More stories

‘Nederland het verst met programmatic in Europa’

Nederland loopt in Europa voorop als het gaat om geprogrammeerde inkoop van digitale advertenties. Dat zegt Magna Global. De penetratie voor Nederland zal volgend jaar groeien naar 60 procent. Daarmee zou Nederland marktleider Engeland net passeren.

Marketing

Sterke omzetstijging voor Salesforce

Klantrelatiebedrijf Salesforce zag zijn omzet in het vierde kwartaal met 26 procent stijgen naar 1,4 miljard dollar. Er werd echter ook een verlies geleden van 65,8 miljoen dollar.

Customer Service

Richard van Hooijdonks Qberhood is failliet

Richard van Hooijdonk, voormalig marketingdirecteur van DSB Bank en OHRA, is na het faillissement van MarketingMonday, wederom in de problemen gekomen, dit keer met zijn nieuwe onderneming Qberhood, de ontwikkelaar van de sociale beheertool SocialSensr. De rechtbank Amsterdam heeft gisteren een voorlopige surseance aangevraagd, maar de bewindvoerder zal nog vandaag het faillissement aanvragen.

Marketing

WE Fashion lanceert app voor vaste klant

WE Fashion heeft een dezer dagen de WE Fashion App gelanceerd, die onderdeel is van de omnichannel-strategie. De app biedt extra mogelijkheden voor een 500.000 leden van het loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Facebook heeft 2 miljoen adverteerders

Facebook heeft 2 miljoen actieve adverteerders op zijn platform en het aantal stijgt nog altijd. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt.

Facebook

Onderzoek: alles draait om klantbeleving in 2015

Customer experience (CX), contentmarketing en mobiel zijn de digitale trends van 2015. Maar liefst 78 procent van de bedrijven wereldwijd zegt zich met goede CX te willen onderscheiden van de rest. Hoe? Vooral door personalisatie.

Customer Experience

Review The Cloakroom: waarom personal shoppers goud waard zijn

The Cloakroom is een online dienst die, door middel van online kledingadviseuses, mannen helpt kleding naar hun smaak te vinden en te kopen. Als klant krijg je een personal shopper. Hoe langer je klant bent, hoe beter de adviezen worden. Na een adviesgesprek krijg je een doos met kleding toegestuurd om thuis te passen. The Cloakroom verzond in het vierde kwartaal voor zes miljoen euro aan kleding naar mannen. De omzet groeide in 2014 met 2.300 procent. Het lijkt dus een mooie succesformule.

Customer Experience

Nog 2 weken voor nominaties Dutch Interactive Awards

Over twee weken, op 11 maart, sluit de inschrijftermijn voor de Dutch Interactive Awards 2015. Bureaus en ontwikkelaars kunnen tot die tijd hun beste werk van 2014 inzenden.

Marketing

Countdown in Adwords; nieuwe stijl

Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek.

Marketing

Adform garandeert zichtbaarheid advertenties

Het Deense Adform, een zogenoemd demand-side platform, rolt nieuwe technologie uit die zichtbaarheid garandeert van advertenties die geautomatiseerd worden ingekocht. Adverteerders hoeven niet te betalen voor advertenties die niet (volledig) zijn gezien.

Marketing
Premium

Billboard en Hollywood Reporter met native advertising

Billboard en The Hollywood Reporter zijn de volgende publicaties die native advertising omarmen. Ze hebben daarvoor een gezamenlijke divisie Adapt Studios in het leven geroepen.

Marketing

‘Klant communiceert straks via zeven digitale kanalen’

Organisaties die de komende twee jaar niet investeren in digitale kanalen voor klantinteractie (webchat, social media, sms, smartphones, mobiele apps en video) lopen het risico dat klanten overstappen naar concurrenten. Dat zegt Dimension Data in het jaarlijkse Global Contact Centre Benchmarking Report.

Customer Service

Waarom Android de podcastmarkt mist

De podcast is weer helemaal terug, mede dankzij het populaire hoorspel Serial. Adverteerders zijn in toenemende mate geïnteresseerd om eigen podcasts te maken. Sterker nog: de podcast is een essentieel onderdeel geworden van content marketing. Er is een grote frustratie: de Android gebruiker wordt niet bereikt.

Contentmarketing

Hortonworks maakt slechte beursstart

De eerste kwartaalcijfers van Hadoop-leverancier Hortonworks na de beursgang vallen tegen: weliswaar was de omzet van 12,7 miljoen dollar vergeleken met een jaar eerder in het vierde kwartaal 55 procent hoger, maar beleggers hadden op 13,4 miljoen gerekend.

Analytics

Verzekeraars gaan digitale poliskluis bouwen

Het Verbond van Verzekeraars wil een digitale poliskluis laten bouwen, waar consumenten hun particuliere verzekeringen kunnen inzien. De meeste verzekeraars hebben al toegezegd mee te werken, waardoor meer dan 75 procent van alle verzekeringen beschikbaar komt in de beveiligde online omgeving.

Customer Service