More stories

Cookieloos: Concrete oplossingen voor Google, LinkedIn en Twitter

Apple’s iOS 14 update heeft impact op je online marketing. Gevolgen én concrete oplossingen voor Google, LinkedIn en Twitter op een rij.

Online marketing
Premium

CM.com neemt datastart-up TraceDock over

Techbedrijf CM.com breidt zijn marketingpallet uit met de overname van TraceDock, een specialist in privacyvriendelijke first party data-collectie.

Venture

Hoe maak je optimaal gebruik van het Google Merchant Center?

Het Google Merchant Center geeft een overzicht van hoe je productcatalogus ervoor staat. Met deze 5 tips gebruik je het Google Merchant Center optimaal. 

Online marketing

Persuasive design: Psychologische inzichten om gedrag (positief!) te beïnvloeden

Menselijk gedrag laat zich op veel verschillende manieren beïnvloeden. Behavorial of persuasive design introduceert triggers om gebruikers ‘een zetje in […]

Conversie
Premium

Jumbo Supermarkten professionaliseert retailmedia

Jumbo Supermarkten wordt ook media-exploitant en tuigt een professionele organisatie op om geld te verdienen met zijn eigen digitale media. Dit kan tientallen tot honderden miljoenen euro’s extra omzet opleveren.

Retail

De klant centraal: Drie succesfactoren voor D2C en één valkuil om te vermijden

Ook aan de slag met D2C? Leer je klanten kennen, denk cross-channel en meet klantgericht. O ja, en technologie staat niet op de eerste plaats.

E-commerce

Optimaliseer productfeeds op marketplaces met A/B-testen

Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.

E-commerce
Premium

NLO brengt standaard uit voor metingen podcasts

Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) rapporteert vanaf nu maandelijks de downloads van podcasts en andere audio on demand. De nieuwe standaard is toegankelijk voor de gehele markt.

Media

De toekomst van online conversieoptimalisatie: Drie centrale thema’s volgens retailers zelf

Retailers spraken over CRO na het verdwijnen van third-party cookies. Drie thema’s: first-party cookies, server-side testing en CRO binnen de organisatie.

Conversie

De toekomst van Journey Orchestration

Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.

Customer Experience
Premium

MeMo2 en New Growth Strategies sluiten samenwerking

MeMo2 en New Growth Strategies gaan nauw met elkaar samenwerken op strategisch niveau, zo maken ze vanochtend bekend.

Marketing
Premium

Wereld Natuur Fonds lanceert voice-app

Het Wereld Natuur Fonds is bezig met een digitale transitie en werkt niet meer campagnegestuurd, maar zoekt permanent contact met belangstellenden. Daarom lanceert het onder andere een voice-app.

Voice

Online personaliseren voor B2B: makkelijker dan je denkt

B2B draait om persoonlijke relaties. Die zijn lastig op te schalen, maar digitaal mist de “personal touch”. Online personalisatie is echter niet moeilijk.

B2B Digital
Premium

SEO en content marketing activiteiten NS International ook naar Mindshare.Greenhouse

Alle SEO en content marketing activiteiten van NS International (NSI) zijn naar Mindshare.Greenhouse gegaan.

Contentmarketing
Premium

Greetz op Emerce Conversion: ‘Dalende conversieratio’s niet altijd slecht’

Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio’s. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.

Conversie