De klant centraal: Drie succesfactoren voor D2C en één valkuil om te vermijden
Ook aan de slag met D2C? Leer je klanten kennen, denk cross-channel en meet klantgericht. O ja, en technologie staat niet op de eerste plaats.
Ook aan de slag met D2C? Leer je klanten kennen, denk cross-channel en meet klantgericht. O ja, en technologie staat niet op de eerste plaats.
Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) rapporteert vanaf nu maandelijks de downloads van podcasts en andere audio on demand. De nieuwe standaard is toegankelijk voor de gehele markt.
Retailers spraken over CRO na het verdwijnen van third-party cookies. Drie thema’s: first-party cookies, server-side testing en CRO binnen de organisatie.
Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.
MeMo2 en New Growth Strategies gaan nauw met elkaar samenwerken op strategisch niveau, zo maken ze vanochtend bekend.
Het Wereld Natuur Fonds is bezig met een digitale transitie en werkt niet meer campagnegestuurd, maar zoekt permanent contact met belangstellenden. Daarom lanceert het onder andere een voice-app.
B2B draait om persoonlijke relaties. Die zijn lastig op te schalen, maar digitaal mist de “personal touch”. Online personalisatie is echter niet moeilijk.
Alle SEO en content marketing activiteiten van NS International (NSI) zijn naar Mindshare.Greenhouse gegaan.
Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio’s. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.
Klanten gedragen zich omnichannel. Aan jou de taak om op iedere plek en op het juiste moment aanwezig te zijn. Met dit whitepaper kan je jouw huidige online marketing strategie herzien en je verdere omnichannel-roadmap bepalen.
Digitaal maakt van alles meetbaar. Dat is mooi. Maar er komt te veel focus op kortetermijnresultaten. Merken worden daardoor minder effectief. Veel digitale merken zijn eigenlijk helemaal geen merken meer, maar blands geworden. Ze proeven en ruiken hetzelfde. Er zijn alleen al 165 online matrasverkopers die je amper van elkaar kunt onderscheiden, zegt merkstrateeg Ingmar de Lange op Emerce Digital Marketing.
Het wegvallen van 3rd party cookies is onhandig, maar voor conversie-attributie zeker niet het einde van de wereld.
Big Tech wordt steeds machtiger. Niet alleen in financieel opzicht. “Ik durf te wedden dat jullie minstens tien diensten gebruiken van Big Tech-bedrijven, van Google Ads tot de hardware van Apple,” stelt Bart Meerdink, digitaal strategist van Beeckestijn Business School. “Maar intussen komt er steeds minder bezoekersverkeer naar je site.”
Het duurt nog maar een paar maanden, voordat 3rd party data amper nog bruikbaar zijn. Omschakelen naar 1st party data is complex, duurt lang, maar loont volgens Peter van der Schaar op lange termijn.