150 miljoen voor FLYR Labs; Amsterdams kantoor
Het Amerikaanse data- en AI-gedreven bedrijf FLYR Labs haalt 150 miljoen dollar venture capital op. Het opent weldra een Amsterdams kantoor om de luchtvaartindustrie slimmer te laten werken.
Het Amerikaanse data- en AI-gedreven bedrijf FLYR Labs haalt 150 miljoen dollar venture capital op. Het opent weldra een Amsterdams kantoor om de luchtvaartindustrie slimmer te laten werken.
Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.
Een hybride headless CMS helpt je om de meest relevante content per klant te creëren en om data te gebruiken voor verdere websiteoptimalisatie.
De Kansspelautoriteit heeft de reclameregels toegelicht die per 1 oktober gaan gelden voor online gokbedrijven met vergunning. Zo mag geen reclame worden gemaakt in games of op websites of applicaties waar games worden aangeboden.
Webwinkels die op Shopify draaien, hebben samen een groter bereik dan Amazon, zo laten nieuwe cijfers van Similarweb zien.
Online marketing is een van de drijvende krachten achter een aantal belangrijke veranderingen die Wavin de laatste tijd doormaakte. Wavin […]
Met het oog op de aankomende feestdagen en winkelfestijnen doen webshops er verstandig aan zich te bezinnen op alternatieve producten en voorraden.
Nederlanders laten hun koopgedrag, in vergelijking met 2016 en 2019, meer afhangen van de korting. Zo is het aantal consumenten dat met het aanschaffen van een product wacht tot er korting wordt geboden in de afgelopen vijf jaar significant toegenomen. Ongeveer twee op de drie Nederlanders wachten bijvoorbeeld op de winter- en zomersales. En ruim veertig procent, met name jongeren, wacht op speciale kortingsdagen als Black Friday. Een stijging van veertien procent ten opzichte van 2019. Dit en meer blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2021.
De Nederlandse specialist in platformmarketing Maze-One is overgenomen door het Engelse Incubeta.
De helft van de marketeers in de retail ziet de feestdagen van 2021 als de laatste kans voor de fysieke winkel om zijn waarde te bewijzen. Black Friday lijkt enige populariteit te verliezen bij aanbieders.
Pinterest wordt vaak over het hoofd wordt gezien door marketeers. Onterecht, want gebruikersaantallen groeien en het biedt interessante mogelijkheden.
Unilever, dat vorig jaar 4 miljard uitgaf aan media-uitgaven, gaat de komende jaren vooral met WPP in zee, maar ook Omnicom Media Group, Interpublic en Havas Media krijgen opdrachten. ADK zal Japan afhandelen.
blowUP media lanceert in Utrecht naar eigen zeggen het grootste transparante LED scherm van West-Europa. Het gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum – en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland.
Meer dan een miljoen mensen willen graag naar de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort. De organisatie heeft al deze mensen in bestand en mailt, sms’t of appt nog over de races die komende jaren plaatsvinden.
Van alle online platformen scoort TikTok, net zoals vorig jaar, het hoogst op de zogenoemde Ad equity-ranglijst van Kantar. Hoewel TikTok alleen in Taiwan op de eerste positie staat, heeft het platform zowel in Nederland als Amerika de hoogste positie op de Ad equity-ranglijst voor online mediamerken.