More stories

Advanced tv inzetten in voor betere merkprestaties

Advanced tv kan campagnes naar een hoger niveau tillen. Hoe werkt advanced tv en wat maak het zo interessant voor merken?

Online marketing
Premium

Google zet AR in bij shoppen cosmetica

Een nieuwe functie binnen Google Shopping laat dames cosmetica uitproberen via de camera van hun telefoon. Met behulp van augmented reality kunnen ze kleuren en tinten uitproberen.

Search
Premium

Op de do-list voor 2021: audio-advertising

Per dag spenderen we 29% van onze smartphone-tijd aan audio. Hoog tijd voor audio-advertising dus. De voordelen en een plan van aanpak op een rijtje. 

Online marketing
Premium

Adeptiv gaat samen met Springbok

Het netwerk van digitale marketingbedrijven Adeptiv wordt verkocht door PostNL en gaat samen met het Belgische Springbok.

Venture

Plein.nl ziet omzet uit e-mailmarketing met 143 procent stijgen door personalisatie

Online speler Plein.nl weet zich door gepersonaliseerde e-mailmarketing te onderscheiden van de grote drogisterijen. Tien dynamische campagnes zorgden direct voor tientallen procenten extra omzet.

Marketing
Premium

PostNL verkoopt dochterbedrijf Cendris

PostNL heeft vanochtend dochterbedrijf Cendris verkocht aan Yource, een specialist in klantcontact.

Venture

Growth marketing best practices voor de moderne marketeer

In een drukke markt vinden ambitieuze bedrijven een manier om door het onkruid te dringen en boven hun concurrentie uit te torenen. Ze bloeien ondanks alle kansen, of het nu de populairste aanbieder van gepersonaliseerde traktaties wordt of de meest erkende ontwerper van outdoorkleding is, hun succes komt vaak voort uit dezelfde basis: een marketingstrategie die groei stimuleert. Dit eBook beschrijft growth marketing best practices voor kleine en middelgrote bedrijven, solopreneurs en ondernemers.

B2B Digital
Premium

Amazon wil live uitzendrechten cricket

Amazon doet een gooi naar meer live uitzendrechten van ’s werelds op een na populairste sport: cricket.

Entertainment
Premium

Publiekscampagne coronavaccinatie deels online

Radio-commercials en advertenties in dagbladen vormen de aftrap van de publiekscampagne coronavaccinatie. De campagne moet eraan bijdragen dat uiteindelijk zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren tegen het coronavirus.

Marketing
Premium

Vlaamse telecom- en mediabedrijven bundelen reclameverkoop

Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan de handen in elkaar. Ze vormen een joint-venture waarin ze hun digitale reclame-activiteiten samenvoegen. Het cluster moet een blok mediabereik vormen dat geldt als een alternatief voor Facebook en Google.

Online advertising
Premium

Kwartaalomzet Auto1: 769 miljoen euro

De Europees werkende autohandelaar Auto1 Group boekte in het derde kwartaal een omzet van 769 miljoen euro en een operationeel resultaat van zestien miljoen euro.

Venture

Jorissa Neutelings (Vattenfall): ‘Energietransitie versnellen met digitale middelen’

Voor de omschakeling naar fossielvrij zet energiebedrijf Vattenfall grootschalig digitale innovaties in. Jorissa Neutelings, head of digital innovation & IT over Vattenfalls chatbots en energie-apps.

Online marketing

Personalisatie: juist in tijden van crisis en onzekerheid!

Het onderwerp personalisatie zakt weg in de investeringslijstjes voor 2021. Zonde, want juist personalisatie kan zorgen voor een wendbare en vooral klantgerichte marketingstrategie. 

Online marketing
Premium

MPG.Group neemt The Social Club over

De MPG.Group neemt socialmediabureau The Social Club over voor een onbekend bedrag. Door de overname verstevigt de groep haar positie binnen het domein social en maakt het de volgende stap naar een fullservice netwerk van content- en brandpublishing bureaus.

Social

SEA-marketeers 2021: improviseren met algoritmes

SEA-marketing verandert snel, vooral omdat veel taken geautomatiseerd worden. Dat neemt niet weg dat menselijke marketeers nog steeds het verschil kunnen maken. Door slim om te springen met algoritmes bijvoorbeeld.

Online marketing