More stories

Hoe ICT-marketeers leads genereren: Cijfers uit onderzoek

Het genereren van nieuwe business is de belangrijkste activiteit van B2B-marketeers. Hoe doen ze dat, wat werkt, wat zijn de trends? Cijfers uit onderzoek.

Online marketing

Adverteren via Marketplaces: Bol.com en Amazon.nl vergeleken

Marketplaces als Bol.com en Amazon bieden interessante mogelijkheden voor Marketplaces Marketing. Lees alles over advertentiemogelijkheden op marketplaces.

Marketplaces

Hoe zet je Paid, Earned, Shared & Owned Media optimaal in om op te vallen?

Tot voor kort maakten marketeers gebruik van drie communicatiekanalen: Paid, Earned en Owned Media. Shared Media is het nieuwste kanaal.

E-commerce

Tips voor het gebruik van Distinctive Brand Assets in digital marketing

Bouwen aan je merk met digitale kanalen? Het kan niet zonder Distinctive Brand Assets (DBA’s). Wat zijn het, waarom zijn ze belangrijk, hoe zet je ze in?

Online marketing

De juiste merk- en productinformatie op het digitale schap

Om online klanten een goed beeld te geven van je producten is presentatie heel belangrijk. Tips voor het verbeteren van je plek in de digitale schappen.

Online marketing
Premium

Kansspelautoriteit vordert dwangsom van Lotto

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een dwangsom van 10.000 euro ingevorderd bij Lotto, een merk van Nederlandse Loterij (NLO).

Online marketing
Premium

Firefox test sponsorde zoeksuggesties

Mozilla probeert toch weer nieuwe inkomstenbronnen aan te boren met Firefox Suggest. Dat is een zoekfunctie die gesponsorde zoekresultaten toont. De functie wordt momenteel alleen getest onder een klein aantal gebruikers in de Verenigde Staten.

Online advertising

E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail

Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.

Online marketing

Na Corona: Zo kijk je of het ‘we mogen weer’-retailmoment ook voor jou interessant is

Na Corona: terug naar school en kantoor biedt verkooppartners bij bol.com en Amazon een uniek retailmoment. Hoe kijk je of het ook interessant is voor jou?

Marketplaces

De T-shaped marketeer bestaat niet: Gelukkig maar!

De T-shaped marketeer! Natte droom van elke werkgever? Doel van elke young professional? Tijd om eens de zin van de onzin te onderscheiden.

Recruitment
Premium

Sterk herstel OOH-markt: digitaal naar 17 miljoen euro

In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Dat blijkt uit cijfers van koepel Outreach.

Online advertising
Premium

Advertentiemarktplaats JustPremium naar GumGum

GumGum, die zich specialist noemt op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, neemt het Nederlandse JustPremium over, een marktplaats voor rich media en video-advertenties.

Online marketing

Drie succesfactoren voor de marketing van de toekomst

Hoe ziet de toekomst van marketingcampagnes eruit? Klantdata, een gedegen analyse en customer engagement spelen in ieder geval een grote rol.  

Online marketing

Hoe versterk je de SEO-autoriteit van je website?

Zoekmachines willen betrouwbaarheid. In de SEO-wereld wordt de betrouwbaarheid van een website ‘autoriteit’ genoemd. Wat is het en hoe verbeter je het?

SEO

Jolanda Bakker (Vattenfall): ‘Elk contactmoment moet je benutten’

Jolanda Bakker, Director Marketing & Commercial Operations bij Vattenfall over het verdwijnen van third-party cookies: “Afwachten of wegduiken heeft geen zin.” Deel 7 (slot) uit de interviewserie over het verdwijnen van cookies.

Online marketing