More stories

Facebook Messenger nu ook zonder Facebook lidmaatschap

Facebook Messenger is voortaan ook te gebruiken zonder het lidmaatschap van Facebook, althans in Noord Amerika. Het sociale netwerk hoopt daarmee zijn bereik te vergroten.

Facebook

Hoe bepaal je de crossmediale ROI van PR?

Wat is de ROI van PR? Een vraag die elke PR professional bezig houdt. Een eenduidig antwoord was er echter nog niet. Bij gebrek aan een crossmediale gemene deler en een selectie van te hanteren KPI’s. Recente ontwikkelingen in mediawaarde bepaling, brengen zowel online als offline inzicht.

Attributie

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing

IBM opent studio in Groningen voor gebruikerservaring

IBM heeft dinsdag een ontwikkellab geopend in Groningen om Nederlandse bedrijven bij te staan met technische datagedreven ontwikkelingen. Uiteindelijk moeten er zo’n vierhonderd medewerkers komen.

Customer Experience

Roel van den Borne nieuwe CEO Omnicom

Roel van den Borne verlaat na zes jaar zijn directiestoel bij Havas Media om CEO van Omnicom Nederland te worden.

WPP en Snapchat richten bedrijf op

Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.

Contentmarketing

Unilever start vrouwenkanaal met Vice.com

Unilever en Vice sluiten een meerjarige samenwerking, waarbij het mediabedrijf een apart videokanaal opent dat zich specifiek op vrouwen richt.

Contentmarketing

Storynomics: hoe vertel je als bedrijf een goed verhaal dat blijft hangen?

Denk eens terug aan een willekeurige jeugdherinnering. Die ene keer dat je broertje een ongelukje had in de zandbak. Of toen je je eerste kus kreeg van dat meisje. Je weet vast nog wat voor weer het was, waar je in de zandbak zat en hoe je je voelde. Herinneringen haal je op als verhalen en je kunt op geen enkele andere manier een goed verhaal vertellen dan door na te denken over de context. En hoewel dat logisch klinkt, vergeten we nogal eens na te denken over die essentie. Robert McKee, award winning filmmaker en guru op het gebied van storytelling, brengt organisaties graag kennis bij over die essentie. Hij doet dat met zijn story-in-business seminar ‘Storynomics’. Eind mei verscheen McKee op het podium van het DeLaMar theater te Amsterdam.

Contentmarketing

Laat die marketingspieren rollen (infographic)

Content marketing is een beetje als een spier. Hij wordt alleen sterker als je hem ook echt gebruikt. En de spier werkt ook niet op zichzelf, hij staat in verbinding met andere lichaamsdelen. PAN Communications komt tot de conclusie dat marketeers hun spieren vaker moeten laten rollen en content marketing echt opnemen in hun omnichannel strategie.

Contentmarketing

Smartclip brengt programmatic buying naar televisie

Technologiebedrijf Smartclip brengt een systeem op de markt waarmee adverteerder op een soort internetveiling real time reclameruimte op televisie kunnen inkopen. De techniek loopt vooruit op de nog kleine vraag van de markt.

Programmatic

Deze drie moderne couponcampagnes hadden groot bereik

Al decennia worden coupons geknipt of kortingscodes verzameld. Maar nu we massaal de krant en huis-aan-huisfolder hebben verruild voor het draagbare scherm moet de coupon doorgroeien. Ook in digitale vorm kan de coupon ongekend populair worden. Met een creatieve aanpak ligt viraliteit op de loer.

Loyaliteit volgens de beïnvloedingsprincipes van Cialdini

De zes universele principes van beïnvloeding door Dr. Robert Cialdini zijn deels gebaseerd op persoonlijke observaties bij autoverkopers en telemarketeers. Beïnvloeding heeft vaak een negatieve lading, zeker in de context van verkopers die moeite hebben met het horen van ‘nee’. Het doet ook denken aan misleiding, terwijl een bedrijf juist zijn klant een optimale positieve beleving wil geven. Hoe kun je Cialdini’s principes nu gebruiken om op lange termijn toegevoegde klantwaarde te bieden?

Customer Loyalty

Geautomatiseerde verkoop mobiele advertenties stijgt sterk

Mobiel maakt nu meer dan 20 procent uit van de bestedingen aan geautomatiseerde advertentieverkoop. Dat concludeert het bedrijf Rubicon Project op basis van gegevens van zijn eigen platform.

Marketing

Britse waakhond kijkt naar beïnvloeding recensies

De Britse waakhond Competition and Markets Authority (CMA) stelt een onderzoek in naar negatieve online recensies, waarvan het vermoeden bestaat dat die door concurrenten zijn geplaatst.

Contentmarketing

10 miljoen dollar voor bestrijding ad blockers

Het verzet tegen ad blockers, browserextensies die advertenties tegenhouden, gaat een volgende fase in. Een voormalige Google manager heeft 10 miljoen dollar opgehaald voor een nieuwe aanpak van ad blockers.

Marketing