More stories

Premium

Vodafone helpt opvolger van sms lanceren in Nederland

Bedrijven kunnen via sms multimediale, interactieve berichten gaan sturen naar hun klanten via het netwerk van Vodafone in Nederland. Daartoe rolt de operator samen met techbedrijf CM.com de nieuwe techniek RCS (Rich Communication Services) uit.

Marketing
Premium

DML! ‘Merken moeten vrouwelijke gamers serieus nemen’

De gamingsector biedt nieuwe kansen voor merken en hun marketinginspanningen. Dat zegt Lucy Allen, directeur engagement van het in Bath gevestigde marketingbureau Dialect, op Digital Marketing Live!

Online marketing

Aan de slag met sequentieel testen

Een van de gouden standaarden binnen conversie optimalisatie is het uitvoeren van (A/B-) testen.

Online marketing
Premium

DML!: VanMoof streeft naar maximale conversie tegen lage kosten

Het verbod van een tv-commercial door de Franse reclamewaakhond ARPP heeft fietsenmerk Van Moof enorm veel publiciteit opgeleverd.  Ruim tweehonderd krantenkoppen en 400.000 YouTube impressies binnen 72 uur. VanMoof trok 700 procent meer bezoek naar haar Franse website en schat het totale bereik op 520 miljoen. “We hadden dit op eigen kracht nooit voor elkaar gekregen,” zegt Growth Marketing Manager Simon Vreeman op Digital Marketing Live!

Online advertising
Premium

DML! Ook WWF maakt digitale transitie door

Het Wereld Natuur Fonds zit in een digitale transformatie. Dat vertelt hoofd digitaal Paul Zevenboom op Digital Marketing Live! En die verandering is best een uitdaging, want de doelgroep is groot en divers.

Online marketing
Premium

DML! ‘Nog veel stereotypering in reclame’

“Nederlanders herkennen zich doorgaans niet in reclames,” zegt Niki Schroeder van Kantar op Digital Marketing Live!. “70 procent van mannen en vrouwen vinden dat. Representatieve reclames scoren toch beter dan spotjes waarin de flauwe man wordt neergezet.”

Marketing

Een gestructureerde aanpak voor het ontwikkelen van een data-driven dashboard

Tegenwoordig zijn de mogelijkheden voor het meten van customer engagement eindeloos. Het is over het algemeen een grotere uitdaging om inzichten en concrete acties te destilleren uit deze enorme hoeveelheid data. Toch zijn data driven dashboard een belangrijke vereiste in digital marketing. Het zorgt ervoor dat je ‘on track’ blijft en grip houdt op je digitale KPI’s. Echter, hoe ontwikkel je een dashboard die voorziet in deze behoefte?

B2B Digital
Premium

Performancebureau Booming in handen van Intracto

Intracto Group legt voor de uitbouw van zijn Amsterdamse campus de hand op het onafhankelijke performancebureau Booming.

Venture

Annemiek Bakker (Centraal Beheer): ‘We focussen ons op dialogen voor voice en chatbots’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Annemiek Bakker van Centraal Beheer over voice en chatbots.

Online marketing
Premium

Campagnepanel: ‘Ik mis iets niéuws’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een opmerkelijke combinatie van audioreclame in metrostations, billboards en een QR-code.

Online marketing

De verlaten winkelmand creëert naast problemen ook kansen

De verlaten winkel of abandoned cart is de nachtmerrie van elke online retailers. Uit cijfers van eMarketer blijkt dat maar liefst 75 procent van de online shoppers hun winkelwagentje achterlaat zonder af te rekenen. Als je op Google “verlaten winkelmand” intypt wordt je overladen met tips, best practices en tactieken om dit te voorkomen. Toch is er ligt aan het eind van de e-commerce tunnel: de verlaten winkelmand creëert problemen, maar biedt ook kansen.

E-commerce
Premium

Digitale buitenreclame levert ook in derde kwartaal flink in

De mediabestedingen aan out of home zijn in het derde kwartaal van dit jaar weliswaar toegenomen ten opzichte van het dramatische tweede kwartaal, de markt heeft zich nog altijd niet hersteld. In totaal werd 36 miljoen euro omgezet in het derde kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten Centercom, Clear Channel, Exterion Media, JCDecaux, OV Media, Ocean Outdoor en Hillenaar Outdoor.

Online marketing

Workshop: aan de slag met inclusieve marketing

De Nederlandse bevolking is divers en multicultureel, wat het een uitdaging maakt om iedereen te bereiken.

Online marketing
Premium

TUI in zee met sportticketplatform XS2Event

Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.

Travel
Premium

Tv reclamemarkt kruipt uit dal

De tv-reclamemarkt is in het derde kwartaal van 2020 uitgekomen op 171 miljoen euro, een groei van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De zogeheten spotmarkt (directe reclame) zette 153 miljoen om, een stijging van 1,5 procent.

Online advertising