Fabrique steekt Kunsthal in het nieuw
Ontwerpbureau Fabrique heeft de Rotterdamse Kunsthal online in het nieuw gestoken. De nadruk ligt op de actualiteit, maar dan wel door de jaren heen.
Ontwerpbureau Fabrique heeft de Rotterdamse Kunsthal online in het nieuw gestoken. De nadruk ligt op de actualiteit, maar dan wel door de jaren heen.
De vereniging van communicatie adviesbureaus in Nederland (VEA) onderschrijft het manifest van de Acceptable Ads van het bedrijf achter AdBlock Plus. ‘De wal keert het schip. Beter kunnen we de komst van Ad Blockers niet duiden’, aldus de branchevereniging in een opmerkelijke verklaring.
Ondanks het economisch herstel zijn de netto mediabestedingen in Nederland in de eerste helft van 2015 licht gedaald met 0,9 tot 1,78 miljard euro. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2015 dat Nielsen binnenkort publiceert.
Leads genereren, dat willen we allemaal wel toch? Het staat bij menig (online) marketing manager en e-commerce manager bovenaan zijn of haar lijst. In veel gevallen staat het online genereren van leads gelijk aan het vergaren van kwalitatieve e-mailadressen. Via blogging, of andere vormen van content marketing, proberen we onze prospects ervan te overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Mensen die al eens een conversatie hebben gehad met je bedrijf hebben ten slotte een veel grotere kans om in jouw sales funnel van een lead door te groeien tot een volwaardige klant. Tot voor kort had Facebook gek genoeg eigenlijk niet echt een oplossing voor het genereren van leads. Vandaar dat het door velen ook niet echt als een leadgeneratie platform wordt gezien. Daar is nu eindelijk verandering in gekomen!
M&M Global bracht onlangs op dmexco in Keulen een aantal experts bij elkaar om het ecosysteem van geautomatiseerde advertentieverkoop te schetsen: letterlijk op een stuk tekenpapier. Welke elementen en welke bedrijven dragen bij aan dit ecosysteem? Aanwezig waren Cadreons Arun Kumar, MediaMath EMEA directeur Dave Reed en Rubicon Projects international general manager Jay Stevens.
Online warenhuis fonQ gaat vier keer per jaar een nieuw magazine verspreiden onder zijn klanten om hen, net als in de e-mails, met een papieren uitgave inspiratie te bieden.
LinkedIn kondigde enkele weken geleden aan openbare groepen om te zetten naar privé groepen. Volgens het platform zijn functies vereenvoudigd om ervoor te zorgen dat groepen altijd de meest betrouwbare plaats zullen zijn om te praten met professionals. Hierdoor zijn discussies in voorheen openbare groepen niet meer te monitoren voor social media monitoringtools.
Bedrijven hebben de waarde van Big Data ontdekt en verzamelen en masse, vaak privacygevoelige, informatie die hun klanten zelf delen. Veel mensen weten wel dat het niet verstandig is om allerlei informatie klakkeloos te delen, maar de grote innovatieve organisaties laten klanten vaak geen keuze. Ik ben ervan overtuigd dat klanten centraler staan dan ooit. Bedrijven die niet transparant zijn over welke informatie zij met welk doel verzamelen over hun klanten, zijn ten dode opgeschreven.
Voormalig Microsoft CEO Steve Ballmer heeft vrijdag zelf bekend gemaakt dat hij een belang heeft van 4 procent in Twitter. Met de huidige koers is dat belang zo’n 830 miljoen dollar waard.
In dit artikel behandel ik 13 veel voorkomende valkuilen waarmee bedrijven en organisaties, groot en klein, te maken kunnen krijgen bij het laten maken van hun website. Lees verder ter lering en vermaak.
Technologieontwikkelaar Adcombi en digital advertising agency Marqeting lanceren naar eigen zeggen de eerste marketingtool waarmee landelijke online reclamecampagnes op maat kunnen worden ingericht op lokaal niveau.
In deze editie van brandboost Intelligence nemen we de gebruikers van verschillende social media websites onder de loep. We hebben hierbij gesteund op publiekelijk verkrijgbare data en op onze eigen databank. We ontdekten, naarmate het landschap van de sociale media zich uitbreidt en stilaan richting de tienerjaren gaat, dat er merkbare trendevoluties plaatsnemen. Dit is uiteraad een natuurlijk verschijnsel voor een industrie die nog in de kinderschoenen staat.
Een kleine 21 procent van de nieuwsbrieven komt niet aan, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Return Path. Sterker nog: het wordt elk jaar slechter. In 2014 ging het nog om 17 procent.
De voormalig managing director van Just-Eat, de Deen Larsen Morten, wil met zijn nieuwe bezorgdienst Hungry.nl over een jaar de nummer twee van de markt zijn. Gisteren begon de tv-campagne.
LinkedIn gaat in de komende weken een nieuwe versie van zijn app uitbrengen die het meer op een lijn met WhatsApp en Facebook Messenger moet brengen.