Nieuwe standaard voor snellere laadtijden
Google introduceert samen met een groep internetbedrijven en uitgevers een nieuwe standaard om mobiele webpagina’s sneller te maken.
Google introduceert samen met een groep internetbedrijven en uitgevers een nieuwe standaard om mobiele webpagina’s sneller te maken.
Elektronicawinkelketen Maplin zet YouTube eigenlijk in voor betere klantenservice en vindbaarheid, maar merkt ondertussen dat het ook nieuwe klanten aantrekt.
In 2016 richt Ziggo zich op personalisatie, vertelt Maarten Stramrood van Ziggo: “Personalisatie is altijd een balans tussen privacy en relevant zijn. Wij als sector moeten proberen die balans te vinden, anders krijg je te maken met wetgeving en politiek.”
Slechte data-integratie is funest voor het succes van cross-channel campagnes. Maar weinig bedrijven hebben het overzicht, stelt Forrest Consulting vast in een studie die in opdracht van IgnitionOne werd uitgevoerd.
Conrad Hagemans is de nieuwe voorzitter van de DDMA Council E-mail. Hij volgt Michael Straathof op, die deze rol sinds 2008 vervulde. De komende jaren wordt e-mail nog complexer.
Dialoogmarketingbureau Yourzine en het Belgische agentschap Wijs gaan verder als de joint venture Wijs-Yourzine. Het nieuwe bureau is gevestigd in Gent en zal CRM marketingcampagnes voor Belgische organisaties en merken ontwikkelen en realiseren.
Techmap organiseerde onlangs in Londen een lezing over CRM en marketing automation. Wat ooit begon als een klantenrelatiebestand, is inmiddels uitgegroeid tot een veelzijdig platform voor onder meer sociale media integratie, marketing automation en lead scoring. Bekende namen zijn Salesforce.com, Oracle en Microsoft Dynamics.
In mei 2014 is Enhanced Ecommerce gelanceerd als nieuwe feature in Google Analytics. Hiervoor dienen datalayers geplaatst te worden op diverse pagina’s en zijn er instellingen in Google Analytics en Google Tag Manager die doorgevoerd moeten worden. Inmiddels hebben we bij Traffic Builders al veel ervaring opgedaan met de implementatie van Enhanced Ecommerce met Google Tag Manager. In dit artikel leer jij welke stappen je moet doorlopen om Enhanced Ecommerce te implementeren. Ook deel ik een aantal best practices waar je rekening mee moet houden bij deze implementatie.
Bij Artsen zonder Grenzen gaat dit jaar de helft van het mediabudget naar online, vertelt online manager Fieke den Boer. “In 2014 was dat nog een vierde. We richten ons nu op de jongere groep en die beweegt zich heel anders online.”
Snoepfabrikant Mars heeft zich voor online reclame jaren te veel laten leiden door derde partijen en hun data. Het concern gooit het roei radicaal om en zoomt sterk in op 1st party data en wil daarvoor zelf een datamanagementplatform aanschaffen.
Dataspecialist FLXone brengt zijn datamanagementplatform uit onder white label, iets waar vooral mediabureaus en hun klanten van profiteren.
Programmatic buying is hip. De mogelijkheid om geautomatiseerd online advertentieruimte in te kopen, wordt ook steeds meer toegepast op de traditionele advertentiekanalen. Naast radio en televisie geldt dat nu ook voor outdoor displayschermen. Deze casestudie van Vodafone etaleert dat door deze ontwikkeling on- en offline media campagnes feilloos in elkaar over kunnen lopen.
Branchevereniging DDMA vreest problemen naar aanleiding van het vonnis van het Europese Hof van Justitie. Dat oordeelde gisteren dat Amerikaanse bedrijven niet zomaar gegevens van EU burgers mogen opslaan in de Verenigde Staten.
Een adblocker die advertenties blokkeert in apps, is door Apple goedgekeurd voor de App Store. Tot nu toe werkten adblockers in iOS alleen in Safari en andere mobiele browsers.
Niet alle bestandsformaten zijn gelijk. JPG, PNG, GIF, TIFF en BMP hebben uiteenlopende eigenschappen, toch weten maar weinig mensen die verschillen optimaal te benutten. In deze infographic vertelt MakeAWebsiteHub.com meer over onder meer de geschiedenis, kleurdiepte en sterke en minder sterke kanten van bestandsformaten.