Criteo groeit 28 procent tot 2,3 miljard
De omzet van reclametechnologiebedrijf Criteo groeide in 2017 met 28 procent naar 2,3 miljard euro. De nettowinst groeide elf procent naar 97 miljoen. Beleggers reageren onverdeeld enthousiast.
De omzet van reclametechnologiebedrijf Criteo groeide in 2017 met 28 procent naar 2,3 miljard euro. De nettowinst groeide elf procent naar 97 miljoen. Beleggers reageren onverdeeld enthousiast.
Google blokkeert vanaf vandaag automatisch via de populaire Chrome browser advertenties die niet voldoen aan de voorwaarden van de Coalition for Better Ads.
Een van ’s werelds grotere online videospelers, JW Player, koppelt met de technologie van het reclamenetwerk van SpotX. Dat maakt header bidding mogelijk, een vorm van geautomatiseerde inkoop van reclameruimte.
Snapchat zet eindelijk een noodzakelijke stap om zijn verdienmodel met reclame te professionaliseren. De foto-app publiceert een API waar ontwikkelaars, adverteerders en mediabureaus app, dashboards en diensten op kunnen bouwen.
Het Nederlandse bureaunetwerk Dept neemt Duitslands grootste e-commercebureau voor mode en lifestyle over, superReal. “Met deze combinatie zijn we een speler van formaat”, aldus Dept-baas Paul Manuel. Hij zint nog op de aankoop van andersoortige digitale bureaus op die markt.
Parkmobile zegt de eerste adverteerder in Nederland te zijn die programmatic radioreclame aanbiedt in mobiele apps.
Een display-advertentie en chatbot in één, dat is wat Jorn Eiting van Liempt met Chad op de markt heeft gebracht. Na testcase Thuisbezorgd.nl, gaat nu ook Greenchoice op die manier het gesprek aan met klanten. “De consument wordt serieus genomen, voor de adverteerder is het een nieuwe vorm tussen de awareness en performance-uiting in.”
Nederlands grootste mediapartijen lanceren eind maart Buy-media.nl, een platform waar mediabureaus en adverteerders direct lokale reclameruimte premium en programmatic kunnen inkopen.
De Search Advertising Specialist heeft het druk. En hoe frustrerend is het dan als je keer op keer veel tijd verliest bij het uitvoeren van werkzaamheden die je eigenlijk zou moeten kunnen automatiseren. De realiteit is echter dat velen van ons tot op de dag van vandaag nog altijd op grote schaal handmatig campagnes managen. Dat moet toch beter kunnen. Toekomstmuziek? Nee hoor, het automatiseren van campagnes is al realiteit.
De (online) advertentiemarkt zal 20 tot 30 procent inleveren in de komende vijf jaar. Dat voorspelde Publicis Groupe’s Rishad Tobaccowala een dezer dagen op een congres in New York. “We krijgen steeds minder reclame.”
De Nederlandse start-up Faktor brengt vandaag een cookiescanner uit waarmee uitgevers, webwinkels en adverteerders exact kunnen zien welke partijen cookies zetten en, dus, met wie ze onder de AVG getekende contracten moeten hebben.
Pepsi heeft samen met Google een online campagne gemaakt waarbij de reclamecommercial van televisie wordt verlengd naar virtual reality.
De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt houdt een marktconsultatie als onderdeel van een branchebreed onderzoek naar marktomstandigheden bij online reclame. Daarmee reageert het op klachten over de stevige marktposities van Facebook en Google.
iProspect Nederland heeft nieuwe kunstmatige intelligentie getest bij het managen van een online campagne voor Opel. Resultaat: de machine scoort tien procent beter dan de mens.
Vooral de laatste twee maanden van het jaar wemelt het van de online kortingsacties. Denk aan de periode rondom Black Friday en kerst, maar ook aan Valentijnsdag en Pasen. Maar hoe zorg je er nu voor dat specifiek jouw promotie op Facebook opvalt binnen de grote massa? Facebook heeft het antwoord: de advertentie-overlay.