Workshop: aan de slag met inclusieve marketing
De Nederlandse bevolking is divers en multicultureel, wat het een uitdaging maakt om iedereen te bereiken.
De Nederlandse bevolking is divers en multicultureel, wat het een uitdaging maakt om iedereen te bereiken.
Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.
De tv-reclamemarkt is in het derde kwartaal van 2020 uitgekomen op 171 miljoen euro, een groei van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De zogeheten spotmarkt (directe reclame) zette 153 miljoen om, een stijging van 1,5 procent.
De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit stelt vast dat de standaard van branche-organisatie IAB rond informatievergaring voor online advertenties de GDPR overtreedt.
Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Maarten Bokhoven van ABN Amro over het vinden van IT-personeel in een moeilijke markt.
Instagram gaat de reclameregels voor influencers strenger toepassen. Zij doet dat op verzoek van de Britse concurrentie- en marktautoriteit (CMA), maar de regels zullen internationaal worden toegepast.
Online marketing wordt steeds meer geautomatiseerd. Nergens anders merk je dat zó goed als in Google Ads.
Sligro Food Group wil de digitale ontwikkeling van de organisatie versnellen en schakelt daarvoor de marketingkennis en -hulp van Yourzine in.
Adverteerders in Europa hielden ook in het derde kwartaal de hand op de knip. Dat leidde in Europa tot een omzetdaling van 9,7 procent bij reclamegroep Publicis en internationaal een minus van 9,1 procent.
Mediagroepen SBS Belgium en DPG Media gaan nauwer samenwerken met Telenet en Proximus en reclameverkopers IP Belgium en RMB op het gebied van gepersonaliseerde reclame op televisie. Zo moet er onder meer een standaard komen.
Het Nederlandse investeringsfonds Newion leidt een investeringsronde van 2,5 miljoen euro in Mediatool uit Stockholm. De Zweden helpen internationale merken hun media-investeringen organiseren en halen het gepriegel uit dat werk.
Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach starten Resident Media Advies. Met dit bureau willen ze adverteerders helpen met inhousing van (een deel van) het proces van zowel online- als offline media.
Websites zijn nog steeds vaak visieloos en hebben geen heldere roadmap strategie. Dat kan en moet beter. Maar hoe?
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Het Nederlandse creatieve bureau Wayne Parker Kent heeft een kantoor geopend in Düsseldorf. Van daar uit worden internatinale campagnes ontwikkeld voor bedrijven als Henkel, Mollie en Samsung.