More stories

Premium

blowUP media eerste in Nederland met ‘gigantische 3D content ervaring’

blowUP media claimt een primeur op het gebied van wat het noemt immersive content. In aanloop naar de vernieuwde Emmapassage in Tilburg is voor het eerst een unieke 3D digital Out of Home ervaring te beleven. Een enorme 3D haai zwemt rond in de binnenstad.

Online marketing
Premium

Klarna via overname in social shopping

Klarna neemt voor een onbekend bedrag het Britse HERO over, een techbedrijf dat social shopping faciliteert voor fysieke retailers.

E-commerce
Premium

‘Drempel voor e-mail is nog te hoog’

Mick Lodder en Joris de Bruijne lanceren vandaag hun alles-in-een e-mailmarketingdienst SOLVM. De oudgedienden zien dat e-mailmarketing voor het MKB nog te complex is en willen dat toegankelijker maken.

Customer Loyalty

Onderzoek toont: Salesteams zetten meer in op klantinzichten na boost in e-commerce

B2B-organisaties erkennen het belang van online verkoop. Sommige doen al meer, andere nog weinig. Alle beseffen: traditionele salesrollen gaan veranderen.

E-commerce
Premium

Podcast CMOtalk begint internationale editie

De reeds zes jaar oude Nederlandse podcast CMOtalk lanceert een internationale, Engelstalige show.

Media

Cookieloos: Concrete oplossingen voor Google, LinkedIn en Twitter

Apple’s iOS 14 update heeft impact op je online marketing. Gevolgen én concrete oplossingen voor Google, LinkedIn en Twitter op een rij.

Online marketing
Premium

CM.com neemt datastart-up TraceDock over

Techbedrijf CM.com breidt zijn marketingpallet uit met de overname van TraceDock, een specialist in privacyvriendelijke first party data-collectie.

Venture

Hoe maak je optimaal gebruik van het Google Merchant Center?

Het Google Merchant Center geeft een overzicht van hoe je productcatalogus ervoor staat. Met deze 5 tips gebruik je het Google Merchant Center optimaal. 

Online marketing

Persuasive design: Psychologische inzichten om gedrag (positief!) te beïnvloeden

Menselijk gedrag laat zich op veel verschillende manieren beïnvloeden. Behavorial of persuasive design introduceert triggers om gebruikers ‘een zetje in […]

Conversie
Premium

Jumbo Supermarkten professionaliseert retailmedia

Jumbo Supermarkten wordt ook media-exploitant en tuigt een professionele organisatie op om geld te verdienen met zijn eigen digitale media. Dit kan tientallen tot honderden miljoenen euro’s extra omzet opleveren.

Retail

De klant centraal: Drie succesfactoren voor D2C en één valkuil om te vermijden

Ook aan de slag met D2C? Leer je klanten kennen, denk cross-channel en meet klantgericht. O ja, en technologie staat niet op de eerste plaats.

E-commerce

Optimaliseer productfeeds op marketplaces met A/B-testen

Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.

E-commerce
Premium

NLO brengt standaard uit voor metingen podcasts

Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) rapporteert vanaf nu maandelijks de downloads van podcasts en andere audio on demand. De nieuwe standaard is toegankelijk voor de gehele markt.

Media

De toekomst van online conversieoptimalisatie: Drie centrale thema’s volgens retailers zelf

Retailers spraken over CRO na het verdwijnen van third-party cookies. Drie thema’s: first-party cookies, server-side testing en CRO binnen de organisatie.

Conversie

De toekomst van Journey Orchestration

Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.

Customer Experience