More stories

Parkmobile doet programmatic radioreclame op mobiel

Parkmobile zegt de eerste adverteerder in Nederland te zijn die programmatic radioreclame aanbiedt in mobiele apps.

Programmatic

Na Thuisbezorgd.nl ook Greenchoice met chatbot en banner in één

Een display-advertentie en chatbot in één, dat is wat Jorn Eiting van Liempt met Chad op de markt heeft gebracht. Na testcase Thuisbezorgd.nl, gaat nu ook Greenchoice op die manier het gesprek aan met klanten. “De consument wordt serieus genomen, voor de adverteerder is het een nieuwe vorm tussen de awareness en performance-uiting in.”

Programmatic

Nederlandse media lanceren gezamenlijk reclameplatform

Nederlands grootste mediapartijen lanceren eind maart Buy-media.nl, een platform waar mediabureaus en adverteerders direct lokale reclameruimte premium en programmatic kunnen inkopen.

Marketing

Zo stap je over van handmatig campagnes managen naar marketing automation

De Search Advertising Specialist heeft het druk. En hoe frustrerend is het dan als je keer op keer veel tijd verliest bij het uitvoeren van werkzaamheden die je eigenlijk zou moeten kunnen automatiseren. De realiteit is echter dat velen van ons tot op de dag van vandaag nog altijd op grote schaal handmatig campagnes managen. Dat moet toch beter kunnen. Toekomstmuziek? Nee hoor, het automatiseren van campagnes is al realiteit.

Marketing automation

‘Consument zoekt reclamevrije omgevingen op’

De (online) advertentiemarkt zal 20 tot 30 procent inleveren in de komende vijf jaar. Dat voorspelde Publicis Groupe’s Rishad Tobaccowala een dezer dagen op een congres in New York. “We krijgen steeds minder reclame.”

Online advertising

Cookiescanner helpt uitgevers voorbereiden op AVG

De Nederlandse start-up Faktor brengt vandaag een cookiescanner uit waarmee uitgevers, webwinkels en adverteerders exact kunnen zien welke partijen cookies zetten en, dus, met wie ze onder de AVG getekende contracten moeten hebben.

AVG

Pepsi met Google in WebVR

Pepsi heeft samen met Google een online campagne gemaakt waarbij de reclamecommercial van televisie wordt verlengd naar virtual reality.

Virtual reality

Bundeskartellamt begint brancheonderzoek online reclame

De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt houdt een marktconsultatie als onderdeel van een branchebreed onderzoek naar marktomstandigheden bij online reclame. Daarmee reageert het op klachten over de stevige marktposities van Facebook en Google.

Marketing

Machine overtreft mens bij iProspect

iProspect Nederland heeft nieuwe kunstmatige intelligentie getest bij het managen van een online campagne voor Opel. Resultaat: de machine scoort tien procent beter dan de mens.

Online advertising

Hoe de advertentie-overlay je kortingsactie op Facebook laat opvallen

Vooral de laatste twee maanden van het jaar wemelt het van de online kortingsacties. Denk aan de periode rondom Black Friday en kerst, maar ook aan Valentijnsdag en Pasen. Maar hoe zorg je er nu voor dat specifiek jouw promotie op Facebook opvalt binnen de grote massa? Facebook heeft het antwoord: de advertentie-overlay.

Online advertising

Poetsers op Helpling bepalen eigen uurtarief

De huishoudelijke hulpen die hun diensten aanbieden op het bemiddelingsplatform Helpling kunnen vanaf nu zelf aangeven tegen welk uurtarief ze werken.

Start-ups

De Bijenkorf met Valentijnsactie op Happn

De Bijenkorf houdt komende weken een reclamecampagne waarbij het gebruikers van datingapp Happn verleidt om op 14 februari naar het warenhuis te komen. Mogelijk keren ze huiswaarts met een date.

Campagnes

Meten van digitale advertenties moet heroverwogen worden

De waarde van advertenties wordt vaak nog verkeerd bepaald. In veel gevallen worden advertenties die hoger scoren op viewability volgens de gebruikelijke meetmethoden een hogere waarde toegekend, maar hier wordt voorbij gegaan aan verschillende advertentieformaten en aan de context waarbinnen de advertenties worden getoond. Dat moet anders.

Online advertising

Jitse Groen: Fusie met Delivery Hero niet uitgesloten

Oprichter en topman van Takeaway.com Jitse Groen sluit niet uit dat zijn bedrijf op enig moment zal fuseren met de internationale concurrent Delivery Hero. De gedachte daarachter is dat er per markt maar ruimte is voor één topspeler.

Duitsland

SEA: dit zijn de beste AdWords scripts

Met behulp van AdWords scripts is het mogelijk om omvattende en grondige analyses uit te voeren, complexe taken te automatiseren en ruwe data om te zetten naar waardevolle inzichten. Het maakt het werk van een SEA specialist een stuk makkelijker! Echter, wanneer je via Google zoekt naar AdWords scripts kom je ontzettend varianten tegen met elk een specifieke functie die je kunnen helpen in je dagelijkse optimalisaties. Dat maakt kiezen voor het beste script ingewikkeld. Maar met dank aan Daniel Gilberts van Brainlabs, de Developers van Google en een hoop uitzoekwerk is er een top 4 van must-have AdWords scripts opgesteld met omschrijven hoe je deze succesvol kunt implementeren voor je accounts.

Online advertising