Eneco met RTB-reclame op metrostations
Eneco is een van de eerste adverteerders die via real time bidding reclameruimte inkoopt op digitale abri’s in Rotterdam en Amsterdam.
Eneco is een van de eerste adverteerders die via real time bidding reclameruimte inkoopt op digitale abri’s in Rotterdam en Amsterdam.
The Telegraph, de zesde krant van Groot Brittannië, heeft een aparte divisie Spark opgericht voor metingen aan native advertising, oftewel content die moeilijk is te onderscheiden van redactionele bijdragen.
Facebook zal in 2015 minder door Nederlanders worden gebruikt, maar LinkedIn en Instagram groeien door in 2015. Dit blijkt uit onderzoek van bureau Multiscope onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten.
Heineken gaat als sponsor van de UEFA Champions League flink uitpakken met sociale media. Via een aparte voetbalsite kunnen voetbalfans extra informatie vinden, zoals live-commentaar via Twitter van voormalige spelers als David Villa en Ruud Gullit.
Touroperator Arke gaat drie maanden intensief real time social media-marketing bedrijven om een nieuwe merkbouwende campagne gestalte te geven.
Als je optimaal wil profiteren van interesse uit het buitenland wil je het je bezoekers natuurlijk wel zo makkelijk mogelijk maken een bestelling bij je te plaatsen. Maar meer dan de helft van de potentiële klanten gaat alléén tot aankoop over als een site in de eigen taal beschikbaar is. Naast lokale betaalmethodes, een veilige en snelle verzending én klantenservice moet je dus ook je dus ook content in de taal van je bezoekers aanbieden. Maar hoe pak je die vertalingen nou efficiënt aan? Hier zijn de vijf basisprincipes:
Hoewel nog altijd controversieel, blijft native advertising fors groeien. Tweederde van marketeers ondervraagd door de Amerikaanse Association of National Advertisers geeft aan dat zij budget vrijmaken voor native advertising. Bureau Statista verwacht dat de uitgaven dit jaar de grens van 4,3 miljard dollar passeren en in 2018 uitkomen op 8,8 miljard. Alle cijfers op een rij.
Het zijn rumoerige tijden voor Bitcoin. De koers van de virtuele munt is gemeten over een jaar behoorlijk gekelderd en met grote regelmaat zijn er schandalen. Maar wie de tijdelijke effecten even negeert, ziet aan de horizon ook flink wat kansen liggen. Ook voor de online B&B markt.
Coop Supermarken heeft haar media activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum. Het bedrijf wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.
Firefox ontwikkelaar Mozilla is onder de noemer Shumway een project gestart om websites met Flash weer te geven zonder Flash-speler. Die plug-in zorgt met grote regelmatig voor veiligheidsproblemen.
De Nederlandse content waardevoorspelling startup Scoutle is voor een onbekend bedrag overgenomen door Triberr. Met de overname zal Triberr naar eigen zeggen de eigen diensten en algoritmes verbeteren.
Marketing automation staat voor het samenbrengen van datastromen zodat op basis daarvan de digitale omgeving kan worden gepersonaliseerd. Maar doordat veel meer platformen zich zijn gaan afficheren met deze techniek – of beter gezegd: benaming – is nauwelijks duidelijk hoe deze markt zich heeft ontwikkeld. Onderzoek biedt meer inzicht. De belangrijkste bevindingen op een rij.
2014 was het jaar van content marketing en het fenomeen zal ook dit jaar wel weer volop in de belangstelling staan. En dus heeft Instapage het ABC van content marketing samengesteld. Waarbij A staat voor Analytics, B voor Buyer Personas en C voor Conversies.
Kabelbedrijf UPC verdwijnt per april van de markt in Nederland en zal doorgaan als Ziggo. Dat is eerder dan verwacht, maar niet uit angst voor concurrent KPN. Daar is directeur Mike Fries laatdunkend over.
Advertentiebureaus gaan meer gebruik maken van geautomatiseerde advertentieplatformen, maar ze weten nog altijd niet of ze die kunnen vertrouwen. Dat blijkt uit onderzoek van Strata, uitgevoerd in het laatste kwartaal van 2014.