More stories

Emerce eRetail: De belofte van point-of-sale marketing

Steeds meer online retailers realiseren zich dat merken graag willen communiceren met bezoekers van hun webshop; dichtbij de plek van hun aankoop. Het vermarkten van promotieruimte is een aantrekkelijk nieuw business model voor online retailers. Marieke Vollering van ShopAds presenteert donderdag op Emerce eRetail de eerste resultaten van de campagnes.

Marketing
Premium

‘Native advertising converteert beter’

Native advertising converteert veel beter dan conventionele display advertenties. Die conclusie trekt Yahoo, dat via zijn Gemini platform sterk inzet op native advertising.

Marketing

Genomineerden voor de ‘Nederlandse Oscars’ van customer service zijn bekend

Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) heeft de nominaties voor de beste klantcontactcases van Nederland bekend gemaakt. Er zijn dit jaar achttien genomineerden die strijden om dé Oscars van klantenservice in Nederland.

Customer Service

Aandeel millennials in B2B neemt toe

Het aandeel van millennials in B2B aankoopbeslissingen groeit snel nu de babyboomers met pensioen gaan, zo blijkt uit een gezamenlijke studie van Google en het bureau Millward Brown Digital.

B2B Digital

Upgraded URLs: Bespaar tijd en krijg meer inzicht in je AdWords advertenties

Google heeft aangekondigd dat er in Google AdWords een snellere en betere manier komt voor het beheer en het volgen van belangrijke informatie uit Adwords klikken. Zij introduceert Upgraded URLs.

Marketing

Online.nl belooft beterschap

Provider Online.nl heeft aan de Consumentenbond toegezegd dat ze klachten beter op gaan lossen. De Consumentenbond ontving sinds eind 2014 op Klachtenkompas.nl opmerkelijk veel klachten over deze provider.

Customer Service

WPP wil meerderheid in Tesco’s Dunnhumby

Reclamereus WPP zou een bod willen uitbrengen op de meerderheid van de aandelen in Dunnhumby, Tesco’s dochterbedrijf dat bergen consumentendata heeft voor loyaltycards.

Marketing

Awwwards Conference 2015: progressive enhancement van het web

‘Websites that were built 30 years ago are still viewable in your modern webbrowser. That is the truly magical thing about the Internet.’ Dat zijn de woorden van Jeremy Keith op de Awwwards Conference 2015 in Barcelona. Het is ook het thema, progressive enhancement. Een methode waarbij nieuwe technologieën worden toegepast voor moderne browsers zonder verouderde browsers te breken.

Marketing

Erik-Jan Gelink weg bij Sanoma

Nog geen jaar na zijn aanstelling verlaat CCO Erik-Jan Gelink uitgeverij Sanoma. Als reden wordt een verschil van inzicht over het te voeren commercieel beleid gegeven.

Marketing

Marketing Automation software vergeleken

Er is een ruim aanbod van Marketing Automation software producten, maar wat zit er allemaal in en welke past het beste bij jouw ambities? Wij hebben de 6 bekendste leveranciers met elkaar vergeleken, op basis van ruim 60 ‘features & functions’.

Marketing

Chrome kan voortaan berichten sturen

Googles Chrome browser kan voortaan berichten sturen, ook als de browser niet is geopend. Berichten kunnen door websites worden verstuurd via een API (ontwikkelomgeving) in Chrome Beta 42. Gebruikers kunnen de berichten ook uitzetten.

Marketing

Havas Media vindt industriestandaarden zichtbaarheid advertenties een grap

Havas Media vindt de industriestandaarden voor zichtbaarheid van advertenties een ‘grap’. Adam Kasper van Havas Media in Noord-Amerika zegt dat men geen 100 procent zichtbaarheid kan eisen, maar dat de huidige standaarden niet ver genoeg gaan.

Marketing

Facebook koopt productenvergelijker

Facebook heeft productenvergelijker The Find overgenomen voor een onbekend bedrag, maar zal de achterliggende technologie gaan gebruiken voor zijn advertentiestrategie.

Facebook

Waarom ontvolgen consumenten? (infographic)

Waarom haken volgers van merken op sociale media af? Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn, zo blijkt uit onderzoek van Fractl en Buzzstream. 21 procent van de respondenten zegt bijvoorbeeld dat ze herhalende content vervelend vinden. De frequentie van het aantal berichten speelt vaak ook een rol. Hetzelfde gedrag vertonen consumenten bij e-mail marketing. Ongeveer 10 procent van de afhakers raadt vrienden aan om te ontvolgen.

Customer Loyalty

Vijfstappenplan om klanten met verlaten winkelwagens te benaderen

Een eerder artikel op Emerce berichtte over de effectiviteit van het mailen naar klanten met verlaten winkelmandjes, ook wel e-mailremarketing genoemd. In dit artikel wordt het proces uitgelegd van het versturen van een remarketing e-mail.

E-mailmarketing