More stories

Consument ergert zich aan marketingbombardement

Ruim de helft van consumenten in een onderzoek van het Aimia Insititute mijden merken die hen bombarderen met marketingberichten. Een op vier consumenten klaagt dat zij te veel berichten krijgt en een vijfde zegt dat zij de hoeveelheid berichten niet kunnen ‘handelen’.

Dialogue Marketing

Hoe PepsiCo met content marketing Coca-Cola wil verslaan

PepsiCo zet stevig in op content marketing en digitale kanalen. Maar het bedrijf van de dranken en levensmiddelen ondervindt ook de nodige uitdagingen.

Contentmarketing

Welkomstmail voorspeller van toekomstig succes

Je nieuwe nieuwsbriefabonnees welkom heten. In de Verenigde Staten doet 75 procent van de grootste retailers het, zo blijkt uit een onderzoek van Return Path. Gek is dat overigens niet. Het is dé ultieme kans om een fundament te leggen voor een langdurige, vruchtbare relatie met een (potentiële) klant. Het gedrag tijdens de welkomstflow is namelijk een voorspeller van het toekomstige succes.

E-mailmarketing

Tien tips voor een succesvol site-ontwerp

Wat kan je als opdrachtgever het beste doen om optimaal samen te werken met een ontwerper? En hoe krijg je als ontwerper de juiste input van je opdrachtgever? De volgende 10 tips helpen je op weg naar een succesvol eindresultaat.

Marketing

De belangrijkste conclusies van Friends of Search (video)

Het congres Friends of Search 2015 haalde onlangs twintig (inter)nationale sprekers het podium van Pakhuis de Zwijger op. Voor wie het congres heeft moeten missen, of voor wie er geen genoeg van kan krijgen, een viertal korte interviews over de nieuwste trends in zoekmarketing.

Marketing

Stijn van Aert wordt strategy director eFocus

Stijn van Aert is benoemd tot Strategy Director bij eFocus en wordt verantwoordelijk voor de afdeling Strategy en Performance. Hij neemt tevens plaats in het management team.

Marketing

Social media volgens Merkwerker

Volgens Roos van Vugt van Merkwerker gaat het gezegde ‘Small is beautiful’ zeker op bij social media: “Social media wordt vaak nog overhyped: doe mij maar een viral. Doe mij maar een grote campagne. En waar ik de kracht in zie is dat medewerkers het zelf gaan doen. Vanuit hun eigen identiteit, vanuit hun eigen account.”

Marketing

De nieuwe marketeer: Het belang van Digitaal en Data (3)

Waar moet marketing vooral in investeren en waarom? Het gat tussen hoe marketeers ooit werkten en wat ze vandaag de dag zouden moeten doen, kan niet groter dan nu het geval is. Dit sentiment komt goed tot uiting in de onderzoeksresultaten van The rise of the marketer, een onderzoek onder CMO’s wereldwijd van The Economist. Op de vraag in welke marketingvaardigheden geïnvesteerd zou moeten worden, komen ‘digital engagement’ en ‘marketing operations/technology’ op een gedeelde eerste plek, op de voet gevolgd door ‘kennis over strategie en planning’.

Online marketing

Engeland wil strengere reclameregels voor vloggers

De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt, de ASA, wil duidelijkere regels voor adverteerders en vloggers. De grens tussen betaalde en niet-betaalde videoblogs dreigt steeds onduidelijker te worden.

Contentmarketing

Twitter opent analytics dashboards met ‘best of…’ stats

Twitter biedt sinds enige tijd voor iedereen zeer uitgebreide analytics aan die inzichten geven in het daadwerkelijke bereik van je tweets en welke soorten interactie (engagement) daarmee plaatsvonden. Tegenwoordig vind je die ook op je mobiel in beknopte vorm aan. Die statistieken zijn realtime beschikbaar voor wie op elk moment van de dag exact wil weten hoe hij of zij presteert op Twitter. Maar lang niet iedereen heeft daar behoefte aan. Diegenen kunnen vanaf nu terecht op het nieuwe analytics dashboard dat Twitter deze week lanceerde!

Marketing

Online B2B-markt Rusland groeit

De Russische online B2B-markt begint aardig aan te trekken, net als trouwens de B2C markt, die goed was voor omgerekend 8 miljard dollar omzet.

B2B Digital

Standaard in customer experience verschuift: wat niet en wél te doen

De standaard in customer experience of klantbeleving verschuift. Wat je niet, maar vooral wél moet doen om je als organisatie ook in de toekomst nog te kunnen onderscheiden.

Customer Experience

Social: de Tom Sawyer strategie als business model

Wat zou Tom Sawyer uit Mark Twain’s boek ‘De avonturen van Tom Sawyer’ doen? Dat is de vraag die Gregory Galant van Sawhorse altijd vraagt aan app makers en iedereen die iets viraals heeft gaan.

Marketing

Adobe Marketing Cloud biedt ondersteuning Internet of Things

Adobe Marketing Cloud biedt voortaan ondersteuning voor de Internet of Things. Adobe wil gepersonaliseerde ervaringen naar fysieke ruimtes brengen, zoals winkels, hotelkamers en automaten. Met het IoT ontwikkelpakket kunnen merken hun customer engagement meten en analyseren voor ieder aangesloten apparaat.

Customer Experience

Gen Y-klant ontevreden over Nederlandse verzekeraar

Nederlandse verzekeraars doen het niet goed. Slechts 32 procent van de klanten is positief over de dienstverlening van hun verzekeraar. Een daling van 12,5 procent ten opzichte van 2013. Vooral generatie Y-klanten zijn ontevreden. Nederland laat daarmee wereldwijd een opvallende uitschieter naar beneden zien.

Customer Loyalty