More stories

Workshop: aan de slag met inclusieve marketing

De Nederlandse bevolking is divers en multicultureel, wat het een uitdaging maakt om iedereen te bereiken.

Online marketing
Premium

TUI in zee met sportticketplatform XS2Event

Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.

Travel
Premium

Tv reclamemarkt kruipt uit dal

De tv-reclamemarkt is in het derde kwartaal van 2020 uitgekomen op 171 miljoen euro, een groei van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De zogeheten spotmarkt (directe reclame) zette 153 miljoen om, een stijging van 1,5 procent.

Online advertising
Premium

Belgische privacywaakhond: advertentiestandaard IAB overtreedt GDPR

De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit stelt vast dat de standaard van branche-organisatie IAB rond informatievergaring voor online advertenties de GDPR overtreedt.

Online advertising

Maarten Bokhoven (ABN Amro): ‘Dankzij een innovatieve campagne lukt het ons wél om goed IT-personeel te vinden’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Maarten Bokhoven van ABN Amro over het vinden van IT-personeel in een moeilijke markt.

Online marketing
Premium

Instagram strenger met reclameregels influencers

Instagram gaat de reclameregels voor influencers strenger toepassen. Zij doet dat op verzoek van de Britse concurrentie- en marktautoriteit (CMA), maar de regels zullen internationaal worden toegepast.

Online marketing

Automatiseer jij je online marketing KPI’s al?

Online marketing wordt steeds meer geautomatiseerd. Nergens anders merk je dat zó goed als in Google Ads.

Online marketing
Premium

Marketingautomatisering Sligro naar Yourzine

Sligro Food Group wil de digitale ontwikkeling van de organisatie versnellen en schakelt daarvoor de marketingkennis en -hulp van Yourzine in.

Customer Engagement
Premium

Publicis Groupe krimpt 10% in Europa

Adverteerders in Europa hielden ook in het derde kwartaal de hand op de knip. Dat leidde in Europa tot een omzetdaling van 9,7 procent bij reclamegroep Publicis en internationaal een minus van 9,1 procent.

Venture
Premium

Belgische standaard voor gepersonaliseerde tv-reclame

Mediagroepen SBS Belgium en DPG Media gaan nauwer samenwerken met Telenet en Proximus en reclameverkopers IP Belgium en RMB op het gebied van gepersonaliseerde reclame op televisie. Zo moet er onder meer een standaard komen.

Online marketing
Premium

2,5 miljoen groeigeld voor Mediatool

Het Nederlandse investeringsfonds Newion leidt een investeringsronde van 2,5 miljoen euro in Mediatool uit Stockholm. De Zweden helpen internationale merken hun media-investeringen organiseren en halen het gepriegel uit dat werk.

Online marketing
Premium

Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach starten adviesbureau Resident

Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach starten Resident Media Advies. Met dit bureau willen ze adverteerders helpen met inhousing van (een deel van) het proces van zowel online- als offline media.

Online advertising

De .com is nog steeds het vergeten kindje van marketingactiviteiten

Websites zijn nog steeds vaak visieloos en hebben geen heldere roadmap strategie. Dat kan en moet beter. Maar hoe?

Marketing
Premium

Nieuw CMS voor storytelling merken op Zalando

Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.

Online marketing
Premium

Wayne Parker Kent opent Duits kantoor

Het Nederlandse creatieve bureau Wayne Parker Kent heeft een kantoor geopend in Düsseldorf. Van daar uit worden internatinale campagnes ontwikkeld voor bedrijven als Henkel, Mollie en Samsung.

Marketing