More stories

Premium

Kansspelautoriteit vordert dwangsom van Lotto

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een dwangsom van 10.000 euro ingevorderd bij Lotto, een merk van Nederlandse Loterij (NLO).

Online marketing
Premium

Firefox test sponsorde zoeksuggesties

Mozilla probeert toch weer nieuwe inkomstenbronnen aan te boren met Firefox Suggest. Dat is een zoekfunctie die gesponsorde zoekresultaten toont. De functie wordt momenteel alleen getest onder een klein aantal gebruikers in de Verenigde Staten.

Online advertising

E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail

Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.

Online marketing

Na Corona: Zo kijk je of het ‘we mogen weer’-retailmoment ook voor jou interessant is

Na Corona: terug naar school en kantoor biedt verkooppartners bij bol.com en Amazon een uniek retailmoment. Hoe kijk je of het ook interessant is voor jou?

Marketplaces

De T-shaped marketeer bestaat niet: Gelukkig maar!

De T-shaped marketeer! Natte droom van elke werkgever? Doel van elke young professional? Tijd om eens de zin van de onzin te onderscheiden.

Recruitment
Premium

Sterk herstel OOH-markt: digitaal naar 17 miljoen euro

In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Dat blijkt uit cijfers van koepel Outreach.

Online advertising
Premium

Advertentiemarktplaats JustPremium naar GumGum

GumGum, die zich specialist noemt op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, neemt het Nederlandse JustPremium over, een marktplaats voor rich media en video-advertenties.

Online marketing

Drie succesfactoren voor de marketing van de toekomst

Hoe ziet de toekomst van marketingcampagnes eruit? Klantdata, een gedegen analyse en customer engagement spelen in ieder geval een grote rol.  

Online marketing

Hoe versterk je de SEO-autoriteit van je website?

Zoekmachines willen betrouwbaarheid. In de SEO-wereld wordt de betrouwbaarheid van een website ‘autoriteit’ genoemd. Wat is het en hoe verbeter je het?

SEO

Jolanda Bakker (Vattenfall): ‘Elk contactmoment moet je benutten’

Jolanda Bakker, Director Marketing & Commercial Operations bij Vattenfall over het verdwijnen van third-party cookies: “Afwachten of wegduiken heeft geen zin.” Deel 7 (slot) uit de interviewserie over het verdwijnen van cookies.

Online marketing
Premium

Clear Channel sleept megacontract voor reclame Belgische treinstations binnen

Clear Channel mag de komende tien jaar de advertentieruimtes in de Belgische treinstations beheren.

Online advertising
Premium

‘Online videoreclame snelst groeiende kanaal’

Online videoreclame zal in 2021 het snelst groeiende digitale kanaal zijn, met een stijging van 26 procent tot 63 miljard dollar, zo verwacht Zenith in zijn zojuist uitgebrachte Advertising Expenditure Forecasts-rapport.

Online marketing
Premium

Chrome krijgt cookievervangende FLoC derde kwartaal 2023

Google wil het nieuwe reclamesysteem FLoC in Chrome nu in derde kwartaal van 2023 introduceren. Tegen die tijd moet het gebruik van conventionele cookies zijn afgezworen.

Online advertising

Boston Consulting Group: ‘Organisaties moeten meer aandacht besteden aan measurement’

Deel 6 uit een interviewserie over het verdwijnen van cookies: José Luis Casas en Alistair Gardiner van de Boston Consulting Group (BCG).

Marketing
Premium

Marcel van der Heijden begint bureau GoodKarma

Marcel van der Heijden, die in het verleden oprichter en managing director was van A friend of mine, lanceert samen met Allard Warmelink en Orsi Szentes het nieuwe bureau GoodKarma.

Marketing