More stories

Eerste internationale sprekers Friends of Search 2016 bekend

Will Reynolds (oprichter van SEER Interactive), Larry Kim (oprichter van WordStream en onlangs uitgeroepen tot US Search Personality of the Year) en Lee Odden (CEO van TopRank), zijn de eerste sprekers die brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland hebben aangekondigd voor het congres Friends of Search. De derde editie van het grootste searchcongres van Nederland vindt plaats op 11 februari 2016.

Marketing

Twitter polls: moet en kan de marketeer er iets mee?

Bijna iedere twitteraar heeft sinds eind oktober de optie om een poll toe te voegen aan zijn bericht. Voor bedrijven betekent dit dat het nu nog eenvoudiger is te peilen hoe het publiek denkt over bepaalde onderwerpen.

Dialogue Marketing

Consumentenbond: Adblocker op iPhone bespaart tot 83 procent op dataverkeer

iPhone-bezitters kunnen met een adblocker flink besparen op hun internetbundel. Dit blijkt uit een steekproef waarbij de Consumentenbond van 30 populaire Nederlandstalige websites de homepage bezocht met en zonder adblocker.

Marketing

Hoe kan Facebook’s Atlas je helpen een effectieve omnichannel strategie te bouwen?

Marketeers willen natuurlijk niets liever dan klanten een relevante ervaring bieden bij de interactie met hun merk en product. Uiteraard heb je dan te maken met klanten die meerdere apparaten gebruiken op verschillende momenten. Jouw klanten zijn in toenemende mate mobiel en gebruiken daarbij ook nog eens meerdere browsers. Zodoende is het steeds ingewikkelder geworden om een klantcentrale strategie te voeren over alle kanalen & devices. De adserver van Facebook helpt in deze problematiek. Aan de hand van de case die wij samen met Atlas en Tommy Hilfiger hebben uitgevoerd laten we zien hoe.

Facebook

Dealmaker app Yippie! geeft consument ‘macht in handen’

Yippie!, een van de winnaars van de Accenture Innovation Awards, lanceert vandaag zijn gratis mobiele app, waarmee ‘consumenten de macht in handen krijgen’. Na een testfase bij Media Markt in Hoofddorp is de dealmaker-app beschikbaar in de iTunes App Store (iOS) en bij Google Play (Android).

Customer Loyalty

Facebook naar 1,5 miljard gebruikers

Aan de groei van Facebook is nog altijd geen eind gekomen. De teller staat nu op 1,5 miljard gebruikers. Die ook nog eens bijdroegen aan goede financiële resultaten. De omzet steeg naar 4,5 miljard dollar in het derde kwartaal. Analisten hadden gerekend op 4,3 miljard.

Facebook

Tinder kijkt naar advertenties

Relatie app Tinder gaat volgend jaar meer met advertenties doen. Dat vertelde oprichter Sean Rad op Web Summit in Dublin. ‘Als het zinvol is, gaan we het niet uit de weg.’

Marketing

CRM divisie eBay verkocht

De klantrelatiesoftware van eBay Enterprise is verkocht aan Zeta Interactive, het Big Data bedrijf van David Steinberg en oud Apple CEO John Sculley.

Marketing

One Shoe: ‘Omnichannel is een verouderd woord’

“Omnichannel is vanuit een organisatie geredeneerd. Maar eigenlijk wil die klant bepalen. Het gaat om klantrelevantie”, vertelt Krista Dirksen van One Shoe. “Iedereen kent bijvoorbeeld Linda als een online magazine en wil daar vermaakt worden. Zodra ze een artikel lezen die aanslaat bij hun behoeftes, waarom is er dan geen verkooppunt?”

Retail

Waarom Facebook Instant Articles een verrijking voor je tijdlijn zijn

De naam zegt het al: met één klik kun je instant genieten van artikelen. Of het nu kort of snappy dagelijks nieuws is of een uitgebreid achtergrondartikel met veel foto en video. Met de nieuwe ‘Instant Article’ applicatie voor iOS zorgt Facebook voor mooiere, professionelere én een snellere ervaring. De gebruiker landt nu tien keer sneller op het artikel, dan dat hij/zij doorgelinkt moet worden naar een externe landingspagina. En laten we wel wezen: hoe sneller, hoe beter, toch?

Facebook

V&D steekt website in het nieuw

V&D heeft zijn webshop vernieuwd en een nieuw order management-systeem in gebruik genomen.

Web-design

Campings en vakantiehuizen bekijken in virtual reality

De boekingssite voor campings en vakantiehuizen Elkeplek.nl gaat het aanbod van locatie-eigenaren in 3D ontsluiten met virtual reality.

Native advertising

Condé Nast met Cadillac in native advertising

Uitgever Condé Nast heeft een native advertising-contract met de Amerikaanse autofabrikant Cadillac binnengesleept. Dat contact omvat verhalen voor zowel print als online.

Marketing

De status van Inbound Marketing in de wereld

Onlangs publiceerde Marketing Automation Software leverancier HubSpot voor de zevende keer het jaarlijkse onderzoek naar de status van Inbound Marketing. In die zeven jaar lag het voornaamste doel op het meten van de adoptie van Inbound Marketing. Het grootste verschil met voorgaande rapporten is dat de focus niet meer ligt op de adoptie van Inbound Marketing. Onder marketeers wereldwijd is dit wel geaccepteerd als een goede methode. Dit keer wordt er meer ingezoomd op de factoren wat deze methode succesvol maakt.

Online marketing

Notificare: contextuele informatie met mobile marketing

Notificare is een mobile marketing platform waarmee marketeers gemakkelijk klanten kunnen bereiken via een app. “Marketeers kunnen interacteren met klanten, dus een tweewegverkeer opstarten en daar mooie inzichten over geven”, schetst oprichter Robert Leefmans.

Mobile