Klantloyaliteit bestaat niet meer. Wat nu?
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: klantloyaliteit bestaat niet meer. De vraag is zelfs, heeft het eigenlijk ooit bestaan?
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: klantloyaliteit bestaat niet meer. De vraag is zelfs, heeft het eigenlijk ooit bestaan?
Bijna de helft van de Amerikaanse internetgebruikers in de leeftijd van 18 tot 29 gebruikt AdBlocker software. Dat is bijna de helft van de doelgroep van merkadverteerders op een van de meest ontwikkelde advertentiemarkten ter wereld. Irfon Watkins, CEO van videoadvertentiebedrijf Coull, roept in AdAge adverteerders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. Hij pleit voor minder en betere advertenties.
Richard Smoorenburg verlaat ticketingbedrijf Paylogic om marketingbureau Traffic4U te gaan leiden.
Ten tijde van de roemruchte browseroorlogen was het nog een tegen allen, maar langzamerhand zijn browsermakers bereid hun technologische expertise te delen. Zo lanceert Mozilla een nieuwe API genaamd WebExtensions, waardoor browser Firefox extensies van Chrome en Opera kan installeren.
Countrymanager Benelux Donna Darthuizen van Zalando vertelt over hun focus op customer experience: “In alles wat we doen plaatsen we onszelf in de schoenen van de klant. We optimaliseren processen en zorgen ervoor dat klanten nog gemakkelijker kunnen shoppen retourneren.”
Bijna de helft van de grote bedrijven heeft een Chief Data Officer en ziet dat vertaald in dubbelcijferige omzetgroei. “Er is geen ruimte meer voor gissen wanneer je klantgedrag wilt begrijpen”, zegt Gene Leganza van Forrester.
Nogal wat adverteerders mopperen over het geringe organische bereik op Facebook, die sinds 2012 met 11 procent is afgenomen, maar er zijn alternatieven. Instagram is misschien wel de eerste keuze, als we deze infographic van Selfstartr mogen geloven. Daar groeide het organische bereik in twee jaar met dertien procent. En gebruikers zijn maar wat bereid om aan te haken bij merken. 68 procent ‘converseert’ regelmatig met merken.
Nog altijd is een aanzienlijk deel van de advertenties die via geautomatiseerde marktplaatsen wordt verkocht bedoeld voor de desktop. Mobiel blijft achter, volgens recente gegevens van AppNexus.
Social media is een onmiskenbaar onderdeel van de marketingmix geworden. Vergeet daarbij niet de kracht van het medium: de interactie met je klanten! Een goed ingerichte webcare versterkt het succes van je content marketinginspanningen en zorgt voor een betere conversie naar jouw webshop.
Heineken Nederland heeft reclamebureau Energize gevraagd de strategische contentplannen op te tuigen voor het Holland Heineken House en Vrienden van Amstel LIVE!
EU Search Personality van 2015 Bas van den Beld vertelt over de laatste ontwikkelingen in search: “Search verandert heel snel: tegenwoordig is het veel meer kijken hoe de bezoeker zich gedraagt en daarop inspelen. Zoekmachines doen hetzelfde, die zijn nu allemaal bezig met user intent.”
Bedrijven willen de komende drie jaar 73 procent meer gaan uitgeven aan marketing analytics, volgens nieuw onderzoek van Venture Beat. Voor grotere B2C-merken gaan de uitgaven zelfs met honderd procent omhoog.
Big Data grijpt snel om zich heen, en aan software voor de analyse van grote hoeveelheden data is geen gebrek. De bekendste is uiteraard Hadoop. Maar er zijn zeker nog vijf grote projecten waarvan we beslist nog meer te horen zullen krijgen. ZDNet inventariseerde vijf open source-projecten, die alleen al onder auspiciën van de Apache Software Foundation vallen.
Digitale coupons werken, stellen onderzoekers. Shoppers met coupons besteden 56,5 procent meer dan shoppers zonder. Een op de drie shoppers maakt wel eens gebruik van zijn coupon en coupons zorgen dat consumenten terugkomen. De meeste coupons halen shoppers bij sociale media en die worden vaak besteed aan voeding, gezondheid en huishoudelijke apparatuur. Meer cijfers in deze infographic van Voucherbin.co.uk.
GAMMA bracht onlangs een app uit waar klussers per chat live een hulpvraag aan de medewerkers kunnen voorleggen. Die bevalt zo goed, dat de leiding heeft besloten de app op te nemen in de kern van het bedrijfsproces.