More stories

Premium

150 miljoen voor FLYR Labs; Amsterdams kantoor

Het Amerikaanse data- en AI-gedreven bedrijf FLYR Labs haalt 150 miljoen dollar venture capital op. Het opent weldra een Amsterdams kantoor om de luchtvaartindustrie slimmer te laten werken.

Travel
Premium

Facebook waarschuwt weer voor impact reclameblokkade Apple

Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.

Facebook Advertising

Optimaliseer je omnichannel contentstrategie met een headless CMS

Een hybride headless CMS helpt je om de meest relevante content per klant te creëren en om data te gebruiken voor verdere websiteoptimalisatie.

Online marketing
Premium

Strenge reclameregels voor gokbedrijven

De Kansspelautoriteit heeft de reclameregels toegelicht die per 1 oktober gaan gelden voor online gokbedrijven met vergunning. Zo mag geen reclame worden gemaakt in games of op websites of applicaties waar games worden aangeboden.

Online advertising
Premium

Shopify ‘groter’ dan Amazon

Webwinkels die op Shopify draaien, hebben samen een groter bereik dan Amazon, zo laten nieuwe cijfers van Similarweb zien.

E-commerce

Marketing als katalysator voor de energietransitie

Online marketing is een van de drijvende krachten achter een aantal belangrijke veranderingen die Wavin de laatste tijd doormaakte. Wavin […]

B2B Digital
Premium

‘Webshop, zorg voor uitwijkproducten’

Met het oog op de aankomende feestdagen en winkelfestijnen doen webshops er verstandig aan zich te bezinnen op alternatieve producten en voorraden.

E-commerce
Premium

‘Online neemt de rol van de papieren folder langzaam over’

Nederlanders laten hun koopgedrag, in vergelijking met 2016 en 2019, meer afhangen van de korting. Zo is het aantal consumenten dat met het aanschaffen van een product wacht tot er korting wordt geboden in de afgelopen vijf jaar significant toegenomen. Ongeveer twee op de drie Nederlanders wachten bijvoorbeeld op de winter- en zomersales. En ruim veertig procent, met name jongeren, wacht op speciale kortingsdagen als Black Friday. Een stijging van veertien procent ten opzichte van 2019. Dit en meer blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2021.

Online marketing
Premium

Maze-One in handen van Incubeta

De Nederlandse specialist in platformmarketing Maze-One is overgenomen door het Engelse Incubeta.

Venture
Premium

Feestdagen 2021: ‘Laatste kans voor fysieke winkel’

De helft van de marketeers in de retail ziet de feestdagen van 2021 als de laatste kans voor de fysieke winkel om zijn waarde te bewijzen. Black Friday lijkt enige populariteit te verliezen bij aanbieders.

E-commerce

Optimale Pinterest-marketing: Gebruik search én social

Pinterest wordt vaak over het hoofd wordt gezien door marketeers. Onterecht, want gebruikersaantallen groeien en het biedt interessante mogelijkheden.

Social
Premium

Unilever kiest mediapartners

Unilever, dat vorig jaar 4 miljard uitgaf aan media-uitgaven, gaat de komende jaren vooral met WPP in zee, maar ook Omnicom Media Group, Interpublic en Havas Media krijgen opdrachten. ADK zal Japan afhandelen.

Online advertising
Premium

blowUP media lanceert grootste transparante LED-scherm in Utrecht

blowUP media lanceert in Utrecht naar eigen zeggen het grootste transparante LED scherm van West-Europa. Het gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum – en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland.

Online advertising
Premium

F1 Zandvoort: 1,2 miljoen racefans in bestand

Meer dan een miljoen mensen willen graag naar de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort. De organisatie heeft al deze mensen in bestand en mailt, sms’t of appt nog over de races die komende jaren plaatsvinden.

Tech
Premium

‘TikTok voor tweede jaar op rij meest favoriete advertentieplatform bij consumenten wereldwijd’

Van alle online platformen scoort TikTok, net zoals vorig jaar, het hoogst op de zogenoemde Ad equity-ranglijst van Kantar. Hoewel TikTok alleen in Taiwan op de eerste positie staat, heeft het platform zowel in Nederland als Amerika de hoogste positie op de Ad equity-ranglijst voor online mediamerken.

Online advertising