Netflix niet helemaal dicht voor adverteerders
Strikt genomen doet Netflix niet aan reclame, maar er blijken uitzonderingen mogelijk. Samsung en Ab Inbev wisten product placements-deals te sluiten met House of Cards.
Strikt genomen doet Netflix niet aan reclame, maar er blijken uitzonderingen mogelijk. Samsung en Ab Inbev wisten product placements-deals te sluiten met House of Cards.
Boy Sleddering, social media manager bij Rabobank, vertelt over hoe sociale media een grotere rol gaat spelen: “Social media mag geen speeltje zijn van de afdeling corporate communicatie, het moet echt een rol spelen in onze dagelijkse werkzaamheden.”
Bradley Horowitz is de nieuwe baas van Google+, de profielensite van Google die maar niet weet door te breken als concurrent van Facebook.
Samsung mag dan marktaandeel verliezen, toestelgebruikers van Samsung kijken steeds vaker advertenties, volgens cijfers van Millennial Media die tijdens Mobile World Congress bekend zijn gemaakt. Als fabrikant passeerde Samsung zelfs Apple.
Pinterest gaat zich nog dit jaar in Amsterdam vestigen. Het bedrijf is blijkens een nieuwe advertentie op zoek naar een country manager die vanuit Amsterdam zal gaan opereren.
De opmars van Yahoo Search, sinds kort de standaard zoekmachine in Mozillas Firefox, lijkt alweer voorbij, volgens cijfers van Statcounter.
Sociale media werken ook voor B2B marketing en de potentie daarvan wordt nog steeds onderschat. Voordelen zijn meer bezoekersverkeer, meer leads en een verhoogde omzet. Facebook, Twitter en LinkedIn zijn de belangrijkste platforms voor B2B marketing, maar Instagram mag niet uit het oog worden verlored. FedEx en Maersk Line zijn enkele van de bedrijven die er gebruik van maken. Cijfers? Cijfers!
Elja Polak verruilt zijn rol van als Head of Digital bij mediabureau MEC voor Head of Agencies bij Facebook in Nederland.
Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.
Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.
Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan? En, kunnen wij in Nederland ons in deze verschuiving vinden?
Managing director Jeroen Rutte verlaat reclamenetwerk Mannenmedia om de nieuwe RTL-dochter SpotXchange in Nederland te helpen groeien.
Vrijwel elke nieuwe website die momenteel wordt opgeleverd, is responsive. Echter, webshops lopen op dit gebied achter. En dat is gek, want mensen besteden inmiddels meer tijd op hun smartphone dan voor de televisie. Daarom ter inspiratie een overzicht van twintig prachtige responsive e-commerce sites die bewijzen dat mobiel winkelen de toekomst heeft.
Het moederbedrijf van Selfservice Company en WebCare Company, CX Company, verwacht jaarlijks met vijftig procent te groeien. De ’customer engagement’-producten beginnen internationaal aan te slaan.
YouTube stoomt op: de videodienst wil later dit jaar een betaald kanaal lanceren en een dezer dagen is een kindvriendelijke versie van YouTube in de vorm van de app YouTube Kids aangekondigd. Adverteren op YouTube kan al langer, maar is nogal ingewikkeld voor beginners. Er zijn vier type video advertenties op YouTube. Deze infographic legt het helder uit.