More stories

Lean creation: optimalisatie anno 2016

Creatie wordt nog vaak gezien als slechts een fase binnen een campagneproces. Dat is het echter allerminst.

Campagnes

Zakelijke Facebook binnen enkele maanden live

De zakelijke versie van Facebook, At Work, gaat binnen enkele maanden live. Dat schrijft Reuters.

Facebook

6,16 miljoen gebruikers voor Adobe Creative Cloud

Adobe heeft nu 6,16 miljoen gebruikers voor zijn Creative Cloud, het pakket creatieve software, waartoe ook Photoshop behoort. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.

Marketing

Twitter toont voortaan advertenties aan niet-gebruikers

Twitter gaat voortaan ook advertenties tonen aan niet-gebruikers. Daarmee hoopt het microblog het bereik uit te breiden naar 500 miljoen bezoekers.

Online advertising

Beyond Sports: ‘Dreams of Reality’

Vitual reality specialist Robert Overweg van Beyond Sports gaf in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ een volledig overzicht van de toepassingen en ontwikkelingen van virtuele werelden. “Alles wordt digitaal. Popsterren, tekeningen, gedachten, mensen en omgevingen.”

Digital Design

DAN DNA brengt diensten Data2Decisions naar Nederland

De data-eenheid van Dentsu Aegis Network in Nederland, DAN DNA, gaat zijn klanten econometrische modeling aanbieden via de diensten van het Engelse zusterbedrijf Data2Decisions.

Analytics

Helft Duitse marketeers wil in YouTube investeren

Online marketeers die wat extra budget zouden krijgen, willen boven alle andere kanalen investeren in YouTube om dat te leren kennen. Daarna volgen Instagram en Amazon.

Online marketing

Monteurs worden ‘verkopers’ door tool

De servicemonteurs van installateur Feenstra komen dagelijks in contact met hot leads. Maar hoe geef je deze techneuten de benodigde verkooptools om hier effectief op in te springen? Een tablet met een slim keuzeprogramma zorgde voor een ‘substantiële’ stijging van het aantal leads.

Customer Experience
Premium

Zes procent Europese online marketingbudgetten naar video

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 voor meer dan een miljard euro uit aan online videoreclame. Nieuwe cijfers van IAB Europa laten zien dat de digitale mediabestedingen in die periode met minder dan tien procent stegen.

Online advertising

Biernet.nl gaat gebruikers met adblockers weren

Biernet.nl gaat gebruikers met een adblocker weren van de site. Het geld uit advertenties is voor de site de belangrijkste inkomstenbron.

Marketing

ACM geeft ‘kwaliteitsstempel’ aan Zanox en Tradetracker

Zanox en Tradetracker hebben hun beleid en processen afgelopen jaar geoptimaliseerd om spam tegen te gaan. Uitgevers en adverteerders worden beter geïnformeerd over de wettelijke regels. Niet naleving daarvan leidt tot uitsluiting van het netwerk. Toezichthouder ACM ziet Zanox en Tradetracker als goede voorbeelden.

Dialogue Marketing

Verschuivingen bij GfK Nederland

De activiteiten van GfK Intomart uit Hilversum en GfK Panel Services Benelux uit Dongen worden vanaf januari 2016 ondergebracht in GfK Netherlands. Margret Schuit en Rein Wiendels vormen gezamenlijk de directie.

Analytics

Persgroep Nederland scherpt mobiele propositie aan

Met zes nieuwe rich media formats heeft de Persgroep zijn mobiele propositie onlangs aanzienlijk uitgebreid. Toch werkt Jeroen Swiers, directeur Digital Salesdevelopment van de uitgever, hard aan verdere vernieuwing. “Mobiel adverteren sluit nog onvoldoende aan op de behoeftes van de consument.”

Online advertising

Eerste sprekers bekend van The Social Conference

Peter Kerkhof van de VU Amsterdam, online content specialist Noah Zeeuw en Nina van der Giessen, het social media brein van SAIL Amsterdam 2015, komen volgend jaar maart naar The Social Conference van Emerce.

Marketing

Momkai en Bugaboo: ‘Move to stay ahead’

‘Vrijheid om te bewegen’ is het motto van Bugaboo, de Nederlandse kinderwagenfabrikant. Harald Dunnik van Momkai liet in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ zien hoe ze dat doorwerkt in de digitale aanwezigheid van Bugaboo.

Digital Design