More stories

Premium

Sterk herstel OOH-markt: digitaal naar 17 miljoen euro

In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Dat blijkt uit cijfers van koepel Outreach.

Online advertising
Premium

Advertentiemarktplaats JustPremium naar GumGum

GumGum, die zich specialist noemt op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, neemt het Nederlandse JustPremium over, een marktplaats voor rich media en video-advertenties.

Online marketing

Drie succesfactoren voor de marketing van de toekomst

Hoe ziet de toekomst van marketingcampagnes eruit? Klantdata, een gedegen analyse en customer engagement spelen in ieder geval een grote rol.  

Online marketing

Hoe versterk je de SEO-autoriteit van je website?

Zoekmachines willen betrouwbaarheid. In de SEO-wereld wordt de betrouwbaarheid van een website ‘autoriteit’ genoemd. Wat is het en hoe verbeter je het?

SEO

Jolanda Bakker (Vattenfall): ‘Elk contactmoment moet je benutten’

Jolanda Bakker, Director Marketing & Commercial Operations bij Vattenfall over het verdwijnen van third-party cookies: “Afwachten of wegduiken heeft geen zin.” Deel 7 (slot) uit de interviewserie over het verdwijnen van cookies.

Online marketing
Premium

Clear Channel sleept megacontract voor reclame Belgische treinstations binnen

Clear Channel mag de komende tien jaar de advertentieruimtes in de Belgische treinstations beheren.

Online advertising
Premium

‘Online videoreclame snelst groeiende kanaal’

Online videoreclame zal in 2021 het snelst groeiende digitale kanaal zijn, met een stijging van 26 procent tot 63 miljard dollar, zo verwacht Zenith in zijn zojuist uitgebrachte Advertising Expenditure Forecasts-rapport.

Online marketing
Premium

Chrome krijgt cookievervangende FLoC derde kwartaal 2023

Google wil het nieuwe reclamesysteem FLoC in Chrome nu in derde kwartaal van 2023 introduceren. Tegen die tijd moet het gebruik van conventionele cookies zijn afgezworen.

Online advertising

Boston Consulting Group: ‘Organisaties moeten meer aandacht besteden aan measurement’

Deel 6 uit een interviewserie over het verdwijnen van cookies: José Luis Casas en Alistair Gardiner van de Boston Consulting Group (BCG).

Marketing
Premium

Marcel van der Heijden begint bureau GoodKarma

Marcel van der Heijden, die in het verleden oprichter en managing director was van A friend of mine, lanceert samen met Allard Warmelink en Orsi Szentes het nieuwe bureau GoodKarma.

Marketing

Workshop: Aan de slag met neuromarketing voor webshops

Breinprikkels als input voor webshopmarketing: de afgelopen jaren is er veel gebeurd. Wat zijn het nut, de mogelijkheden en beperkingen? We praten je bij.

Online marketing

Stel niet uit! Vijf stappen om je first-party datastrategie op orde te brengen

Google stelt het cookieloze tijdperk uit, maar dat is geen reden om je 1st-party datastrategie uit te stellen: 5 stappen om klaar te zijn voor de toekomst.

Marketing

Ondertiteling wordt de nieuwe standaard in videomarketing

Omdat content op social media meestal geluidloos wordt bekeken, is ondertiteling in videomarketing een must. En bovendien laaghangend fruit.

Entertainment
Premium

OGER klant bij Abovo Maxlead

Het luxe herenmodemerk OGER besluit fors in online marketing te investeren en schakelt daarvoor de diensten van Abovo Maxlead in.

Online marketing

Negen Instagram-marketingtips om je business te laten groeien

Het belang van Instagram is groot: veel jonge gebruikers en groot actief gebruik. 9 adviezen om je marketing op Instagram naar een hoger plan te tillen.

Marketing