More stories

Premium

Info.nl: ‘Wij maken diensten met waarde voor de eindgebruiker’ (video)

Het bedrijf info.nl bestaat al sinds de begindagen van het publieke internet: 1994. “Het was eigenlijk zoals al die internet bureau’s in die tijd: een hoop studenten bij elkaar die dingen deden die een bank nooit zou mogen maar wel graag wilde”, aldus eigenaar Jann de Waal tegen Fast Moving Targets. Vandaag de dag maakt info.nl nog steeds mooie dingen voor klanten, waaronder Greenwheels, Audi, T-Mobile en de NS.

Digital Agencies

Emerce Engage: Hoe Amsterdam predictive analytics inzet

Amsterdam Marketing heeft gebruik gemaakt van software van IBM om in korte tijd veel data te kunnen verwerken voor bijvoorbeeld het Bezoekers Onderzoek Metropool Amsterdam (BOMA), maar ook om op basis van de I amsterdam City Card data ‘predictive analytics’ te kunnen uitvoeren. Op Emerce Engage vertelt Olivier Ponti van Amsterdam Marketing daar volgende week meer over.

Analytics

‘Met iedereen als sensor worden we iedere dag beter’

“Als iedereen een sensor van spanning is, dan is iedereen iedere dag bezig de organisatie een stukje beter te maken”. Directeur Mark Vletter legt uit hoe Voys Telecom in Telecom de hoogste NPS-score ter wereld haalde.

Customer Experience

Tilburg wordt iBeacon stad

Tilburg breidt het iBeacon experiment dat afgelopen zomer begon op de Tilburgse Kermis verder uit. Ruim honderd winkeliers en horecabedrijven gaan live met mobiele marketing op locatie.

Dialogue Marketing

Achtung!: ‘Making = Winning’

Kees Plattel bouwt als Creative Technologist bij Achtung! de case voor prototyping: “Alle grote organisaties proberen te innoveren. Prototyping stelt je in staat om heel snel gefundeerde beslissingen te nemen. Het is een kwestie van itereren en kiezen wat past.”

Digital Design

Adverteren op Instagram, voor iedere adverteerder interessant?

Vanaf 1 oktober is het in Nederland mogelijk om te adverteren via Instagram. Er zijn al vele blogs geschreven over dit feit, maar Traffic4u deelt haar best practices en eerste resultaten van adverteren op dit populaire Social Media kanaal per dimensie. Is adverteren op Instagram voor iedere adverteerder interessant?

Online advertising

Nieuwe serviceapp van Ziggo

Ziggo heeft een app uitgebracht voor storingsmeldingen. Daarnaast biedt de kabelaar ook meer algemene ondersteuning.

Customer Service
Premium

Mirabeau haalt hoge kwaliteitscertificering

Mirabeau kan de kwaliteit van zijn Managed Services-dienstverlening nu formeel aantonen met het ISAE 3402 type II-certificering.

Digital Agencies

Cortana draait nu ook op iOS

Microsoft heeft zijn spraakhulpje Cortana nu ook voor iOS ter beschikking gesteld, zij het dat maar een beperkt aantal mensen de app kan testen.

Marketing

West-Europa: uitgaven digitale reclame dit jaar 35 miljard dollar

De uitgaven aan online reclame groeien snel in West-Europa. Ongeveer drie keer zo hard als de totale reclameuitgaven. In 2015 komt de digitale reclamemarkt dan ook uit op 35,25 miljard dollar, een toename van maar liefst 9,1 procent.

Online advertising

Booking.com zoekt reclamepartner

Het Amsterdamse Booking.com zoekt een nieuwe reclamepartner voor onder meer sociale media en merkactivatie. Dat meldt Brand Republic.

Creative

MediaMonks neemt Zweeds postproductiebedrijf over

MediaMonks neemt het Zweedse Stopp over, een postproductiebedrijf dat vooral bekendheid verwierf met een VR-campagne voor de Oculus Rift.

Creative

Vijf problemen met marketing automation

In de laatste vijf jaar is marketing automation fors gegroeid, met name aan de kant van relatiebeheer. Uit Google statistieken blijkt dat er flink wordt gezocht naar de term ‘marketing automation’. Bedrijven die hun marketing automatiseren groeien doorgaans ook sneller. Tegelijkertijd zijn marketeers niet echt tevreden over de resultaten. Waar gaat het mis?

Marketing

Onderzoek: Nederlander kiest niet altijd voor goedkoopste retailer

Het gaat Nederlandse shoppers niet alleen om de beste deals. Ook gemak, verzendkosten en loyaliteitsprogramma’s hebben een grote impact op waar we onze boodschappen doen. Zo is maar liefst 57 procent van de Nederlanders lid van een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Optieclub.nl: AFM maakt ons zwart

Toezichthouder AFM hoeft een vermeende AdWords-campagne rond het aanbieden van binaire opties niet te staken. Dat had Optieclub.nl aan de rechtbank Amsterdam gevraagd.

Search