Nieuw CMS voor storytelling merken op Zalando
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Het Nederlandse creatieve bureau Wayne Parker Kent heeft een kantoor geopend in Düsseldorf. Van daar uit worden internatinale campagnes ontwikkeld voor bedrijven als Henkel, Mollie en Samsung.
Het moederbedrijf van Dekbed Discounter, Koopjedeal, De Arend en WoonQ sluit een strategische samenwerking met e-commercebureau Yellowgrape.
Wouter Neyndorff en Wilco van Duinkerken stappen in bij technologiebedrijf Maxwell om het bedrijf, gespecialiseerd in conversational marketing op Shopify, naar de volgende fase te brengen.
Meer dan zestig procent van de vijfduizend ondervraagde consumenten zegt dat ze geen flauw idee hebben wat bedrijven met hun persoonlijke gegevens doen.
Een nieuw team binnen Jumbo Supermarkten wil adverteerders helpen hun doelstellingen te realiseren door het aanbieden van crossmediale oplossingen binnen de retail media-omgeving van Jumbo.
Patrick Petersen is een online marketing dier van het eerste uur. Met drie decennia ervaring in online marketing is hij een van de meest invloedrijke online marketeers in Nederland. Patrick is daarbij een veel gevraagd spreker en docent. En tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werkte hij zijn standaardwerk ‘Handboek Online Marketing’ weer helemaal bij voor de zevende druk. Een mooie aanleiding voor een prettig gesprek.
Twee keer knipperen met je ogen en de feestdagen in 2020 staan weer voor je deur. Als marketeer ben je misschien al druk met de voorbereiding voor Black Friday, Cyber Monday en kerstmis. Toch zullen de feestdagen anders zijn dan normaal. Dit jaar wordt verwacht dat meer dan 70 procent van de consumenten van plan is om meer dan de helft van hun kerstinkopen digitaal te doen. Dit blijkt ook uit de ‘2020 Alter Agents study’ van Snap Inc., in dit onderzoek geeft 76 procent van de Snapchatters aan dat de meeste van hun aankopen online zullen plaatsvinden. Dit eBook helpt je bij het plannen, het opzetten en optimaliseren van je sociale advertentiecampagnes en advertenties op verschillende platforms.
De feestdagen in 2020 gaan er anders uit zien dan normaal. Marketeers moeten er zeker van zijn dat zij een positieve bijdrage leveren aan het leven van consumenten en hun ‘stay connected’ behoeft. Je marketingstrategie voor de feestdagen van 2020 moet gebaseerd zijn op de behoefte van je doelgroep. Criteo heeft voor hun ‘Peak to Recovery’ survey meer dan 10.000 Europese consumenten gevraagd naar hun planning voor de aankomende feestdagen en naar hun koop- en geefgedrag.
In tijden van corona zijn webinars en virtuele presentaties onmisbaar geworden. Maar hoe bepaal je het rendement van een webinar? FLOW onderscheidt zes belangrijke criteria, waaronder uiteraard het klikbedrag en het aantal registraties. Klik hier voor grotere afbeelding.
Juist in coronatijd liggen de kansen voor het oprapen. Door de effectiviteit van je marketingbudget te achterhalen, voorkom je dat je bespaart op marketingactiviteiten die juist omzet genereren.
De belangenverenigingen IAB Nederland en VEA zijn van plan om vanaf 1 januari 2021 samen verder te gaan als een nieuwe gezamenlijke organisatie. “Een fusie van business en kennis”, in de woorden van voorzitter Marion Koopman.
Technologiebedrijf CM.com rolt een nieuwe marketingdienst uit die een handvol voorheen losse producten combineert. De propositie van de Brabanders schuift omhoog richting CRM-gebaseerde diensten als Salesforce.
Zochten Nederlanders eind 2019 nog voornamelijk via ‘traditionele’ informatiebronnen zoals papieren folders of door rond te kijken in de winkelstraat naar korting, inmiddels gaat 33 procent liever online op zoek naar aanbiedingen.
Wat is de beste marketingstrategie? Cross-channel, multichannel of omnichannel? Een simpel antwoord op deze vragen is niet makkelijk te geven. Eén ding is wel duidelijk: consumenten bepalen de voorwaarden en tijdstippen waarop ze met merken communiceren. Ze willen in contact komen met je merk op het kanaal van hun keuze en kunnen overstappen naar een ander kanaal wanneer ze maar willen. De belangrijkste marketinguitdaging tegenwoordig is het bijhouden van je klanten en waar mogelijk anticiperen op hun wensen, voorkeuren en behoeften. En dit alles op meerdere apparaten en kanalen. Een consistente en naadloze customer experience is de nieuwe maatstaf in marketing. Echter, hoe creëer je een dergelijke ervaringen? En wat levert het je als marketeer op in termen van ROI?