More stories

Meeste display in Amerika wordt programmatic ingekocht

De meeste displayreclame in Amerika wordt in 2015 voor het eerst programmatic ingekocht, via geautomatiseerde veilingsystemen.

Programmatic

Vodafone-app laat storingen zien

Vodafone Nederland gaat als eerste telecomaanbieder in Nederland dekkingskaarten, storingen en geplande werkzaamheden aan zijn netwerk weergeven via zijn (My Vodafone) app.

Customer Service

Robeco: ‘Emotie is belangrijker dan ratio’

Robeco maakte drie jaar geleden de omslag naar een 100 procent online model. “Dat was nodig om de jongere doelgroep aan te spreken. Die verwacht alles online en wil ook alles zelf in de hand hebben”, vertelt Maurice Pordon, Segment Marketeer Acquisitie bij Robeco Retail.

Customer Experience

Onderzoek: bedrijven investeren te weinig in marketingtechnologie

De inzet van marketingtechnologie neemt substantieel toe. Tegen 2018 is de verwachting dat er maar liefst 30 miljard dollar aan uitgegeven wordt. Toch heeft meer dan de helft van de marketeers het gevoel dat zijn bedrijf niet genoeg investeert in martech-oplossingen.

Marketing automation

De toekomst van Search: hoe zoekmachines voorspellen wat je wilt weten

Met de recente RankBrain update heeft Google een zelflerend systeem geïntroduceerd dat na verloop van tijd moet gaan bepalen wat de intentie is van je zoekopdrachten. De verwachting is dat specifieke zoekwoorden steeds minder belangrijk worden en dat de zoekmachines middels kunstmatige intelligentie steeds beter doorhebben wat de gedachte achter een bepaalde zoekopdracht is. Ze kunnen steeds beter voorspellen waar je nu precies naar op zoek bent, ook al is de zoekopdracht misschien ongelukkig geformuleerd.

Search

Facebook doet een soort van Twitter

Facebook heeft in de VS zijn nieuwsapp Notify uitgebracht. Zelf spreekt het sociale netwerk liever van notificatie-app. Zelf posten is er niet bij, gebruikers kunnen een eigen selectie maken van nieuwsbronnen.

Facebook

Instagram lanceert partnerprogramma

Instagram lanceert een partnerprogramma waarmee geselecteerde marketing- en techbedrijven hun expertises naar voren kunnen schuiven.

Marketing

Geef je oude content een nieuwe bestemming (infographic)

Eric van Hall (Mediaweb) tipte het laatst al: Recycle eerdere posts. Het bespaart tijd en het levert veel op. Hergebruik hoeft echter niet te betekenen dat je al je oude posts opnieuw plaatst. Je kunt ook nieuwe varianten bedenken: een infographic, een podcast of video. Deze infographic legt uit hoe.

Contentmarketing

Cees van Steijn ad interim directeur Ster

Cees van Steijn start vandaag als ad interim directeur bij Ster. Hij zal voor een periode van – naar verwachting – enkele maanden zorgdragen voor de continuïteit van Ster na het aftreden van de huidige directeur Arian Buurman.

Marketing

Lessen van de Lovie Awards

De Lovie Awards zijn de jongere Europese zusjes van de Webby’s, die dit jaar voor de twintigste keer werden uitgereikt aan de beste online uitingen wereldwijd. Algemeen directeur Emily Warren deelde met Nederlandse creatieven drie belangrijke lessen voor succesvolle campagnes.

Customer Experience

Salesforce sluit Marketing Cloud aan op Pinterest

Salesforce Marketing Cloud sluit nu ook aan op Pinterest. Bedrijven kunnen via Social Studio, het mediamarketingplatform van Salesforce, onder meer berichten creëren en inplannen op Pinterest.

Marketing

Wehkamp test ‘programmatic marketing’

Wehkamp gaat zijn displaybeleid met behulp van data slimmer aanpakken, met name in de aanloop naar kerst. Dat is wat Sylvie Vermeend, teamleider Internet Marketing bij de online retailer, gaat vertellen tijdens de Emerce Performance op 19 november in Amsterdam.

Marketing

Daan Remarque strategiedirecteur bij Ogilvy & Mather

Ogilvy & Mather Amsterdam heeft Daan Remarque, bekend van Lowe en DDB, aangenomen als Chief Strategy Officer. Hij wordt naast CFO Heleen Heijt en CEO Edgar Molenaars onderdeel van de bureauleiding.

Creative
Premium

Toenemende weerstand bij consument bedreigt groei online advertising

Online advertising domineert de advertentiemarkt. Televisie laat nauwelijks groei meer zien en printadvertenties krimpen dit jaar opnieuw. De lichte groei van de advertentiemarkt komt dit jaar dan ook geheel door online advertising.

Online advertising

De kracht van sociale aanbevelingen (infographic)

Online beoordelingen zijn cruciaal bij aankoopbeslissingen. Uit een hieronder aangehaald onderzoek blijkt dat 83 procent van de respondenten vaak al van een merk of product hebben gehoord via sociale media dan via een andere bron. Consumenten gaan vaak af op aanbevelingen van vrienden of kennissen. Veel minder wordt naar advertenties gekeken, hoe informatief die ook mogen zijn.

Social