More stories

‘Programmatic is geen Bermudadriehoek’

De besteding van advertentiebudgetten is verschoven van traditionele media (tv, print) naar online en dan met name programmatic. Voorheen kocht men advertenties in op basis van een IO (Insertion Order), waarbij je voor een bepaald bedrag binnen een bepaalde periode een vooraf vastgesteld aantal impressies voorgeschoteld kreeg. Daarbij kon je niet tussentijds bijsturen. Programmatic bood in dat opzicht uitkomst, maar de betrouwbaarheid ervan wordt door het bedrijfsleven in twijfel getrokken. Tijd om dat recht te zetten.

Programmatic

De Persgroep over op header bidding

De Persgroep is bezig zijn hele inventaris voor reclame te ontsluiten met header bidding. Daarmee trekt de uitgeverij wat marktmacht terug in huis en kan zo ook meer transparantie geven aan adverteerders over hoe hun uitingen waar verschijnen.

Programmatic

Concurrenten Google Shopping klagen bij EU

De nieuwe verschijningsvorm van Google Shopping levert concurrerende prijsvergelijkers geen voordeel op. Daarover klagen negentien vergelijkingssites bij de Europese Unie, wiens Commissie afgelopen september aan Google een monopoliestraf oplegde.

Search

Zo kun je adverteren met de Facebook Pixel

De Facebook Pixel is een stukje JavaScript-code die bijhoudt welke pagina’s jouw websitebezoeker bekijkt. Dankzij deze Facebook Pixel kun je het gedrag meten van jouw doelgroepen. Hoe gebruiken ze je website? En vanaf welk apparaat? Ook meet de pixel de conversie vanuit Facebook en helpt je nieuwe doelgroepen te vinden. Gebruik deze informatie, dan wordt adverteren op Facebook nog effectiever.

Facebook Advertising

Wat iedere marketeer moet weten over programmatic buying

Programmatic buying zet voet aan de grond op het gebied van het aankopen van digitale advertentieruimtes, en daar plukken internetbedrijven dankzij betrouwbare conversies de vruchten van. Cyril Westerhof, country manager Benelux bij RTB House, vertelt je wat je als marketeer zou moeten weten.

Programmatic

AdBirds strikt Zuid-Amerikaans Linio

Digital agency AdBirds uit Amsterdam gaat het grote Zuid-Amerikaanse e-commerceplatform Linio helpen om meer uit zijn online marketingbudget te halen.

Online advertising

Google lanceert Auto Ads

Google laat voortaan kunstmatige intelligentie los op zijn AdSense advertentieproduct. Het bedrijf claimt dat Auto Ads een veel hogere respons […]

Online advertising

NY Times voorspelt emoties lezers op nieuwsverhalen

De Amerikaanse krant NY Times heeft kunstmatige intelligentie ontworpen waarmee het de emotionele reacties van zijn lezers en kijkers kan voorspellen op alle items die in de krant verschijnen. Die product, Project Feels, wordt gebruikt voor de productie van reclamecampagnes van grote merken.

Online advertising

Viewability is niet alles: heroverweeg het meten van advertenties

De waarde van advertenties wordt vaak verkeerd bepaald. Advertenties die hoger scoren op viewability volgens de gebruikelijke meetmethoden krijgen een hogere waarde toegekend. Maar, hier wordt voorbij gegaan aan verschillende advertentieformaten en aan de context waarbinnen de advertenties worden getoond. Een langere zichtbaarheid van je advertentie is geen garantie voor meer impact en het behalen van je doelstellingen. Afgaan op de standaarden voor viewability, zonder daarbij de context van de advertentie mee te nemen, leidt tot verkeerde beslissingen. Dit heeft twee redenen.

Online advertising

Booking.com crowdsourcet nieuwe commercials

De commercials voor de nieuwe internationale reclamecampagne ‘Book Your Next Story’ van Booking.com zijn gemaakt met video’s van zijn eigen medewerkers.

Online advertising

Addressable TV moet tv-reclame relevant maken

Eén heel hot buzzwoord in de digitale markt is Addressable TV. Nog niet eerder gehoord? Met Addressable TV wordt bedoeld dat je tijdens jouw avondje TV kijken een reclameblok ziet met advertenties die voor jou relevant zijn. Dus niet de maandverbandreclame in het studentenfort vol mannen en geen Axe-deodorant reclame als je als vrouw alleen woont. Maar waarom hebben we dit nog niet in Nederland? En tegen welke uitdagingen lopen we aan? In dit blog: alles over Addressable TV.

Online advertising

Wat is Ads.txt en waarom heeft iedereen het erover?

De eerste periode na de introductie van Ads.txt leek het er internationaal op dat de implementatie hiervan niet erg hard ging. Hierin is echter een duidelijke kentering gekomen. Zo gebruikt ondertussen ruim 20 procent (16-1-2018) van de top 5.000 Alexa-websites Ads.txt. En een totaal ‘gecrawlde’ lijst van ruim 7.500.000 websites laat een gebruik zien van 1,26 procent.

Programmatic

MobPro start nieuw creatief label 24AM

De specialist in mobiele reclame MobPro lanceert met Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, het nieuwe creatieve bureau 24AM.

Creative

Google Shopping staakt ondersteuning Magento

Google Shopping staakt de ondersteuning voor de import van datafeeds uit de API’s van softwareplatformen BigCommerce, Magento of PrestaShop. Webwinkeliers moeten op zoek naar alternatieven.

Online advertising

Heineken: DOOH verlengt onze socialmedia

Heineken doet in Nederland een campagne op digitale abri’s om zijn media-impact te vergroten. Korte succesfilmpjes uit Zuid-Korea gaan in Nederland rond de spits live op Exterions schermennetwerk.

Marketing