More stories

Conversiewaarde HORNBACH verdriedubbeld bij Local Inventory Ads en Pickup Today

Local Inventory Ads van Google Shopping tonen je winkelvoorraad aan potentiële klanten in de buurt. HORNBACH kreeg de conversiewaarde er flink mee omhoog.

Conversie

Alternatieven voor third-party cookies: zo blijft je marketing effectief

Wat als het overgrote deel van je klantdata verdwijnt door het wegvallen van third-party cookies? Hoog tijd om te kijken naar de alternatieven. 

Online marketing
Premium

Infographic: de juiste LinkedIn marketingstrategie

Wat je vermoedelijk niet wist: het gemiddelde engagementpercentage per bericht op LinkedIn is 0,35 procent. Je kunt dat verder verhogen door meer afbeeldingen te gebruiken voor kleine en grote accounts, maar voor middelgrote accounts presteren video’s beter. 49 procent van de berichten op LinkedIn zijn afbeeldingen en artikelen en 12 procent video’s. Meer tips in deze infographic.

Online marketing

Zo lift je alsnog mee met Amazon Prime Day

Amazon Prime Day 2021: profiteer ervan. Oók wanneer je denkt dat het al te laat is, of wanneer je nog niet actief bent op Amazon.

Marketplaces
Premium

The Post geselecteerd als contentmarketingbureau Eneco eMobility

Eneco eMobility heeft The Post geselecteerd als zijn contentmarketingbureau. Doorslaggevend was het distributieplan. Waar zit ons publiek en met welke content bereiken we die het beste?

Online marketing
Premium

Rebranding Divimove, wordt ‘We Are Era’

Online mediabedrijf Divimove verandert vandaag zijn naam in ‘We Are Era’. Vijf Europese mediabedrijven laten daarmee hun naam los en gaan op in een nieuw koepelmerk. Met de nieuwe positionering wil het ook meer talenten uit de traditionele mediawereld aan zich kunnen binden.

Marketing

Performance marketing: de vijf belangrijkste trends om nu over na te denken

Voor de groei van je bedrijf zijn er, gezien vanuit performance marketing, verschillende uitdagingen en kansen. De vijf belangrijkste trends op een rij.

Online marketing
Premium

Nutrilon doet cashbacks met Tikkie

De fabrikant van babyvoeding Nutrilon begint een doorlopend loyaltyprogramma met Tikkie. Na iedere aankoop van een product scannen ouders het item. Na verloop van tijd kunnen ze via Tikkie geld terug ontvangen.

Marketing

Wat te denken van de Privacy Sandbox, Google’s alternatief voor 3rd-party cookies?

In de Privacy Sandbox experimenteert Google met de vervanging van 3rd-party cookies. Wat zijn de ontwikkelingen er wat moeten we ervan denken?

Marketing
Premium

Google integreert WooCommerce, GoDaddy, Square

Google wil een grotere speler worden op de e-commercemarkt en laat tienduizenden webwinkels hun producten gratis in de zoekmachine figureren.

E-commerce

De cookieless funnel: een voorspelling voor elke marketingfase

De ‘cookie-apocalyps’ van 2022 komt dichterbij. Hoe ziet de toekomst eruit op gebied van targeting, tracking, resultaat, meting en attributie?

Marketing
Premium

Happy Horizon-groep koopt PauwR en Flashpoint

Bedrijvengroep Happy Horizon, gespecialiseerd in digitale marketing, neemt de Tilburgse bureaus PauwR en Flashpoint over.

Venture
Premium

MeMo2 en Publicis winnen 4 IAB Europe Research Awards

De Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2, en Publicis, Albert Heijn, Duracell en IGLO, hebben vandaag vier prestigieuze IAB Europe Research Awards gewonnen.

Online marketing

Twaalf tips voor meer Instagram-volgers

Bedrijven gebruiken Instagram als marketingtool. Volgers verwerven is daarom belangrijk. Ontdek twaalf tips voor meer volgers op Instagram. 

Marketing
Premium

Flinke groei podcastreclame

Podcastreclame groeit de komende jaren even hard als in het hele afgelopen decennium, zo denkt PricewaterhouseCoopers (PwC), dat in opdracht van branchevereniging IAB daar onderzoek naar heeft gedaan.

Online advertising