More stories

Premium

Commerce-agency Melon sluit zich aan bij DEPT

De Amerikaanse commerce-agency Melon heeft zich aangesloten bij bureaunetwerk DEPT. Het ruim 100-koppige team van Melon heeft langdurige samenwerkingen met klanten als Under Armour, Nike, vineyard vines en Therabody rond het Salesforce-ecosysteem.

Digital Agencies
Premium

ABN: Striktere privacywetgeving zorgt voor kentering in markt voor online adverteren

Grotere beperkingen aan het gebruik van privacygevoelige informatie zetten de markt voor online adverteren op zijn kop. Hoewel de meeste online advertenties nu nog op personen zijn toegespitst, maakt wet- en regelgeving dit steeds moeilijker, zo blijkt uit onderzoek dat ABN AMRO heeft verricht onder 544 professionals in de online advertentieketen.

Online advertising
Premium

Volop reclamebestedingen voor Black Friday

Protesten tegen Black Friday hadden geen meetbaar negatief effect voor de bruto reclamebestedingen in de maand november. De uitgaven zijn met 9,1 procent toegenomen ten opzichte van vorig jaar naar 43,2 miljoen euro. In 2021 was dit nog zo’n 39,6 miljoen en in 2020 iets meer dan 32 miljoen.

Marketing
Premium

Spotler Group rondt financiering af

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, heeft een financieringsronde afgerond van 30 miljoen euro onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en integratie van OBI4wan, Webpower, Squeezely, Pure360 en Tripolis is het bedrijf naar eigen zeggen klaar voor de volgende fase van versnelde groei.

Marketing

Onderzoek: 60% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.

Customer Engagement

Reclamemarkt eindigt 2022 in mineur en gaat kil 2023 in

De globale media- en reclamemarkt eindigt 2022 slechter dan verwacht en zelfs de ramingen voor 2023 worden nu al naar beneden bijgesteld. In Nederland groeit search 16% en daalt social advertising 5%.

Marketing
Premium

Bol.com focust op advertentietak, markt eist meer

Een grote kostenbesparingsronde moet bol.com financieel in het gareel brengen. De platformtak wordt gespaard, er vervallen geen banen. Dat is niet uit luxe, want de advertentiemarkt verwacht meer dan bol.com nu levert.

Marketplaces

Een op de vijf telemarketing gesprekken leidt tot sale

Een op de vijf mensen gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketing-campagne. Dat blijkt uit de eerste editie van de DDMA Telemarketing Benchmark, een onafhankelijk initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing.

Marketing

Onderzoek: bedrijven druk met posten op Facebook maar 58% luistert niet

Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.

Customer Engagement

Nieuw: Microsoft Ads voor goede doelen

Naast het bekende Google Grants is er sinds kort ook een programma voor goede doelen van Microsoft. Hier een korte introductie en de eerste ‘learnings’.

Online advertising

Zes zaken waar iedere Customer Experience-professional in 2030 mee te maken krijgt

De klantenservice een noodzakelijk kwaad? Of een mogelijkheid om de relatie met je klant te verdiepen? De toekomst sluit aan bij die tweede zienswijze.

Customer Experience
Premium

Spotify vangt duizenden nieuwe reclameklanten met campagne

Een b2b-campagne voor de reclamemarkt heeft Spotify vele duizenden nieuwe klanten opgeleverd die het audioplatform willen inzetten voor hun reclameboodschappen.

Online advertising
Premium

‘Digital outdoor in HTML5 nu schaalbaar’

Een nieuw systeem van Sage+Archer maakt het mogelijk om vanuit templates schaalbaar HTML5-gebaseerde dynamische advertenties te maken voor digital outdoor.

Online advertising
Premium

H&M integreert Snap-technologie in zijn app

H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.

Fashion

WK in Qatar: adverteerders echt terughoudender

Adverteerders zijn dit jaar voorzichtig met het adverteren rond het WK. De schrijnende arbeidsomstandigheden bij de bouw van de stations en de mensenrechtensituatie kleurden het maatschappelijke sentiment over het gastland en het sportevenement.

Online advertising