Rolmodellenverbod gokreclames wordt goed nageleefd
Het verbod op het opvoeren van bekende Nederlanders in gokreclames wordt goed nageleefd. Dat blijkt uit onderzoek van de Kansspelautoriteit (Ksa).
Het verbod op het opvoeren van bekende Nederlanders in gokreclames wordt goed nageleefd. Dat blijkt uit onderzoek van de Kansspelautoriteit (Ksa).
Er zijn sinds juli strengere regels voor reclame gericht op kinderen. Niet alleen op TV maar ook op YouTube. Behandel als merk zulke reclame dus zorgvuldig.
Mediagroep Publicis heeft in het derde kwartaal naar eigen zeggen 23 procent groei gerealiseerd omdat bedrijven zich in toenemende mate richten op first-party datamanagement, digitale media en bedrijfstransformatie. Cijfers zijn niet bekend gemaakt.
De belangrijkste markten waren volgens de bureaagroep de VS en Europa.
B2B-marketing is een vak apart, maar wordt in de praktijk nog te vaak aangevlogen met een B2C-aanpak. Dit kan en moet anders. Maar hoe?
De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.
LEGO kan leunen op een groot merkbewustzijn onder consumenten en laat regelmatig zien dat ze digitale experimenten niet schuwt. Ondertussen valt er online nog veel terrein te winnen en vloeit er steeds meer marketinggeld naar conversie, stelt Director Marketing Benelux Annemarie de Munnik. Zonder angst voor kanaalconflicten. ‘De merkaffiniteit en behoeften tussen shoppers verschilt flink.’
Bijna zeven jaar na de overname door Dentsu Aegis verdwijnt de naam van creatief bureau ACHTUNG! uit het Nederlandse landschap. De nieuwe naam luidt Dentsu Creative.
Online marketing en contentbureau PEP is de nieuwste versterking van het Tilburgse digital agency Indicia. De toevoeging van PEP ligt in het verlengde van de eerdere overnames van brandingbureau Oogt en e-commerce specialist Getton door Indicia. Per direct gaat PEP verder onder de naam Indicia.
Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 20 september 2022 een last onder dwangsom opgelegd aan een influencers omdat zij geen gehoor geeft aan informatieverzoeken van de AFM. De AFM wil onderzoeken in hoeverre de influencers de regels heeft overtreden van de Wet op het financieel toezicht (Wft). De dwangsom bedraagt 5.000 euro per dag tot een maximum van 50.000.
Ruim één op de drie TikTok gebruikers maakt zich er zorgen over dat de app te veel over hen weet. Voor degenen die al langere tijd een account hebben is dit zelfs 53 procent. Dit blijkt uit een representatief onderzoek dat Motivaction onder ruim duizend Nederlandse TikTok-gebruikers tussen de 10 en 35 jaar uitvoerde.
Wil je verder richting omnichannel? Denk na over wat je op wilt lossen en denk niet dat je per se een groot IT-project of een nieuw CDP nodig hebt.
Op 1 november start Charelle Akihary (Heijmans) als voorzitter van het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Zij volgt hiermee Yvonne Nassar op, die de functie ruim vijf jaar vervulde.
Welke webteams verdienen volgens de jury een podiumplek? Ongeveer een maand geleden maakten we de lancering van de Website van het Jaar Juryprijzen bekend. We vroegen webteams om hun beste werk in te zenden en stelden een jurypanel samen, bestaande uit tien ervaren professionals.
Een half jaar geleden begon Albert Heijn met Sponsored Products: merken kunnen zichtbaarheid kopen voor hun producten op de website. De eerste resultaten.