45 miljoen dollar voor Big Data-bedrijf Bob Muglia
Snowflake, een nieuw Big Data-bedrijf van voormalig Microsoft-boegbeeld Bob Muglia, heeft 45 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Altimeter Capital.
Snowflake, een nieuw Big Data-bedrijf van voormalig Microsoft-boegbeeld Bob Muglia, heeft 45 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Altimeter Capital.
Als we schrijven over beacons dan wordt vaak de winkelomgeving als zeer geschikte plek genoemd om te experimenteren. Gekoppeld aan loyaliteitskaarten, een digitale portemonnee of aanwezige kassa maken beacons het winkelen eenvoudiger en gepersonaliseerd. Maar ook in toerisme, de vrijetijdssector en kunst worden kansen gezien voor de inzet van deze apparaatjes.
Facebook Messenger is voortaan ook te gebruiken zonder het lidmaatschap van Facebook, althans in Noord Amerika. Het sociale netwerk hoopt daarmee zijn bereik te vergroten.
Wat is de ROI van PR? Een vraag die elke PR professional bezig houdt. Een eenduidig antwoord was er echter nog niet. Bij gebrek aan een crossmediale gemene deler en een selectie van te hanteren KPI’s. Recente ontwikkelingen in mediawaarde bepaling, brengen zowel online als offline inzicht.
Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat video’s op social media in de lift zitten. Dat is niet verwonderlijk: je kunt met video’s gemakkelijk een boodschap én een gevoel meegeven. Steeds meer merken gebruiken dan ook video’s op social media, al dan niet voor advertising-doeleinden. Twitter en Facebook spelen hierop in door hun platforms daarnaar te vormen. Hoe doen zij dat? Hoe kun je als merk hiermee omgaan?
IBM heeft dinsdag een ontwikkellab geopend in Groningen om Nederlandse bedrijven bij te staan met technische datagedreven ontwikkelingen. Uiteindelijk moeten er zo’n vierhonderd medewerkers komen.
Roel van den Borne verlaat na zes jaar zijn directiestoel bij Havas Media om CEO van Omnicom Nederland te worden.
Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.
Unilever en Vice sluiten een meerjarige samenwerking, waarbij het mediabedrijf een apart videokanaal opent dat zich specifiek op vrouwen richt.
Denk eens terug aan een willekeurige jeugdherinnering. Die ene keer dat je broertje een ongelukje had in de zandbak. Of toen je je eerste kus kreeg van dat meisje. Je weet vast nog wat voor weer het was, waar je in de zandbak zat en hoe je je voelde. Herinneringen haal je op als verhalen en je kunt op geen enkele andere manier een goed verhaal vertellen dan door na te denken over de context. En hoewel dat logisch klinkt, vergeten we nogal eens na te denken over die essentie. Robert McKee, award winning filmmaker en guru op het gebied van storytelling, brengt organisaties graag kennis bij over die essentie. Hij doet dat met zijn story-in-business seminar ‘Storynomics’. Eind mei verscheen McKee op het podium van het DeLaMar theater te Amsterdam.
Content marketing is een beetje als een spier. Hij wordt alleen sterker als je hem ook echt gebruikt. En de spier werkt ook niet op zichzelf, hij staat in verbinding met andere lichaamsdelen. PAN Communications komt tot de conclusie dat marketeers hun spieren vaker moeten laten rollen en content marketing echt opnemen in hun omnichannel strategie.
Technologiebedrijf Smartclip brengt een systeem op de markt waarmee adverteerder op een soort internetveiling real time reclameruimte op televisie kunnen inkopen. De techniek loopt vooruit op de nog kleine vraag van de markt.
Al decennia worden coupons geknipt of kortingscodes verzameld. Maar nu we massaal de krant en huis-aan-huisfolder hebben verruild voor het draagbare scherm moet de coupon doorgroeien. Ook in digitale vorm kan de coupon ongekend populair worden. Met een creatieve aanpak ligt viraliteit op de loer.
De zes universele principes van beïnvloeding door Dr. Robert Cialdini zijn deels gebaseerd op persoonlijke observaties bij autoverkopers en telemarketeers. Beïnvloeding heeft vaak een negatieve lading, zeker in de context van verkopers die moeite hebben met het horen van ‘nee’. Het doet ook denken aan misleiding, terwijl een bedrijf juist zijn klant een optimale positieve beleving wil geven. Hoe kun je Cialdini’s principes nu gebruiken om op lange termijn toegevoegde klantwaarde te bieden?
Mobiel maakt nu meer dan 20 procent uit van de bestedingen aan geautomatiseerde advertentieverkoop. Dat concludeert het bedrijf Rubicon Project op basis van gegevens van zijn eigen platform.