More stories

Fabrique lapt site hotelgroep Bilderberg op

Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. Die is volledig responsive, het beeldscherm schaalt dus mee voor een optimale beleving op zowel laptop alssmartphones.

Marketing

Hoe belangrijk zijn kortingscodes voor retailers?

Wie nog twijfelt aan het bestaansrecht van de kortingsbon, moet zich eens verdiepen in de nationale en internationale bedrijven die grotendeels op dit principe varen. Naar verluidt bieden alleen al ruim tweeduizend bedrijven hun kortingsactie onder de aandacht via het Nederlandse Scoupy. De kortingsbonnen worden aan meer dan 750 duizend gebruikers aangeboden. En dat is slechts één voorbeeld.

Customer Loyalty

Big Data-expert Cloudera in mei naar de beurs

Cloudera is het volgende Big Data-bedrijf dat naar de beurs wil gaan. Deze leverancier van Hadoop opensource software wil rond mei een notering.

Analytics

Puma met ‘shoppable reclame’ op social media

Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.

Marketing

Infographic: 25 bizarre Google weetjes

Dit wist je niet over Google: de oorspronkelijke naam was Backrub. De landingspagina is nagenoeg leeg omdat oprichters Larry Page en Sergey Brin onvoldoende HTML kennis in huis hadden om het op te leuken. In 2002 werd Klingon als taaloptie toegevoegd. 25 bizarre Google weetjes.

Marketing

Acht inzichten in ‘geld en geluk’, en hoe pas je ze toe?

Maakt geld gelukkig? ‘Nee’ zullen de verstandigen onder ons zeggen. En niet uit principe, om calvinistische of andere ideologische ideeën, maar omdat er diverse wetenschappelijke onderzoeken zijn die aantonen dat het niet alleen het geld of de spullen zijn die mensen gelukkig maken. Dunn, Gilbert en Wilson beschrijven in een artikel in de Journal of Consumer Psychology acht principes waarmee consumenten meer geluk krijgen voor hun geld. Hoe kunnen retailers deze inzichten toepassen?

Customer Experience

Publicis: analoge omzet blijft dalen

Reclamegigant Publicis ziet de inkomsten uit analoge media-handel dalen, maar weet dat te compenseren met sterke digitale groei van 42 procent.

Marketing

WPP neemt belang in comScore

Reclamegigant WPP neemt een belang van 15,45 procent in online bereiksmeter comScore. Deze sluit op zijn beurt een strategische alliantie met WPP-dochter Kantar, een onderzoeker.

Analytics

‘HEMA is het meest verleidelijke Nederlandse merk’

HEMA is door de Nederlandse consument uitgeroepen tot het meest verleidelijke Nederlandse merk. Althans volgens de Brandscan 2014 van onderzoeksbureau Totta brand lab. HEMA eindigt hierin op de tweede plaats net achter Google.

Marketing

Google AdWords: hoogtepunten 2014 en voorspelling 2015

Google voegt ieder jaar honderden nieuwe mogelijkheden aan AdWords toe. Als Google-partner hebben wij het voorrecht om in een groot aantal bèta’s mee te mogen draaien. Maar van welke features ging ons ‘marketingintelligentie-hart’ in 2014 nu écht sneller kloppen? En welke verwachtingen hebben we voor 2015? Hier vind je een overzicht van de zes AdWords-hoogtepunten van 2014 én een voorspelling voor 2015.

Marketing

Aandeel Dark Social bij delen content in Nederland is erg hoog

In Nederland deelt 87 procent van de bevolking content online, waarvan 94 procent Dark Social gebruikt, oftewel platformen die buiten het zicht van web analytics en sociale platformen vallen. Dat blijkt uit onderzoek van RadiumOne dat gisteren op The Social Conference in Amsterdam werd gepresenteerd.

Analytics

Transitie Groupon aardig op koers

Koopjessite Groupon slaagt er steeds beter in om het tij te keren en minder afhankelijk te worden van aanbiedingen. Het Amerikaanse internetbedrijf boekte in het vierde kwartaal van 2014 een winst per aandeel van 6 dollarcent op een omzet van 925,4 miljoen dollar, beter dan wat analisten hadden verwacht.

Customer Loyalty

Klantverwijzingen belangrijk voor B2B

Verwijzingen via bijvoorbeeld sociale media of e-mail leiden tot de beste conversie van klanten voor B2B-merken. Dat concludeert Implisit na onderzoek onder vijfhonderd Amerikaanse bedrijven.

B2B Digital

SpotXchange met RTL de Nederlandse markt op

SpotXchange, een automated trading-platform voor video, gaat in joint-venture met RTL Nederland vanaf maart de markt op.

Marketing

De nieuwe marketeer: marketing geen kostenpost meer (1)

Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidige veranderingen in marketing aankijken en hoe zij deze omarmen. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen welke marketingtrends internationaal worden gesignaleerd versus wat er in Nederland speelt.

Marketing