More stories

Optimale Pinterest-marketing: Gebruik search én social

Pinterest wordt vaak over het hoofd wordt gezien door marketeers. Onterecht, want gebruikersaantallen groeien en het biedt interessante mogelijkheden.

Social
Premium

Unilever kiest mediapartners

Unilever, dat vorig jaar 4 miljard uitgaf aan media-uitgaven, gaat de komende jaren vooral met WPP in zee, maar ook Omnicom Media Group, Interpublic en Havas Media krijgen opdrachten. ADK zal Japan afhandelen.

Online advertising
Premium

blowUP media lanceert grootste transparante LED-scherm in Utrecht

blowUP media lanceert in Utrecht naar eigen zeggen het grootste transparante LED scherm van West-Europa. Het gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum – en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland.

Online advertising
Premium

F1 Zandvoort: 1,2 miljoen racefans in bestand

Meer dan een miljoen mensen willen graag naar de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort. De organisatie heeft al deze mensen in bestand en mailt, sms’t of appt nog over de races die komende jaren plaatsvinden.

Tech
Premium

‘TikTok voor tweede jaar op rij meest favoriete advertentieplatform bij consumenten wereldwijd’

Van alle online platformen scoort TikTok, net zoals vorig jaar, het hoogst op de zogenoemde Ad equity-ranglijst van Kantar. Hoewel TikTok alleen in Taiwan op de eerste positie staat, heeft het platform zowel in Nederland als Amerika de hoogste positie op de Ad equity-ranglijst voor online mediamerken.

Online advertising

Hoe ICT-marketeers leads genereren: Cijfers uit onderzoek

Het genereren van nieuwe business is de belangrijkste activiteit van B2B-marketeers. Hoe doen ze dat, wat werkt, wat zijn de trends? Cijfers uit onderzoek.

Online marketing

Adverteren via Marketplaces: Bol.com en Amazon.nl vergeleken

Marketplaces als Bol.com en Amazon bieden interessante mogelijkheden voor Marketplaces Marketing. Lees alles over advertentiemogelijkheden op marketplaces.

Marketplaces

Hoe zet je Paid, Earned, Shared & Owned Media optimaal in om op te vallen?

Tot voor kort maakten marketeers gebruik van drie communicatiekanalen: Paid, Earned en Owned Media. Shared Media is het nieuwste kanaal.

E-commerce

Tips voor het gebruik van Distinctive Brand Assets in digital marketing

Bouwen aan je merk met digitale kanalen? Het kan niet zonder Distinctive Brand Assets (DBA’s). Wat zijn het, waarom zijn ze belangrijk, hoe zet je ze in?

Online marketing

De juiste merk- en productinformatie op het digitale schap

Om online klanten een goed beeld te geven van je producten is presentatie heel belangrijk. Tips voor het verbeteren van je plek in de digitale schappen.

Online marketing
Premium

Kansspelautoriteit vordert dwangsom van Lotto

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een dwangsom van 10.000 euro ingevorderd bij Lotto, een merk van Nederlandse Loterij (NLO).

Online marketing
Premium

Firefox test sponsorde zoeksuggesties

Mozilla probeert toch weer nieuwe inkomstenbronnen aan te boren met Firefox Suggest. Dat is een zoekfunctie die gesponsorde zoekresultaten toont. De functie wordt momenteel alleen getest onder een klein aantal gebruikers in de Verenigde Staten.

Online advertising

E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail

Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.

Online marketing

Na Corona: Zo kijk je of het ‘we mogen weer’-retailmoment ook voor jou interessant is

Na Corona: terug naar school en kantoor biedt verkooppartners bij bol.com en Amazon een uniek retailmoment. Hoe kijk je of het ook interessant is voor jou?

Marketplaces

De T-shaped marketeer bestaat niet: Gelukkig maar!

De T-shaped marketeer! Natte droom van elke werkgever? Doel van elke young professional? Tijd om eens de zin van de onzin te onderscheiden.

Recruitment