More stories

Influencer marketing: ‘Het gaat om passie, niet om de paycheck’

Influencermarketing is het buzzwoord onder marketeers, maar bekende bloggers worden overvoerd met aanbiedingen van merken, of ze alsjeblieft hun product in een blogpost willen aanprijzen. Hoe kom je er als bedrijf toch nog tussen? “Kijk verder dan die bekende bloggers, betrek ze bij je merk en wees authentiek.” Aan het woord is Evert-Jan Heijmans, Strategy Director van First Day of Spring, een strategisch influencermarketingbureau in Amsterdam.

Contentmarketing

WiFi, Instagram en gamification tegen huidkanker #CannesLions

Momenteel vindt het jaarlijks Cannes Lions International Festival of Creativity (Cannes Lions) plaats. Met ruim 40.000 inzendingen, 366 juryleden en zeventien categorieën geven geeft het een goed kijkje in wat marketing & communicatie te bieden heeft. Opvallend was dat dit jaar meerdere partijen op een innovatieve wijze strandbezoekers wilde wijzen op de gevaren van overmatig zonnen. Drie van die partijen gingen zelfs aan de haal met een prijs.

Campagnes

Schrijven voor het web: Voice & Tone

Schrijf jij wel eens voor het web? Maar twijfel je soms of je wel met de juiste ‘stem’ spreekt voor je publiek?

Zoek je vaak naar de juiste woorden? Heb je behoefte aan houvast en richtlijnen voor je copy? Lees dan zeker dit artikel over het gebruik van ‘voice & tone’ voor web teksten.

Contentmarketing

Michel La Pierre weg bij Webloyalty

Michel La Pierre verlaat het bureau Webloyalty om een eigen strategisch consultancy- en transformatiebureau te starten. Guy Chiswick, Managing Director Noord-Europa, zal vanaf 1 juli de leiding van Webloyalty Nederland op zich nemen.

Customer Loyalty

Snapchat niet overal even populair

Snapchat, tieners zijn er dol op. Maar het gebruik ervan varieert sterk per land. Vooral Frankrijk, Duitsland en Spanje laten lage penetratiecijfers zien. Ligt dat aan een verminderd internet- en social media-gebruik in die landen of is er iets anders aan de hand?

Social

Daniëlle Bol nieuwe leiding Tradedoubler Benelux

Tradedoubler wil zijn positie in Nederland verstevigen en uitbreiden en stelt Daniëlle Bol aan om het beleid uit te voeren.

Online advertising

Affiliprint breidt uit naar België

Affiliprint, dat aan offline affiliate marketing doet, opent een kantoor in Mechelen en betreedt daarmee de Belgische markt.

Online advertising

Zo stuurt Pinterest bezoekersverkeer (infographic)

Pinterest is nog altijd een van de sociale netwerken die veel bezoekersverkeer kunnen genereren. Maar daarnaast blijken Pinterest volgers ook bereid om geld uit te geven, gemiddeld zo’n 50 dollar. In de loop der jaren is Pinterest ook echt een mobiel platform geworden: 80 procent van de gebruikers kijken op Pinterest met hun smartphone. En opvallend: steeds meer mannen lijken Pinterest te ontdekken.

Social

Bedrijfsleven en kennisinstituten in Big Data Alliance

Nederlandse universiteiten, bedrijfsleven en kennis- en onderzoeksinstituten gaan de krachten bundelen in de nieuw opgerichte Big Data Alliance (BDA).

Analytics

Content marketing internationaal: hoe doen Vice en Conrad dat?

Webwinkeliers die méér kansen over de grens willen verzilveren moeten zorgen dat de content in hun shops toegankelijk is in andere talen. Maar hoe zorg je nou dat je content ook relevant is voor een buitenlands publiek? Moet je alles gewoon één-op-één vertalen? Of moet je per markt speciale content maken? En wie moet dat dan doen? Regelt het hoofdkantoor alles of moeten lokale kantoren aan de bak? Werk je met vertaalbureaus of doe je alles in-house?

Contentmarketing

45 miljoen dollar voor Big Data-bedrijf Bob Muglia

Snowflake, een nieuw Big Data-bedrijf van voormalig Microsoft-boegbeeld Bob Muglia, heeft 45 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Altimeter Capital.

Analytics

De toepassingsmogelijkheden van beacons: zicht op gedrag en verrijking van ervaring

Als we schrijven over beacons dan wordt vaak de winkelomgeving als zeer geschikte plek genoemd om te experimenteren. Gekoppeld aan loyaliteitskaarten, een digitale portemonnee of aanwezige kassa maken beacons het winkelen eenvoudiger en gepersonaliseerd. Maar ook in toerisme, de vrijetijdssector en kunst worden kansen gezien voor de inzet van deze apparaatjes.

Customer Experience

Facebook Messenger nu ook zonder Facebook lidmaatschap

Facebook Messenger is voortaan ook te gebruiken zonder het lidmaatschap van Facebook, althans in Noord Amerika. Het sociale netwerk hoopt daarmee zijn bereik te vergroten.

Facebook

Hoe bepaal je de crossmediale ROI van PR?

Wat is de ROI van PR? Een vraag die elke PR professional bezig houdt. Een eenduidig antwoord was er echter nog niet. Bij gebrek aan een crossmediale gemene deler en een selectie van te hanteren KPI’s. Recente ontwikkelingen in mediawaarde bepaling, brengen zowel online als offline inzicht.

Attributie

Hoe haal je als merk het maximale uit video’s op social media?

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?

Contentmarketing