More stories

Dalende resultaten Tradedoubler

Tradedoubler laat weer dalende cijfers zien in de resultaten over het afgelopen kwartaal. Desondanks belooft directeur Matthias Stadelmeyer beterschap richting het einde van het jaar, als de nieuwe producten op de markt komen.

Online advertising

De meest voorkomende LinkedIn fouten

LinkedIn is je online visitekaartje en tegenwoordig ook uitermate belangrijk voor als je een baan zoekt. Kim Brown van Syracuse University krijgt dagelijks LinkedIn profielen onder ogen en inventariseerde de meest gemaakte fouten.

B2B Digital

Rechter: Kritiek op Proximedia is geoorloofd

Visual Media uit Hoogeveen heeft de waarschuwingen voor de praktijken van internetadviesbureau Proximedia van de site gehaald. Volgens een voorlopig vonnis van de rechter in Assen had dat niet gehoeven: Het recht op vrijheid van meningsuiting weegt in het geschil tussen de twee bedrijven zwaarder dan het recht op bescherming van eer en goede naam.

Marketing

‘Modeblog verdrongen door Instagram’

Modeblog netwerk Creatorsofdesire.com gaat stoppen met traditionele modeblogs. Dat laat oprichter Anouk Bos weten. Outfits worden niet meer op de blogs, maar op Instagram bekeken en gedeeld. De consument surft niet meer naar een modeblog.

Contentmarketing

Improve Digital opent kantoor in België

Improve Digital opent een nieuw kantoor, in België, om de lokale uitgeversmarkt beter te kunnen bedienen met zijn reclametechnologie.

Marketing

Mediallia haalt 150 miljoen dollar op voor verbetering klantervaring

Het Amerikaanse Medallia, dat cloudoplossingen levert voor customer experience management (CEM), heeft 150 miljoen dollar opgehaald bij Sequoia Capital.

Customer Experience

Google neemt ontwerptool Pixate over

Google heeft de makers van een ontwerptool Pixate overgenomen. Daarmee kunnen ontwikkelaars snel een prototype maken van een mobiele applicatie.

Marketing

Acht veelgemaakte fouten bij social media marketing (infographic)

Online marketeers worden dag in dag uit doodgegooid met tips over hun sociale media-strategie. Naast de ‘do’s’ zijn er minstens acht ‘don’ts’, in onderstaande infographic op een rijtje gezet door Digital Marketing Philippines. Een aantal daarvan is wellicht een open deur, maar toch nog eens goed om onder de aandacht te brengen. Zoals: te veel accounts op te veel platforms, betalen voor nepvolgers, het gebruik van irrelevante hashtags en je teksten niet nalezen.

Social

Virtuele assistent: naar spraakgestuurde en menselijke selfservice?

Microsoft en Apple investeren serieus in de met spraak bestuurde virtuele assistenten Cortana en Siri. En hoewel het aantal mensen dat zijn gehele postvak-in laat voorlezen nog gering is, zijn er wel degelijk bedrijven die de techniek succesvol inzetten voor een betere serviceverlening.

Customer Service

Europees Parlement: ‘Google-onderzoek moet snel en streng’

De Europese Commissie moet het mededingingsonderzoek naar Google snel en streng afronden, vindt het Europees Parlement. Anders verliest de Commissie zijn geloofwaardigheid.

Search

Burgers’ Zoo begint ‘vlogger-campagne’

Burgers’ Zoo gaat twee vloggers selecteren en opleiden zodat zij wekelijks een videojournaal over de dierentuin op YouTube kunnen zetten. Het park wil zijn naamsbekendheid onder jongeren vergroten.

Contentmarketing

Google: universele domeinnaam geen invloed op SEO

Bedrijven die denken dat ze met een universele domeinnaam, bijvoorbeeld phones.samsung, hoger in de zoekresultaten van Google komen, kunnen dat rustig vergeten. Dat heeft Google nog eens benadrukt op zijn webmaster blog.

Marketing

‘Privacy wordt een unique selling point’

Consumenten zijn het beu dat op het weg overal en nergens data van en over hen wordt afgesnoept. Marktonderzoeker Forrester waarschuwt dat bedrijven hier voorzichtiger mee moeten omgaan op het risico dat ze hun klanten helemaal verliezen.

Shazam zet in op marketing met coupons

De mobiele app Shazam – die gebruikers helpt bij het herkennen van muziek – heeft de mogelijkheden voor marketeers uitgebreid. Het bedrijf maakt een opvallende beweging: het zet in op marketing met coupons en kortingscodes.

Onderzoek: de transformatie van de marketingrol

Marketeers hebben hun baan de afgelopen tien jaar zien transformeren. En de komende jaren wordt opnieuw een radicale verandering gevraagd. Maar liefst 87 procent van de West-Europese marketeers vindt dat zijn marketingorganisatie binnen drie tot vijf jaar moet veranderen om aan te blijven sluiten bij de needs of the business.

Strategy