More stories

E-mailmarketing in neerwaartse spiraal in retail en e-commerce?

Wat is er aan de hand in de retail- en e-commerce branche? Tijdens mijn analyse van alle cijfers van de twaalfde editie van de e-Village E-mail Benchmark was ik echt verbaasd toen ik de cijfers van deze branche onder ogen kreeg. Ik zag een hoger bouncepercentage en een dalende open ratio. En dat in een branche die altijd voorop heeft gelopen op het gebied van email marketing! Hoe is dat mogelijk en waar gaat het mis? Ik zet alle feiten en cijfers voor je op een rij.

E-mailmarketing

Native ads: hoe verhoog je de conversie? (podcast)

Native advertenties, die nauwelijks te onderscheiden zijn van redactionele content, lenen zich zeer goed voor mobiele apps. Studies claimen dat ze vijf keer effectiever zijn dan bannenadvertenties. Ashwin Venkatraman van advertentiemarktplaats InMobi gaat in deze podcast van ApInTop op de mogelijkheden die native advertenties bieden in mobiele apps.

Native advertising

De tien geboden van mobiele loyaliteit (2/2)

Het mobiele kanaal was in het eerste kwartaal van 2015 goed voor meer dan een derde van alle wereldwijde eCommerce aankopen [1}. In diezelfde periode boden de apps stores van IOS en Android gezamenlijk meer dan 2,5 miljard mobiele apps aan. Consumenten besteden inmiddels meer tijd met deze apps dan met het gebruik van de desktop of het mobiele web.

Customer Loyalty

Marketing mobiele apps wordt steeds duurder

De kosten per installatie (CPI) voor mobiele apps is in juli verder gestegen. Marketeers geven steeds meer geld uit om de juiste doelgroep te bereiken. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marketingbedrijf Fiksu.

Marketing

Daisycon koopt Affiliprint

Affiliatemarketingbedrijf Daisycon neemt zijn Duitse branchegenoot Affiliprint over krijgt daarmee een stevigere positie in Duitsland en in offline marketing.

Online advertising

Bye bye Google Search

Binnenkort krijgt mobiel zoeken een geheel nieuwe dimensie dankzij Apple. Door het koppelen van informatie uit onder meer je apps, gebruik van het apparaat, sitebezoek en sociale media. En Google heeft het nakijken.

Search

‘Malvertising met 300 procent gestegen’

Het aantal incidenten met malvertising, waarbij pc’s van gebruikers worden geïnfecteerd via online advertenties, is in een jaar tijd met 300 procent gestegen. Dat stelt malwarebestrijder Cyphort.

Security

Netflix rivaal Hulu in programmatic

Netflix rivaal Hulu gaat dit najaar beginnen met het geautomatiseerd verkopen van advertenties voor alle platforms: van internettelevisies tot desktop.

Zes redenen waarom LinkedIn het beste B2B advertentienetwerk is

LinkedIn is het ideale platform voor B2B online, daarover is ongeveer iedereen het eens. Ruim 380 miljoen zakelijke professionals wisselen informatie uit via het sociale netwerk. Maar er is ook nog zoiets als het LinkedIn Ad Network, dat begin dit jaar werd gelanceerd en waarvoor LinkedIn samenwerkt met AppNexus. Adverteren doe je niet alleen via LinkedIn zelf, maar ook nog eens via 2500 zakelijke websites. B2BCommunity.com noemt zes redenen waarom adverteren via LinkedIn verstandig is.

B2B Digital

Facebook lanceert eigen Siri in Messenger

Facebook test een eigen Siri, een digitale assistent, in zijn chatapp Messenger. Maar M, zoals de assistent heet, kan veel meer. Het kan namens gebruikers artikelen kopen, reizen boeken of een tafel in een restaurant boeken.

Facebook

Digitale identiteit als vervanger van cookies: de valkuil voor advertising

De heilige graal voor veel adverteerders: een digitale identiteit als opvolger van de aan een apparaat verbonden cookies. Nu bijna iedereen winkelt en surft via meerdere apparaten en de cookies óf niet ingezet kunnen worden óf de inzichten niet met elkaar zijn te verbinden, is een multiscreen of cross device identity cruciaal.

Attributie

Marketingtopman Coen Olde Olthof weg bij KPN

Marketingtopman Coen Olde Olthof vertrekt volgend jaar bij KPN in verband met een reorganisatie per 1 januari.

Marketing

Microsoft grootste B2B adverteerder

De honderd grootste B2B adverteerders in de VS spendeerden vorig 4,8 miljard dollar aan advertenties, volgens AdAge. Het merendeel van het budget ging naar televisie, maar internet komt op de tweede plaats met bestedingen van 685 miljoen dollar. Dat is wel 2,7 procent minder dan in 2013.

B2B Digital

Salesforce vernieuwt zijn verkoopcloud

Salesforce heeft de gebruikersomgeving voor Salesforce Lightning Experience aangepast. Op basis van feedback van ruim 150.000 klanten heeft het bedrijf zijn Sales Cloud opnieuw ontworpen.

Marketing

Klantloyaliteit bestaat niet meer. Wat nu?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: klantloyaliteit bestaat niet meer. De vraag is zelfs, heeft het eigenlijk ooit bestaan?

Customer Loyalty