More stories

‘Big Data zet foodservicesector onder druk’

De mogelijkheden van Big Data maken dat de verhoudingen in de foodservice markt, waaronder horeca, catering en fastfood bedrijven, flink worden opgeschud. Dat is de conclusie van sectorspecialisten food en retail van de Rabobank, na consultatie van zo’n 100 foodservice professionals eerder dit jaar.

Analytics

Infographic: Groupon verkocht miljardste voucher

Dealsite Groupon heeft wereldwijd haar miljardste voucher verkocht. De miljardste verkochte Groupon-voucher was een deal van 11 dollar voor een waardebon van 20 dollar voor pizza en ander Italiaans eten bij Pirrone’s Pizzeria in St. Louis (VS).

Customer Loyalty

Snapchat schakelt Nielsen in voor campagnecijfers

Bereik heeft Snapchat wel, interesse van adverteerders ook. Een API-koppeling voor marketingbureaus niet en gebruikcijfers ook niet. Daarom zet het in Amerika marktonderzoeker Nielsen in. Een beginnetje.

Analytics

Social Media Marketing automatiseren? De do’s en don’ts

Je social media volgers hebben standaard een virtuele ‘NEE | JA sticker’ op hun account staan. Ze zijn niet gediend van irrelevante commerciële boodschappen, maar ontvangen wel graag jouw content. Als je echter hun vertrouwen schaadt, plakken ze met één muisklik of vingertik een virtuele ‘NEE | NEE sticker’ op hun digitale brievenbus. Met deze tips pak je jouw social media marketing goed aan.

Social

‘Nederlander niet virtueel ingesteld’

Ruim een op de tien Nederlanders vindt virtueel contact even acceptabel als face-to-face. Bijna een kwart heeft echter liever face-to-face contact. Samen met Engeland, Tsjechië, België, Zweden en Duitsland behoort Nederland daarmee tot de landen die het minst virtueel zijn ingesteld.

Customer Service

Zeven tips voor Google Shopping feed optimalisatie

Binnen Google search komt er steeds meer ruimte voor Google Shopping advertenties. Het aantal vertoningen en klikken op dit type advertentie is aan het stijgen en daarnaast is het voor veel retailers het grootste conversiekanaal in het search netwerk. Het opzetten van Google Shopping campagnes werkt echter totaal anders dan reguliere tekstadvertenties. Hierdoor ontstaat vaak de vraag hoe je dit type campagne het beste kan optimaliseren. Het antwoord is simpel: Google Shopping feed optimalisatie!

Online advertising

Voortaan schermvullende advertenties in Facebook-apps

Adverteerders kunnen voortaan in de Facebook-app schermvullende advertenties tonen. Deze interactieve reclames laden sneller dan de gemiddelde mobiele website.

Facebook

Moederbedrijf Dirk van den Broek en Dekamarkt stapt in Big Data

Het moederbedrijf Dirk van den Broek en Dekamarkt wil het koopgedrag van zijn klanten beter in kaart brengen. Daarom is een driejarig contract getekend met Big Data bedrijf MIcompany.

Analytics

MessageBird met API voor WeChat, WhatsApp, Telegram

Het Nederlandse technologiebedrijf MessageBird brengt een techniek op de markt waarmee bedrijven hun helpdesks kunnen aansluiten op berichten van WeChat, WhatsApp en Telegram.

Dialogue Marketing

Instagram: 200 duizend adverteerders

Tweehonderdduizend bedrijven wereldwijd zetten Instagram nu in om hun commerciële boodschappen aan fotokiekers te vertellen.

Online advertising

Boudewijn van Ewijk verlaat MediaScience

Oprichter Boudewijn van Ewijk verlaat digitaal marketingbureau MediaScience als partner. Medeoprichters en partners René Zeedijk en Simon Aurik zetten het management voort.

Programmatic

Bedrijven minder goed in personalisatie dan gedacht

Het is de ‘age of the customer’ en klantverwachtingen rijzen de pan uit. Hoe organisaties daaraan kunnen voldoen? Meer en betere marketing. En vooral: personalisatie door beter gebruik van de aanwezige data en kanalen voor contact met klanten.

Dialogue Marketing

RTL MCN tekent StukTV

Het YouTube-netwerk van RTL tekent een van Nederlands bekendste en meest bekeken YouTube-kanalen: StukTV.

Video

OpenX introduceert biedtechnologie voor apps

Technologiebedrijf OpenX neemt technologie in gebruik waarmee adverteerders kunnen gaan bieden op reclameruimte in mobiele apps.

Programmatic

Solide cijfers voor Salesforce

CRM-leverancier Salesforce draaide een veel beter kwartaal dan verwacht. De omzet steeg 25 procent naar 1,81 miljard dollar, terwijl analisten hadden gerekend op 1,79 miljard. Voor het komende jaar wordt rekening gehouden met 8,08 tot 8,12 miljard omzet. Nabeurs steeg de beurskoers met 7 procent.

Marketing automation