More stories

Ford: AI biedt beter zicht op effectiviteit marketing-euro’s

Autofabrikant Ford bracht met behulp van AI bezoekersgedrag beter in kaart en zag de kosten per conversie spectaculair dalen.

Online marketing
Premium

e-Village verandert naam in Team ITG

Vanaf februari 2021 gaat marketingbureau e-Village verder onder de naam Team ITG (Inspired Thinking Group). Ook het onderdeel Clang krijgt een nieuwe naam: CanopyDeploy.

Online marketing

[video] Digital Out Of Home: de essentiële rol van creatie

IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie webisodes over de Digital Out Of Home-markt. Aflevering 5: de essentiële rol van creatie.

Marketing
Premium

Global Savings Group koopt Shoop.de

Global Savings Group neemt voor een onbekend bedrag Duitslands grootste cashbacksite Shoop.de over.

Venture
Premium

Nochii Online Marketing valt in handen van Happy Horizon

Online marketingbureau Nochii uit Amsterdam wordt onderdeel van de Happy Horizon-groep uit Eindhoven. De overname wordt nu pas bekendgemaakt, maar […]

Digital Agencies
Premium

N=Content heeft nieuwe social lead

Daan Jongen gaat bij N=Content, het contenbureau van N=5, aan de slag als social lead. Hij zal komende maanden het social team verder uitbouwen.

Digital Agencies

[video] Digital Out Of Home: toepassing van data

IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie webisodes over Digital Out Of Home. Aflevering 4: de toepassing van data.

Online marketing
Premium

XXS en Cogonez vormen innovatief reclamebureau

Reclamebureau Cogonez wordt per 1 januari 2021 overgenomen door XXS Amsterdam. Door de samenwerking ligt de focus op innovatie.

Online advertising

Optimaliseer je top-of-funnel marketing met effectieve lead magnets 

Hoe zorg je ervoor dat de juiste mensen hun gegevens bij je achterlaten?  Een checklist voor het opzetten van onweerstaanbare lead magnets.

Online marketing
Premium

Campagnepanel # 181: ‘Verrassingseffect ontbreekt’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘adventcampagne’ van Google.  

Online marketing
Premium

Beslist.nl stopt met display

Beslist.nl stopt per 1 januari met display uitingen op zijn Nederlandse en Belgische site. Men wil zich concentreren de verdere uitrol van Smart Bidding, waarbij Beslist voor elke webshop zijn gewenste ROAS (Return On Advertising Spend) wil verwezenlijken.

Online advertising
Premium

Online adverteren bij Ster enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen

Online adverteren bij Ster is vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap.

Online marketing
Premium

Optimizers Group koopt Netivity

Netivity, waar ook Tweakwise onder valt, komt in handen van Optimizers Group. Tezamen bieden de bedrijven een breed dienstenpakket voor bedrijven die op internet verkopen, variërend van bevoorrading tot conversie-optimalisatie.

Venture
Premium

Duits miljardenconcern zoomt in op Amazon.nl

Het Duitse retailconcern ANWR stelt zijn maakt het voor zijn duizenden partners makkelijk om ook op Amazon in Nederland te verkopen.

Marketplaces
Premium

Wehkamp stopt AR in app om make-up te laten testen

Wehkamp zet augmented reality in zodat zijn klanten make-up kan testen op de smartphone, als ware dat een digitale spiegel.

Augmented Reality