More stories

MTV kondigt nominaties Movie Awards aan op Snapchat

MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.

Online advertising

E-mail in 2016: wat zijn de laatste ontwikkelingen?

Wat kunnen we op het gebied van e-mail verwachten in 2016? Deze vraag stel ik mezelf wel eens en daar is niet zo makkelijk antwoord op de geven. Tijd om er een blogpost aan te wijden dus! Een van de ontwikkelingen is dat je bij het opzetten van een e-mail minder dynamische en geavanceerde codes kunt gebruiken – in vergelijking met websites in ieder geval. Daarbij heb je als e-mail developer te dealen met de verschillende e-mail clients als Outlook, Gmail en Apple Mail. In dit artikel zoom ik in op de laatste ontwikkelingen en verwachtingen binnen het e-maillandschap. Dus: wat zijn de verwachtingen op het gebied van e-mail in 2016?

E-mailmarketing

NY Times weert lezers met adblockers

Online lezers van de NY Times met adblockers worden geweerd door de krant. Het advies: neem een abonnement of schakel je adblocker uit.

Online advertising
Premium

Rotterdams bureau doet socialmedia voor Hunkemöller

Hunkemöller heeft een nieuwe bureau gekozen voor zijn internationale social-mediastrategie: DailyDialogues uit Rotterdam.

Digital Agencies

DSP Travel Audience spoedig EU-dekkend

Travel Audience, een DSP die zich puur richt op de online reismarkt, is van start gegaan in Scandinavië en Rusland. In de loop van 2016 volgen meer Europese landen.

App GroupM en BrandDeli converteert GRP naar CPM

GroupM en BrandDeli hebben een app ontwikkeld om meeteenheden uit de tv-wereld en de internetwereld over en weer te vertalen: GRP in CPM en andersom.

Online advertising
Premium

Bouwer van webapps Potato naar AKQA

WPP-bureau AKQA heeft Potato, een Londense bouwer van webapplicaties, overgenomen voor een onbekend bedrag.

Digital Agencies

The Media Exchange breidt uit met demografische profielen

The Media Exchange sluit een samenwerking met marktonderzoeker MSI-ACI Europe om demografische gegevens toe te voegen aan de luisterresultaten van online radiocampagnes.

Online advertising

In negen stappen naar klantenservice met wow-effect

Klantenservice houdt zich niet meer alleen bezig met het oplossen van problemen. Maar draait om persoonlijk contact met de klant. Selfservice, omnichannel en persoonlijk advies zijn de nieuwe standaard. Van belfabriek naar wow-verzorger. Maar hoe transformeert de huidige klantenservice naar een optimale, consistente én persoonlijke klantbeleving op elk moment en in ieder kanaal?

Customer Service
Premium

Reclamebranche sluit 2015 positief af

De omzet in euro’s van reclamebureaus en advertentiehandelaren steeg in het vierde kwartaal met 3,5 procent. In het eerste half jaar van 2015 was de omzetontwikkeling nog negatief, zo maakt CBS bekend in de Kwartaalmonitor zakelijke dienstverlening.

Digital Agencies

Google is nu de grootste, maar blijft dat het ook?

‘Ik Google het wel even.’ Vandaag de dag een doodnormale uitspraak. Of we het nu willen of niet; Google is bijna niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. We gebruiken de bedrijfsnaam zelfs als werkwoord, als synoniem voor het woord ‘zoeken’. Waarom gebruiken we juist Google? Hoe komt het dat de zoekmachine van Google de allergrootste is en zoekmachines als Bing, Yahoo en DuckDuckGo mijlenver achter zich laat?

Search

Starters werven? Werk in veel eerder stadium aan employer branding

Recruiters hebben sinds twee jaar met Magnet.me een nieuw sociaal netwerk voor handen. Al tijdens hun studie worden studenten er geautomatiseerd aan potentiële werkgevers gelinkt. En met succes, zo blijkt. Afgelopen najaar opende het Nederlandse en gelijknamige bedrijf een vestiging in Londen.

Recruitment

Twee krachten die je marketingafdeling gaan veranderen

Er zijn op dit moment twee grote krachten aan het werk in het marketingwerkveld. Allereerst richten steeds meer bedrijven zich op de verkoop van abonnementen in plaats van producten. Daarnaast ontstaan er nieuwe manieren klantdata met elkaar te combineren en met de klant in contact te treden vanuit één omgeving. Aan tafel bij verschillende bedrijven met een grote marketingafdeling, zoals de NS, KPN en NewSkool Media, proef ik een overeenkomstige vraag: ‘welk effect gaan deze enorme krachten hebben op het marketingveld?’. Daar heb ik natuurlijk mijn ideeën over, en die deel ik graag met jullie in dit blog.

Strategy

Noord-Nederland bundelt krachten in opleiding Data Science

Vandaag start de opleiding Data Science in Noord-Nederland. Met geaccrediteerde vakken van de Hanzehogeschool Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen wil de opleiding een brug slaan tussen toegepast en wetenschappelijk onderwijs.

Analytics

Het Koekoeknest: Wie koopt Marketo?

In het land der blinden is éénoog koning en dat lijkt ook een beetje op te gaan voor Salesforce. Dat Amerikaanse bedrijf domineert de markt voor klantrelatiebeheer. Weliswaar zijn er andere partijen die deze markt bedienen, maar die moeten allemaal genoegen nemen met een lagere plaats op de ranglijst.

Marketing automation