleegd dan de helpdesk aan de telefoon. En dat is nog maar het begin, want we hebben ook nog virtuele assistenten, online forums en trainingsmiddelen. Deze infographic legt uit wat het beleid worden van organisaties met deze ontwikkelingen in het hoofd.
Tableau Software, de expert op het gebied van datavisualisatie, heeft het Duitse HyPer overgenomen. De startup komt voor uit de Technische Universiteit van München.
De allereerste webpagina ooit, draaiend op de allereerste webserver, is donderdag 24 maart te bewonderen tijdens de Snakeware Experience Day in Sneek. De webpagina uit 1991 draait op een door Steve Jobs ontworpen NeXT Cube-computer.
Facebook-gebruikers consumeren dagelijks ruim honderd miljoen uur aan video. Het sociale netwerk werkt daarom hard aan extra mogelijkheden om zo met doelgroepen te communiceren. “Video maakt het mobiele kanaal nog persoonlijker”, aldus Arno Lubrun, Facebooks Country Manager voor de Benelux.
Recensiebedrijf eKomi heeft Reputami overgenomen, een leverancier van software om online reputaties mee te beheren.
Nederlandse CEO’s zijn veel minder dan hun Amerikaanse collega’s gewend aan social media gebruik. Ze twijfelen of het echt iets oplevert, denken dat het te veel tijd kost en zijn angstig voor de risico’s die gepaard gaan met het uiten van meningen op een open platform. Vijf redenen waarom elke CEO actief op Twitter moet zijn.
Pagina’s verouderen. Linkjes raken gebroken. Zoekposities dalen. Om je website gezond te houden, doe je er goed aan deze periodiek te onderwerpen aan een inhoudelijke check-up, oftewel een ‘content audit’. Op het eerste gezicht lijkt zo’n content audit veel werk. Maar met deze tips & tricks pak je het slim en efficiënt aan.